نحوه تیک آف کردن با ماشین گیربکس اتوماتیک

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه تیک آف کردن با ماشین گیربکس اتوماتیک
همواره پیش از شروع خودروی خود را بررسی کنید. این عمل، فشار بسیاری را بر اتومبیل وارد می‌کند، و بسیاری افراد از این موضوع استقبال نمی‌کنند. شما به یک اتومبیل با اسب بخار بالا نیاز دارید و بهترین گزینه برای این کار نیز تایرهای جاده ایست، چرا که دود زیادی تولید می‌کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، تیک آف یکی از اصطلاحات مرسوم برای فارسی زبانان عشق سرعت است. این کلمه (Take Off) در زبان انگلیسی برای لحظهٔ شروع پرواز هواپیما استفاده می شود.

تیک آف در خودروها برای جلب توجه، ایجاد هیجان، تولید دود، تولید صدا و در کل برای نمایش خودرو انجام می گیرد. یک تیک آف طولانی نشان دهندهٔ مهارت راننده و قدرت بالای خودرو است.

در اینجا به شما می گوییم که چگونه این کار را در یک خودروی دنده اتوماتیک انجام دهید.

پیش از آنکه شروع کنید

برخی مدل های خودروی دنده اتوماتیک بیش از دیگر مدل ها برای تیک آف مناسب است. برای مثال مدلهای جدید تر فورد موستانگ، یک مد مخصوص برای اجرای راحت تر تیک آف دارند.

همواره پیش از شروع خودروی خود را بررسی کنید. این عمل، فشار بسیاری را بر اتومبیل وارد می کند، و بسیاری افراد از این موضوع استقبال نمی کنند. شما به یک اتومبیل با اسب بخار بالا نیاز دارید و بهترین گزینه برای این کار نیز تایرهای جاده ایست، چرا که دود زیادی تولید می کنند.

پس از آن شما به یک مکان امن احتیاج دارید. جایی که عابر پیاده در آن حوالی در حال گذر نباشد، و مانعی نیز در اطرافتان وجود نداشته باشد که ماشینتان به خاطر برخورد به آن صدمه ببیند.

ترتیب گامهای اجرای تیک آف

  • گام اول:
    اتومبیلتان را روشن کنید و پای چپتان را روی پدال ترمز نگه دارید. مطمئن شوید که چرخ های اتومبیلتان مستقیم و رو به جلو است و همچنین ترمز دستی را کشیده اید. حال دنده را در حالت D قرار دهید و ترمز دستی را خلاص کنید.
  • گام دوم:
    حال کنترل خودکار کشش خودرو را که باعث جلوگیری از لغزش و هرزگردی خودرو در هنگام رانندگی در حالت معمولی می شود را خاموش کنید. اگر این کار را نکنید احتمال بالایی وجود دارد که اصلا نتوانید عمل تیک آف را انجام دهید.
  • گام سوم:
    حال باید هر دو پدال گاز و ترمز را با هم و تا انتها فشار دهید. در حالی که پدال گاز را همچنان فشرده اید، به آرامی پایتان را از روی پدال ترمز بردارید.

نکات مهم دیگری در مورد اجرای تیک آف با یک اتومبیل دنده اتوماتیک

در اینجا با ارائه نکاتی دیگر به شما یاد می دهیم که چطور نمایش خیره کننده تری داشته باشید. زمانی که عمل تیک آف را کاملا یاد گرفتید، نگاهی به این موارد بیاندازید تا تکنیکتان را کامل کنید.

  • یک سطح شنی به اجرای این حرکت کمک می کند: اگر بتوانید یک سطح که با شنهای شل و روان پوشیده شده پیدا کنید، نمایش بهتری خواهید داشت. به ناظران هشدار دهید که خیلی نزدیک نشوند، چرا که امکان دارد سنگ های ریز وارد چشم آنان شود.
  • تایرهای خیس و مرطوب برای این کار عالی هستند: تایرهای خیس عمل تیک آف را بهتر انجام می دهند، چرا که لغزنده تر هستند.
  • لنتهای ترمز حتما باید در شرایط مطلوبی باشند: قبل از اینکار ترمزهای خود را چک کنید. اگر ترمزها هر گونه ایرادی داشته باشند، عمل تیک آف موفقیت آمیز نخواهد بود.
  • ماشینهای دیزلی تیک آف فوق العاده ای اجرا می کنند: اتومبیل های با سوخت دیزل، قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند بنابر این دیوانه وار می چرخند. صدای ناشی از چرخش لاستیک ها در این اتومبیل ها کمی آزار دهنده است، اما شما بهترین تیک آف عمرتان را تجربه خواهید کرد.
  • اسب بخار بالا: هرچقدر که اسب بخار اتومبیلتان بیشتر باشد بهتر است. اگر موفق نمی شوید این حرکت را اجرا کنید، شاید به این خاطر است که اسب بخار کافی برای اجرای آن در اختیار ندارید.

مشکلات احتمالی

همیشه این حرکت مطابق نقشه شما پیش نخواهد رفت. همزمان با یادگیری انجام تیک آف با یک خودروی دنده اتوماتیک، مهم است که بدانید ممکن است چه چیزی اشتباه پیش رود.

بدترین اتفاق ممکن این است که کسی صدمه ببیند، بنابراین اطرافتان را چک کنید تا عابر پیاده ای در آنجا حضور نداشته باشد و همچنین مکانی را انتخاب کنید که دور از بزرگراه های عمومی باشد. دومین مشکل احتمالی این است که حین انجام این کار در مکانی که نباید این کار را انجام دهید گیر بیوفتید. انجام این کار در جاده های عمومی مجاز نیست.

احتمال دارد اجزای مختلف اتومبیل حین انجام این کار آسیب ببینند. آسیب پذیرترین قطعات، همان هایی هستند که از قبل صدمه دیده اند. بنابراین بسیار مهم است که پیش از شروع، اتومبیلتان را یک معاینه کلی کنید.

تایرها در انجام عمل تیک آف متحمل فشار بسیار زیادی می شوند. وسوسه نشوید که از تایرهای ارزان زمستانه استفاده کنید، چرا که این کار در نهایت منجر به صرف هزینه بیشتری می شود. بهترین انتخاب استفاده از تایرهای قدیمی می باشد که دیگر عمرشان در حال پایان یافتن است.

ایراد فنی هزینه بر دیگر، وجود نقص در گیربکس، کلاچ، یا دیفرانسیل است. اگر تنها هر از گاهی این حرکت نمایشی را اجرا می کنید، احتمال کمتری وجود دارد که اینکار مشکل ساز شود، اما چنانچه به طور مداوم این کار را می کنید، ریسک ایجاد مشکل در خودرو افزایش می یابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان