نحوه ی صحیح شستشوی کوله پشتی

  سه شنبه، 01 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه ی صحیح شستشوی کوله پشتی
کوله پشتی کوهنورد در واقع سرمایه گردشگری او به حساب می آید. مخصوصاً اگر که هزینه بالایی را برای خرید آن صرف کرده باشد. بنابراین تمیز کردن کوله کوهنوردی و نحوه مراقبت از آن اهمیت ویژه ای دارد.

ممکن است برای خرید یک کوله پشتی خوب هزینه بالایی را متحمل شوید و از این رو باید به درستی از آن مراقبت کنید. فرقی نمی­ کند که یک دی پک داشته باشید یا یک کوله پشتی بزرگ، در هر حال شوره عرق شما و چربی پوست شما به بند های روی شانه و کمری کوله پشتی نفوذ خواهد کرد. لکه های روغن هم ممکن است هنگام آشپزی روی کوله پشتی شما پاشیده شده باشد. همه اینها کثیفی را به خود جذب کرده و به مرور زمان سطح کوله پشتی را فرسوده می­کند. زیپ ها هم ممکن است در اثر کثیف شدن کارایی خود را از دست بدهند. خرده های غذای داخل کوله پشتی هم ممکن است باعث جذب موجودات دیگر شود. بنابراین، برای اینکه کوله پشتی خود را تمیز نگه دارید دلایل زیادی وجود دارد.

وسایل مورد نیاز برای شستشو

  • یک صابون ملایم (فاقد هرگونه عطر و بوی خاص)یا شستشو دهنده های مخصوص
  • یک اسفنج و مسواک نرم
  • دستمال مرطوب

شستشوی سطحی

پس از هر سفر نیاز نیست که کوله پشتی خود را به طور کامل بشویید بلکه فقط می توانید مناطقی که حس میکنید کثیف شده است را پاکسازی کنید ما در اینجا به شما راهکارهای لکه گیری و تمیز کردن سریع کوله پشتی را می گوییم.

  • تمام جیب ها را خالی کنید و آن را حسابی تکان دهید تا کلیه گرد و غبار و خاک ریزه های درون کوله پشتی خارج شود.
  • حواستان باشد که داخل کوله پشتی نیازی به شوینده ندارد و تنها با یک اسفنج مرطوب می توانید تمامی بخش های داخلی کوله خود را تمیز کنید.
  • حال یک اسفنج را با صابون و یا شوینده ملایم کفی کنید و تمامی نقاط گل آلود و چرک را به آرامی تمیز کنید و پس از آن با یک دستمال مرطوب تمیز کف مانده روی کوله را تمیز کنید.
  • کوله را بنا به دستورالعمل خشک شدن آن به گوشه ای بگذارید تا خشک شود.
  • پس از اینکه کوله شما کاملا خشک شد ، وسایل ضروری و همیشگی خود را داخل آن بگذارید تا برای سفر بعدی خود آماده باشید.

شستشوی کامل

شاید شما سالیان سال ممکن است به شستشوی کامل کوله پشتیتان نیازی نداشته باشید ولی هروقت حس کردید که آلودگی فراتر از شستشوی سطحی می باشد می توانید کوله خود را به طور کامل بشویید. با دستور العمل های شستشوی کامل ما همرا باشید.

  • تمام جیب ها را خالی کنید و آن را حسابی تکان دهید تا کلیه گرد و غبار و خاک ریزه های درون کوله پشتی خارج شود. حتی می توانید با جارو برقی کف کوله خود را کاملا تمیز کنید.
  • اگر کوله شما دارای اسکلت می باشد و امکان جداسازی دارد ، آن را جدا کنید.
  • اگر کوله شما بخش های جدا شونده دارد، تمامی آن ها را جدا کنید و به صورت جداگانه بشویید
  • مواد شوینده خود را در وان حمام یا یک ظرف بزرگ با ظرفیت 6 لیتر حل کنید. حتما دقت کنید که این مواد شوینده فاقد مواد سفید کننده باشند.
  • کوله را درون این آب کاملا خیس کرده به گونه ای تمامی قسمت های آن داخل محلول آب و شوینده قرار بگیرد
  • پس از مدتی با یک اسفنج و مسواک نرم تمامی لکه ها را تمیز کنید.
  • در انتها کوله را از محلول خارج کنید و با آب سرد حسابی آب کشی کنید. حواستان باشد که مواد شوینده به طور کامل از بافت کوله خارج شده باشد.
  • طبق دستور العمل خود کوله آن را در آفتاب مستقیم یا غیر مستقیم بگذارید تا کاملا خشک شود
  • پس از خشک شدن کامل کوله پشتی می توانید راحت وسایل جداسازی شده را به آن متصل کنید.
  • اینک کوله شما کاملا تمیز و قابل استفاده می باشد.

کاور کوله

این نکته را هم بدانید امروزه بیشتر کوله های یک یا چند روزه دارای کاورنیز می باشند اگر کوله ی شما کاور ندارد می توانید به صورت جداگانه آن را تهیه کنید زیرا این کاورها برای ضد آبی و جلو گیری از خط و خش کوله در طی مسیر و تمیز ماندن بیشترکوله پشتی بسیار موثر است.

 شستشوی کوله پشتی کوهنوردی

استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن کوله پشتی مسافرتی

شستن کوله پشتی مسافرتی را یاد خواهید گرفت و بهتر است کوله پشتی خود را تمیز نگه دارید و بیرون آن را هر هفته با پارچه ای مرطوب پاک کنید و اجازه ندهید وسایل مرطوب یا بد بو مدت زیادی داخل آن بمانند. میتوانید با قرار دادن آن در آب یا در ماشین لباسشویی، آن را تمیز نگه دارید.

۱- دستورالعمل های بروشور تمیز کننده تولید کننده را کاملاً بررسی کنید

برای شستن کوله پشتی آن را در ماشین لباسشویی قرار ندهید، مگر اینکه دستورالعمل های تمیز کردن تولید کننده نوشته باشد که مشکلی ندارد. اگر کوله پشتی شما چرمی است و یا حتی رویه چرمی دارد، آن را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. اگر دارای برگردان، حلقه ها اضافی کاربردی و تزیینی یا سایر وسایل چسبانده یا دوخته شده به بیرون است، احتمالاً باید آن را با دست بشویید تا اطمینان حاصل شود که این وسایل آسیب نبینند.به احتمال زیاد مشکلی در شستن کوله پشتی های کودک در ماشین لباسشویی ایجاد نخواهد داشت.تمیز کردن حتی بهترین کوله پشتی در ماشین لباسشویی ممکن است گارانتی آن را باطل کند.

۲- همه چیز را از کوله پشتی بیرون آورده و همه جیب ها را باز بگذارید

همه جیب های کوله پشتی را باز کنید و تمام وسایل ها را بیرون بیاورید. همچنین اجزای قابل جدا شدن مانند بند یا حلقه های فلزی را از کوله پشتی جدا کنید. کوله را وارونه نگه دارید تا هرگونه خرده آشغال به جا مانده به بیرون منتقل شود. از جاروبرقی برای پاک کردن گرد و خاک های ریز که در قسمت های کوچک کیف است که دسترسی به آنها سخت است استفاده کنیدهمچنین می توانید از یک برس نرم و تمیز برای از بین بردن آلودگی چین ها یا لبه فریم های داخلی استفاده کنید.

۳- اجازه دهید یک ماده پاک کننده لکه به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه های اصلی بماند

در شستن کوله پشتی از مواد پاک کننده ملایم روی لکه های اصلی در قسمت های داخلی و خارجی کوله پشتی استفاده کنید. برای مراحل خاص، دستورالعمل های پاک کننده لکه را بخوانید و دنبال کنید. پاک کننده لکه ها را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه روی کوله پشتی خود رها کنید.با استفاده از پارچه یا مسواک روی لکه های مختلفی که می یابید استفاده کنید.

۴- کوله را داخل کیسه لباسشویی یا روبالشی قرار دهید تا از آن محافظت کنند

در حالی که کوله پشتی تان در ماشین لباسشویی است، از یک کیسه بزرگ لباس شویی، کیسه توری یا روبالشی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا کیف شما سالم بماند و تغییر شکل ندهد. همچنین از شل شدن یا جدا شدن اجزای داخل کوله جلوگیری خواهد کرد.می توانید کیسه لباسشویی را از یک فروشگاه بزرگ یا به صورت آنلاین خریداری کنید.اگر استفاده از روبالشتی را انتخاب کردید، حتماً از رنگی مشابه رنگ کوله پشتی خود استفاده کنید. به این ترتیب، اگر رنگ های هر یک از موارد جدا شود، مورد دیگر را خراب نکند.

۵- از دور آرام لباسشویی، صابون غیر شوینده ملایم و آب سرد استفاده کنید

کوله پشتی محافظت شده خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. برای کوله های واقعا بزرگ، احتمالاً نمی توانید موارد دیگری را در داخل کیسه اضافه کنید. ماشین لباسشویی را روی چرخه ملایم یا ظریف با آب سرد تنظیم کنید و فقط از صابون غیر شوینده استفاده کنید.برای شستن کوله پشتی از آب گرم استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث بهم ریختن رنگ کیف شود.اگر تصمیم دارید سایر وسایل را با کوله پشتی خود بشویید ، مطمئن شوید که آنها از رنگهای مشابه هستند تا در صورت پخش شدن رنگ ها، چیزی خراب نشود.صابون غیر شوینده را می توانید از یک عطاری یا به صورت آنلاین خریداری نمایید.

۶- کوله پشتی خود را از کیسه لباسشویی خارج کرده و بگذارید تا در هوا خشک شود

پس از اتمام ماشین لباسشویی، کوله پشتی خود را بیرون آورده و آن را از کیسه لباسشویی یا روبالشت جدا کنید. کوله پشتی خود را روی یک حوله خشک قرار دهید یا آن را وارونه آویزان کنید تا در هوا خشک شود. اگر بتوانید آن را در بیرون آویزان کنید، ممکن است سریعتر خشک شود.می توانید کیسه لباسشویی یا بالش را نیز آویزان کنید تا خشک شود یا می توانید آن را با لباس دیگری درون خشک کن قرار دهید.بعد از شستن کوله پشتی آن را در خشک کن قرار ندهید، گرما باعث خراب شدن پارچه و پوشش محافظ آن می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان