نحوه خارج شدن از ریپورت اینستاگرام

  یکشنبه، 19 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه خارج شدن از ریپورت اینستاگرام
در شبکه‌های اجتماعی قوانینی وجود دارد که کاربران باید این قوانین را رعایت کنند. اینستاگرام نیز قوانین و مقرراتی دارد که کاربران اینستاگرام موظف به رعایت این قوانین می‌باشند.

ریپورت شدن توسط اینستاگرام یا همان اکشن بلاک چیست؟

اینستاگرام از یک الگوریتم مشخص برای کنترل اوضاع و ارائه سرویس بهتر به کاربران استفاده می کند. این الگوریتم بر اساس لایک ها، کامنت های شما و پست هایی که خوشتان نمی آید، تصمیم می گیرد چه تصاویری را به شما نمایش دهد.

این الگوریتم درباره پست هایی که خودتان منتشر می کنید هم تصمیم می گیرد. تشخیص اینکه پست شما از کیفیت کافی برخوردار است که به دیگران نمایش داده شود یا نه بر عهده الگوریتم و ربات های برنامه ریزی شده اینستاگرام است.

اما در کنار همه این وظایف، یکی از مهم ترین وظایف تعریف شده برای این الگوریتم، شناسایی ربات هایی که با فعالیتشان تلاش می کنند این الگورتیم را دور بزنند.

همانطور که می دانید ربات های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که همیشه در حال لایک کردن، کامنت گذاشتن و شرکت در نظرسنجی استوری های دیگران هستند. هدف این ربات ها کمک به یک اکانت برای رشد سریع تر از حالت عادی است.

اینستاگرام برای آنکه بتواند فرق بین کاربران واقعی با ربات ها را تشخیص دهد، محدودیت هایی را برای تعداد کامنت ، لایک، فالو و آنفالو وضع کرده است. علاوه بر این محدودیت ها، انتشار پست هایی که از نظر قوانین اینستاگرام نامناسب باشد و کاربران درباره آن به اینستاگرام گزارش دهند نیز می تواند باعث بلاک شدن یک اکانت شود. این بلاک شدن می تواند باعث شود شما به صورت موقت نتوانید پستی را لایک کنید، کامنت بگذارید، در دایرکت پیام ارسال کنید یا پست جدیدی منتشر کنید.

هنگامی که اکشن بلاک می شوید، پیغامی مشابه عکس زیر را دریافت می کنید:

تصویر
پیام ریپورت شدن در اینستاگرام

در چه مواردی می توانیم ریپورت دهیم؟

  • اگر فردی وانمود می کند یک شخصیت شناخته شده است.
  • اگر فردی شخصیت شما را جعل کرده و وانمود می کند شماست.
  • اگر فردی دارایی های معنوی شما (کپی رایت) را بدون اجازه منتشر می کند.
  • اگر فردی در اینستاگرام تصاویر یا کامنت های اسپم، تبلیغاتی و هرزنامه ارسال می کند.
  • اگر فردی کامنت یا تصویری غیراخلاقی یا غیرمتعارف را در اینستاگرام منتشر کرده است.
  • اگر فردی کامنت یا تصویری با موضوعاتی مانند آسیب به خود (خودکشی)، آزار و تهدید و یا استفاده از موادمخدر منتشر کرده است.

نحوه شناسایی کاربری که ما را ریپورت و بلاک کرده است؟

اینستاگرام هرگز به کاربران خود اجازه نمی دهد که به طور مستقیم بررسی کنند چه کسی آنها را آنفالو و یا بلاک کرده است. اگر دیگر نمی توانید پست های اکانت کاربری را مشاهده کنید، این احتمال وجود دارد که آن شخص شما را آنفالو و یا بلاک کرده باشد. یکی از ترفندهایی که می توانید بفهمید چه کسی شما را بلاک کرده است، سرچ اکانت آن کاربر می باشد. به این منظور اگر به کاربری شک دارید که شما را بلاک کرده باشد، باید در صفحه جستجوی اینستاگرام، نام اکانت آن کاربر را وارد کنید، در صورتی که اسم او برای شما نمایش داده نمی شود، احتمالاً آن کاربر شما را بلاک کرده است.

اگر می توانید وارد صفحه اینستاگرام کاربر شوید اما وقتی او را فالو می کنید، جزء فالوورهای او نمی شوید و همچنان دکمه Follow را مشاهده می کنید، یعنی توسط او بلاک شده اید. همچنین اگر دیگر اسم او جزء فالووینگ های شما نیست، بازهم می توان احتمال داد توسط آن کاربر آنفالو و یا بلاک شده اید. همچنین اگر با اکانت جدید می توانید آن کاربر را فالو کنید ولی با اکانت فعلی خود نمی توانید، یعنی آن اکانت شما بلاک شده است.

توجه! چنانچه شما هم به موردی برخورد کردید که قوانین نشر محتوا بر روی اینستاگرام را نقض نمود است، حتما تصویر یا کاربری که ناقض این قوانین می باشد را به اینستاگرام گزارش کنید. این کار شما باعث پاک شدن این شبکه اجتماعی از وجود کاربرانی خواهد شد که هنوز با فرهنگ استفاده از رسانه های اجتماعی آشنایی ندارند و چه بهتر که این افراد در اینستاگرام حضور نداشته باشند.

انواع بلاک در اینستاگرام:

بلاک لایک در اینستاگرام:

اگر شما در یک بازه زمانی مشخص که زمان کمی هم باشد تعداد بسیار زیاد و یا غیر طبیعی پست های مختلف را لایک کنید سبب ایجاد بلاک لایک برای شما خواهد شد چرا که ممکن است در اینصورت اینستاگرام شما را به عنوان ربات و یا یک هرزنگار که صرفا به سبب جذب فالوور مبادرت به لایک کردن بدون توجه به نوع محتوا میکند خواهد شناخت. در قوانین اینستاگرام با وجود علاقمندی به جذب کاربران بیشتر اما همواره بر داشتن اخلاق شبکه اجتماعی و دقت و استفاده واقعی از پست ها تاکید شده است.

بلاک شدن کامنت در اینستاگرام:

کامنت گذاری بیش از اندازه در یک بازه زمانی مشخص هم دقیقا مثل شرایط لایک کردن میتواند نوعی هرزنگاری و عدم صلاحیت اکانت و همچنین عدم اطمینان از واقعی بودن پیج را به دنبال خواهد داشت. از این رو معمولا سعی کنید در محدوده زمانی های مشخص اقدام به کامنت گذاری در سیطره وسیع نکنید.

بلاک شدن قابلیت فالو کردن در اینستاگرام:

زمان هایی ممکن است برایتان پیش بیایید که علی رغم تلاشتان برای فالو کردن پیج های مختلف موفق نمیشوید و اینکار ممکن است تا چندین ساعت و یا حتی در چندین روز و ماه ادامه پیدا کند. اینکار به دلیل اینست که که شما در بازه زمانی مشخصی تعداد بیش از اندازه ای صفحات را فالو کرده اید. مثلا اینکه در حدود 7500 پیج را به یکباره فالو کنید در اینصورت ممکن است از طرف اینستاگرام با محدودیت هایی مواجه شوید. محدودیت هایی که بسته به نوع تخلف که البته تا به امروز میزان رسمی و خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است برای شما ایجاد خواهند شد.

راههای رفع ریپورت اینستاگرام :

راه حل اول: قرار دادن کامنت انگلیسی از سوی کاربران

یکی از راهکارهای معمول، این است که از فالوورهای خود بخواهید تا برای شما کامنت انگلیسی ارسال کنند. اگر هر یک از فالورهای شما ۵ کامنت انگلیسی قرار دهد، شما از ریپورت خارج می شوید و می توانید از امکانات اینستاگرام به صورت کامل استفاده کنید. در واقع با این روش به اینستاگرام ثابت می کنید که شما اسپم نیستید!

راه حل دوم: تغییر ایمیل و شماره تلفن اکانت خود

همچنین شما می توانید با تغییر ایمیل و شماره تلفن اکانت خود ریپورت اینستاگرام را رفع نمایید. به این منظور وارد پروفایل خود شوید و گزینه Edit your profile را انتخاب نمایید.

حال در قسمت Private information می توانید شماره تلفن و ایمیل خود را ویرایش کنید. بعد از تغییر ایمیل یا شماره تلفن، پیامی حاوی یک لینک ارسال می شود که باید بر روی آن کلیک کنید.

راه حل سوم: عدم تکرار تخلف

در مدتی که ریپورت شده اید تماماً سعی کنید تخلف مرتکب شده و یا کارهایی که مخالف قانون اینستاگرام است را، انجام ندهید.

راه حل چهارم: تماس با پشتیبان اینستاگرام

در صورتی که راه های بالا مشکل شما را حل نکرد، می توانید با استفاده از ایمیل زیر با پشتیبانی اینستاگرام تماس حاصل فرمایید و از آن ها بخواهید که اکانت شما را از ریپورت خارج کنند.

برای محتوای ایمیل می توانید از متن زیر استفاده کنید.

Hi, There Is some problem with my Instagram account

someone reports Me As a spammer wrongly And i found an unfair limitation on my account

Would you please fix problem

My UserName: Your username

راه حل پنجم: پشت سر گذاشتن مدت زمان محرومیت

در پایان اگر دیدید که هیچ کدام از راه حل های بالا کار نکرد، باید صبر کنید تا مدت زمان ریپورت شما به اتمام برسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (365 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (197 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (113 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (12 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
اعلام تقویم تحصیلی 1404 - 1403 دانشگاه‌های علوم پزشکی
آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
پدر بازیکن معروف تیم ملی به جرم آزار جنسی یک نوجوان دستگیر شد +جزئیات
لحظه شماری برای ساخت یک ایران تمام عیار در حواشی داغ امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار: تلاش پزشکیان و جلیلی در آخرین روز تبلیغات
اظهارات وقیحانه رضا پهلوی: فحاشی به رأی‌دهندگان ایرانی در کشورهای مختلف، کار جمهوری اسلامی است!
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس