ساعدنیوز
ساعدنیوز

نگارش و چاپ فوری مقاله isi

  یکشنبه، 17 فروردین 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
نگارش و چاپ فوری مقاله isi
راههای دستیابی به موفقیت آسان نیست و نیاز به تلاش و کوشش دارد. دانشجویان برای دستیابی به اهداف شغلی و تحصیلی خود نیاز به یک راهنما و هم مسیر دارند در این مقاله قصد داریم یکی از دشوار ترین مراحل تحصیلی شما را با زبانی ساده آموزش دهیم تا همراهی باشیم برای دست یافتن به موفقیت.

اغلب دانشجویان چاپ مقاله در ژورنالهای isi را یک رویای دست نیافتنی میدانند و چنین گمان می کنند که دست یافتن به امتیاز چاپ مقاله در isi از عهده آنان خارج است. اما این نوع نگرش برای سالها پیش بود که منابع رسمی و معتبری وجود نداشت که هم مسیر و آگاه کننده دانشجو باشند و فرآیند کامل نگارش و چاپ یک مقاله isi را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهند یقینا در چنین شرایطی دانشجو قادر به انجام چنین فعالیت پژوهشی نخواهد بود اما امروزه منابع رسمی و معتبر بسیاری برای راهنمایی شما عزیزان وجود دارد در ادامه این مقاله با ما همراه باشید با فرایند چاپ مقاله در isi آشنا شوید.

مجلات isi چه نوع مجلاتی هستند؟

بهتر است قبل از هر چیز با این مجلات کاملا اشنا شوید تا بتوانید تحقیقات خود را منسجم تر پیش ببرید. موسسه تامسون رویترز یکی از معتبر ترین موسسات است که مجلات را مورد بررسی قرار می دهد و سالانه مجلات مورد تایید خود را برای مخاطبان معرفی می کند. موسسه آی اس آی یا همان Institute for Scientific Information، موسسه ای برای سنجش مقالات و سایر مطالب علمی است که با معرفی مجلات مورد تایید خود به محققان و نویسندگان مقالات در رابطه با اعتبار سنجی مجلات کمک می کند. این موسسه در سال 1992 توسط موسسه تامسون خریداری شده است و امروزه با نام Thompson Scientific معروف است. این شرکت سالانه لیست مجلات تامسون رویترز را در اختیار مخاطبان می گذارد. به جرئت می توان گفت این موسسه معتبر ترین موسسه برای انتشار آثار علمی در دنیا می باشد که با توجه به اعتبار بالای این مجموعه فرآیند پذیرش و متدهای داوری بسیار پیچیده ای دارد. داوران این مجموعه در انتظار پذیرش مقالاتی می باشند که دارای محتوای علمی بسیار قوی باشد و از طرفی تکراری نباشد در واقع هر مقاله در رقابت با هزاران مقاله ای قرار خواهد گرفت که توسط محققین برتر دنیا نوشته شده است و شانس پذیرش مقاله در قبال محتوای تخصصی آن می باشد.

اگر می خواهید امتیاز چاپ مقاله در ISI را به دست آورید بهتر است با دقت مراحل را آغاز کنید و هر آنچه که در توان دارید را به کار گیرید.

تصویر

مراحل و نحوه نگارش مقاله ISI

نگارش مقاله برای آن دسته از نویسندگانی که هدف مشخصی دارند و عنوان مناسبی برای مقاله در نظر دارند به مراتب ساده تر می باشد زیرا پایه و اساس شروع تحقیق عنوان مناسب می باشد تا به راحتی بتوان تحقیقات را در راستای عنوان انتخاب پیش برد. سبک نوشتار مقاله نیز موضوع پر اهمیتی می باشد بهتر است نگارش را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید و هر قسمت زمینه ای باشد برای آغاز مراحل دیگر ترتیب نگارش و قرار گیریی بخش های مقاله isi به ترتیب زیر می باشد:

گام اول:

مشخص سازی هدف و انتخاب عنوان استاندارد

روشن است که شما تا عنوان مناسبی در نظر نداشته باشید نمی توانید تحقیقاتی را انجام دهید بنابراین انتخاب هدف و عنوان باید در گام اول انجام شود. عنوان مقاله بهتر است متناسب با موضوع رشته شما باشد و تخصص کافی در آن زمینه داشته باشید. از طرفی با توجه به اینکه مقالات و موضوعات تکراری فاقد اهمیت و اعتبار می باشند باید موضوع مقاله به نحوی انتخاب شود که تکراری نباشد مقالات با عناوین تکراری و مشابه توسط سردبیر ریجکت خواهند شد. و اما باید به برخی از استاندارد هایی که عنوان را باید متناسب با آن انتخاب شود نیز توجه داشته باشید. انتخاب موضوع هوشمندانه در پذیرش فوری مقاله تاثیر مستقیم دارد.

  • عنوان نباید طولانی باشد عنوان باید مختصر و مفید انتخاب شود.
  • عنوان باید بیان کننده مفاهیم درج شده در مقاله باشد.
  • عنوان بهتر است در برگیرنده چند کلمه کلید مرتبط با موضوع مقاله باشد.
  • عنوان باید دقیق و رسا باشد و از انتخاب عناوینی که دارای کلمات اختصاری و یا اصطلاحات نا مشخص می باشد خودداری شود.
  • عنوان نباید به صورت سوالی مطرح شود و بهتر است دقیق و گویا باشد.

تصویر

گام دوم

نگارش چکیده مناسب برای مقاله

چکیده اولین بخشی است که بعد از عنوان مقاله بایستی قرار داده شود که در واقع خلاصه ای از نکات برجسته تحقیق است. بهتر است چکیده را به عنوان بخش تبلیغی مقاله خود در نظر بگیرید زیرا اولین بخش می باشد و داوران ابتدا این بخش را مطالعه می کنند. اگر در چکیده استاندارد و قواعد را رعایت فرمایید و با دقت و صراحت اشاره به رئوس مطالب مندرج در مقاله خود داشته باشید مورد تایید داوران قرار خواهید گرفت. در چکیده قسمت های مختلف مقاله شامل مقدمه، اهداف، روشها و نتایج تحقیق بصورت خلاصه ذکر می شود. طول چکیده بهتر است بیشتر از 300 کلمه نباشد و در واقع هدف از این بخش اشاره مختصر به بخش های مقاله می باشد. از توضیحات اضافی در این بخش جدا خودداری نمایید و حتما از زبان خود نویسنده بنویسید. چکیده اولین بخش می باشد و داوران در صورت تایید این بخش در پذیرش مقاله تعجیل خواهد داشت.

بعد از چکیده بهتر است چند کلمه به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید کلمات کلیدی در تعداد استنادات به مقاله تاثیر مثبتی خواهند داشت.

گام سوم

نگارش مقدمه استاندارد برای مقاله

مقدمه به عنوان قلب مقاله در نظر گرفته می شود چرا که معرفی کننده اهداف اصلی و ادبیات پژوهش شما می باشد. این بخش از مقاله که بلافاصله بعد از چکیده نوشته می شود، ابتدا با یک توضیح کوتاه از ادبیات پژوهشی موضوع مقاله آغاز می شود و سپس سوال اصلی پژوهش و علت انتخاب این موضوع مطرح می شود و سپس یک پیشینه ای از موضوع مقاله بیان می شود. معمولا گفته می شود که بهترین زمان برای نوشتن مقدمه بعد از تکمیل ساختار مقاله و گرفتن نتایج مقاله است. البته این برای افرادی پیشنهاد می شود که تجربه ای در نگارش مقاله نداشته اند و برای اولین بار می خواهند یک مقاله بنویسند. اما برای اساتید دانشگاهی و محققین با تجربه در زمینه نگارش مقاله شاید نوشتن مقدمه اولین و راحت ترین بخش از مقاله باشد. در این بخش باید سعی خود را به کار گیرید تا در داوران و مخاطبین مقاله انگیزه مطالعه مابقی بخش های مقاله را ایجاد نمایید. ترغیب و تشویق مخاطب به مطالعه ادامه موضوع جز اهداف این بخش می باشد.

گام چهارم

روش شناسی (Materials and methods)

بخش متد ها و روش کار بخش مهمی در نگارش مقالات isi می باشد که توجه داوران را به خود جب خواهد کرد. این بخش فرصتی برای شما فراهم آورده است تا بتوانید روش کار و ابزارهایی که به کار برده اید را در این بخش تعریف و توصیف نمایید. روش به صورت جزئي و دقيق، ويژگي آزمودني ها و مواد و دستگاه هاي استفاده شده را به همان صورت و ترتيبي كه در فرايند تحقيق مورد استفاده قرار گرفته، تشريح مي كند. دقت در ارائه جزئيات مطالب بايد به گونه اي باشد كه هر فرد ديگري دقيقا بتواند پژوهش شما را تكرار نمايد. در کل، روش کار بایستی طوری نوشته شود که اگر افراد دیگر بخواهند کار را تکرار کنند مشکلی نداشته باشند. اعتبار نتایج تا حدود زیادی بستگی به انتخاب روش درست دارد.

گام پنجم

یافته های تحقیق

نتایج عملی با عنوان Experimental Results و نتایج شبیه سازی با عنوان Simulation Results بیان می شوند. در این قسمت باید دستاوردها، یافته ها و مقادیر عددی نتایج آزمایش، اهمیت و با ارزش بودن آن ها کاملاً دقیق و به صراحت توضیح داده شود و ویژگی های آماری نیز ذکر گردد. زمان افعال این بخش از مقاله isi گذشته است.

گام ششم

بحث و نتیجه گیری

این بخش از مقاله isi به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد و لذا به دانش وسیعی نیاز دارد. در این قسمت باید پژوهش های قبلی و مرتبط با موضوع مقاله isi که در بخش مقدمه عنوان شده اند، بیان شوند و مقایسه ای از روش ها/ نتایج ذکر شده در آن مقالات با روش ها/ نتایج این پژوهش انجام گیرد. همچنین لازم است مزایا و معایب پژوهش فعلی و همخوانی یا عدم همخوانی دستاوردهای حاصل با یافته های پیشین با دقت توضیح داده شود. زمان افعال بکار رفته گذشته است. همچنین در این قسمت مرور بسیار مختصر از کل مقاله isi می باشد. در واقع این بخش مشابه چکیده مقاله isi است اما به شکل کلی تر، زیرا conclusion محدودیت در تعداد کلمات ندارد.

در این بخش اهمیت موضوع، نتایج کلی پژوهش انجام گرفته و نیز پژوهش هایی که در آینده می تواند راجع به این موضوع انجام شود بیان و توضیح داده می شود (Future works). زمان افعال نیز تلفیقی از زمان گذشته و آینده است.

گام هفتم

منابع و رفرنس های تحقیق

باید به تمام منابعی که در طول تحقیق استفاده کرده اید به صورت دقیق و روشن اشاره نمایید در صورتی که حتی یکی از منابع و رفرنس ها به صورت مستقیم اشاره نشود سرقت علمی محسوب خواهد شد و اعتبار مقاله زیر سوال خواهد رفت.

تصویر

فرآیند آماده سازی مقاله ISI

برای اینکه مقاله آماده سابمیت به ژورنال isi باید یکسری تغییرات اساسی در قالب و چهار چوب مقاله اعمال کنیم. فرایند آماده سازی مقالات جهت سابمیت به ژورنال طبق مراحل زیر باید انجام شود:

  1. ترجمه
  2. ویرایش محتوایی مقاله
  3. پارافریز
  4. انتخاب ژورنال
  5. فرمت بندی مقاله
  6. بازدید نهایی
  7. سابمیت مقاله

نحوه عملکرد شما در 7 مرحله فوق بیانگر تخصص و دانش شما می باشد همان اندازه که محتوای ناب و تخصصی مقاله در زمان پذیرش مقاله موثر است این مراحل نیز به نوبه خود حائز اهمیت و قابل توجه می باشند. انجام هر یک از مراحل فوق نیاز به یک فرد متخصص دارد که بتواند با دانش و تخصص خود هر یک از مراحل را با دقت و توجه لازم انجام دهد. چنانچه گمان می کنید در هر یک از مراحل فوق نیاز به راهنمایی دارید و یا تخصص کافی ندارید می توانید از افراد متخصصی کمک بخاهید که بتوانند شما را در مراحل فوق راهنمایی نمایند. همه مراحل فوق یک فرhیند تخصصی می باشند که باید باید تحت نظر فرد متخصص انجام شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (288 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (225 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (97 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (58 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده