نحوه تشخیص بارداری با نمک

  دوشنبه، 24 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه تشخیص بارداری با نمک
تست بارداری با نمک یکی از روشهای صحت بارداری در قدیم بوده است که امروزه هم تقریبا کاربرد دارد روش تست بارداری با نمک بسیار ساده و راحت است و شما به راحتی می توانید تست بارداری با نمک را در خانه انجام دهید. با ما همراه باشید.

تست بارداری خانگی تستی است که خانم های باردار، زمانی که مشکوک به حاملگی خود هستند، در منزل انجام می دهند. در تست های بارداری خانگی از مواد خانگی زیادی مانند نمک، شکر، صابون، برگ قاصدک، سفید کننده و غیره استفاده می کنند تا با کمک آنها از باردار بودن خود مطمئن شوند.

آزمایشات بارداری خانگی معمولاً بعد از مشاهده علائم اولیه بارداری قابل انجام است. این آزمایشات بارداری معمولاً بعد از یائسگی یا تاخیر در قاعدگی دقیق تر می شوند. نکته قابل ذکر این است که چنین آزمایشاتی هیچ مبنای علمی ندارد و فقط بر اساس تجربیات و اعتقادات اقوام مختلف و قومیت های مختلف که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند ، استفاده می شود.

بنابراین در تایید صحت آن هیچ گونه سند علمی وجود ندارد و خانم ها باید در کنار آن آزمایشات دقیق را بنا بر تجویز پزشک انجام دهند. با این حال ما در این مقاله شما را با تست بارداری با نمک و نحوه انجام آن آشنا می کنیم تا در خانه بتوانید احتمال باردار بودن خود را بسنجید.

نمک یک ماده شیمیایی خالص است که می تواند hCG را در ادرار تشخیص دهد. هورمون hCG (Human Chorionic Gonadotropin) در حین حاملگی تولید می شود و به سرعت مقدار آن افزایش می یابد. این هورمون توسط جفت که تخم را پس از لانه گیری در رحم تغذیه می کند، ایجاد شده و بعد از ۱۲ تا ۱۴ روز پس از لقاح در ادرار قابل اندازه گیری است.

چگونه با نمک تست بارداری انجام دهیم؟

هیچ راهی برای انجام آزمایش بارداری نمک وجود ندارد اما به طور کلی تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک یا دو قاشق غذاخوری نمک را با یک نمونه ادرار صبحانه خود ترکیب کنید و صبر کنید . اگر ادرار شما "شیری" یا "پنیری" شود ظاهراً باردار هستید. اگر این مخلوط شکل ظاهری را تغییر ندهد شما باردار نیستید.

آزمایش بارداری نمک چگونه کار می کند

هیچ توضیحی علمی برای چگونگی آزمایشات بارداری نمکی وجود ندارد. hCG با نمک واکنش نشان می دهد و باعث مخلوط شدن مخلوط یا تغییر بافت می شود. اما شواهد صوتی از این تئوری پشتیبانی می کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا نمک و hCG باعث این واکنش می شود.

آزمایش بارداری با نمک به هیچ وجه دقیق نیست ، همانطور که آزمایشات بارداری DIY نیز دقیق نیستند. هیچ مدرکی وجود نداردمبنی بر این که آزمایش بارداری نمک می تواند به طور دقیق به شما بگوید که آیا انتظار دارید وجود ندارد.

نمک

چه زمانی باید تست بارداری نمک را انجام دهیم؟

اگر می خواهید بدانید که آیا واقعاً باردار هستید یا خیر بهترین شرط شما این است که یک آزمایش بارداری بدون نسخه را در روزی که قرار است قاعدگی شما شروع شود انجام دهید. برای گرفتن نتیجه دقیق لازم نیست .تعداد زیادی تست بارداری ارزان تر در بازار وجود دارد و اگر صبر کنید تا روزی که قاعدگی شما انتظار می رود و دستورالعمل ها را دنبال کنید، همه آنها تا 99 درصد دقیق هستند.

چگونه نتایج آزمایش بارداری نمک را بخوانیم؟

بعد از اینکه اجازه دادید مخلوط ادرار و نمک بنشیند تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنچه در کاسه است نگاه کنید. اگر این مخلوط "شیری" یا "پنیری" به نظر برسد باردار هستید. اگر این مخلوط فقط شبیه آب نمک شور باشد پس شما باردار نیستید.

تست بارداری منفی با نمک چگونه است؟

یک آزمایش بارداری منفی هیچ تغییری واقعی ایجاد نمی کند. این مخلوط به سادگی مانند یک کاسه ادرار با نمک در آن به نظر می رسد. تست بارداری نمک ممکن است ارزان باشد ، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند نتیجه قابل اتکایی به شما بدهد. علاوه بر این ، چه کسی می خواهد چند ساعت صبر کند تا پاسخی دریافت کند؟ اگرچه انجام این کار برای سرگرمی خوب است اما فقط در نتایج حساب نکنید. برای تأیید بارداری همیشه یک آزمایش واقعی بارداری در منزل انجام دهید. اگر نتیجه مثبت است برای تأیید بارداری با مراجعه به پزشک خود آن را پیگیری کنید.

میزان دقت تست بارداری نمک چقدر است؟

تست بارداری نمک در واقع یک تست جالب و سرگرم کننده است که هیچ پشتوانه علمی یا تایید پزشکی برای آن یافت نشده و دلیل محکمی برای باور کردن نظریه واکنش نمک با هورمون حاملگی وجود ندارد.

به طور کلی هیچ مطالعه و مقاله منتشر شده ای این ایده یا تست را پشتیبانی نمی کند.

با این حال گاهی ممکن نتیجه تست برای خانمی درست باشد که این مسئله کاملا تصادفی است و به قانون احتمالات بر می گردد نه دقت این تست بارداری!

بنابراین اگر فکر می کنید باردار شده اید بهتر است از نوارهای تست بارداری برای اطمینان استفاده کرده یا با پزشک خود مشورت کنید.

اگر علاقه دارید از تست بارداری نمک استفاده کنید مانعی نیست اما به نتایج این تست تکیه نکنید و از روش های تایید شده علمی برای این منظور کمک بگیرید.

گزینه های جایگزین برای آزمایش بارداری با نمک

می توانید از بی بی چک های بارداری بدون نسخه که در تمام داروخانه ها در دسترس می باشند برای گرفتن جوابی دقیق تر استفاده کنید. پزشک نیز با آزمایش نمونه خون و ادرار یا سونوگرافی، بارداری را بررسی می کند که روش های دقیق تری می باشند.
تست بارداری خانگی مقرون به صرفه و قابل اطمینان هستند و در عرض چند دقیقه نتیجه را نشان می دهند. آن ها وجود هورمون hCG در ادرار را تشخیص می دهند. البته حتی کیت های تایید شده خانگی نیز ممکن است گاهی نتایج کاذب مثبت یا کاذب منفی را نشان دهند. برای دقیق تر بودن این تست ها باید صبر کنید تا یک هفته از تاریخ شروع قاعدگی شما بگذرد و بعد تست را انجام دهید.
همچنین، آزمایش را با استفاده از اولین ادرار روز انجام دهید زیرا بالاترین سطح هورمون های بارداری را دارد. آزمایشات بالینی بارداری شامل آزمایش خون و آزمایش ادرار یا هر یک از آن ها برای تشخیص بارداری است. روش آزمایش ادرار مشابه آزمایش بارداری در منزل است اما نمونه را باید در آزمایشگاه تهیه و تحویل دهید. آزمایش خون نیز شامل دو نوع کیفی (بررسی وجود هورمون های بارداری) و کمی (اندازه گیری میزان هورمون های بارداری) می باشد.

آیا آزمایش نمک جنسیت کودک را نیز پیش بینی می کند؟

طبق اعتقادات مردم کشور رومانی پاشیدن نمک بر روی یک زن باردار بدون اطلاع وی، می تواند جنسیت کودک را نشان دهد. اگر زن ناگهان بینی خود را مالش دهد، یعنی دختر دار می شود و اگر زن لب پایین خود را مالش دهد، یعنی پسر باردار است. البته این فقط یک اعتقاد است و علمی نیست.
آزمایش بارداری با نمک می تواند یک روش ارزان قیمت برای تعیین بارداری باشد. در حالی که می توان آن را برای سرگرمی انجام داد، اما نباید نتایج آن را ملاک باردار بودن یا نبودن قرار داد. بهترین کار این است که اگر احساس می کنید باردار هستید و پریودتان به تاخیر افتاده است یک کیت بارداری در منزل تهیه کنید و آزمایش را انجام دهید و در صورت مثبت بودن به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون بارداری شما تایید شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (443 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (271 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (243 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (203 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (172 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (147 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (72 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس