صخره‌ ای عجیب در مریخ که درِ ورودی دارد+فیلم /این چی بود دیدم😳

  پنجشنبه، 09 آذر 1402
صخره‌ ای عجیب در مریخ  که درِ ورودی دارد+فیلم /این چی بود دیدم😳
ساعد نیوز: چند روز قبل عکسی توسط مریخ‌نورد “کنجکاوی” ناسا منتشر شد که در آن یک ساختار شبیه به یک “درب ورودی” قابل مشاهده بود و بسیاری آن را “ورودی بیگانگان یا مریخی‌ها” نامیدند در حالی که کارشناسان کاملا مطمئن هستند که این فقط یک ساختار طبیعی در مریخ است. اما واقعیت ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، نیل هاجسون”، زمین‌شناس بریتانیایی که ساختارهای زمین‌شناسی مریخ را مطالعه می‌کند، گفت: این یک تصویر بسیار غیرمعمول است. اما به طور خلاصه از نظر من مانند یک فرسایش طبیعی به نظر می‌رسد. مریخ‌نورد “کنجکاوی” این عکس را با دوربین “مست کم” خود در روز هفتم می ثبت کرد و اواخر هفته توسط ناسا منتشر شد. چندین تصویر رنگی و یک تصویر پانوراما از تصویر سیاه و سفید اصلی ایجاد شده است.

“نیکلاس منگولد” زمین‌شناس سیاره‌ای از دانشگاه “نانت” فرانسه به “لایوساینس” گفت که چندین سرنخ نشان می‌دهد که این تصویر یک ورودی واقعی نیست. برای شروع باید گفت که ارتفاع آن کمتر از یک متر است. او به شوخی گفت یا شاید نشان دهده آن باشد که مریخی‌ها کوچک بوده‌اند. اما حقیقت آن است که این ساختار هیچ ارتباطی به بیگانگان مریخی ندارد. در واقع آنچه شبیه به یک “ورودی” به نظر می‌رسد، در واقع یک شکاف کم‌عمق در سنگ‌هاست که تقریبا به طور قطع می‌توان گفت توسط نیروهای طبیعی ایجاد شده است.

یک تخته سنگ بزرگ نیز جلوی تصویر به چشم می‌خورد که به نظر روی چیزی که به آن در ورودی گفته می‌شود، افتاده است. دانشمندان معتقند این شکاف (در مانند) بر اثر فرآیندهای طبیعی در مریخ پدید آمده است. این ناحیه احتمالاً چهار میلیارد سال پیش در شرایط رسوبی، در یک رودخانه یا یک تپه شنی‌ بادی ته‌نشین شده‌ است.

بر اساس این گزارش، بنابراین شکافی که در تصویر (شبیه در یا ورودی) دیده می‌شود روی زمین و مریخ فراوان است و ضرورتا بر اثر مریخ‌لرزه به وجود نیامده است. این اولین‌بار نیست که تصویری از مریخ، تئوری های فراوانی را در زمینه وجود حیات در این کره خاکی پدید می آورد. صاف بودن لبه‌های دهانه احتمالاً به این دلیل است که به تازگی سنگ‌های اطرافش سقوط کرده و مدت زیادی در معرض بادهای مریخی قرار نگرفته است. همه‌ی این موارد طبیعی هستند و به رُخنمون‌ها شباهت دارند که می‌توانید آنها را در بسیاری از مکان‌های خشک زمین ببینید. رُخنمون‌ها بخشی از سنگ بستر هستند که بر سطح زمین آشکار می‌شوند.

به طور کلی ذهن انسان طوری عمل می‌کند که در تصاویر به دنبال شباهت و معنا می‌گردد، پدیده‌ای روانشناختی که به آن «پاریدولیا» می‌گویند. از مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه، شنیدن پیام‌های ناشناخته وقتی نوار یا صدای ضبط‌شده به‌صورت برعکس پخش می‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (380 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس