ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی سرامیک و کاشی

  دوشنبه، 17 آبان 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی سرامیک و کاشی
روش های مختلفی برای پاک کردن لکه های کاشی و سرامیک وجود دارند که ما امروز می خواهیم آنها را به شما ارائه دهیم تا منزل درخشنده تر و تمیزتری داشته باشید.

تمیز کردن سرامیک و کاشی کار سختی نیست و نیاز به دانش خاصی ندارد. با اینکه اکثر ما ترجیح می دهیم از انجام آن شانه خالی کنیم؛ بهتر است به خاطر داشته باشیم تمیز بودن آن تاثیر شگرفی بر تمام فضای خانه دارد و حس تمیزی و آرامش را در محیط جاری می کند.راه های زیادی برای تمیز کردن کاشی های سرامیکی وجود دارد. در این مطلب پاک کردن لکه های روی کاشی و سرامیک را فرا می گیرید.

لکه زدایی سرامیک

سرامیک منزل یکی از قسمت های منزل است که همواره باید تمیز گردد تا دچار لک و کثیفی نگردد زیرا عمیق شدن لکه ها بر روی سرامیک می تواند زدودن آن را دچار مشکل کند اگر برای شما هم تمیز کردن سرامیک مهم است می توانید با کارهای کاربردی برای همیشه از شر لکه ها خلاص شوید رفع لکه های سرامیک کار سختی نیست در ادامه مطلب قصد داریم این راهکارهای موثر را برای رفع آلودگی از سرامیک را به اشتراک بگذاریم.

ازبین بردن لکه های خون از روی سرامیک

برای پاک کردن لکه خون از دستمال یا اسفنجی و محلول حاوی سفیدکننده و آب با نسبت ۱ به ۴۹ استفاده کنید. به عنوان مثال ۱۰ میلی لیتر (دوسوم قاشق غذاخوری) سفیدکننده را در نیم لیتر آب حل کنید. همچنین می توانید یک دستمال یا اسفنج را با پِراُکسید هیدروژن مرطوب کنید و آن قدر روی لکه بکشید تا پاک شود.

لکه‌زدایی سرامیک

ازبین بردن لکه ی قهوه، چای یا آب میوه از روی سرامیک

برای تمیز کردن سرامیک و ازبین بردن این لکه ها، سرامیک را با مایع ظرف شویی و آب داغ بشویید. لکه های غذایی را با محلول حاوی ۱۰ میلی لیتر سفیدکننده در یک لیتر آب یا با پِراُکسید هیدروژن تمیز کنید.

ازبین بردن لکه ی آدامس، قیر یا موم از روی سرامیک

چند قطعه یخ را درون پلاستیک بریزید و آن را روی لکه های چسبناک روی سرامیک قرار دهید. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه پایداریِ لکه را امتحان کنید. احتمالا لکه سفت شده باشد. تا حدامکان لکه را بتراشید و با تینر، باقیِ لکه را پاک کنید.

ازبین بردن لکه ی چربی از روی سرامیک

برای پاک کردن لکه روغن و چربی، می توانید دستمالی را به نوشابه آغشته کنید و به صورت دورانی روی لکه بکشید و آن را پاک کنید.اگر نوشابه ندارید می توانید از شوینده هایی که ساییدگی ایجاد نمی کند استفاده کنید.

پاک کردن جوهر از روی سرامیک

جوهر یا لکه های خشک را باید با سفیدکننده پاک کرد. دستمالی را به سفیدکننده آغشته کنید و روی لکه قرار دهید. هر ۶۰ ثانیه یا تا زمانی که لکه محو شود، این کار را انجام دهید.دستمالِ آغشته شده به محلول سفیدکننده را برای مدت زمان طولانی روی سرامیک قرار ندهید. شاید الکلِ درون محلول، سبب تجمع نمکِ موجود در سفید کننده بر روی سرامیک شود.

از بین بردن لکه ی لاک از روی سرامیک

لکه های کوچک لاک را می توانید با با استفاده از لاک پاک کن ازبین ببرید. درصورتی که لکه باقی ماند، می توانید از محلول سفیدکننده و آب به نسبت ۱ به ۹۹ استفاده کنید. پارچه ای را به محلول آغشته کنید و با استفاده از آن، لکه را پاک کنید. همچنین می توانید برای این کار از پِراُکسید هیدروژن هم استفاده کنید.برای تهیه محلول سفیدکننده و آب می توانید ۱۰ میلی لیتر (۲ قاشق غذاخوری) سفیدکننده و یک لیتر آب را با هم مخلوط کنید.

از بین بردن لکه های رنگی از روی سرامیک

برای ازبین بردن لکه های رنگی می توانید از رنگ بَر استفاده کنید. قبل از اینکه لکه های رنگی را از روی سرامیک پاک کنید، آن را تی بکشید و اجازه دهید تا خشک شود. با توجه به دستورات کارخانه از رنگ بَر استفاده کنید. با استفاده از قلم مو رنگ بَر را روی لکه بزنید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه می توانید با حوله لکه را پاک کنید.برای جلوگیری از استنشاق گازهای سمیِ موجود در رنگ بَر پنجره ها را باز بگذارید.

ازبین بردن لک سس از روی سرامیک

چند قاشق غذاخوری آمونیاک را در مقدار مساوی آب حل کنید. دستمالی را به محلول آغشته کنید. با حرکات رفت و برگشتی لکه ی یُد را از روی سرامیک پاک کنید.

رفع لکه ی زنگار از روی سرامیک

استفاده از اجسام فلزی روی سطوح سرامیکی و سنگی (مانند پایه های فلزی میزها و…) می تواند به مرور باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی شود که ازبین بردن آن ها بدون استفاده از شوینده های مخصوص میتواند کار دشوار و تا حدودی خطرناک باشد.میتوان این لکه هارا با استفاده از جوهر نمک از بین برد. به این صورت که جوهرنمک را روی سطح مورد نظر ریخته و با استفاده از فرچه مخصوص لکه را شست. اما استفاده از جوهر نمک به دلیل متصاعد کردن گاز های سمی میتواند موجب انسداد و یا سوختگی مجرای تنفسی شود بنابراین توصیه میشود که هنگام کار با جوهر نمک از دست کش و ماسک استفاده شود.

رفع لکه ی ملات و دوغاب از روی سرامیک

معمولا در ساختمان ها بعد از󠇎 اینکه عملیات سرامیک و موزاییک کاری انجام شد لکه هایی از دوغاب روی سطح سرامیک باقی میماند که برای از بین بردن این لکه ها میتوان از مواد شیمیایی مختلفی استفاده کرد .اما قبل استفاده از این مواد شیمیایی میتوان اقدامات زیر را نیز انجام داد:

  1. سطح مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید و اجازه دهید که دوغاب کاملا خیس شود.
  2. دو قاشق غذا خوری از یک ماده شوینده را در آب گرم حل کنید و سپس این ترکیب را با یک دستمال روی دوغاب قرار دهید و اجازه دهید که محلول جذب شود.
  3. یک فرچه را به صورت دورانی روی دوغاب بکشید.
  4. در نهایت با یک دستمال اطراف لکه را خشک کنید.

پاک کردن لکه ها ی روغن و گریس از روی سرامیک

لکه های روغن و گریس ایجاد شده روی سطوح مختلف از جمله پارکینگ ها ، جزء لکه هایی هستند که اگر در زمان مناسب اقدام به پاک سازی آن ها نشود ، ثابت باقی می مانند و پاکسازی آن ها بسیار دشوار خواهد بود.برای پاک سازی آن ها میتوان از روش های متعددی استفاده کرد برای مثال میتوان جوش شیرین یا هر پودر جاذب دیگری را روی لکه ریخت و سپس با یک برس سفت لکه را تمیز کرد و یا از ترکیب یک ماده شوینده با آب، اقدام به تمیز کردن این لکه ها کرد.

پاک کردن لکه های کهنه و سخت از روی سرامیک

  • نیم فنجان فنجان (۱۱۷ میلی لیتر) سرکه سفید یا سرکه مخصوص تمیزکاری را با یک گالن ( ۳.۷ لیتر) آب گرم مخلوط کنید. بعد با استفاده از این محلول سرامیک ها را بشویید. اگر سرکه نداشته باشید می توانید از الکل استفاده کنید.
  • آب گرم را با مقدار مساوی پودر شستشو مخلوط کنید. پودر شستشو یک ماده تمیز کننده است که به شما کمک می کند سطوح سخت مانند کاشی های سرامیکی را تمیز کنید.
  • با استفاده از یک پارچه، مخلوط را روی لکه قرار دهید. اجازه دهید مخلوط به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی لکه بماند. پارچه را برداشته و با یک قلم مو یا فرچه نرم روی لکه بکشید. در نهایت، محدوده لکه را با یک پارچه خیس تمیز کنید. اگر رنگ پس از یک بار شستشو باقی بماند، روند را تکرار کنید.

پاک کردن لکه های سخت آب از روی سرامیک

همه ما از تمیزکردن لکه هایی مثل جوهر، خون و رژلب واهمه داریم؛ اما آیا می دانستید که گاهی اوقات ممکن است تمیز کردن لکه آب نیز به سختی لکه های دیگر باشد؟ اگر جایی زندگی می کنید که سطح منیزیم و کلسیم آب زیاد است، ممکن است لکه های سختی را روی کاشی از خود به جای گذارد که از بین بردنشان خود معضل بزرگی است.

زمانی که روی لکه های رسوب شده معدنی پا گذاشته می شود، جرم و کثیفی پا را به خود جذب کرده و کثیف تر می شود. برای تمیز کردن آن تنها به یک رول دستمال کاغذی و سرکه سفید نیاز دارید.چند عدد دستمال کاغذی را مچاله و به سرکه سیب آغشته کنید. سپس دستمال را به مدت 8 ساعت روی لکه قرار دهید. زمانی که دستمال را برمی دارید، لکه باید از بین رفته باشد. در غیراین صورت دوباره همین مراحل را تکرار کنید.

هرگز سرکه سفید را روی کاشی مرمر یا کاشی سنگ طبیعی بدون تست استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به سنگ آسیب برساند. برای تست مقداری پنبه را به سرکه آغشته کرده و روی سطح مالیده و اجازه دهید چند ساعت روی سطح بماند. چنانچه تغییری روی فینیش سنگ احساس نکردید ادامه دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (248 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (218 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (79 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (70 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (54 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر)
دیگران می‌خوانند   
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا : به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و طبیعی فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا : به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...