ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

  سه شنبه، 05 بهمن 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲
کمپانی ب ام و از مدل جدید سری ۴ گرن کوپه پرده برداشته که تغییراتی را در طراحی و فضای داخلی داشته است. در این مقاله به بررسی ب ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ می پردازیم.

بی ام و با اولین نسل سری ۴ گرن کوپه که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، تحولی در این کلاس ایجاد کرد و به موفقیت زیادی دست یافت. گرن کوپه که بین سری ۳ سنتی و مدل بزرگ تر سری ۵ قرار دارد، مورد توجه خریدارانی قرار گرفت که خواستار خودرویی لوکس تر و کمی کاربردی تر از کوپه استاندارد، ولی با سبک منحصربه فرد بودند.به گزارش موتوروان، این شرکت امیدوار است با نسخه ی جدید بتواند همان موفقیت را به دست آورد. بی ام و سری ۴ گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ اکنون با پویایی بهتر، قابلیت ها و امکانات بیشتر و البته شاید متأسفانه برای برخی ها، اولین بار با جلوپنجره بدنام کلیوی که در قسمت جلویی آن چسبانده شده است، رونمایی شد.

مشخصات فنی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

نسخه پایه ب ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ است که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این موتور ۲ لیتری باعث می شود نسخه استاندارد سری ۴ گرن کوپه در ۵٫۸ شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. اما نسخه قدرتمند و اسپرت M440i موتور قوی تر ۳ لیتری و ۶ سیلندر خطی دارد که با سیستم ۴۸ ولتی هیبرید هماهنگ می شود تا خروجی ترکیبی ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۹۹ نیوتن متر گشتاور را در این خودرو داشته باشیم. شتاب گیری صفر تا صد در ب ام وی سری ۴ گرن کوپه M اسپرت در ۴٫۴ ثانیه انجام می گیرد و در هر دو نسخه پایه و ام اسپرت انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک انجام می شود. تنها در سری ۴ گرن کوپه M440i گزینه xDrive یا تمام چرخ محرک را داریم. همچنین در این نسخه ترمزهای مخصوص M اسپرت، دیفرانسیل M و سیستم تعلیق فعال (تنظیم شونده بسته به نوع رانندگی) را داریم.

مشخصات کلی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

نوع موتور

خطی بنزینی

خطی بنزینی هیبریدی

حجم موتور

۲ لیتر

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۲۵۵ اسب بخار

۳۸۲ اسب بخار

گشتاور

۳۵۰ نیوتن.متر

۵۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

۵.۸ ثانیه

۴.۴ ثانیه

سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

۲۴۱ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۸.۴ لیتر در صد کیلومتر

۹.۴ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان لیفت بک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

طول

۴۷۸۸ میلیمتر

عرض

۱۸۵۲ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۴۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۵۵ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۲۰ کیلوگرم

۱۸۹۱ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۵۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۹ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

سیستم محرکه بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

مانند مدل دودر، بی ام و سری ۴ گرن کوپه لزوماً یک خودروی اسپرت اصیل نیست؛ اما این بدان معنا نیست که خودرویی توانا برای رانندگی در جاده و پیست نباشد. مدل ۴۳۰i فقط به صورت محرک عقب با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می شود که برای رانندگی روزانه و گهگاهی در جاده های پر پیچ و خم کافی است. مسئولان بی ام و می گویند این خودرو می تواند در ۵/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.کسانی که قدرت بیشتری نیاز دارند می توانند مدل M440i xDrive را با پرداخت هزینه ی بیشتر تهیه کنند که از پیشرانه ی ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر خطی و سیستم چهار چرخ محرک بهره میِ برد و به لطف ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، قادر است در زمان ۴/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اگرچه نسخه ی چهار سیلندر برای اکثر وظایف رانندگی مناسب است، نسخه ی ۶ سیلندر همراه بسیار بهتری به نظر می رسد. زمانی که با مدل ۴۳۰i در دور بالا رانندگی می کنید، صدای پیشرانه شبیه ادوات کشاورزی کمی خشن است؛ درحالی که مدل M440i در سرعت های بالا صدای پیشرانه ی بسیار جذاب تری دارد که نمونه ای از یک پیشرانه اصیل باواریایی ۶ سیلندر ردیفی است. همچنین نادیده گرفتن تأثیرات ۱۷۷ اسب اضافی روی شتاب حرکتی M440i غیرممکن است، به این معنی که هم در جاده های خلوت روستایی و هم در مسیرهای بزرگراه اثر خود را نشان می دهد.

با این حال، هر دو نوع گرن کوپه برای رانندگی آرام بسیار مناسب تر از رویکرد حداکثر استفاده از قدرت و سرعت هستند. فرمان در حالت عادی خود دور و بیش از حد تقویت شده است و در حالت های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس میزان قدرت فرمان را افزایش داده، اما احساس فرمان را افزایش نمی دهند. با نزدیک شدن شاسی به محدودیت های خود، مقداری کم فرمانی وجود دارد و برخلاف مدل های قبلی بی ام و ، تعادل سری ۴ با برداشتن پا از روی پدال گاز یا فشار دادن آرام ترمز آسان نیست. خودرو به خصوص مشتاق تغییر مسیر نیست و به بهای قربانی کردن ویژگی پویایی (دینامیک) خودرو در جاده های تنگ و باریک، پایداری را به ارمغان می آورد.هر دو مدل ۴۳۰i و M440i xDrive برای رانندگی در یک سفر طولانی مناسب هستند. مانند تمام خودروهای بی ام و، سیستم تعلیق نرم است و به خوبی از قابلیت ضربه گیری روی دست اندازی های جاده بهره می ِبرد.

طراحی ظاهری بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

اگر طراحی ظاهری سری ۴ کوپه نتوانسته توجهتان را به خود جلب کند، پس از نظر شما ظاهر بی ام و سری ۴ گرن کوپه هم جذاب نخواهد بود، به دلیل اینکه این دو مدل شباهت زیادی به هم دارند. اما باید بگوییم هر چه بیشتر به سری ۴ گرن کوپه نگاه می کنیم، خودرو جذاب تری به نظر می آید. اگر کوپه و گرن کوپه را در کنار هم قرار دهیم می بینیم که این سبک طراحی هماهنگی بیشتری با بدنه گرن کوپه دارد. دستگیره های هم سطح با بدنه، یکی دیگر از ویژگی های بی ام و سری ۴ گرن کوپه است که در مدل کوپه وجود ندارد.

مدل پایه 430i با رینگ ۱۸ اینچی، تریم ظاهری آلومینیومی، چراغ های جلو LED، چراغ های روز LED تنظیم شونده، سانروف شیشه ای و دو لوله اگزوز گرد در دو طرف سپر عقب تولید می شود. بی ام و M440i xDrive دارای لوله اگزوزهای بزرگ تر، رینگ ۱۸ اینچی دو رنگ M، اسپویلر و کیت بدنه M است.اگرچه بیشتر خودروهای جدید هم اندازه مدل های قبلی خود هستند، اما بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ طول، عرض و ارتفاع بیشتری از مدل قبلی دارد.طراحان، مهندسان و مدیران خودروساز آلمانی آنقدر طراحی ظاهری سری ۴ گرن کوپه را پسندیدند که جدیدترین خودرو برقی شرکتشان، بی ام و i4 را با بدنه گرن کوپه طراحی و تولید کرده اند.

بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

طراحی داخلی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

ترکیب ناهماهنگ طراحی ظاهری و کابین محصولات بی ام و در سری ۴ گرن کوپه هم ادامه دارد. کابین سری ۴ جدید آنقدر شبیه طراحی داخلی بی ام و سری ۳ است که برای تشخیص آنها باید از متر و ذره بین مهندسان بی ام و استفاده کنیم.سوای طراحی، نکات مثبتی در طراحی داخلی این خودرو دیده می شود. کیفیت متریال بالا است، دکمه های فیزیکی و لمسی به خوبی در کنار هم چیده شده اند و سرنشینان فضای بیشتری در اختیار دارند.

به دلیل بدنه گرن کوپه، صندلی عقب برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ خواهد بود، اما دلیل نمی شود که بی ام و سری ۴ گرن کوپه خودرو بدی باشد.سری ۴ گرن کوپه کاربردی تر از مدل کوپه است. دو در عقب به سرنشینان اجازه می دهد تا راحت تر سوار و پیاده شوند. با این حال، دهانه درها باریک است و ورود و خروج از این خودرو به آسانی بی ام و سری ۳ نیست.

پس از سوار شدن در صندلی های عقب، سرنشینانی که بیشتر از ۱۸۰ سانتیمتر قد داشته باشند، کمی دچار زحمت خواهند شد، اما افرادی که کوتاه تر باشند، به راحتی می توانند روی ردیف عقب بنشینند و به این شکل ۵ نفر در این خودرو جا می شوند. فضای صندلی های جلو کاملا جادار است و صندلی راننده را می توان طوری تنظیم کرد که کاملا مناسب با حالت بدن فرد باشد.به دلیل اینکه صندوق عقب به صورت لیفت بک طراحی شده، ۴۵۳ لیتر گنجایش دارد که ۱۱۳ لیتر بیشتر مدل کوپه است.

داخل کابین بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

ب ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ نسبت به نسل قبل چه تغییرات ابعادی را داشته است؟

ب ام و سری ۴ گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ به میزان ۱۵ سانتی متر بلند تر از نسخه قبلی شده و ارتفاع آن هم افزایش ۵ سانتی متری داشته است. همچنین فاصله محوری در این خودرو نسبت به نسل قبل ۴٫۵۷ سانتی متر افزایش یافته و ب ام و تغییراتی را در کشیدگی عقب و جلوی خودرو لحاظ کرده است تا ظاهر گرن کوپه در این خودرو برجسته تر شود.

سری ۴ گرن کوپه؛ همه چیز تمام

بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ نسبت به مدل قبلی، خودرو بهتری است. پیشرانه های قوی تری زیر کاپوت قرار دارد و قدرت و کارایی بیشتری را ارائه می دهد. کابین به خوبی طراحی شده و حس خوبی را در راننده و سرنشینان ایجاد می کند.خرید خودرو بی ام و 440i در بازارهای جهانی ۴۵ هزار دلار برای مشتری هزینه دارد و مدل M440i xDrive با قیمت ۵۸ هزار دلار قابل خرید است. البته اگر خریدار آپشن ها و امکانات بیشتری سفارش دهد، قیمت این مدل به ۷۰ هزار دلار می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (49 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (45 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (33 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (32 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (16 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) دیزاین خوشگل میز عصرونه مژده لواسانی با کیک توت فرنگی/ معلومه مزه بهشت میده+عکس (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سورپرایز برادر زن جنتلمن رضا گلزار برای آقای بازیگر در یک رستوران شیک/ آیسان خانوم چه داداشی داره!+فیلم (فیلم) ایده زیبای شهرداری تبریز برای پخش آهنگ آذری در محوطه ائل گلی/ نبینید از دستتون رفته😍 فال انبیاء روزانه شنبه 22 فروردین ماه 1403 تسبیح طلایی زیبا و خاص رهبر معظم انقلاب در عین سادگی/ کسی به عمق نگاه او نمی رسد هرگز+عکس دکوراسیون جذاب اتاق خواب نوزاد مینا مختاری و بهرام رادان با کاغذ دیواری کیوت/ چقدر خاص و مامانی😍👌 اولین فیلم لو رفته از لحظه خواستگاری پارسا پیروزفر از هانده ارچل بازیگر فیلم مست عشق/ این صحنه ارزش صدبار دیدن رو داره چهره زیبا و چشمان جذاب گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا و همسر فرانسوی ساعد سهیلی/ فقط رنگ موهاش😍👌 ایده منحصربفرد شاطر تبریزی برای پختن نان با الهام از نقاشی شب پرستاره ونگوک حماسه آفرید/ تن ونگوک تو گور لرزید😂+عکس معیار زیبایی عجیب در دوره قاجار/ علاقه عجیب ناصرالدین شاه به زنان سبیلو!! + عکس عاشقانه های عجیب صدام حسن با معشوقه پر دل و جرأتش +عکس کیک تولد خامه ای خوشگل و خوشمزه نیما شعبان نژاد با دیزاین کیوت شمع هایش/ مبارکا باشه سنگ تمام همسر بیرانوند در چیدمان میزغذا و میز میوه در میزبانی از مهمانانش در خانه رویایی و اروپاییش+عکس/ فقط دکور افتخارات ستاره تیم ملی 👌 تصویری دلنشین و آرام از رهبر معظم انقلاب با موهای تراشیده و عینک دودی 5 درخت عجیب و شگفت انگیز جهان با ظاهر منحصر به فرد+ویدیو رونمایی از تصویر واقعی از مهدعلیا و خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار (ویدئو)پشت صحنه دیده نشده از لحظه غرق شدن کشتی تایتانیک/ پشت صحنه اش هم دردناکه😭 طنزی از دعوای علی دایی و کاشانی در برنامه خنده بازار/ چقد خوب نقش علی دایی رو بازی میکنه +فیلم نگاهی به کیک تولد 2 طبقه و سورمه ای رنگ علی دایی ستاره سابق فوتبال/ مبارکا باشه +عکس نگاهی به دفترکار سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حیاط باصفای آن+عکس (فیلم) خوشتیپ ترین پسر چوپان که 350 تا گوسفند خوشگل داره/ همه گوسفنداش اسم دارن +ویدئو دایناسور شدن عجیب و خنده دار پیمان معادی برای ترساندن پسرش در خانه/ رامبد جوان از خنده کم مونده بیهوش بشه+ویدیو (ویدئو) اجرای ترانه خاطره‌انگیز «طهران، تهران» توسط رضا یزدانی در آوای جادویی | اگه عاشقت نبودم … (ویدئو) اجرای بی نظیر محمد اصفهانی در برنامه آوای جادویی با آهنگ «امشب در سر شوری دارم» کم آوردن محمدرضا گلزار، سوپراستار آذری در این مسئله خاص و کمک خواستن از مردم و هواداران +ویدیو افشاگری محمود احمدی نژاد از تولید انرژی هسته ای توسط دختر بچه 16 ساله/ مملکت نیست که ماشین تولید نخبه ست +فیلم ابتکار عمل جالب و منحصربفرد فروشنده بامرام برای مردم در روزهای گرم تابستان+عکس/انسانم آرزوست فال ابجد روزانه شنبه 22 اردیبهشت 1403 روایتی از عادات غذایی متفاوت و شنیدنی محمود احمدی نژاد و مشایی فال قهوه با نشان روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت خنده دار ابزارفروش اصفهانی در تهیه حلقه و النگو برای همسرش با بَست شیر گاز +ویدیو فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 22 اردیبهشت 1403 + فیلم علی دایی: با بچه های محل دستفروشی میکردیم+ویدئو/ از بَلال فروشی و مغازه اِستوک تا فروشگاه زنجیره ای شهریار ایران! تبریک روز دختر شهرام قائدی برای دختر یکی یدونه اش با انتشار این عکس پدر و دختری دلنشین و زیبا+ عکس عمل جراحی مرد هیولایی؛ پرستار از بوی گند تومور بیهوش شد!+ویدئو خاطره جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از حمام رفتنشان در دوره سربازی که طلبه بودند+ویدیو به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس همراهی عاشقانه همسر زیبا بروفه و راهی شدنشان به بیمارستان برای به دنیا آمدن پسرشان+ویدیو به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟ ادعای رسانه های آمریکایی درباره شباهت حسن روحانی به این چهره هالیوودی+عکس فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 22 فروردین ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
قتل با آبمیوه های سمی اطراف حرم امام رضا توسط مرد شیطان صفت
به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟
فال قهوه با نشان روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
روایتی از عادات غذایی متفاوت و شنیدنی محمود احمدی نژاد و مشایی
اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد
به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس
بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ...
سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم
مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس
فال ابجد روزانه شنبه 22 اردیبهشت 1403
آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه
رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد