ساعدنیوز
ساعدنیوز

مشاغل مناسب برای افراد دارای افسردگی

  چهارشنبه، 10 فروردین 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
مشاغل مناسب برای افراد دارای افسردگی
اختلالات روانی همیشه در دنیا قابل بحث بوده اند. در روان شناسی افراد نظرات مختلفی درباره اختلالات روانی گفته اند. یکی از این اختلالات روانی شایع افسردگی است. افسردگی بسیار خطرناک است. در این مطلب به مشاغل مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی می‌پردازیم و پاسخ می‌دهیم کارفرمایان چه اقداماتی را می‌توانند برای کمک به سلامت روانی کارکنان انجام دهند.

احساس غم، خستگی، بداخلاقی، کم انرژی بودن یا بی حسی همگی جزو علائمی هستند که می توانند افسرده بودن فرد را تأیید کنند. اگر فکر می کنید جزو افرادی هستید که افسردگی دارید، باید گفت که تنها نیستید. در حقیقت، بیش از ۶/۷٪ از جمعیت کره زمین حداقل یک دوره اصلی مرتبط با انواع افسردگی شامل اختلال افسردگی اساسی، افسردگی بالینی و اختلال افسردگی فصلی (SAD) را در طی یک سال تجربه می کنند. افسردگی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. پس نمی توانیم بگوییم که کودکان یا بزرگسالان در سن های مختلف اصلا احتمال این که افسردگی بگیرند را ندارند. در ادامه این مقاله می خواهیم در ارتباط با بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی صحبت کنیم.

افسردگی در محیط کار

از هر ۱۵ فرد بزرگ سال ۱ نفر افسردگی را تجربه می کند. در این شرایط، شرکت محل کار آن ها باید وضعیت پرسنل خود را درک کند و تسهیلاتی را برای کارکنانی که علائم افسردگی را تجربه می کنند، ارائه دهد. هر فردی به عنوان یکی از چندین بزرگ سالی که افسردگی را تجربه می کند، ممکن است متوجه شود که شغل فعلی اش با شرایط روحی وی سازگار نیست. با وجود اینکه برخی از افراد ممکن است به رئیس یا شرکت محل کارشان علاقه داشته باشند یا به دلیل حقوق دریافتی نخواهند کارشان را ترک کنند، باز هم در صورت نیاز بهتر است که شرایط کاری خود را بهبود دهند یا گام هایی را برای پیدا کردن شغلی جدید بردارند.

خانم شاغل افسرده

کنار آمدن افراد با افسردگی

کنار آمدن با افسردگی خنده آور نیست. اگر احساس گنگی، خستگی، غم، کمبود انرژی یا خالی بودن می کنید، ممکن است با افسردگی زندگی کنید. اگر با افسردگی دست و پنجه نرم کنید، تنها نیستید. افسردگی تقریباً 17.3 میلیون بزرگسال در کشور های اروپایی را آزار می دهد (حدود 7.1 درصد از افراد بالای 18 سال) که حداقل یک دوره مهم افسردگی در هر سال دارند. انواع افسردگی شامل افسردگی بالینی، اختلال افسردگی اساسی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) است.

رابطه ی کار کردن با تشدید افسردگی

افسردگی نوعی وضعیت سلامت روان بالینی است که با غم، اندوه یا استرس متفاوت است. این تجربیات می توانند باعث تحریک دوره های افسردگی شوند؛ اما در عین حال افسردگی می تواند فرد را در برابر احساساتی مانند استرس، مقصر بودن یا غم و اندوه آسیب پذیرتر کند. افسردگی یکی از مشکلات سلامت روان قابل درمان است و مؤثرترین رویکردهای درمان آن، ترکیبی از دارو و روان درمانی است که برای اکثر افراد مفید بوده است. در عین حال، حضور مداوم در محیطی مضر می تواند درمان افسردگی را دشوارتر کند و شدت علائم آن را افزایش دهد. یکی از راه های مدیریت افسردگی این است که در محل کار خود، تسهیلاتی برای بهبود بیماری تان درخواست کنید. راه دیگر این است که به دنبال شغلی باشید که بتواند سلامت روانتان را تأمین کرده و حتی آن را بهبود ببخشد. در ادامه برخی از عوامل خطرناکی را آورده ایم که ممکن است منجر به افسردگی شوند:

  • ژنتیک و سابقه خانوادگی
  • بیوشیمی شخصی
  • شخصیت
  • محیط

نقش کارفرمایان در سلامت روانی کارکنان

کارفرمایان برای اطمینان از سلامت و شادی کارکنان، باید برخی شرایط را در محل کار فراهم کنند. از جمله شرایط کاری خوب از جمله نور کافی، منابع نور طبیعی، هوای پاک و حداقل صدا یا حواس پرتی؛ فرصتی برای القای حس مفید بودن به کارکنان و توسعه مهارت های آنان؛ کارفرمایان یا رهبرانی حمایتگر که به نظرات کارمندان گوش می دهند و انتظارات شغلی روشن و حمایت از آن ها برای برآورده کردن این انتظارات. همچنین کارفرمایان میتوانند با ارائه تسهیلات معقول در هر شغلی به این افراد کمک کنند. مانند: ساعات های کاری منعطف؛ امکان دورکاری؛ مرخصی استعلاجی و سایر مرخصی های با حقوق؛ امکان استراحت کارکنان و همچنین اتاق های اقامتی برای استراحت های طولانی تر و تأمین فضایی دنج و جدای از دفتر کار. کارفرمایان می توانند کارهای زیادی را برای حمایت از کارمندانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، انجام دهند؛ اما در عین حال خود کارکنان باید به دنبال کار در شرکت هایی باشند که از سلامت روان کارکنانشان بهتر حمایت می کنند.

بهترین شغل ها برای افراد افسرده

برخی از افراد گمان می کنند که برای فراهم کردن زندگی بهتر نیاز به مشاغل اداری دارند. با وجود این، شغل های دیگری هم هستند که به اندازه مشاغل دولتی یا شرکتی درآمد دارند. از سوی دیگر، پیدا کردن شغلی غیر سنتی می تواند سلامت روان فرد را بهبود دهد، علائم افسردگی وی را کاهش دهد و به او کمک کند تا تعادل بیشتری بین کار و زندگی اش برقرار کند. در ادامه برخی از بهترین مشاغل را برای افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، آورده ایم.

۱. برنامه نویسی کامپیوتر

افرادی که ذهن ریاضیاتی دارند یا تمام کسانی که عاشق کار با کامپیوتر هستند، می توانند کدنویسی را یاد بگیرند، در سطح مبتدی هم درآمد خوبی داشته باشند و شغلی پیدا کنند که با وضعیت ذهنی آن ها مطابقت داشته باشد. افرادی که تمایل به کار انفرادی دارند، می توانند به عنوان برنامه نویس فریلنس کار کنند. همچنین برنامه نویسانی که در تیم های بزرگ تر بهتر کار می کنند، می توانند در شرکت های بزرگ نرم افزاری استخدام شوند. زبان های برنامه نویسی زیادی مثل Ruby on Rails، PHP، JavaScript، Python، HTML و ++C برای یادگیری وجود دارند. علاقه مندان می توانند برخی از این زبان ها را یاد گرفته، روی نوع خاصی از کد نویسی و برنامه نویسی کامپیوتری تمرکز کنند و در مدت زمان کوتاهی به فردی متخصص در این صنعت تبدیل شوند.

بسیاری از مشاغل کد نویسی می توانند موجب بروز استرس زیاد به مدتی طولانی در طی ساعات کاری طولانی به فرد وارد کنند. از سوی دیگر، بسیاری از کدنویسان عادت دارند که به مدت چند سال برای یک شرکت نرم افزاری بزرگ کار کنند و سپس به مدیریت پروژه، راه اندازی کسب وکار شخصی، فریلنسری و دورکاری در خانه یا ارائه ی مشاوره به شرکت های دیگر بپردازند. به عبارت دیگر، تنها پس از کسب چند سال تجربه در حوزه برنامه نویسی می توانید موقعیت شغلی مناسبتان را پیدا کنید و آن را با نیازهای سلامت روان خودتان تنظیم کنید.

برنامه نویسی کامپیوتر

۲. کار خلاقانه

فعالیت در مشاغل خلاقانه می تواند بسیار رضایت بخش باشد. اگر فرد مبتلا به افسردگی علاقه ای فراتر از نوعی سرگرمی به این کار داشته باشد، می تواند با فعالیت در پلتفرم های آنلاین یا به صورت کار حضوری در کنار مردم امرار معاش کند. به عنوان مثال می توان به بافندگی کلاه و شال گردن اشاره کرد. در این زمینه می توان در عرض یک روز فروشگاه آنلاینی راه اندازی کرد یا اینکه وب سایتی برای فروش ایجاد کرد. همچنین حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف یا ارائه ی آن ها در غرفه های صنایع دستی و غیره نیز گزینه های خوبی برای معرفی و نمایش محصولات هنری به مخاطب محسوب می شوند. در چنین شرایطی، احساس رضایت ناشی از کار کردن با دستان خود در ساعات کاری و تحسین مهارت هایشان از جانب همکاران می تواند حس رضایت از خود را در وجود افراد برانگیزد. علاوه بر این، جلسات و همایش هایی که برای هم فکری میان کارکنان برگزار می شود، فرصت خوبی را برای پیدا کردن دوستانی فراهم می کند که موفقیت ها و مشکلات آنان را درک می کنند.

با این تفاسیر، اگر هنرمند یا نویسنده هستید، می توانید کارهایی مثل تصویرسازی، نویسندگی، طراحی و کارهای مختلف دیگر در این زمینه را از طریق بوردهای شغلی آنلاین پیدا کنید. به علاوه، امکان انجام کارهایتان از خانه یا در نوعی فضای کاری مشترک، با ساعات کاری مناسب خودتان را خواهید داشت و برای مشتریانی که دوست دارید، کار می کنید. کار کردن به عنوان نوعی فرد خلاق فریلنسر می تواند امکان تخصیص زمانی برای مراقبت از سلامت روانتان را فراهم کند. در این زمان می توانید ورزش کنید، به گروه های حمایتی یا درمانی بروید و همچنین خواب کافی داشته باشید.

۳. مراقبت از حیوانات خانگی

وقت گذرانی با حیوانات می تواند برای سلامت روان فرد عالی باشد. در واقع، مراقبت از حیوانات و بیرون بردن آن ها برای پیاده روی موجب می شود تا فرد زمان بیشتری را در بیرون از خانه بگذراند، زمان کافی برای ورزش کردن داشته باشد و از دیدن حیواناتی که به او علاقه دارند، لذت ببرد. همچنین مراقبت از حیوانات خانگی موجب می شود تا فرد، زمان باکیفیتی جهت مراقبت و حمایت از آن ها برای بازی، غذا دادن و در آغوش گرفتن آن ها بگذراند. بر این اساس، اگر در شرایطی زندگی می کنید که امکان نگه داری از حیوانات خانگی را ندارید، کار کردن در حوزه مراقبت از حیوانات خانگی افراد دیگر می تواند شغل مناسبی برای وقت گذرانی با حیوانات به شمار برود. به عبارت دیگر، بسیاری از آپارتمان ها مقررات سختگیرانه ای در خصوص نگهداری از حیوانات دارند یا اینکه ممکن است فردی در منزل داشته باشید که به حیوانات حساسیت داشته باشند یا ممکن است هزینه نگهداری از یک حیوان خانگی را نداشته باشید؛ اما بسیاری از افراد حیوانات خانگی دارند و از طرفی برای مدیریت و مراقبت از آن ها به کمک نیاز دارند که این فرصتی عالی برای شما است تا بتوانید شغلی مناسب با شرایط روحی خودتان را تجربه کنید. در چنین شرایطی، ساعت کاری شناور دارید و همچنین می توانید به صورت فصلی کار کنید. از سوی دیگر، زمان لازم برای استراحت و دنبال کردن روش های درمانی روحی و روانی مورد نیازتان را خواهید داشت.

۴. باغبانی

باغبانی، محوطه سازی، کار در گلخانه یا حتی کار در مرکز باغبانی یک فروشگاه محلی لوازم خانگی همگی شغل های مفیدی برای افراد مبتلا به افسردگی هستند. در این شرایط فرد می تواند در خارج از منزل کار کند و همچنین مقدار ویتامین D مورد نیاز روزانه خود را دریافت می کند و زمانی برای ورزش کردن نیز دارد. همچنین با کار در این زمینه می توانید کسب وکار خود را راه اندازی کنید یا اینکه به عنوان کارمند برای شرکتی خاص کار کنید. علاوه بر این، در این حوزه امکان تنظیم ساعات کاری دلخواهتان را خواهید داشت و از طرف دیگر می توانید به صورت فصلی کار کنید. نکته بسیار مهم این است که کار در محوطه سازی یا باغبانی به دلیل بلند کردن اجسام سنگین و موقعیت های فیزیکی خاصی که باید داشته باشید، برای بدنتان می تواند سخت باشد. به همین دلیل، بهتر است که در این زمینه سلامت جسمانی خودتان را مدیریت کنید. اساسا پرورش گیاهان زیبا یا کار در باغ های چشم نواز می تواند بسیار مفید باشد؛ بنابراین اگر از کار کردن در فضای باز لذت می برید، باغبانی می تواند شغل خوبی برایتان باشد.

باغبانی

۵. کتابداری

مطالعه می تواند روشی عالی برای به آرامش رسیدن باشد و این امکان را به فرد می دهد تا در حین لذت بردن از یک اثر هنری یا یادگیری چیزی جدید، از چارچوب ذهن خود خارج شود. کار به عنوان کتابدار به این معنی است که می توان زمانی را با کتاب و افرادی که عاشق کتاب هستند، سپری کرد. افراد مبتلا به افسردگی در حوزه کتابداری می توانند تجربیاتی همچون تحقیق کردن برای ارائه کمک به کودکان و بزرگ سالان داشته باشند و به آن ها کمک کنند تا کتاب مورد علاقه بعدی خود را انتخاب کنند یا اینکه به منابع مورد نیازشان برای حل مشکلی دسترسی پیدا کنند. اگر به کار کردن با کودکان علاقه ی بیشتری دارید، در بخش کودکان می توانید کار کنید و روزهای مطالعه آن ها یا سایر رویدادهای مدرسه را مدیریت کنید. به طور کلی، کتابداران افراد مهمی برای مدارس و جامعه محسوب می شوند. این شغل می تواند برای افرادی که عاشق مطالعه و کمک به دیگران هستند، بسیار مفید باشد.

۶. جنگل بانی

جنگل بانی نیز مانند شغل های مراقبت از حیوانات خانگی و باغبانی، فرد را به طبیعت برده، فرصت لذت بردن از مناظر زیبا و همچنین ورزش کردن به طور منظم را برایش فراهم می کند. با آموزش بیشتر می توان مهارت هایی مانند بقاء، حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع طبیعی و بسیاری مهارت های دیگر را آموخت. اگر در زمینه جنگل بانی حرفه ای شوید، می توانید زمان زیادی را به تنهایی در طبیعت بگذرانید. با این حال، شغل جنگل بانی نیاز به تخصیص زمان و کار با مردم نیز دارد و باید به کودکان و بزرگ سالان در مورد حفظ پارک ها و دور ماندن از خطرات در فضای باز آموزش دهید.

۷. تأسیس کسب وکاری کوچک

همان طور که اشاره شد، استرس می تواند محرک دوره های افسردگی باشد؛ اما در عین حال استرس مثبت می تواند منجر به افزایش رضایت شغلی شود. به عنوان فردی مبتلا به افسردگی، اگر می خواهید کاری با انرژی بیشتر یا تحریک ذهنی مداوم داشته باشید، راه اندازی کسب وکاری کوچک یا توسعه حق امتیاز تجاری می تواند برایتان بسیار مفید باشد. در این حوزه می توانید با برخی مشتریان خاص کسب وکارتان، عموم مردم و حتی سایر کسب وکارها کار کنید. همچنین امکان کار کردن از راه دور، در یک دفتر کوچک یا عملیات فرانچایز (Franchise) را خواهید داشت. فرانچایز کردن روشی ساده برای توسعه کسب وکار، توزیع کالا و خدمات از طریق قرارداد اخذ حق امتیاز است.

همان طور که اینترنت امکان دسترسی بیشتری را به کسب وکارهای بزرگ فراهم می کند، کسب وکارهای کوچک هم حمایت بیشتری از جوامع به دست می آورند که به نظر می رسد همگی محصولات مشابهی را می فروشند. شما نیز با راه اندازی کسب وکار خود خواه یک فروشگاه خرده فروشی، آژانس بازاریابی و تولید محتوا، خدمات طراحی، یا نوع دیگری از کسب وکار می توانید برخلاف روند محصولات و خدمات تکراری فعلی حرکت کنید. همچنین در این حوزه می توانید ساعات کاری منعطف داشته باشید. با این حال در مراحل اولیه راه اندازی ممکن است ساعات بیشتری نسبت به سایر مشاغل کار کنید. در حالت کلی، راه اندازی کسب وکاری کوچک، از نظر شخصی احساس رضایت بیشتری نسبت به کار کردن برای شخصی دیگر را به همراه دارد.

میزکار و لوازم اداری

در این مطلب مشاغل مناسب برای افراد افسرده را بیان کردیم. این مشاغل معمولا به صورت فریلنسینگ هستند یا ساعات کاری انعطاف پذیری دارند که به شما کمک می کند در شرایطی متناسب با وضعیت خود فعالیت کنید و بتوانید زمان بیشتری را به فعالیت های درمانی اختصاص دهید. امیدواریم مطالعه ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه آجیل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (527 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (402 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (390 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (197 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (156 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (148 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (123 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) مدل عجیب و غریب فنجان فضایی برای نوشیدن چای در فضا استوری مشترک ترلان پروانه و شروین حاجی پور با یک نوزاد بامزه +عکس (ویدئو) ترکیب هنر و علم ریاضیات مساوی می‌شود با خلق اثری بی‌نظیر از تصویر مریم میرزاخانی/ کاش هنرمندش رو هم نشون میداد
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست