نحوه ی هایلایت کردن مو در خانه بصورت صحیح

  چهارشنبه، 26 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
نحوه ی  هایلایت کردن مو در خانه بصورت صحیح
امروزه روش های مختلفی برای عمق بخشیدن به موها وجود دارد مانند آمبره و هایلایت و بالیاژ. هر کدام از این روش‌ها ویژگی و کاربرد خود را دارند و برای نوع خاصی از موها مناسب هستند. هایلایت به موها بعد می‌بخشد و آن را پر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد.

رنگ کردن مو در آن دسته از تخصص های آرایشگری قرار می گیرد که نیاز به مهارت بالایی دارند. یکی از بهترین روش های ایجاد تنوع در مو، تکنیک هایلایت است که جذابیت چهره را چند برابر می کند.

هایلایت مو به معنی ایجاد رگه های روشن لا به لای موهای تیره است. هایلایت مو به همراه یک آرایش ساده می تواند چهره شما را از این رو به آن رو کند. هایلایت را می توان بر اساس رنگ هایی که در قسمت پایه مو و مش مورد استفاده قرار می گیرند، در انواع مختلفی دسته بندی کرد. روش های انجام هر یک از هایلایت ها نیز متفاوت است که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

آموزش هایلایت کردن مو با فویل در خانه

  • هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه های روشن مو، در لا به لای موهای تیره ی سر است. هایلایت مو با یک آرایش ساده می تواند چهره ی شما را زیباتر بکند. در مرحله اول باید رنگ مناسبی را برای هایلایت موهایتان انتخاب کنید. اگر برای اولین بار است که می خواهید موهایتان را هایلایت کنید بهترین پیشنهاد این است که یک رنگ با 2 تا 3 درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ موی طبیعی خود انتخاب کنید.اگر موهایتان تیره است هایلایت روشن و اگر رنگ موی روشن دارید هایلایت تیره را برای موهایتان انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید از رنگ های فانتزی و خاص مانند صورتی، بنفش، آبی و ... نیز برای اینکار استفاده کنید. همه چیز به سلیقه و خواست شما یستگی دارد!
  • اولین قدم برای اینکه هایلایت موهایتان رنگی زیبا و واقعی روی موهایتان داشته باشند لازم است ابتدا رشته هایی از مو را که قرار است هایلایت شوند را دکلره و بی رنگ کنید. اما اگر رنگ موهایتان روشن است و می خواهید هایلایت تیره داشته باشید نیازی به دکلره کردن ندارید.ابتدا وسایل و مواد دکلره کردن مو را از فروشگاه های مخصوص که لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن موها را می فروشند خریداری کنید. برای دکلره کردن موها به پودر دکلره، اکسیدان، شامپو بنفش برای کاهش زردی یا قرمزی، قلم مو، کاسه، دستکش و فویل نیاز دارید.
  • برای دکلره کردن باید موهایتان کاملا خشک و تمیز باشند. ابتدا قسمت هایی از مو را که قرار است هایلایت شوند را مشخص کنید و تنها آن قسمت از مو را دکلره نمایید. بعد از جدا کردن رشته های مو بهتر است یک ورق فویل باریک و بلند را در زیر موهایتان قرار دهید تا مواد دکلره به قسمت های دیگر مو نرسد.
  • مواد مخصوص دکلره را با توجه به دستورالعملی که روی بسته بندی ان نوشته شده است آماده کنید.اکنون به آرامی رشته هایی از مو را که قبلا جدا کردید را به مواد دکلره آغشته کنید. بعد از ان لازم است تا موهای دکلره شده را با فویل پوشش دهید تا رنگ موها به پایه برسد. برای دکلره کردن مو حتما از دستکش استفاده کنید تا آسیبی برای پوستتان ایجاد نشود.
  • بعد از گذشت 15 دقیقه موهای خود ار چک کنید اگر موها روشن شده بودند یعنی فرآیند دکلره شدن موها به طور کامل انجام شده است. اما اگر هنوز موها به طور کامل روشن نشده بود باز هم کمی زمان دهید تا موها به طور کامل به رنگ پایه برسند. توجه داشته باشید که دکلره نباید بیشتر از 45 دقیقه روی مو باقی بماند زیرا در این صورت باعث می شود تا موهایتان بسوزد!
  • اکنون با دقت قسمت هایی از مو را که دارای مواد دکلره است را بشویید. قسمت های دیگر مو را با فاصله نگه دارید تا با موهای دکلره شده تماسی نداشته باشند زیرا در صورت تماس مو با مواد دکلره رنگ موهایتان تغییر خواهد کرد. موهایتان را به طور کامل بشویید تا در نهایت آب زلال و شفاف از موها خارج شود.برای اینکه موهای دکلره شده زرد یا نارنجی نشوند بهتر است آن را با شامپو بنفش بشویید. شامپو را روی موها بزنید 2 تا 3 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.
  • رنگ مو مورد نظر خود را آماده کنید. موهای دکلره شده را جدا کنید یک فویل تمیز و باریک زیر موها قرار دهید و سپس با یک فرچه تمیز موها را به رنگ مو آغشته نمایید. دقت داشته باشید که رنگ مو به تمام تارهای مو اغشته شود و هیچ قسمتی از مو سفید باقی نماند. برای هایلایت های مو در قسمت های دیگر نیز به همین روش عمل کنید و موهای رنگ شده را درون فویل بپچانید تا به خوبی رنگ بگیرند.باید در حدود 30 دقیقه صبر کنید تا رنگ مو به خوبی باز شود و موها رنگ بگیرند. بعد از گذشت این زمان موها را چک کنید و در صورت نیاز باز هم به آن زمان دهید تا رنگ به خوبی روی رشته های مو باز شود. بعد از اینکه از رنگ گرفتن مو مطمئن شدید فویل ها را از روی مو باز کنید و سپس موهایتان را با آب به طور کامل بشویید.

آموزش هایلایت کردن مو با بالیاژ

بالیاژ یا همان هایلایت دستی در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. در این تکنیک رنگ آنچنان تمیز و بی نظیر با موهای شما ترکیب می شوید که تصور می کنید موهای شما بطور طبیعی به این شکل روییده اند. با این وجود استفاده از تکنیک بالیاژ نیازمند سطح بالایی از مهارت است و تنها متخصصان حرفه ای رنگ و مش از عهده آن بر خواهند آمد. اما در اینجا شما را با ترفندی آشنا می کنیم که با استفاده از آن به راحتی می توانید موهای خود را در خانه بالیاژ کنید.

مواد لازم برای هایلایت کردن مو با بالیاژ

  • رنگ و اکسیدان مخصوص هایلایت
  • دستکش پلاستیکی
  • برس
  • شانه مخصوص رنگ
  • گیره مخصوص تقسیم بندی مو
  • شامپو
  • نرم کننده

روش کار هایلایت کردن مو با بالیاژ

  1. رنگ مورد نظر را طبق دستور درج شده روی جعبه آماده کنید.
  2. دستکش ها را در دست کنید.
  3. نیمه پایینی موها را تقسیم بندی کنید. نیمه بالایی موها را نیز با گیره ای جمع کنید.
  4. قلم موی رنگ مو را به رنگ آغشته کرده و آن را روی دانه های برس مو بکشید. دانه های برس را به رنگ مو آغشته کنید.
  5. یکی از تقسیم بندی های سر خود را در نظر بگیرید. برس را از وسط دسته موهای این بخش تا نوک آن بکشید.
  6. برس را به زیر موهای همین قسمت ببرید و این کار را با پشت موهای همین قسمت نیز تکرار کنید.
  7. نوک موها را به رنگ بیشتری آغشته کنید. فراموش نکنید که نوک مو در مقایسه با قسمت های بالایی به رنگ بیشتری نیاز دارد.
  8. این کار را در قسمت های دیگر هم تکرار کنید. نقطه شروع خود را بصورت متناوب بالا و پایین کنید. برای مثال در برخی از دسته ها برس را کمی بالاتر از نقطه شروع قبلی و در برخی دیگر آن را کمی پایین تر از آن قرار دهید تا به این ترتیب بالیاژی یکنواخت با رنگ موی طبیعی خود به دست آورید.
  9. به سراغ بخش بالای موهای خود بروید و همین مراحل را تکرار کنید.
  10. اجازه دهید رنگ به اندازه زمان درج شده در بسته بندی روی موهای شما باقی بماند.
  11. موهای خود را با شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده شستشو دهید.

آموزش هایلایت کردن مو با کلاه

در این روش به کلاه مخصوص مشبک یا سوراخ سوراخ نیاز داریم که همین سوراخ ها هایلایت کردن موها را برای ما آسان می کنند. با استفاده از این روش هایلایتی فوق العاده مرتب و یکنواخت به دست می آورید که به زیبایی در موهای خودتان ترکیب و محو می شود.

مواد لازم برای هایلایت کردن مو با کلاه

  • رنگ و اکسیدان به همراه کلاه مش و قلاب
  • دستکش پلاستیکی
  • شانه مخصوص رنگ مو
  • شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده

روش کار هایلایت کردن مو با کلاه

  1. رنگ و اکسیدان را طبق دستورالعمل درج شده روی جعبه با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. کلاه مخصوص هایلایت و دستکش ها را بپوشید.
  3. با استفاده از قلاب دسته های باریکی از موها را از سوراخ های موجود در کلاه بیرون بیاورید.
  4. پس از پایان یافتن کار تعیین مکان هایلایت ها، رنگ را روی آن ها بگذارید. مطمئن شوید که همه قسمت های موها از ریشه تا نوک آن ها به رنگ آغشته شده است.
  5. اجازه دهید رنگ به اندازه زمان درج شده روی جعبه روی مو باقی بماند.
  6. کلاه را با احتیاط از سر بیرون آورده و به سرعت موها را با محصولات مخصوص موهای رنگ شده شستشو دهید.

هایلایت کردن مو با کلاه

هایلایت کردن مو در خانه هایلایت تکه ای

هایلایت تکه ای برای آن دسته از خانم هایی که طرفداری چهره ای سرزنده و بانشاط و برجسته هستند گزینه مناسبی به شمار می رود. این تکنیک نیز مثل هایلایت معمولی انجام می شود با این تفاوت که در هایلایت تکه ای بخش های ضخیم تری از مو با استفاده از رنگ روشن می شوند. به این ترتیب تضاد محسوس و نمایانی بین رنگ موی طبیعی و رنگ موی هایلایت شده به وجود می آید و سبکی قدیمی تر را در موهای شما به وجود می آورد.

مواد لازم برای هایلایت کردن مو در خانه هایلایت تکه ای

  • رنگ و اکسیدان
  • برس مو
  • دستکش پلاستیکی
  • گیره مخصوص تقسیم بندی مو
  • شانه مخصوص رنگ
  • فویل آلومینیومی
  • شانه دم باریک
  • شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده

روش کار هایلایت کردن مو در خانه هایلایت تکه ای

  • رنگ و اکسیدان را طبق دستورالعمل درج شده روی جعبه با یکدیگر مخلوط کنید.
  • اکنون دقیقا همان روشی که در بخش هایلایت با فویل آموزش داده شد را به کار ببرید با این تفاوت که در هایلایت تکه ای باید موها را به بخش های بزرگ تری تقسیم بندی کنید و موهای بیشتری را در لایه رویی هر تقسیم بندی جدا کنید.
  • پس از گذشت زمان لازم با استفاده از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده موها را شستشو دهید.

شما می توانید با استفاده از این چهار روش جذابیت و زیبایی بیشتری به موهای خودتان بدهید. روش مورد علاقه شما کدام است؟ نظرات خود را زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نکات مهم قبل از هایلایت مو

  • قبل از هایلایت موهایتان از ژل، ماسک های گیاهی یا شیمیایی و سرم های تقویت کننده، براق کننده و …. استفاده نکنید.
  • موهایتان قبل از انجام هایلایت باید تمیز باشند. به طور معمول اغلب سالن های زیبایی، قبل از انجام هر عملیاتی روی مو، کار شستشوی مو را انجام می دهند. البته اگر موهایتان تمیز باشند، صرفا از نرم کننده استفاده خواهند کرد.
  • سعی کنید رنگ مورد نظرتان را پیش از مراجعه به سالن زیبایی، انخاب کنید. چون در این صورت کارتان زود تر انجام می شود. چون دیدن انبوهی از رنگ ها در ژورنال هایی که به شما داده می شود، کار انتخاب را سخت تر می کند. البته مشورت کردن با آرایشگر حتما می تواند شما را به انتخاب درست تری برساند.
  • اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگرتان اطلاع دهید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان