ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه پرورش و مراقبت از گیاه نخل پالم اریکا

  پنجشنبه، 31 تیر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
نحوه پرورش و مراقبت از گیاه نخل پالم اریکا
در این مطلب یکی از زیباترین نخل هل یعنی نخل اریکا را خدمت شما معرفی می کنیم و در ادامه مراقبت و نگهداری گل اریکا را بررسی می کنیم و برای علاقه مندان ازدیاد این گیاه ، نحوه تکثیر را آموزش می دهیم . با ما همراه باشید.

نخل اریکا پالم یک گونه گیاهی برای داخل خانه است که معمولا در خانه هایی با رطوبت بالا نگهداری می شود. ظاهر این نخل شبیه به چرم می باشد و همچنین ترجیح می دهد که در محیط های مرطوب و گرم قرار بگیرد که همین امر باعث شده به یک گیاه محبوب خانگی تبدیل شود. البته مراقبت از این گیاه با کمی چالش همراه است و نباید آن را نادیده گرفت. نمی توانید به راحتی این گیاه را داخل گلدان قرار دهید. همچنین نباید آن را فراموش کنید. نخل اریکا پالم نسبتا کمی هم گران است و بیشتر افراد، انواع کوچک آن را خریداری می کنند. نخل اریکا پالم تقریبا بین 15 تا 25 سانتی متر رشد می کند و در دوران بلوغ به رشد 1.5 متر الی 3.5 متر می رسد و همچنین می تواند تا حدود 10 سال به رشدش ادامه دهد. چند وقت یکبار نیز باید شاخ و برگ اضافی آن را ببرید تا آسیب وارد نشود.

شکل ظاهری نخل اریکا

اریکا پای یک نخل نقره ای _ سبز است که دارای برگ و ساقه های چرمی می باشد. این برگ ها و ساقه ها می توانند ضخیم شده و به تعداد انبوه برسند. این دسته های برگ هر کدام حدود 6 الی 8 عدد برگ دارند که رو به بالا منحنی شده اند و شکل پروانه ای به خود گرفته اند.برگ های این گیاه حدود 90 تا 110 عدد کاسبرگ دارد که شکل هفت دارند. هرچقدر که این گیاه بالغ تر باشد، بیشتر به پالم بامبو شبیه می شود.نام های مختلفی برای این گیاه مثل گیاه پروانه ای، پالم بامبو، نیشکر طلایی یا پالم ساده وجود دارد.

نخل پالم اریکا

آب دادن به نخل پالم اریکا

اریکا پالم را باید تا جایی آب داد که خاک آن مرطوب باشد اما نباید خاک آن در آب غوطه ور شود. بهتر است که میزان آب دادن را آزمون و خطا کنید. روزانه گیاه خود را بررسی کنید تا بیش از حد خشک نشود.مراقب باشید که خاک مرطوب باشد، نه این که بیش از حد آب در آن جمع شود و در طول ماه های خنک تر زمستان باید اجازه دهید که بین هربار آب دادن، خاک خشک شود.اریکا پالم در گلدان هایی بهتر رشد می کنند که خودشان رطوبت دارند و می توانند خاک را مرطوب نگه دارند و نیاز اریکا پالم را برطرف کنند.

نور مناسب نخل پالم اریکا

یکی از مهم ترین فاکتورهای مراقبت از اریکا پالم ، این است که آن را در برابر نور مناسب قرار دهید. اریکا پالم در برابر نور عملکرد مناسبی دارد، البته به شرطی که نور غیر مستقیم باشد.اریکاپالم را در کنار پنجره با نور شمالی و شرقی قرار دهید اما این گیاه توانایی زنده ماندن در برابر نور غربی و یا جنوبی را نیز دارد. البته باید مراقب باشید که بیش از حد در طول روز در معرض نور مستقیم قرار نگیرد زیرا به آن آسیب وارد خواهد شد.نور بیش از حد زیاد و مستقیم به این گیاه باعث زرد شدن برگ های آن می شود و پس باید آن را در لوکیشن مناسب تری قرار دهید.

دمای ایده آل برای نگهداری نخل پالم اریکا

رشد این گیاه، در محیط های گرم بهتر است؛ زیرا این گیاه، بومی مناطق گرمسیر است.نخل اریکا، تحمل سرمای زمستان را ندارد و در این فصل، باید حتماً در محیطِ معتدلِ داخلِ ساختمان (یعنی دمای بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد)، نگهداری شود.

میزان رطوبت مناسب برای نگهداری نخل پالم اریکا

این گیاه به رطوبت بالایی احتیاج دارد و در محیط های مرطوب و حارّه ای، رشد بسیار خوبی دارد.بهتر است روزی یک بار آن را اسپری کنید یا زیر گلدانی آن را با آب، پر نگهدارید؛ به طوری که آب، با خاکِ زیرگلدان، تماس نداشته باشد!همچنین می توانید با ساختن جزیره برای گیاهتان، رطوبت آن را حفظ کنید.

نحوه کاشت گیاه اریکا پالم

هر چند سال یک بار باید گلدان اریکا پالم را تغییر دهید. ریشه های آن نیز بیشتر ترجیح می دهند در گلدان های تنگ قرار بگیرند اما اگر بیش از حد شلوغ شوند، کمی رشد برایشان سخت خواهد شد. برای عوض کردن گلدان این گیاه، باید خاک آن را بعد از یکی دو سال عوض کنید و مواد مغذی جدیدی را به آن بدهید.زمانی که گلدان را عوض کردید، باید عمق این گلدان جدید را متناسب با گلدان قبلی در نظر بگیرید. اگر بیش از حد این گیاه را در عمق بکارید، آسیب جدی به ریشه های گیاه و دیگر قسمت هایش وارد می کنید زیرا ریشه ها در این حالت شکننده می شوند و باید کاملا آرام و ملایم با آن ها رفتار کنید.به آرامی در اطراف ریشه ها خاک بریزید و آن را پرس نکرده و به آن فشار وارد نکنید و مراقب باشید که ساقه و ریشه دچار شکنندگی نشوند. بعد از این که خاک را پرس کردید، آن را عمقی آب بدهید و به آرامی و با ملایمت خاک را فشار دهید تا هوای خالی آن بیرون بزند و در صورت نیاز کمی هم خاک به آن اضافه کنید.

نحوه تکثیر نخل اریکا چگونه است؟

تکثیر نخل اریکا، به ۲ روش صورت می گیرد:

۱) تکثیر به وسیله بذر

تکثیر این گیاه به وسیله بذر، بیش از ۲ ماه طول می کشد، ولی بهترین روشِ تکثیر برای این گیاه، تقسیم بوته می باشد.به دلیل طولانی بودنِ زمانِ جوانه زنیِ بذرها، این کار به صبر و حوصله ی زیادی نیاز دارد.بذرهای این نخل، پوشش نسبتا ضخیمی دارند؛ به همین دلیل، قبل از کاشتِ آن ها، باید به کمک یک چاقو، پوشش آن ها را جدا نمود و سپس بذرها را کاشت.اگر بلافاصله بعد از رسیدن بذرها و جداسازیِ آن ها از گیاهِ مادر، به کاشت بذرها اقدام کنید، دیگر نیاز به جداسازی پوسته ی بذرها نخواهد بود.بذرها را به صورت سطحی بکارید؛ به گونه ای که تنها لایه ای نازک از خاک، بر روی آن قرار گیرد.

دمای مناسب جوانه زنی بذرها بین ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد است؛ در صورت کم تر بودنِ دما از این مقدار، مدت زمان جوانه زنی افزایش می یابد و بذرها دیرتر جوانه می زنند.محیط نگهداریِ بسترِ کاشت، بهتر است روشن باشد، اما باید به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری شود.برخی برای نگهداری از بذر اریکا، ابتدا پوسته بذرها را جدا می کنند و سپس در پاکتی کاغذی و در دمای ۲۲/۵ درجه سانتی گراد، تا مدت ۱۲ ماه، بدون کاهش در قدرت جوانه زنی، نگهداری می کنند.

برای جوانه زنیِ بهترِ بذرها، می توان روی بستر کاشت را به وسیله پلاستیکی شفاف پوشاند، تا شرایطی مشابه گلخانه برای بذر ایجاد شود.جوانه زنی حدود ۲ الی ۳ ماه زمان می برد و طی این مدت باید خاک را مرطوب و (نه خیس) نگه دارید.بعد از جوانه زنی و دادن ۱ الی ۲ برگ، می توانید گیاه را به گلدان جدید منتقل نمایید.اگر مایلید که گیاهتان را در فضای خارج از منزل نگهداری کنید نیز بهتر است تا زمانی که ۵ الی ۶ برگ نداده (و به اصطلاح گیاه جان نگرفته است)، این کار را انجام ندهید.

۲) تکثیر به وسیله تقسیم بوته

بهترین زمان برای انجام این کار، فصل بهار و پاییز است.

  1. ابتدا گیاه را از گلدان خارج نموده و به کمک یک وسیله تیز، قسمتی از آن را از گیاه مادری جدا کنید.
  2. اتصال ریشه های بوته را از گیاه مادری قطع کرده و سپس گیاه جوان را در گلدانی جداگانه بکارید.
  3. برای بستر کاشت، می توانید از ترکیب خاک برگ و شن استفاده کنید.
  4. برای چند روز اول بعد از جداسازی، گیاه جوان را در مکانی با دمای حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد، در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

مراحل عوض کردن گلدان اریکا پالم

اول از همه خاک مناسب برای این گلدان تهیه کنید و داخل آن را به خوبی تمیز کنید.سپس آن را داخل یک سینی یا زیرگلدانی با کمی سنگریزه قرار دهید. این سنگریزه ها به زهکشی خاک کمک می کنند و سینی هم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند گلدان را به خوبی نگه دارد. تقریبا دو سوم گلدان را با آب پر کنید. تا جایی به این گیاه آب بدهید که از نقاط زهکشی آن، آب بیرون بزند. در ماه های بهار و تابستان خاک را مرطوب نگه دارید و در ماه های پاییز و زمستان، اجازه دهید که خاک کمی خشک شود و قبل از اضافه کردن آب ، کمی آن را لمس کنید.

کود گیاهی و خاک مناسب نخل پالم اریکا

اریکا پالم نیاز به تغذیه خوبی دارد و باید در ماه های سال به غیر از زمستان به آن کود بدهید. مواد مغذی به زیبایی بیشتر این گیاه کمک می کند و باید برای این گیاه از کود گیاهی استفاده کنید.برای کود دهی به این گیاه از دستورالعمل روی کود استفاده کنید. از کود دادن به این گیاه در فصل های پاییز و زمستان خودداری کنید و بیش از حد به این گیاه کود ندهید زیرا باعث زرد شدن گیاه می شود که تمام این نشانه ها طبیعی هستند.

هرس نخل پالم اریکا

اگر هرس مورد نیاز است باید بلافاصله بعد از گلدهی گیاه انجام شود.در خاکهای ضعیف و خشک پوسیدگی ریشه اتفاق می افتد.

تمیز کردن اریکا پالم

اگر آلودگی و یا گرد و غبار روی این گیاه را گرفت، باید یک دستمال مرطوب و نرم را به آرامی روی برگ های این گیاه بکشید و هنگام تمیز کردن زیر برگ ها را چک کنید تا جانور و حشره ای زیر آن نباشد.

گلدهی اریکا پالم

گیاه بالغ در صورت فراهم بودن شرایط محیطی مناسب در اواخر بهار و اوایل تابستان شروع به گلدهی میکند.

  • گل های این گیاه به رنگ زرد روشن و بسیار باریک و کوچک هستند و در زیر برگ ها رشد می کنند.
  • پس از گذشت چند ماه با تابش نور مستقیم آفتاب شکوفه ها به میوه های سبز رنگ تبدیل شده و با گذشت زمان رنگ آن ها به زرد و نارنجی تغییر خواهد کرد.
  • این میوه ها خوراکی نیستند.

بیماری ها و آفات نخل پالم اریکا

نخل پالم اریکا آفات یا بیماری های زیادی ندارد اما مزاحمان نادری همچون برخی کنه های عنکبوتی یا قارچ های لکه لکه دارد برای اینکه گیاه آپارتمانی زیبای شما دچار چنین مشکلی نشود بهتر است گهگاه برگ های گیاه را برگردانده و با دقت چک کنید تا بدانید که آیا نقاط کوچک سیاه یا سفیدی در پشت برگ ها وجود دارد یا خیر.

راه حل آفات نخل پالم اریکا

چنانچه وجود کنه های عنکبوتی که به رنگ سیاه هستند در گیاه ثابت شد، کافیست یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را داخل یک اسپری آب ریخته و با این محلول به خوبی نقطه آلوده را اسپری کنید ؛ با این روش ساده به سرعت آفات گیاه شما از بین خواهند رفت.علاوه بر روش گفته شده می توانید دستمال کوچکی را با آب و صابون نم دار کرده و برگ های مبتلا به آفات را با آن تمیز کنید تا با همین روش ساده گیاهتان از بیماری نجات یابد.

چرا نوک برگ های گیاه اریکا پالم قهوه ای می شود ؟

این گیاه در داخل خانه به دمای بین 60 تا 70 درجه فارنهایت در طول ساعات روز نیاز دارد. در ماه های زمستان نیز دما نباید به زیر 55 درجه فارنهایت برسد.اگر این گیاه در معرض سرما قرار بگیرد ، نوک برگ های آن متمایل به قرمز، قهوه ای می شود که نشان از یخ زدن برگ های این گیاه است. حداقل دمای خانه را در فصل زمستان باید 55 درجه فارنهایت نگه دارید و مراقب باشید که این گیاه بیش از حد به در و پنجره نزدیک نباشد.

آیا اریکا پالم به رطوبت بالا نیاز دارد ؟

اریکا پالم را باید در مناطق مرطوب قرار دهید. اگر هوای داخل خانه بیش از حد خشک باشد، باید رطوبت داخل خانه را افزایش دهید و همچنین می توانید از یک دستگاه بخور در داخل منزل استفاده کنید.

آیا می توان اریکا پالم را از دانه رویانید ؟

اریکا پالم می تواند در عرض دو یا چهار ماه از دانه رویش کند. در این امر باید صبور باشید و رطوبت خاک را حفظ کنید.

اریکا پالم مستعد قرار گرفتن در معرض چه حشراتی می باشد ؟

اریکا پالم می تواند در معرض زنبور و کرم عنکبوتی قرار بگیرد. می توانید با دستمال کشیدن، آن ها را از روی گیاه بردارید یا این که از یک شوینده گیاهی ملایم برای آن استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (442 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (188 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (183 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (173 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (57 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (30 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (26 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند ادکلن با اسپری شیشه‌شور مرزهای اختراع کاربردی را جابجا کرد+عکس/ دست این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد خلاقیت خنده دار مرد ایرانی با خواندن فاتحه از روی موتور حماسه آفرید+عکس/مرد حسابی اون خدابیامرز راضی به زحمتت نیست🤣 زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد نگاهی به اتاق کار اصیل و ایرانی پسند بهنام تشکر، نیمای ساختمان پزشکان با دکوراسیون شیک و خاص+عکس گشت و گذاری در خانه لوکس و دلنشین شبنم مقدمی، داور صداتو+ویدیو/ از دکوری های بامزه‌اش در پذیرایی تا بالکنی پر از گل و گیاه😍 اولین روز مادر شدن فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر ناز و گوگولی+عکس آخرین عکس از عاشقانه های کیومرث پوراحمد و همسرش قبل از ماجرای خودکشی نگاهی به کلاس درس پناه، دختر بزرگ شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ با لباس خونگی رفته مدرسه؟ تغییر چهره جالب و باورنکردنی نیما شاهرخ شاهی، ساسان سریال فاصله ها پس از 15 سال+عکس/ انگار جا افتاده تر شده نه؟ (ویدئو) هوش غیرقابل باور یک گوزن برای فرار از زندان/ یکی ازش بپرسه راز موفقیتش چیه؟ کلاس خصوصی رفته یا چی! دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته+ عکس ظاهر متفاوت هدی استواری خانم وکیل نون خ بدون گریم تلویزیونی / مگه داریم این همه تغییر؟+عکس مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! اولین تصویر از خواهر بانو جورجینا همسر رونالدو/مشخصه برای خواهرزاده هاش خاله خوبیه ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ استعداد جالب علیرضا بیرانوند در یاد دادن زبان لری به خارجی ها/ صدبارم ببینی بازم کمه😂+ویدیو سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! سکانس خنده دار حامد آهنگی: وقتی برنده مسابقه میشه و نمیتونه خوشحالیشو کنترل کنه/این بشر عالیه... یک توله خوک ناقص‌الخلقه قربانی تشعشع رادیواکتیو، فاجعۀ «چرنوبیل» +عکس نگاهی به میز عزای لوکس و پر زرق و برق مادر پانته‌آ بهرام با چیدمانی از گلهای طبیعی و شمع +عکس/ روحشون شاد عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم ابتکار جالب داوطلب کنکور انسانی برای مدیریت زمانش سر جلسه امتحان+عکس/ از الان مشخصه رگه هایی از مدیریت توی وجودش هست👌 تیپ متفاوت پاشا جمالی، مهیار «نون خ» در کافه +عکس رونمایی آریا عظیمی نژاد، داور عصر جدید از همسر جوان و کم سن و سالش+عکس/ چه ژست عاشقانه‌ای هم گرفتن رامین رضاییان ستاره تیم ملی و رونمایی از بدن ورزشکاری اش/ ماشالله به این آمادگی +عکس 50 اُمین سالروز تولد ساناز سماواتی، تانیا خانم نون خ در کنار همسرش+ویدئو / چه عاشقانه متفاوتی... ضیافت ناهار خوشمزه مرتضی پورعلی گنجی در یک رستوران ایرانی به صرف کباب و جیگر /چه جای دنجی😍👌+ویدئو تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر/ روحشان شاد
تیتر امروز   
ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده خوانندگی باورنکردنی علی دایی و مهدی مهدوی کیا برای تیم پرسپولیس!+ عکس
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده