نگاهی به زیبایی های آبشار کندر در مسیر کرج!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
نگاهی به زیبایی های آبشار کندر در مسیر کرج!
آبشار کندر در مسیر کرج-چالوس و در جاده‌‌ای فرعی پس از روستای پورکان قرار دارد. همچنین با طی مسیری کوتاه می‌توانید به بالادست آبشار نیز بروید. طبیعت تماشایی و گونه‌های متنوع گیاهی، آبشار کندر را به یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری کرج تبدیل کرده است. در مسیر کرج-چالوس و در جاده‌‌ای فرعی پس از روستای پورکان قرار دارد.

آبشار کندر یکی از زیباترین آبشار های شهرستان کرج و استان البرز می باشد که در قسمت شمال شرقی این شهر و در نزدیکی روستای کندر واقع شده است. آبشار کندر از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری محبوب طبیعت کرج می باشد که یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار طبیعت دوستان و اهالی منطقه است. شایان ذکر است که نام این آبشار از نام روستایی در همان اطراف و به همین نام گرفته شده است. کندر همچنین نام صمغی گیاهی است که خاصیت درمانی بالایی دارد.

به منظور رسیدن به آبشار کندر اول باید از شهر کرج وارد مسیر جاده چالوس شوید. پس از طی کردن مسیر هشت کیلومتری به روستایی به نام پورکان خواهید رسید. کمی پس از این روستا، به جاده ای فرعی میرسید که اگر حدود سه و نیم کیلومتر در آن پیش بروید، آبشار کندر را خواهید دید.

آبشار کندر کرج، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آبشارها بوده که در قسمت شمال شرقی این شهر قرار دارد. این آبشار از جمله زیبایی‌های طبیعت کرج بوده که یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت‌و‌گذار طبیعت دوستان و اهالی منطقه می‌باشد. باید بدانید که نام این آبشار، از نام روستایی در همان حوالی و به همین نام گرفته شده است. همچنین، کندر نام صمغی گیاهی است که خاصیت درمانی بسیاری دارد. جهت رسیدن به آبشار کندر، ابتدا باید از شهر کرج وارد مسیر جاده چالوس شده و پس از طی حدود 8 کیلومتر به روستایی به نام پورکان می‌رسید. کمی پس از این روستا، به جاده‌ای فرعی برمی‌خورید که اگر در حدود 3.5 کیلومتر در آن پیش بروید، آبشار کندر را می‌بینید.
آبشار کندر را از جاده نیز می‌توانید مشاهده کنرده و با راهپیمایی کوتاهی به زیر آبشار برسید. اگر تمایل به دسترسی به بالادست آبشار را دارید، باید مسیر کوتاهی را نیز راهپیمایی کنید. در مجموع می‌توان گفت که دسترسی به آبشار کندر چندان هم سخت نیست. این آبشار، با داشتن طبیعتی زیبا و دل‌انگیز و وجود گونه های گیاهی متنوع، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

روستای کندر کرج را بشناسید

این منطقه، یکی از روستاهای اطراف تهران است که به‌خاطر دشت لاله‌هایش بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. افراد زیادی برای گذراندن روزهای آخر هفته به این روستا سفر می‌کنند. بد نیست شما هم سری به دشت لاله روستای کندر بزنید تا بتوانید همه رنگ‌ها را در یک قاب ببینید.

روستای کندر منطقه‌ای بکر و دست نخورده است که با سفری هرچند کوتاه به آن می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی را در دفتر خاطراتتان ثبت کرده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای از طبیعت ناب و گل‌های هزاررنگ آن ثبت کنید.

این روستا در فاصله 24 کیلومتری از کرج واقع شده و در تقسیمات کشوری جز استان البرز محسوب می‌شود. بیشتر بومیان این روستا به باغ‌داری مشغول هستند و میوه‌های خوشمزه‌ای مثل انگور کندری، گلابی و گیلاس در آن به وفور پیدا می‌شود. با رفتن به این روستا باغ‌های رنگارنگی می‌بینید که دهانتان با دیدن میوه روی درختان آن آب میفتد. پس حتما میوه‌های بومی کندر، مخصوصا انگور کندری را امتحان کنید.

به‌دلیل خوش‌آب‌وهوا بودن این منطقه، متاسفانه خیلی از اهالی تهران و کرج در آن ویلاهای کوچک و بزرگ مختلفی ساخته‌اند که بافت روستایی و طبیعی آن را تخریب کرده است. به‌همین‌دلیل با رفتن به روستای کندر، تلفیقی از ساختمان‌های مدرن و قدیمی را می‌بینید که به اعتقاد خیلی‌ها پارادوکس زیبایی به وجود آورده است.

آبشار کندر

سایر جاذبه های دیدنی کندر

این روستا دارای جاذبه های تاریخی مذهبی و از جمله طبیعی است که این مکان را به مقصدی مناسب برای گردش تبدیل می کند.

  • آبشار کندر:این آبشار از جمله جاذبه های روستا می باشد و دسترسی به آن با پیاده روی از طریق جاده کندر امکان پذیر می باشد. همچنین امکان رفتن به بالای آبشار نیز با طی کردن مسیری کوتاه وجود دارد.

  • چشمه های کندر:در این روستا تعدادی چشمه های آب جریان دارد که چشمه بالا محل، از جمله آنها می‌باشد.

  • امامزاده عبدالله کندر:امامزاده عبدالله جاذبه مذهبی روستای کندر است و قدمت آن به قرن 7 هجری قمری می رسد.
    در این امامزاده سنگ قبرهای قدیمی زیادی با قدمت حدود 200 سال وجود دارند که روی آنها اشکالی مرتبط با جایگاه اجتماعی، جنسیت وی و حتی شغل فرد فوت شده حک شده است.

  • چهل دختر در کندر:از منطقه چهل دختر یا چهل بی بی داستان ها و حکایت های زیادی نقل شده است. بعضی ها باور دارند در این محل چهل دختر که برای زیارت یا گردش آمده بودند ناپدید شدند. که در همین رابطه دخترانی که می‌خواستند بختشان باز شود و یا مشکل دیگری داشتند، به این مکان آمده، نذر و نیاز می کردند.

آبشار کندر

امکانات آبشار کندر کرج

در نزدیکی آبشار کندر کرج هیچ گونه امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم نشده است. از این رو اگر قصد بازدید از این جاذبه طبیعی خوش منظر و دلربا را دارید، برای سفر به سوی آن تجهیزات و وسایل لازم برای پیک نیک و همچنین مقداری غذا، خوراکی و آب با خود به همراه داشته باشید. بهترین زمان برای بازدید از آبشار کندر کرج و لذت بردن از طبیعت دلپذیر آن، فصل های بهار و تابستان است؛ با این حال بسیاری در پاییز نیز برای تماشای طبیعت رنگارنگ و پر شکوه فصل خزان، به بازدید این منطقه می روند.

خلاصه

آبشار کندر کرج از جمله زیبا‌ترین آبشار های ایران است که در نزدیکی شهر کرج قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این آبشار و طبیعت با‌صفا و دلپذیر اطراف آن، در مجاورت روستایی با همین نام جای خوش کرده‌ که در فاصله 6‌کیلو‌متری از شهر کرج واقع شده است. آبشار کندر کرج یکی از جاذبه‌هاست. این آبشار با طبیعت مسحور‌کننده اطراف خود، همچون دُری ارزشمند، در قلب رشته‌کوه البرز خودنمایی می‌کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (463 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (324 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (311 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (185 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (114 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (83 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 8 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
فال انبیاء روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو