نحوه ی انتخاب کفش در زمستان

  شنبه، 13 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه ی انتخاب کفش در زمستان
وقتی هوا سرد می شود، نوع پوشش افراد تغییر می کند. کفش ها نیز به عنوان پاپوش از این امر مستثنی نیستند. در واقع با سرد شدن هوا، نقش محافظتی کفش از پا در مقابل سرما و بارندگی های فصلی پر رنگ تر شده و همه ترجیح می دهند از نوع پوشیده تر آن (یعنی بوت، پوتین یا چکمه) استفاده کنند.

وقتی هوا سرد می شود، نوع پوشش افراد تغییر می کند. کفش ها نیز به عنوان پاپوش از این امر مستثنی نیستند. در واقع با سرد شدن هوا، نقش محافظتی کفش از پا در مقابل سرما و بارندگی های فصلی پر رنگ تر شده و همه ترجیح می دهند از نوع پوشیده تر آن (یعنی بوت، پوتین یا چکمه) استفاده کنند. در نتیجه، این روزها بازار خرید این قبیل کفش ها بسیار داغ است.یک جفت کفش و یا بوت های زمستانی کمک می کنند که حتی در سرمای سخت زمستان، پاهایمان گرم بمانند. اگر قصد خرید بوت دارید، برای انتخاب بوت مناسب، این مقاله را حتما بخوانید.

برای خرید بوت (چکمه) نیز مانند کفش های معمولی بهتر است صبح هنگام را انتخاب نکنید؛ زیرا معمولا پاهای اغلب افراد بعد از استراحت طولانی شبانه، کمی کوچک تر از اندازه واقعی آن شده و در صورتی که شما برای خرید کفش، صبح راهی بازار شوید، احتمال این وجود دارد که کفش خریداری شده چند ساعت بعد، برای پاهایتان تنگ شده و حتی تحمل آن نیز غیر ممکن شود. این مشکل در مورد افرادی که به دلایل مختلف با مشکل ورم پا مواجه هستند، جدی تر است.

در عین حال افراد در فصل زمستان در موقعیت های مختلفی قرار می گیرن، مثلا ممکنه به مهمانی دعوت بشن، بخوان پیاده روی کنن، در اماکن عمومی حاضر بشن و یا بخوان تو دورهمی های صمیمانه شرکت کنن. طبیعیه که داشتن یک پوتین برای حاضر شدن در تمام این موقعیت ها کافی نیست و باید گزینه های دیگه ای رو هم در نظر گرفت. در این مقاله به معرفی چند نوع از کفش های زمستانی که بهشون احتیاج داریم خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا کفش های زمستانیتون رو به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید.

کفش های تخت کلاسیک (جیر یا چرم)

اگر اهل پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیستید و کفش های راحت رو ترجیح می دید، کفش های تخت جیر یا چرم برای فصل زمستان بهترین انتخاب هستن. البته پوشیدن این کفش ها محدودیت هایی هم داره. برای مثال این کفش ها مناسب پوشیدن در یک روز بارانی یا برفی نیستن، اما در روزهای معمولی که فقط هوا سرده و شما قصد پیاده روی طولانی مدت در سرما رو ندارید، می تونید اون ها رو انتخاب کنید تا استایلی ساده و شیک داشته باشید و کفشتون راحت و سبک باشه.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اندازه ی پای افراد در صبح، کوچک تر از بعد از ظهر است . از این رو در زمان صبح به هیچ عنوان برای خرید کفش زمستانه اقدام نکنید؛ چرا که در این شرایط ممکن است در مغازه از اندازه ی کفش خود راضی باشید، اما مدتی بعد احساس کنید که کفش تان تنگ است و پای شما را اذیت می کند. در مورد چکمه ی کودک، کفش باید اندازه ی پای او باشد. از این رو موقع خرید چکمه برای کودک، جوراب ضخیم پای او کنید تا چکمه را با آن امتحان کند . چنانچه انگشت شما از پشت چکمه بعد از کشیدن زیپ یا بستن بند، رد شد، یعنی این که چکمه اندازه ی پای کودک است.

مهم ترین نکته در مورد چکمه های زمستانی، پوشش گرمایی آن ها است . جنس داخلی چکمه معمولا، کرک، پشم یا نخ است. برای ضد آب بودن کفش بعضی جنس ورنی را پیشنهاد می دهند؛ حال آن که معمولا کفش های ورنی زود رنگ باخته و حالت کهنه به خود می گیرند. بنابراین به جای آن می توان از جنس چرم استفاده کرد که خاصیت ضد آب هم دارد.
در مجموع به ویژه اگر می خواهید چکمه را بیرون منزل بپوشید و مجبور هستید در خیابان های پر برف و گل و لای راه بروید، حتما به چکمه ضد آب بلند نیاز دارید .
اگر می خواهید کفش را در طول کار روزانه بپوشید، به میزان فعالیت خود توجه کنید. اگر فعالیت شما زیاد است، گردش خون بدنتان به گرم شدن پاهای شما کمک می کند؛ بنابراین نیازی نیست بوت (چکمه) خیلی گرمی خریداری کنید. به عنوان مثال اگر چکمه را بیشتر برای ورزش پر تحرک صبح گاهی در بیرون خانه می خواهید، نیازی به چکمه خیلی گرم ندارید . صرف نظر از نکات بالا، چکمه زمستانی باید به اندازه کافی گرم باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان