ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی شهر ناتینگهام

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی شهر ناتینگهام
شهر ناتینگهام انگلستان دارای موزه‌هایی است که به هنر معاصر میراث صنعتی تاریخ طبیعی و علوم اختصاص‌یافته‌اند. البته این شهر به خاطر شخصیت اسطوره‌ای رابین‌هود مشهور است. دانشگاه های این شهر نیز مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در انگلستان می باشد.

ناتینگهام (به انگلیسی: Nottingham) شهری است در شمال انگلستان در ناحیه میدلند شرقی در کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی. همچنین ناتینگهام خانه اسطوره معروف رابین هود می باشد، این شهر منطقه ای خوشنام در ناتینگهام شایر انگلستان، واقع در ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) جنوب شفیلد و ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) شمال لستر است، علاوه بر افسانه رابین هود این شهر به دلیل وجود کارخانه و صنایع توتون و تنباکو بسیار مشهور است، ناتینگهام یک مقصد توریستی است، در سال ۲۰۱۱ بازدیدکنندگان بالغ بر ۱/۵ میلیارد پوند برای این منطقه درآمدزایی داشتند که این میزان باعث شد تا این شهر در رتبه سیزدهمین شهر توریستی قرار بگیرد. آب و هوای این شهر معتدل است.در سال ۲۰۱۵ جمعیت ناتینگهام بالغ بر ۳۲۱،۵۰۰ نفر برآورد گردید به همراه شهرک های گسترده که شامل مجموعهٔ حومهٔ شهر می گردید ناتینگهام جمعیتی به میزان ۷۶۸،۶۳۸ نفر را در خود جای داده است، ناتینگهام برنده جایزه سیستم حمل و نقل عمومی می باشد که از جمله آنها می توان به بزرگترین سیستم شبکه اتوبوس های دولتی در انگلستان اشاره داشت، ایستگاه راه آهن ناتینگهام و سیستم ترانزیت مدرن ناتینگهام اکسپرس از جمله موارد دیگر در زمینه حمل و نقل عمومی است، این شهر یک مرکز ورزشی بزرگ می باشد که در اکتبر ۲۰۱۵ به عنوان خانه ورزش انگلستان نامیده شد.در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ این شهر از طرف یونسکو به عنوان شهر ادبیات نامگذاری گردید که باعث شد در کنار معدود شهرهای موجود در دنیا همچون نورویچ، ملبورن، پراگ و بارسلونا قرار بگیرد، عناوین منتسب به این شهر یعنی میراث ادبی ناتینگهام ارتباط مستقیمی با نوابغی چون لرد بایرون، دی. اچ. لارنس و الن سیلیتو دارد.

جمعیت شهر ناتینگهام

جمعیت شهر ناتینگهام انگلستان در سال 2020 مطابق برآورد داده ها 330000 است.ساکنان ناتینگهام اکثراً جوان هستند، ۲۸ درصد از جمعیت جوان در حدود ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند، در مقایسه با ۱۶ درصد از کل جمعیت. ۳۱ درصد از مردم حدود ۴۵ سال سن دارند، این در حالی است در کل کشور این رقم ۴۲٪ است. این موضوع، به احتمال زیاد به این دلیل است که شهر ناتینگهام دارای دو دانشگاه بزرگ است که حدود ۶۰ هزار نفر در این دو دانشگاه تحصیل می­کنند.

فرهنگ شهر ناتینگهام

شهر ناتینگهام انگلستان به واسطه دو دانشگاه بزرگ بین المللی – دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه ناتینگهام ترنت – واقع در شهر دارای سطح فرهنگی بالایی است. این شهر مرکز تولد بسیاری از ادیبان بنام مانند لرد بایرون، لاوورنس و آلن سیلیتو بوده است. سالن تئاتر ناتینگهام (Nottingham Playhouse) میزبان اجراهای منظم با شرکت های تئاتر بزرگ سراسر انگلستان است.

آب و هوای شهر ناتینگهام

آب وهوای شهر ناتینگهام انگلستان ، گرم و معتدل است. ناتینگهام شهری است که میزان بارش قابل توجهی دارد. حتی در کم بارش ترین ماه سال، باران می بارد. به لحاظ سامانه طبقه بندی اقلیمی کوپن گایگر (Köppen-Geiger)، این منطقه در اقلیم اقیانوسی (Cfb) قرار دارد. متوسط ​​دما 9/2 درجه سانتی گراد است. متوسط ​​بارندگی سالانه ۶۴۸ میلی متر است.

اقتصاد شهر ناتینگهام

در سال ۲۰۱۰، شورای شهر ناتینگهام انگلستان اعلام کرد که بخش های هدف راهبرد توسعه اقتصادی شامل تکنولوژی های کم کربن؛ رسانه های دیجیتال؛ علوم زیستی؛ خدمات مالی و تجاری؛ و خرده فروشی و اوقات فراغت می شود. در سال ۲۰۰۵ گوردون براون، معاون رئیس قوه قضاییه ، ناتینگهام را یکی از شش شهر علمی انگلستان اعلام کرد. بایو سیتی (BioCity) ازجمله صنایع دانش بنیان این شهر است.

جاذبه های گردشگری شهر ناتینگهام

شهر ناتینگهام انگلستان یادآور داستان رابین هود است که در ناتینگهام و حومه آن زندگی می کرد. با انتخاب یک تور شهری رابین هود می توانید از نقاط مختلف مرتبط با این قهرمان مردمی بازدید کنید، مجسمه معروف رابین هود را ببینید و در جنگل شر وود (Sherwood) آزادانه قدم بزنید. قبل از بازدید از موزه قلعه ناتینگهام و گالری هنر، چشم اندازهای فوق العاده ی شهر را از بالای قلعه راک (Castle Rock) ببینید تا در یابیدکه شهر چگونه شکل گرفته است. سپس فضای زیرزمینی شهر غارها (City of Caves) و کارگاه های دباغی قرون وسطی اش را کاوش کنید و از آن لذت ببرید. برای دیدن جوانب خلاقانه شهر ناتینگهام، از بازار لیس (Lace Market) دیدن کنید که پر از کافه ها، رستوران ها و مغازه های مستقل است. تجربه ناتینگهام شایر (Experience Nottinghamshire) ایده های زیادی برای سرگرم کردن شما در داخل و اطراف شهر دارد.با ما همراه باشید.

بازار Hockley and Lace

ناتینگهام شهر زندگی های شبانه پر جنب و جوش و رستوران های هیجان انگیز است. جوانان از زندگی در این شهر لذت می برند. بازار هاکلی و توری، یکی از مهمترین مناطق تاریخی ناتینگهام است که خیابان های این منطقه، پر از بوتیک و رستوران و کافه است. خانه های این منطقه معمولا آجری قرمز رنگ هستند و در تمام شبانه روز، خیابان های هاکلی، شلوغ و مملو از جمعیت است.

بازار Hockley and Lace

منطقه West Bridgford

این منطقه پر رونق از شهر ناتینگهام، واقع در جنوب رودخانه و فاصله چند مایلی از مرکز شهر است. وست بریگفورد، از بهترین مکان های ورزشی استان گرفته تا رستوران های مهمی که باب میل تمامی سلیقه ها است، را در دل خود جای داده است. آخر هفته ها، معمولا مردم ناتینگهام به این منطقه می آیند تا حسابی از تفریحات آن استفاده کنند. همچنین این منطقه، میزبان بزرگترین فستیوال تابستانی رایگان در ناتینگهام است. جشنواره ریورساید، در این منطقه برگزار می شود.

منطقه West Bridgford

منطقه لنتون

Lenton نه فقط برای دانشجویان بلکه برای متخصصان جوان نیز، یک نقطه برجسته است. برای کسانی که می خواهند به شهر نزدیک باشند اما علاقه ای به زندگی آپارتمانی ندارند، لنتون یک گزینه فوق العاده است. تنها با 20 دقیقه پیاده روی و یا 10 دقیقه اتوبوس سواری، می توانید به مرکز شهر ناتینگهام برسید. لنتون مکانی برای زندگی آرام و به دور از دغدغه در این شهر پر هیاهو است. خانه های منطقه لنتون، تراس هایی دارد که معمولا به تراس خانه های کناری مرتبط است.

منطقه بیستون Beeston

بیستون منطقه ای مشهور در شهر ناتینگهام است که به خوبی توسط شبکه های تراموا و اتوبوس، به مرکز شهر متصل شده است. زندگی در این منطقه، کمی خاص تر از مناطق دیگر ناتینگهام است. از خیابان های شلوغ و مغازه های محلی گرفته تا مکان های شگفت انگیزی که برای غذا خوردن در این ناحیه وجود دارد، همگی یک روز رویایی و خاطره انگیز را برایتان می سازد.

منطقه بیستون Beeston

منطقه مپرلی Mapperley

این منطقه، یکی از بزرگترین مناطق ناتینگهام است که چندین محله مجزا در آن وجود دارد. Mapperley park، Mapperley plains و Mapperley Top از جمله بخش های این منطقه هستند که امکانات فراوانی جهت حمل و نقل دارند. برای دانشجویانی که به دنبال مکانی برای زندگی هستند، بسیار مناسب است. دسترسی این منطقه به جنگل معروف شروود هم بسیار آسان است.

و در پایان....

ناتینگهام پایتخت منطقه ای در حال پیشرفت از شرق میدلندز است. موقعیت مکانی این شهر، موجب دسترس آسان به آن از بسیاری شهرها شده است - به طوری که از لندن 124 مایل، منچستر 71 مایل و بیرمنگام 49 مایل فاصله دارد. این شهر دارای جمعیتی بیش از 273.000 است. ناتینگهام جزو شهرهای مهم بریتانیا و آن دسته از شهرهایی است که توسط دولت به عنوان یکی از مراکز اصلی اقتصادی شناخته شده است. مرکز ناتینگهام در امتداد رودخانه لین واقع شده و و مرز جنوبی آن مسیر رودخانه ترنت را ادامه می دهد که از استوک تا هامبر جاری است. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (38 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...