نحوه نظافت و شستن سگ نژاد پامرانین

  چهارشنبه، 01 دی 1400   زمان مطالعه 16 دقیقه
نحوه نظافت و شستن سگ نژاد پامرانین
آیا روش صحیح شانه زدن و برس زدن کشیدن موی پامرانین می دانید؟ آیا از اهمیت حمام در سگ نژاد پامرانین آگاه هستید؟با ما همراه باشید تا با روش های نظافت سگ پامرانین آشنا شوید.

یکی از حیوانات خانگی محبوب سـگ هـا هسـتنـد.سـگ پـامـرانیـن بـاجثه کوچک خود یکی از سـگ هـای محبوب محسوب مـي شود.بدلیل مطیع بودن و روحیه سرزنـده آن وکوچک بودن وپشمـالو بودن محبوب اسـت و بـه عنوان حیوان خانگی محبوب انتخاب مـي شود. نژاد سـگ پـامـرانیـن از کشور آلمـان و لهسـتـان اسـت و اسمش از منطقه ای بـه نام پـامـرنیـا در آلمـان انتخاب شده اسـت.

چرا اصلاح و آرایش به موقع برای حیوانات خانگی ضروری است؟

نژاد پامرانین از لحاظ اصلاح و آرایش مو نیاز به مراقبت و توجه بسیار زیادی دارد؛ که این بخاطر تعداد دفعاتی است که موارد خاص اصلاح و آرایش مو باید اجرا شود و همینطور تعداد کارهایی که در این موارد باید انجام گیرد. اگر اصلاح و آرایش مو بطور مرتب انجام نشود، کنترل بعضی مسائل بسرعت از دست خارج می شود.پوشش حیوانات بمرور زمان درهم گره می خورد. خز آنها شکننده و بی دوام می شود. پوست ممکن است خشک شود. لکه اشک ممکن است خیلی ناجور شود. پنجه ها و دماغ ممکن است پوسته پوسته شوند. هریک از این مشکلات به نوبه خود می تواند دردسر ساز شود. بنابراین، باید یک روند کامل و منظم اصلاح و آرایش مو را برای پامرانیان پیش گرفته و مهارت های خود را در این زمینه چه برای حفظ بهداشت و چه از لحاظ زیبایی حیوان، ارتقاء دهید.

آیا لازم است که موهای نژاد پامرانین در طول فصول گرم بطور کامل اصلاح شوند؟

هیچ دلیلی برای اصلاح کامل موهای زیبای پامرانین شما وجود ندارد، چون هوا گرم است.اگر لایه داخلی بطور کامل اصلاح شود، موها هرگز به حالتی که قبلاً بوده اند، رشد نخواهند کرد. پامرانین بخاطر موهای بلندش معروف است و اصلاح آن در واقع کمک چندانی به خنک کردن این سگ نمی کند.پیرایش (که بمعنای اصلاح کامل و تبدیل کردن پامرانین به بو (Boo) نمی باشد) اقدام بسیار مناسبی است و معمولاً توسط یک آرایشگر حرفه ای سگ انجام می گیرد.کمی تغییر در ظاهر سگ برای تمیز و مرتب نگه داشتن آن می تواند هر 2 تا 3 ماه یکبار (درصورت نیاز) انجام گیرد.نباید هدفتان اصلاح کامل موها باشد، بلکه فقط مرتب کردن موهایی که رشد نسبتاً بیشتری دارند و چیدن ۳ تا ۴ سانتیمتر از نوک موهایی که بنظر خشک می رسند، کافی است.این نوع اصلاح می تواند به مرتب ماندن موها کمک کرده و موهای بلند محافظ را تقویت کند.

بسیاری از صاحبان سگ، پیرایش (یا اصلاح کامل، استثنائاً در این یک مورد) موهای اطراف مقعد را برای حفظ بهداشت انجام می دهند که کار بسیار مناسبی است. درواقع، این کار می تواند کمک بزرگی به حفظ پاکیزگی کلی موها کند، چون مدفوع براحتی به موهای بلند این ناحیه می چسبد.

 سگ نژاد پامرانین

نکات مربوط به اصلاح و آرایش مو نژاد پامرانین

طبق برنامه زمانبندی شده پیش بروید. پامرانین ها باید یک روز در میان یا زمانی که ریزش شدید مو دارند، هر روز، برس کشیده شوند.پامرانین ها باید هر سه هفته یکبار حمام شوند، مگر اینکه شرایط بگونه ای باشد که نیاز به حمام بیشتر داشته باشند (مثلاً گلی شده باشند و از این دست موارد).هدفی که همواره باید در ذهن داشته باشید، جلوگیری از درهم رفتن و گره خوردن موها به یکدیگر می باشد.این حالت زمانی رخ می دهد که رشته های مو در یکدیگر پیچ می خورند و به هم گره می خورند.برس کشیدن مرتب، این مشکلات را برطرف می کند.روش صحیح به این ترتیب است:

  • شانه کردن
  • برس کشیدن
  • شانه کردن

رفع گره یا پیچ خوردگی موی پامرانین

اگر متوجه گره و پیچ خوردگی شدید، دست های خود را با شامپوی حمام پامرانین کف آلود کرده و سعی کنید که گره را برطرف کنید. شما و پامرانینتان باید شکیبا باشید، پس از این کار اسباب بازی مورد علاقه اش را به او بدهید.اگر این کار جواب نداد، باید آنرا به شیوه صحیح دیگری باز کنید تا از رشد آن جلوگیری شود.هر روز موهای بیشتری گره می خورند و نمی توان به این کار پایان داد.این مشکل، باعث کشیده شدن پوست شده و برای سگ ایجاد ناراحتی می کند.می توانید از ابزار ضد گره مانند شانه گره بازکن استفاده کنید و گره را از بین ببرید. با این روش، گره بدون آسیب رساندن به بقیه موها، رفع می شود.

هرگز موی خشک را برس نکشید. این کار می تواند مشکلاتی را بدنبال داشته باشد.هرچند این کار یکدفعه به موها آسیب نمی رساند، برس کشیدن موهای خشک، اثرات تجمعی دارد که می تواند بمرور زمان پوشش موی سگ را از بین ببرد؛ موها بخاطر موخوره ممکن است ضعیف شوند، حذف لایه محافظ ساقه مو ممکن است اتفاق بیافتد.

فواید اسپری ماسک مو برای نژاد پامرانین

  1. از موها درمقابل اصطکاک تماسی محافظت کند
  2. از موخوره جلوگیری کند
  3. یک لایه محافظ درمقابل نور خورشید در تابستان (که می تواند باعث کم رنگ شدن موها شود) و همینطور درمقابل هوای سرد در زمستان (که می تواند باعث خشک شدن پوست و مو شود) ایجاد کند
  4. از بروز مسائل ناخوشایند جلوگیری کند
  5. رایحه خوشبو و احساس پاکیزگی ایجاد کند

وقتی موها را برس می کشید، این کار را به آرامی از فاصله ۳ سانتی متر از ریشه توله ها و ۲.۵ سانتی متر از ریشه بالغ ها انجام دهید. سپس با استفاده از روش شانه – برس – شانه، از پایین تا نوک موها را شانه بکشید.
بخش هایی که باید شانه کنید. ابتدا سینه، بعد گردن، بعد پاها، بعد پشت و پهلوها و درنهایت، دم. دم را فراموش نکنید، زیرا موهای این قسمت نیز ممکن است به هم گره بخورند.

از ابزار مناسب اصلاح و آرایش مو استفاده کنید

ابزار مناسب اصلاح و آرایش مو، به شیوه ای بهداشتی، پوست را تحریک کرده، روغن بدن را در کل ساقه مو پخش کرده، موها را نرم کرده و آنها را از گره خوردن محافظت می کند.وسایل ارزان قیمت اصلاح و آرایش مو، این کارها را انجام نمی دهند و ممکن است باعث شکستگی موها شوند.بنابراین، برای چند ابزار مناسب هزینه کنید و به سلامت پوست و موی زیبای پامرانینتان کمک کنید.
برس سیمی نرم برای بیرون آوردن موهای ریخته شده مناسب است.برس سوزنی برای اصلاح و آرایش مو و برای سالم نگه داشتن خز مناسب است. اندازه 27 میلی متری توصیه می شود.شانه فلزی دوطرفه نیز برای بررسی گره ها و انجام روش شانه – برس – شانه مناسب است.شانه فلزی دو سطحی را برای شانه کردن پامرانین انتخاب کنید. طرفی که دندانه های پهن تری دارد برای کل موهای بدن مناسب است؛ طرفی که دندانه های ریزتری دارد برای قسمت های کوچک بدن مانند صورت و همینطور پنجه ها مناسب است.

  • هر روز پامرانین خود را برس بکشید. مراقب گره ها باشید.
  • از یک برس سوزنی با کیفیت، یک شانه استیل 2 طرفه، و یک ماسک موی با کیفیت استفاده کنید (هرگز موهای خشک را برس نکشید).
  • پس از اینکه موها را به ماسک مو آغشته کردید (با فاصله 2/1 یا 1 اینچ از ریشه ها)، آنها را شانه کشیده، سپس برس بکشید و دوباره شانه کنید تا تمام موها آراسته شوند.
  • از یک برس سیمی نرم برای مواقعی که ریزش مو شدید است، استفاده نمایید.
  • پامرانین خود را حمام کنید

اصلاح و پیرایش مناسب نژاد پامرانین (Pomeranian)

اگر کسی نخواهد یک سگ پشمالو و موبلند داشته باشد، نباید یک پامرانین انتخاب کند. باید گفت که نواحی بسیار اندکی در این نژاد وجود دارد که باید اصلاح یا چیده شود ...نواحی اطراف مقعد. این کار برای مسائل بهداشتی حائز اهمیت است. موهای بلند این ناحیه باعث می شوند که مدفوع براحتی به موها بچسبد.بنابراین، بخاطر پاکیزگی و مسائل بهداشتی، اصلاح این ناحیه کوچک زیر دم قابل قبول است، بحدی که از چسبیدن مدفوع به پوشش جلوگیری شود.

همچنین، این اقدام به صاحب سگ کمک می کند که توجه بیشتری به غدد مقعدی داشته باشد.کف پنجه ها. وقتی به کف هر پنجه نگاه می کنید، نباید موها بین پنجه ها بیرون زده باشد و از پنجه ها بلندتر باشد. بنابراین، باید بادقت تمام موهای این ناحیه را با قیچی بگیرید.داخل گوش ها. این قسمت را نباید اصلاح کرد یا با قیچی چید، بلکه باید با موچین گرفت.هر یک از موهای بلندی که از گوش ها بیرون زده باشد باید گرفته شود. اگر باقی بمانند و بیشتر رشد کنند، می توانند رطوبت را در خود نگه دارند و زمینه رشد باکتری ها را فراهم نمایند و در اغلب اوقات باعث عفونت های گوش شوند.پیرایش مو تنها باید روی لایه بیرونی (پوشش رویی) انجام گیرد.ین کار برای مرتب و تمیز کردن پامرانین انجام می شود و می تواند به این نژاد کمک کند که ظاهری «گرد» داشته باشند که بسیار دوست داشتنی است.

پیرایش روی 4/1 پوشش در مناطقی که نیاز به گرد شدن و شکل دهی دارند، انجام می گیرد.لطفاً پوشش زیری متراکم و ضخیم را کوتاه نکنید، زیرا روی رشد مجدد موها تأثیر می گذارد.

توجه: معمولاً یک پامرانین اولین پیرایش (چه درخانه و چه توسط یک آرایشگر) خود را پس از رشد موهای بزرگسالی، نیاز دارد. بنابراین، برای پامرانین های جوانی که هنوز پوشش دوره خردسالی خود را دارند و هنوز پوشش بزرگسالی آنها رشد نکرده است، پیرایش معمولاً غیرضروری است. بنابراین، سنی که یک پامرانین باید برای اولین بار پیرایش شود، از 10 تا 18 ماهگی است

نحوه تمیز کردن نوزادان نژاد پامرانین (Pomeranian)

وقتی سگ مادر تمیز کردن توله های خود را متوقف کرد، وقت آن است که صاحب آنها، شروع به اصلاح و تمیز کردنشان بکند. این معمولاً زمانی رخ می دهد که توله تقریباً 6 هفته سن دارد.اگر پامرانین شما توله دارد، باید مراقب باشید ببینید چه زمانی مادر این کار را به شما محول می کند.برای تمیز نگه داشتن توله های 6 تا 7 هفته ای، فقط کافیست بدن توله ها را با یک حوله یا لیف نرم مرطوب شده با آب گرم یا دستمال مرطوب ضدحساسیت تمیز کنید.این روش یکی از مهم ترین عناصر در گام اول برای اجتماعی کردن توله ها، کمک به آنها برای خو گرفتن به انسان ها، لمس شدن و ارتباط برقرار کردن بحساب می آید.

اهمیت حمام در سگ نژاد پامرانین

خیلی مهم است که پامرانین خود را بطور مرتب حمام کنید، حتی اگر در ظاهر نیازی به آن نداشته باشد.پامرانین باید هر 3 هفته یکبار حمام شود، مگر اینکه شرایط خاصی را پشت سر می گذرانید که نیاز به دفعات بیشتری حمام دارد (ریزش مو، کنه و غیره) یا اینکه پامرانین شما خیلی کثیف شده باشد.

نکته مهم:: قانون سه هفته یکبار، دلبخواهی نیست اگر بیش از این میزان، سگ خود را حمام کنید، پوست و مو ممکن است خشک شود، حتی اگر از محصولات مناسبی استفاده کنید. زیرا اگر دائماً و بطور مکرر ترشحات و روغن طبیعی بدن را از روی پوست و مو بشویید، حتی محصولات خیلی حرفه ای نیز نمی توانند آنها را حفظ کنند.

از طرف دیگر، اگر به اندازه کافی پامرانین خود را حمام نکنید، روغن و ترشحات طبیعی بدن تجمع خواهند کرد. این باعث می شود پوست سگتان چرب شود و بوی بدی از خود منتشر کند، زیرا موهای مرده ریز در این روغن باقی می مانند، همچنین منافذ پوست نیز مسدود می شوند.

نحوه استحمام نژاد پامرانین

اغلب پامرانین ها در سینک بهتر شسته می شوند تا در یک وان بزرگ حمام. سینک آشپزخانه معمولاً شکل و اندازه مناسبی برای استحمام دارد؛ ابتدا مطمئن شوید که بطور کامل آن را شسته اید.یک پد غیر لغزنده یا یک حوله کوچک روی سطح حمام قرار دهید تا از لغزش و سر خوردن جلوگیری شود.از آب گرم استفاده کنید (دما را با قسمت داخلی مچ دست چک کنید). همه لوازم موردنیاز را نزدیک دست خود بگذارید. قبل از اینکه پامرانین را در سینک قرار دهید، آن را با ۲ تا ۵ سانتی متر آب پر کنید، زیرا باز کردن شیر آب می تواند موجب تحریک و هیجان سگتان شود.

آماده سازی پامرانین: باید قبل از حمام کردن پامرانین، موهای او را بطور کامل شانه کنید. این کار باعث می شود هیچ گره یا درهم رفتگی در موها وجود نداشته باشد و موها براحتی شستشو شوند. از یک شانه فولادی دوسطحی برای این کار استفاده کنید. همراه با شانه از ماسک مو نیز استفاده کنید.برای جلوگیری از ورود آب به داخل گوش ها، تکه های کوچکی از توپ های استریل شده پنبه را داخل کانال بیرونی قرار دهید (آنها را خیلی به داخل فشار ندهید).

چه شامپوی برای نژاد پامرانین باید استفاده شود؟

نوع شامپو و نرم کننده بسیار مهم بوده و نقش حائز اهمیتی در ظاهر پوست و مو ایفاء می کنند.هرگز از لوازم حمام انسان و همینطور از شامپوهای عمومی سگ استفاده نکنید.این شامپوها ظاهر نامناسبی در پوست ایجاد می کنند و به علت پاک کننده هایی که دارند، باعث می شوند موها خشک و شکننده شوند.شما به شامپوی با کیفیتی نیاز دارید که در شستن کثیفی، زائدات و روغن و ترشحات بدن مؤثر باشد و درعین حال آسیبی به فولیکول های مو نزند.

شامپو باید حاوی مرطوب کننده و نرم کننده باشد و باید تعادل pH مناسبی برای حفظ سلامت پوست و مو داشته باشد.درمورد نرم کننده، نرم کننده ای نیاز دارید که در حفاظت از مو مؤثر بوده و ظاهری زیبا و نرم ایجاد کند، بدون اینکه برای سگ سنگین باشد (زیرا ظاهر کرکی و پف کرده آنرا که پامرانین ها به آن مشهور هستند از بین می برد).

مراحل حمام دادن سگ پامرانین

  1. موها را مرطوب کنید. اگر شلنگ یا دوش دارید از آن برای مرطوب کردن موها استفاده کنید.اگر ندارید، از یک فنجان کوچک استفاده کنید.از آنجا که پوشش پامرانین از دو لایه خز تشکیل شده است، رسیدن آب به پوست، اندکی زمان می برد، وقت کافی برای مرطوب کردن کامل پوست و موی سگتان اختصاص دهید.درغیر اینصورت، نمی توانید بطور کامل قسمت های نزدیک پوست یعنی جاییکه روغن و چربی بدن وجود دارد را تمیز کنید.
  2. از شامپو استفاده کرده و همه قسمت های بدن را لیف بکشید ازجمله دم، پاها، زیرشکم و غیره. لیف کشیدن پامرانین 3 تا 5 دقیقه زمان می برد. اگر احساس می کنید که به اندازه کافی کف ایجاد نشده، شامپو و آب بیشتری استفاده کنید.
  3. هنگام آب کشی کردن شامپو، بهتر است از یک نازل پاششی (دوش) استفاده کنید، زیرا باعث می شود آب براحتی از همه جای پوست شسته شود. آب کشی صحیح بخش مهمی در اصلاح و آرایش مو بحساب می آید، زیرا بقایای شامپوی باقیمانده روی پوست یا مو باعث توقف جریان هوا شده و مشکلاتی را برای پوست و مو بوجود می آورد.
  4. از نرم کننده استفاده کنید. پس از شامپو زدن و آبکشی کردن، از نرم کننده استفاده کنید مقدار مناسبی نرم کننده بزنید بگونه ای که همه موها آغشته شوند.
  5. نرم کننده را آبکشی کنید. برای این کار وقت بگذارید. حتی زمانی که مطمئن شدید به اندازه کافی آبکشی کردید، یکبار دیگر این کار را انجام دهید. محصولات حرفه ای به شما کمک می کنند، اما آنها نیز باید شسته شوند. درغیراینصورت، بقایا می تواند روی پوست و مو باقی بماند. این بقایا معمولاً در نزدیکی پوست تجمع می کنند، پس آبکشی به میزان کافی، ضروری است.
  6. پس از اتمام حمام، پنبه ها را بردارید و همه جای بدن سگتان را با یک حوله نرم با قدرت جذب بالا، خشک کنید. هرگز حوله را روی موها نسابید. این کار می تواند فاجعه به بار بیاورد و در عرض چند ثانیه هزاران گره ایجاد کند و می تواند موها را کاملاً از بین ببرد.درعوض، با حوله حرکات نرم و آرامی روی موها بکار ببرید تا رطوبت جذب شود. گوش ها را حتماً خشک کنید، هم داخل گوش (فقط تا جایی که حوله می رسد) و هم بیرون آن، زیرا رطوبت می تواند مشکلاتی را در این نواحی بوجود آورد

نحوه تمیز کردن سگ نژاد پامرانین

بسیاری اوقات شما تمایل دارید که پامرانین خود را تمیز کنید اما نه به صورت استحمام کامل (اگر نخواهید که بیش از هر سه هفته یکبار سگ خود را حمام کنید، می توانید این کار را نکنید).

چند نمونه از مواردی که نیاز به تمیز کردن هست:

  1. بعد از اینکه از بیرون می آیید، پنجه ها را تمیز کنید (اگر پامرانین شما حساسیت فصلی دارد، این کار ضروری است)
  2. پس از غذا خوردن، صورتش را تمیز کنید
  3. ناحیه چشم را تمیز کنید تا از ایجاد لکه اشک جلوگیری شده و زائدات چشم قبل از تجمع و چسبیدن، پاک شوند
  4. بعد از بازی کردن بیرون از خانه، موها را تمیز کنید
  5. هر ناحیه ای که ممکن است ادرار به آنجا پاشیده شده باشد، روی موها یا شکم را تمیز کنید
  6. به همین دلیل، به یک وسیله پاک کننده با کیفیت سگ نیاز دارید. از یک ماده دوستدار محیط و قابل تجزیه زیستی استفاده کنید که با ترکیباتی ساخته شده است که باعث براقی و تمیزی پوست و مو می شوند.

اصلاح ناخن نژاد پامرانین

ناخن ها باید هر 6 هفته یکبار یا همین حدود، کوتاه شوند. از آنجاکه راه رفتن روی سطوح مختلف، مؤثر است، ممکن است این فرآیند زودتر یا دیرتر انجام گیرد.با این حال، برای نگهداری و مراقبت صحیح، خیلی نباید به این مسئله طبیعی وابسته بود.باید مرتب ناخن ها را چک کنید، بسیاری از صاحبان سگ این ناحیه را نادیده گرفته و نیازی به کوتاهی ناخن نمی بینند، تا وقتی که صدای «کلیک کلیک» ناخن های بلند را روی سطح سخت زمین می شنوند. اگر ناخن ها خیلی بلند شوند، به سرعت توی پوست رفته و آسیب وارد می کنند.بسیاری از صاحبان سگ، این کار را به آرایشگرهای حیوانات خانگی می سپارند؛ با این حال، اگر پامرانین شما آرام باشد، می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

توصیه می شود از یک سوهان برقی بجای ناخن گیر استفاده کنید؛ کار با این وسیله آسان و سریع است و احتمال کمی برای اشتباه وجود دارد، چون براحتی ناخن ها را سوهان می کند و آنها را نمی چیند. اگر پامرانین شما زیر ۲ کیلو گرم است، از یک نوار سوهان ناخن 120-100 استفاده کنید.تنها نقطه ضعف سوهان برقی، صدایی است که تولید می کند؛ با این حال، مدل های با کیفیت، صدای کمتری ایجاد می کنند اما با همه اینها، حتی چموش ترین و ترسوترین پامرانین ها هم می توانند براحتی با این مشکل کنار بیایند.


  دیدگاه ها
محمد
1 سال پیش

میخوام بخرم
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (326 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (312 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (119 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
فقط افراد تیزبین که مو رو از ماست بیرون میکشن میتونن خرگوش رو در این عکس پیدا کنن
(ویدیو) تیتراژ پایانی جذاب و متفاوت جوکر بانوان/ اینجا جوکر خانم‌هاست😌 طبقه 21 یو یو
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس