مروری بر سریال های ترکیه ای پرطرفدار در حال پخش که دیدنشان خالی از لطف نیست/ از چشم چران عمارت تا سریال شربت زغال اخته و بهار+عکس

  پنجشنبه، 12 مهر 1403
مروری بر سریال های ترکیه ای پرطرفدار در حال پخش که دیدنشان خالی از لطف نیست/ از چشم چران عمارت تا سریال شربت زغال اخته و بهار+عکس
ساعد نیوز: در ادامه به معرفی چند سریال میپردازیم که در حال حاضر از تلویزیون ترکیه در حال پخش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، سریال Kirli Sepeti توسط شرکت MedYapım تولید می‌شود. فاتح اکسوی به عنوان تهیه‌کننده و اجرایی فعالیت می‌کند و کارگردانی آن را اجه اردک کوچ اوغلو بر عهده دارد. آیچا بینگول، جرن مورای، جانسو توسون، سرکای توتونجو و سرهات کیلیچ، بازیگران نقش اصلی این سریال هستند.

چشم‌چرانِ عمارتYalı Çapkınıمجموعهٔ تلویزیونی در ژانر درام و عاشقانه ساخت کشور ترکیه‌ و تولید اُجی‌ام پیکچرز به کارگردانی بورجو آلپ‌تکین و نویسندگی مهمت باریش گونگر است. اولین قسمت آن در تاریخ 23 سپتامبر 2022 منتشر شد. نقش‌های اصلی را افرا ساراچ‌اوغلو، مرت رمضان دمیر و چتین تکیندور بازی می‌کنند. فصل دوم این مجموعه در تاریخ 7 ژوئن 2024 به پایان رسید.

داستان عشق بین فرید، پسری خوش‌گذران و دختری روستایی به نام سیران است. فرید پسری خوش‌گذران است که به چشم‌چرانی معروف است. روزی پلیس برای دستگیری فرید به عمارت می‌آید. پدربزرگش برای حفاظت از او تصمیم می‌گیرد دختری را از خانواده‌ای که در زادگاه پدربزرگ زندگی می‌کنند را به عقد فرید درآورد.

سریال ترکی وحشی یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سینمای ترکیه است که اخیرا کار خود را شروع کرده است. همانطور که اشاره کردیم این سریال ترکی از یک فیلم‌نامه درام بهره می‌برد. فیلم‌نامه‌ای که حاصل قلم هیلال یلدیز (Hilal Yildiz)، سراپ گازل (Serap Gazel)، نازلی سونلو (Nazli Sunlu) و چیسم کاتیلماز (Çisem Katilmaz) به همراهی ملک سون (Melek Seven) است.

داستان سریال ترکی وحشی در مورد مرد جوانی به نام یامان است. یامان که فرزند خانواده سرشناس و پولداری است در کودکی توسط افرادی دزدیده می‌شود. این افراد قصد باج‌گیری از خانواده یامان را دارند. اما اتفاقاتی که در طی این ماجرا رخ می‌دهد منجر به گم‌شدن یامان می‌شود. حالا یامان دوران کودکی خود را باید در خیابان‌های شهر بگذراند و بی‌خبر از خانواده خود برای زندگی‌اش بجنگد. همین موضوع سبب می‌شود که یامان سال‌ها در خیابان‌ها و همراه دوستان خود زندگی کند.

داستان از آنجایی پیج و تاب پیدا می‌کند که یامان با پسری به نام آتش و دوست‌دخترش، رویا، در یک کلوپ سرگرمی برخورد می‌کند. در ادامه سریال با داستان‌های مختلف و پر پیچ و خم یامان و زندگی‌اش همراه می‌شویم. پس از گذشت سالیان طولانی بالاخره یامان خانواده خود را پیدا می‌کند و به عمارت خانوادگی‌اش باز می‌گردد. اما سوال اصلی برای یامان این است که آیا نسبت خونی بر دوستی‌های ارزشمند او ترجیح دارد؟

در طول سریال ترکی وحشی، علاوه بر داستان زندگی یامان و چالش‌هایش، نگاه ویژه‌ای به عشق شعله‌ور میان آتش و رویا وجود دارد. آتش چنان در عشق رویا غرق است که هر کاری برای او می‌کند! پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌وجه تماشای این سریال درام و جذاب را از دست ندهید.

ژانر سریال بهار ترکی درام، پزشکی و کمدی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 13 فوریه 2024 (24 بهمن 1402) به روی آنتن شبکه شو تی وی ترکیه رفت و اکنون فصل دوم آن پخش می‌شود. سریال Bahar 2024 به کارگردانی نسلیهان یشیلیورت (Neslihan Yeşilyurt) ساخته شده است. نویسندگان این اثر آیچا اوزوم (Ayça Üzüm) و آتاسای کوچ (Atasay Koç) هستند. سریال در کمپانی MF Yapım ساخته شده است و از شبکه Show tv به روی آنتن رفت. این اثر اقتباسی از روی سریال کره‌ای دکتر چا (Doctor Cha) محسوب می‌شود که کیم د جین (Kim Dae-jin) و کیم جونگ-ووک (Kim Jung-wook) کارگردانان آن بودند.

این سریال درام با داستانی احساسی و جذاب به کارگردانی مورات ساراچ اوغلو و تولید B&Tims ساخته شده است.زوهال اردم، شخصیت اصلی این سریال، به عنوان کارشناس توسعه شخصی در حوزه مشاوره عشق و روابط مشغول به کار است. او با اینکه در دنیای حرفه ای خود موفق است، زندگی شخصی پیچیده ای دارد. پس از فوت مادرش در جوانی، زوهال خود را وقف مراقبت از پدرش چتین و سه خواهرش کرده است

شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti) یک مجموعه تلویزیونی ترکیه ای در ژانر درام ساخت شرکت گلد فیلم است که اولین قسمت آن در تاریخ 28 اکتبر 2022 به کارگردانی هاکان کیروواچ و نویسندگی ملیس سیولک پخش شد. این سریال برگرفته از یک روایت واقعی است. باریش کیلیچ, اوریم آلاسیا, سیلا ترک اوغلو, سیبل تاشچی اوغلو , موژده اوزمان, دوگوکان گونگور و ستار تانری اوگن در نقش های اصلی مشترک هستند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (887 نظر) الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (382 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (335 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (294 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (209 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (161 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (124 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (124 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (114 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (94 نظر) چیدمان شیک مبلمان خوش رنگِ خانه حسن روحانی با تم کرم و قهوه ای+عکس/پرده و موکت ست با محیط پذیرایی، میز تیوی، فرش ایرانی (88 نظر) خلاقیت باورنکردنی هموطن یزدی در ساخت استخر در گوشه پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ آفرید+ویدیو/ هنر نزد ایرانیان است و بس (88 نظر) علی دایی: من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم این که میگن دو بار به هیچ عنوان درست نیست 2 تا دختر دارم نورا به من پدر میگه دنیز هم بابا میگه (81 نظر) داریوش ارجمند: به خاطر آبروی امام علی پامو تو باشگاه بیلیارد نذاشتم/ خیلیا نقش مذهبی بازی کردند اما هیچکدام به قوزک مالک اشتر من نمیرسند+فیلم (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جزئیات نقشۀ شوم مادربزرگی که نوه‌هایش را ربود!
فال قهوه با نشان روز جمعه 13 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 30 مهر 1403 + فیلم
خانه‌داری یک کدبانو؛ از بین بردن جرم و کثیفی دمپایی پلاستیکی+نکات ریز اما مهم
اصرار پزشکیان برای فوتبال بازی کردن با کارمندان مجلس بعد از اتمام سانس فوتبال نمایندگان / ترکی صریح و‌ صادق و‌ دوست داشتنی…
نماینده مجلس: حاضرم برای پزشکیان بمیرم
وزیر خارجه عربستان خطاب به مسعود پزشکیان: شما بسیار با درایتی؛ اختلاف با ایران را برای همیشه کنار ‌می‌گذاریم
چرا اسرائیل را موشک باران کردیم؟ / چه خواهد شد؟ / چه باید بکنیم؟
چطور از زردشدن دندان‌ها جلوگیری کنیم؟/ 7 روش برای سفیدکردن طبیعی دندان‌ها در خانه
پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت کوچکترین خطا از سوی اسرائیل
دیدار مهم پزشکیان با وزیر خارجه عربستان / رئیس جمهور: عربستان برادر ماست
دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری/ اگرچه عزاداریم اما عزای ما از جنس عزای سیدالشهدا است
بازیگر نقش ریحان در سریال سوگند جایگزین ترانه علیدوستی شد
حامد بهداد: من چیزی برای از دست‌دادن ندارم که نگرانش باشم
رسوم عجیب جهان پارت 3 ؛ ازدواج در آلمان ، از ربودن عروس تا ماشین خاص برای حمل عروس
منتخب روز   
دست مریزاد اندیشمند جهان عرب به رهبر معظم انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل؛ احسنت ای خراسانی+عکس مسعود پزشکیان در هواپیما: اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است +ویدیو/ گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور