ساعدنیوز
ساعدنیوز

نگارخانه ملی لندن، مقصد پر بازدیدترین آثار هنری شهر لندن

  دوشنبه، 29 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
نگارخانه ملی لندن، مقصد پر بازدیدترین آثار هنری شهر لندن
نگارخانه‌ی ملی، در میدان ترافالگار لندن واقع شده و بازدید از بیشتر گالری‌های موقت و دائم و تورهای راهنمای آن رایگان است. در این موزه‌ی هنری می‌توانید از آثار هنرمندان مطرحی همچون داوینچی، ونگوک، مونه و غیره بازدید کنید. در این مطلب به تاریخچه و آثار مشهور نگارخانه ملی لندن پرداخته ایم با ساعد نیوز همراه باشید.

نگارخانهٔ ملی لندن (به انگلیسی: London's National Gallery) نام یکی از موزه های مشهور جهان در زمینه هنر نقاشی است. نگارخانه ملی در سال ۱۸۲۴ میلادی در شهر لندن تأسیس شد و هم اکنون دارای گنجینه ای با بیش از ۲٬۳۰۰ تابلوی نقاشی کم نظیر از سده سیزدهم تا سده نوزدهم میلادی است.

نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن، یک گالری هنری در لندن انگلستان می باشد که به عنوان یکی از بهترین مجموعه های نقاشی های اروپایی در جهان است. اگرچه در سراسر جهان گالری های بزرگتری نیز وجود دارند اما آن چیزی که باعث شده تا نگارخانه ملی لندن بسیار مهم جلوه کند این است که این مکان دارای نقاشی های با کیفیت بسیار بالا و همچنین نقاشی های بسیار نادر از هنرمندان مشهور می باشد. این نقاشی های نادر شامل آثاری از دوچیو (Duccio)، ماساچیو (Masaccio)، اچلو (Uccello)، پیرو دلا فرانسسکا (Piero della Francesca)، لئوناردو (Leonardo)، جیورجیون (Giorgione)، میکلانژ (Michelangelo)، کاراواجیو (Caravaggio)، ورمیر (Vermeer)، کاردین (Chardin)، کلیمت (Klimt)، روسی (Rousseau) و ریدون (Redon) می باشد. نگارخانه ملی لندن در میدان ترافالگار که یکی از شلوغ ترین مکان های گردشگری در این شهر می باشد واقع شده است. این ساختمان خکستری رنگ از سنگ آهک ساخته شده و دارای یک گنبد مرکزی و یک حیاط کلاسیک بزرگ به سبک عبادتگاه های یونانی باستان دارد. در سمت چپ گالری یک ساختمان بزرگ جدید قرار گرفته که The Sainsbury Wing نامیده می شود.

نگارخانه ملی لندن

تاریخچه نگارخانه ملی لندن

در سال ۱۸۲۳ یک کلکسیونر به نام سر جورج بومونت پیشنهاد داد تا مجموعه ای از نقاشی های معروف کلکسیون خود را به دولت بریتانیا ارائه کرده تا در یک گالری هنری عمومی به نمایش گذاشته شود. در سال ۱۸۲۴ یک مجموعه معروف دیگر از نقاشی ها برای فروش در بازار یافت شد که صاحب ان ها به نام جان جولیوس آنگرشتاین مرده بود. به نظر می رسید که ممکن است نقاشی های او در خارج از انگلستان به فروش برسد. سپس یک پیشنهاد دیگر از طرف گرد آورنده سوم به نام Reverend Holwell Carr ارائه گردید بنابراین مجلس انگلستان مجبور شد تا سریع تصمیم بگیرد. پارلمان رای داد که یک مجموعه ملی باید شروع به کار کرده و به صورت گالری ساخته شود. آن ها ۶۰ هزار پوند را برای خرید نقاشی های آنگرشتاین خریداری کردند. آن ها ۳۸ عکس را گرفته و توانستند در خانه آنگرشتاین به نمایش بگذارند. این مجموعه به سرعت با نقاشی های دیگری که خریداری شده و یا هدیه داده شدند گسترش یافت بنابراین نیاز به یک مکان جدید برای برگزاری گالری بود. در نهایت در سال ۱۸۳۱ طرح معمار ویلیام ویلکینز برای ساخت گالری پذیرفته شد. برخی ساختمان های قدیمی در سایتی که برای گالری در نظر گرفته شده بود قرار داشت که تخریب شدند و در نهایت نگارخانه ملی لندن در ۹ آوریل ۱۸۳۸ افتتاح گردید.

نگارخانه ملی لندن

هنگامی که گالری ملی شروع به کار کرد اعتقاد بر این بود که نقاشی های دوره رنسانس در اواخر دهه ۱۴۰۰ تا نقاشی های باروک در دهه ۱۶۰۰ بهترین نوع از هنر می باشد. در ابتدای امر برای توصیف نقاشی های ایتالیایی از سال های ۱۳۰۰ تا اوابل دهه ۱۴۰۰ استفاده می شد. خوشبختانه مدیر این گالری که Sir Charles Eastlake نام داشت پیش خود این تصور را کرد که بهتر است مجموعه ای از این نقاشی های ابتدایی و همچنین نقاشی های محبوب تر دوره رنسانس را جمع آوری کند و به این شکل نگارخانه ملی لندن به بسیاری از آثار نادر از دوره قرون وسطی و اوایل رنسانس رسید. در سال های ۱۸۷۰ این گالری موفق شد تا دو مجموعه از نقاشی های هنرمندان مشهور هلندی را به دست آورد پس می بایست ساختمان بزرگتر شود تا بتواند آن ها را در خود جای دهد.
نگارخانه ملی لندن

این گالری جدید همچنین نقاشی های هنرمندان مشهور بریتانیایی را نیز در خود قرار داد و کم کم بسیاری دیگر از آثار به گاری جدید که نام آن تیت بود منتقل شدند. در قرن بیستم خرید نقاشی های مهم سخت تر شد و گالری های دیگری که در کشورهای آلمان و آمریکا وجود داشتند نیز سعی کردند تا نقاشی های مشابهی را بتوانند خریداری نمایند. بنابراین نگارخانه ملی لندن شروع به خرید آثار نقاشان مدرن تر مربوط به مجموعه هایی از قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم نمود. قسمت نقاشی های مدرن بخش بزرگی از گالری به شمار نمی آید اما کارهای کوچک بسیار مهمی از هنرمندان به ویژه امپرسیونیست ها را ارائه می نماید.

نگارخانه ملی لندن

مهمترین آثار موجود در نگارخانه ملی لندن

در این مطلب میخواییم از آثار مشهور از جمله نقاشی هایی که هر کدام داستان های متفاوتی را به دنبال دارد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

از جمله نقاشی های اولیه ایتالیایی:

نقاشی سنت جورج و اژدها اثر اوچلو که مربوط به سال ۱۴۵۰ در فلورانس می باشد. داستان این نقاشی افسانه ای مسیحی در مورد اژدهایی است که یک خانم شاهزاده را به سرقت می برد. شاهزاده اژدها را در بر گرفته و کمربندش را به دور آن گره می زند اما نمی تواند فرار کند. جورج نجیب برای نجات او آمده و در نهایت اژدها را می کشد. نقاشی های بسیاری از سنت جورج در نگارخانه ملی لندن وجود دارد زیرا که او یکی از اسطوره های بزرگ انگلستان بوده است. اوچلو در این نقاشی تلاش کرده تا تصاویر سه بعدی را با تنظیم کردن سایه روشن از چشم اندازها به نمایش بگذارد. خطوط مورب در این تصویر مهم هستند. خط پا و بال اژدها به یک نقطه می رسند که نیزه جورج وجود دارد در حالی که بدن و دم در جهت مخالف آن می باشند.

نقاشی سنت جورج و اژدها اثر اوچلو نگارخانه ملی لندن

از جمله نقاشی های اولیه در شمال اروپا:

نقاشی ویرجین و کودک با مقدسین و فرشته ها اثر جرارد دیوید که مربوط به سال ۱۵۰۵ در بروگ می باشد. این نقاشی یک کلیسا را نشان می دهد که در آن مریم مقدس مانند یک ملکه به همراه با حضرت مسیح در تختی سلطنتی نشسته است. او در حال ستایش شدن توسط سه زن مقدس و همچنین یک مرد می باشد که در حال تصویر کردن کلیسا است و به ان کمک کننده می گویند. بسیاری از چیز ها مانند جزییات، لباس ها، کاشی ها، جواهرات و ساختمان ها همگی در این تصویر مشخص شده اند. البته که بسیاری از این موارد به عنوان نماد مورد استفاده قرار گرفته اند به عنوان مثال سگ کوچک نماد وفاداری، نیلوفرها نماد خلوص مریم مقدس و نقاشی بخشی از یک زمان را نشان می دهد و به گونه ای تصویر شده تا بیننده را به آرامش ذهن دعوت کند.

نقاشی ویرجین و کودک با مقدسین و فرشته ها در نگارخانه ملی لندن

از جمله نقاشی های ایتالیایی در قرن پانزدهم:

نقاشی باکوس و آریادن اثر تیتیان که مربوط به سال ۱۵۲۳ در ونیز می باشد. این نقاشی از یک اسطوره یونانی آمده است و شاهزاده آریادن را در حال غرق شدن در ناکسوس به عنوان جزیره ای در باکوس نمایش می دهد. یاکوس آریادن را دیده و در نگاه اول عاشق ان می شود. تیتیان نشان داده است که او در حال پیاده شدن از ارابه اش است که توسط یوزپلنگ ها کشیده می شود و آریادن در این هنگام در حال دور شدن است. اما آریادن نیز به باکوس نگاه کرده و در عشق آن فرو می رود. تیتیان یک حرکت مارپیچی را در بسیاری از اشکال ترسیم کرده است که نمونه آن را می توانید در روسری قرمز آریادن مشاهده کنید. اگرچه که این نقاشی در مورد اسطوره شناسی می باشد اما این اشکال ترسیم شده بسیار واقعی به نظر می رسند.

از جمله نقاشی های ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در قرن شانزدهم:

نقاشی شام در امائوس اثر کاراواجیو که مربوط به قرن شانزدهم در رم می باشد. این نقاشی بر اساس یک داستان از کتاب مقدس نوشته شده است. دو نفر از پیروان عیسی در حال رفتن به سمت امائوس بوده و همزمان در مورد مرگ عیسی صحبت می کرده اند. یک مردی آمد و همراه ان ها شروع به قدم زدن کرد اما آن ها او را نمی شناختند. آن شب زمانی که آن ها مشغول شام در مسافرخانه ای بودند متوجه شدند که آن مرد حضرت عیسی بوده که زنده شده است. کاراواجیو این لحظه از زمان را همانند یک عکس به تصویر کشیده است. مواردی که در این تصویر دیده می شوند همانند نور، جزییات و حرکات بسیار واقعی به نظر می رسند. کاراواجیو نور را به شکلی رنگ کرده که گویی یک لامپ بزرگ وجود دارد و پشت سر مسیح یک هاله ترسیم کرده است. در این نقاشی وقتی عیسی دست خود را بالا می برد یک مرد شروع به ایستادن کرده و دیگری بازوهای خود را می اندازد. دیدگاه عیسی، دست و بازوی مرد و آرنج مرد دیگر در این تصویر دیده شده است.

نقاشی شام در امائوس در نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن یکی از بزرگترین و مهمترین گالری های جهان به شمار می رود که بسیاری از آثار نقاشان بزرگ از دوره های اولیه و همچنین قرون وسطی و رنسانس را می توان در آن مشاهده کرد. در کنار این ها تعدادی نقاشی های قرن نوزدهم و بیستم نیز در این گالری وجود داشته که هرچند تعداد آن ها زیاد نمی باشد اما آثار مهمی از نگارگران مشهوری به شمار می رود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به لندن سفر کردید حتما از این مجموعه دیدنی بازدید نمایید.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (73 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (32 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (21 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (21 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...