مشخصات فنی و قیمت خودرو ملی "ری‌را"

  دوشنبه، 06 تیر 1401 ID  کد خبر 210950
مشخصات فنی و قیمت خودرو ملی "ری‌را"
ساعد نیوز: گروه صنعتی ایران خودرو با حضور وزیر صمت، از اولین کراس اوور ملی خود با نام « ری را » رونمایی کرد. ری را کراس اوور جمع و جور این خودروساز ایرانی بوده که بر اساس پلفترم IKP1 توسعه پیدا کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اسب بخار، این مراسم که با حضور وزیر صمت و مدیران ارشد ایران خودرو برگزار شد، سبب گردید تا بالاخره اولین تصاویر از “ری را” منتشر شود. ری را در زبان مازندرانی به معنی باران بوده و اصالت این نام به شمال کشور بر می گردد. همچنین قرار است تا اولین کراس اوور ایران خودرو در کارخانه مازندران این خودروساز مونتاژ شود. باید اعلام کرد که این نسخه اولیه ری را بوده و به عنوان نسخه قبل از تولید با قالب های صنعتی شناخته می شود.

ویژگی های ایران خودرو ری را

ری را بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده شده و قرار است تا این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد. ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار می گیرد و می تواند ری را را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.

تصویر

امکانات ری را

چندی پیش طی مراسمی نسخه مفهومی K125 یا همان ری را با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در آن مراسم معرفی این محصول اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

تصویر
تصویر

مشخصات فنی ایران خودرو ری را

آن طور که گفته می شود، ری را با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ری را در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود.

تصویر

نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد.

قیمت ری را

طبق اعلام قبلی مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کراس اوور ملی ریرا قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

نسخه برقی ری را

ری را قرار است تا در آینده با نسخه برقی هم به بازار معرفی شود و در گام های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.

تصویر
تصویر

ایران خودرو ری را بر اساس چه پلتفرمی طراحی شده است؟

ری را که همان نام تجاری پروژه K125 است، بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نمونه ایرانیزه پلتفرم PF1 گروه PSA به حساب می آید، در پروژه تارا هم دیده می شود.

مشخصات فنی ایران خودرو ری را چیست؟

کراس اوور ملی ایران خودرو قرار است که با پیشرانه های TU5 پلاس و TC7 پلاس به بازار بیاید. این پیشرانه ها به ترتیب ۱۱۳ و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ و ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور ملی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است و احتمال دارد که نمونه های دنده ای آن هم به بازار معرفی شود.

امکانات نسخه فول آپشن ریرا چیست؟

نسخه فول آپشن به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (99 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (45 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (26 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (25 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (23 نظر) نگاهی به میز و صندلی خوش‌رنگ و بچگانه اتاق پسرِ بهرام رادان؛ مثل همیشه خاص و منحصربفرد به انتخاب مامان مینایِ خوش سلیقه😍+ویدیو (23 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (21 نظر) رونمایی از اولین بازیگر زن جوان سینمای ایران و سرنوشت تلخ او بعد رسیدن به شهرت/ دختری که اهل کرمان بود+عکس (20 نظر) (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (18 نظر) پیام احساسی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش به هوادارش با انتشار یک موزیک ویدئوی جذاب / والیبالیست چشم رنگی تیم ملی در صدر اخبار (17 نظر) نگاهی به رنگ آمیزی، چیدمان و نورپردازی دکوراسیون هنرمندانه کافه خانم المیرا شریفی مقدم/ دنج ترین کافه ای که دیدم +عکس (16 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست