مصائب مدیری در دورهمی تمامی ندارد/ کامنت‌های دورهمی جعلی‌ست؟!

  یکشنبه، 18 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مصائب مدیری در دورهمی تمامی ندارد/ کامنت‌های دورهمی جعلی‌ست؟!
ساعد نیوز : مصائب مدیری در دورهمی تمامی ندارد، همین چند روز پیش بود که صحبت‌های ضدزن او مورد انتقاد کاربران واقع شده بود و حالا روزنامه خراسان دست روی نکته‌ی جالبی گذاشته؛ کامنت‌های جعلی! این گزارش را بخوانید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها، مصائب مدیری در دورهمی تمامی ندارد، همین چند روز پیش بود که صحبت های ضدزن او مورد انتقاد کاربران واقع شده بود و حالا روزنامه خراسان دست روی نکته ی جالبی گذاشته؛ کامنت های جعلی! این گزارش را بخوانید.

یکی از بخش هایی که در سری چهارم برنامه «دورهمی» به آن اضافه شده، خواندن تعدادی از نظراتی ا ست که مردم در صفحه رسمی برنامه در اینستاگرام نوشته اند. این نظرات معمولا انتقادی، کنایه آمیز و طنز هستند و به سهم خود فضای بامزه برنامه «دورهمی» را تقویت کرده اند، اما ابهام مهمی که درباره کامنت ها وجود دارد این است که آیا کاربران و مخاطبان برنامه عینا چنین نظراتی را در صفحه رسمی «دورهمی» نوشته اند؟

تصویر

کامنت مردم یا توئیت های کاربران؟

بعضی از پیام های بامزه ای که مهران مدیری به عنوان کامنت مردم زیر پست های اینستاگرام برنامه می خواند، بسیار شبیه به توئیت هایی است که کاربران توئیتر پیشتر نوشته اند. به عنوان مثال، یکی از کاربران در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه توئیتی را درباره گرانی قیمت یخچال منتشر کرده و نوشته است: «یخچالی که دو سال پیش خریدیم ۹ میلیون تومن، امروز قیمت کردم گفت ۵۴ میلیون! الان آوردمش تو تخت پیش خودمون بخوابه.» مدیری این توئیت را در برنامه ای که سه شنبه ۶ خردادماه پخش شد، با تغییر جزئی در قیمت یخچال خواند. یکی دیگر از کاربران، ۱۵ اردیبهشت با انتشار توئیتی نوشته: «به نظرم توی شیراز داره یه انقلاب ادبی صورت می گیره.

دوستم خورده زمین، بهش میگم بیا بریم دکتر میگه: روی پام وُوی نمی تونم سم.» مهران مدیری عینا همین توئیت را با تغییر شیراز به ایران، در برنامه ای که ۷ خرداد روی آنتن رفته خوانده است. او در برنامه ای که ۹ خرداد پخش شد، نیز کامنتی خواند که نوشته بود: «اعلام کردن خط فقر ۹ میلیون تومنه، شخصا پاره خط هستم!» این شوخی پیشتر در قالب یک توئیت به تاریخ ۱۹ اردیبهشت، منتشر شده بود.

می دانیم که ممکن است برخی کاربران این توئیت ها را که گاه در شبکه های اجتماعی چرخیده، به صورت کامنت در صفحه «دورهمی» نوشته باشند، اما شائبه های دیگری وجود دارد که باعث می شود ابهامی که درباره کامنت های مردم وجود دارد، برطرف نشود. علاوه بر شوخی هایی که عینا در توئیتر وجود دارد، جنس شوخی و ادبیات بعضی از کامنت هایی که مدیری می خواند، بی شباهت به جنس شوخی های خود او در پلاتو هایی که می گوید، نیست. اگر مخاطب همیشگی «دورهمی» بوده باشید، تا حدودی با طنز و زبان شوخی های پلاتو های مهران مدیری در برنامه آشنا شده اید.

تصویر

خواندن نظرات از روی صفحه منو

مهران مدیری برای خواندن کامنت های مردم، گوشی تلفن همراهی را برمی دارد و ظاهرا نظرات را از روی آن می خواند، اما او این کامنت ها را مانند پلاتو هایی که در برنامه می گوید حفظ کرده و آن ها را از روی صفحه اینستاگرام یا چیز دیگری نمی خواند. هرچند که مهران مدیری معمولا گوشی موبایل را طوری دستش می گیرد که صفحه آن برای مخاطب قابل دیدن نباشد و تصویربردار برنامه هم با او همکاری می کند، اما در قسمت ۳۲ که پنج شنبه هشتم خرداد روی آنتن رفت، لحظات پایانی برنامه مهران مدیری کامنتی خواند که نوشته بود چرا هردفعه موبایل او عوض می شود، در این لحظه مدیری گوشی موبایل را برگرداند و در حالی که از این کامنت تعجب کرده بود به موبایل نگاه کرد، اگر خوب به صفحه گوشی او دقت کنید متوجه خواهید شد که صفحه موبایل او روی منو، روشن است و مهران مدیری کامنت ها را از حفظ می خواند!

فضای اینستاگرامی در کامنت ها

اگر اهل فضای مجازی باشید و کامنت های پست هایی را که نظرات زیادی دارند خوانده باشید با این فضا آشنا هستید و می دانید که معمولا نظرات مردم در این بخش، به چند دسته تقسیم می شود. عده ای درباره پستی که منتشر شده نظر مرتبطی می نویسند، عده ای از وضعیت اجتماعی گلایه می کنند و عده ای هم کلا به دیگر نظرات و پست مربوطه کاری ندارند، مسیر خود را می روند و کسب وکار خود را تبلیغ می کنند.

کامنت هایی نیز که مهران مدیری در «دورهمی» می خواند، دقیقا چنین فضایی دارد. معمولا یکی از کامنت ها شوخی کنایه آمیزی با مشکلات اجتماعی است، بعضی نظرات بی ربط و تبلیغاتی هستند و عده ای هم درباره برنامه نظر می دهند. در این بخش سعی شده است که فضایی که در حقیقت بر بخش کامنت ها در اینستاگرام حاکم است حفظ شود، اما همچنان شائبه هایی وجود دارد.

تصویر

شگردی برای افزایش فالوئر ها

اضافه کردن این بخش به برنامه، علاوه بر این که باعث ایجاد تنوع شده و بخشی از طنز برنامه را تأمین کرده، فایده مهم دیگری هم برای صفحه اینستاگرام برنامه داشته، صفحه ای که در واقع متعلق به گروه برنامه ساز اول مارکت است و صداوسیما بر آن مالکیت یا مدیریتی ندارد. در «دورهمی» برخلاف دیگر برنامه های تلویزیون، به جای این که صفحه رسمی برنامه، تنها زیرنویس شود یا از زبان مجری تبلیغ شود، با این ترفند، مردم به نوشتن نظر در صفحه اینستاگرام برنامه ترغیب می شوند تا شاید کامنت شان خوانده شود، به این ترتیب تعداد دنبال کنندگان صفحه برنامه بیشتر می شود.

طبق رویکردی که این صفحه تا به حال داشته، اینستاگرام «دورهمی» تنها مختص آن نیست و از این فضا برای تبلیغ برنامه های جدید مهران مدیری، آثار سینمایی و سریال های او استفاده می شود.

پس از پایان فصل سوم «دورهمی»، کاربری صفحه اینستاگرام این برنامه به صفحه برنامه «شب نشینی» که آن زمان قرار بود در نمایش خانگی تولید شود، تغییر کرد. این صفحه اینستاگرام که مدت ها به عنوان یکی از صفحات تبلیغاتی سریال نمایش خانگی «هیولا» هم فعالیت می کرد، به نظر می رسد تکیه فراوانی بر تبلیغات از طریق آنتن تلویزیون دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان