نحوه دور کردن پشه و مگس از اطراف سگ

  پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه دور کردن پشه و مگس از اطراف سگ
روش هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید دور کردن حشرات از سگ را تضمین کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در یک روز زیبا شما تصمیم دارید از خانه بیرون بروید و از پیاده روی با سگ خود لذت ببرید. چیزی که باعث برهم زدن آرامش می شود، مگسی است که در اطراف سر و صورت شما یا سگتان وزوز می کند. ما انسانها می توانیم این حشرات مزاحم را با استفاده از کلاه یا تکان دادن دست کنار بزنیم. اما حیوانات خانگی ما اغلب مورد آزار آنها قرار می گیرند. پشه ها همچنین برای سلامتی سگ شما خطرناک می باشند. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید دور کردن حشرات از سگ را تضمین کنید. برای دانستن این روش ها در ادامه با ما همراه باشید.

چرا پشه سگ من را نیش می زند؟

پشه ها ممکن است بین موهای حیوان خانگی شما بروند و آنجا گیر بیفتند. به خصوص اگر در اثر بیماری اسهال، پوست حیوان کثیف باشد. اسهال باعث می شود که حشرات به اطراف ناحیه پرینه جذب شوند. دکتر ویرجینیا سینوت، پزشک اورژانس در یک مرکز پزشکی حیوانات در بوستون است. او می گوید: این نوع آلودگی با تمیز نگه داشتن حیوان بیمار و نبردن او به محیطهای باز قابل پیشگیری است.

برخی از پشه ها می توانند گوش، شکم یا پشت حیوان خانگی شما را نیش بزنند. پس ممکن است آن ناحیه خونریزی کرده و باعث ایجاد آلودگی شود. باید بدانیم که مگس ها چون نیش نمی زنند، برای سلامتی سگها خطر زیادی ندارند اما پشه ها خطرناک هستند. زیرا باعث ایجاد بیماری کرم قلب می شوند که برای سگ ها و گربه ها کشنده است.دکتر سینوت افزود: مگس ها در طول روز و در هوای گرم فعال هستند. بنابراین سعی کنید در آن زمان ها به حیوان خانگی خود اجازه ندهید که از منزل خارج شود.

حمله مگس ها به سگ

گزش مگس اغلب "ضربات مگس" نامیده می شود. مگس ها سگ را گاز می گیرند تا غذای خون بگیرند و گزش اغلب دردناک است. به دلیل نازک بودن پوست و مو روی گوش ها و ناتوانی سگ در دفاع از گوش ها ، مگس ها به دنبال این محل هستند. برخی از سگها صدها گزش در روز را برای هفته ها در یک نوبت تحمل می کنند.

سگ

چه چیزی مگس ها را از سگ دور نگه می دارد؟

مواد تشکیل دهنده شامل دارچین ، اکالیپتوس ، لیموترش و روغن آفتابگردان است. نکته آخر اینکه می توانید لباس سگ - مانند باندانا ، جلیقه سگ یا مهار - را با اسپری پرمترین یا DEET ، دو ماده شیمیایی که بیشتر برای دفع مگس استفاده می شود ، درمان کنید. مطمئن شوید که زمان زیادی برای خشک شدن به این مواد شیمیایی بدهید.

آیا مگس برای سگ مضر است؟

مگس ها می توانند برای برخی از سگ ها بازی شکار خوبی انجام دهند و خوردن آنها بسیار ایمن است. از طرف دیگر ، حشرات گزنده در صورت گاز گرفتن می توانند "گاز بگیرند" ، باعث تحریک و تورم می شوند - یا در صورت حساسیت سگ بدتر. اما مگس ها هیچ تهدیدی برای حیوان خانگی شما ندارند.

سگ ها از مگس ها چه بیماری هایی می توانند بگیرند؟

درماتیت فلای اعتصاب به عنوان میازیس نیز شناخته می شود. این بیماری زمانی ایجاد می شود که گوش سگ شما در اثر گاز گرفتن مگس ها تحریک می شود و عمدتاً یک بیماری هوای گرم است. درماتیت فلای اعتصاب معمولاً سگ هایی را که عمدتاً در فضای باز زندگی می کنند، تحت تأثیر قرار می دهد. صورت حساب های دامپزشکی ممکن است به شما سرازیر شود.

چگونه می توان زخم های مگس گوش گوش سگ را بهبود داد؟

هنگامی که می بینند دلمه ها و خون بیشتر جلب می شود ، پرواز می کند ، بنابراین اگر مشاهده کنیم که سگ ما به شدت آسیب دیده است ، باید به دنبال یک راه حل سریع باشیم. نژادهایی که بیشتر تحت تأثیر مگس قرار می گیرند ، نژادهایی هستند که دارای گوش راست هستند ، همانند چوپان آلمانی.گاهی سگ نمی تواند گزش حشره را احساس کند و وقتی بزرگتر شود ، دیگر احساس نخواهد کرد. این کمی نگران کننده است زیرا فقط مربوط به زخمی نیست که ایجاد می کند بلکه می تواند باعث ایجاد عفونت گوش شود ، علاوه بر این مگس ها می توانند تخمها را در گوش بنشینند که این امر بر سلامتی سگ بیشتر تأثیر می گذارد.

با دیدن زخم ها ، لازم و ضروری است که برای بررسی آن به دامپزشک مراجعه کنیم و آماده سازی تمیز کردن ، سپس ضدعفونی کردن و سپس تجویز نوعی آنتی بیوتیک که به بهبود کمک می کند ، فراموش نکنیم که باید از دافع استفاده کنید ، این به ما کمک می کند تا از گزش جلوگیری کنیم بلکه به ما در بهبودی کمک می کند حیوان یادمان باشد که سگ باید هر روز گوش پاک داشته باشد قادر به استفاده از آنتی بیوتیک خود و در نتیجه تسریع در بهبودی هستیم. ما باید به هر قیمتی از مگس ها به او نزدیک شویم زیرا اگر دوباره برگردند ، بهبودی صورت نمی گیرد یا بسیار کندتر از حد معمول خواهد بود.

چگونگی دور کردن حشرات از سگ

با تمیز و سالم نگه داشتن سگ خود، تا حد زیادی او را از شر مگس ها حفظ کنید. اما اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید این موجودات مزاحم را از سگ خود دور کنید. گاهی مگس ها ناحیه خاصی را روی بدن حیوان خانگی شما هدف قرار می دهند، مثلا گوش های او. در اینصورت سعی کنید روی آن نواحی وازلین بمالید. همچنین می توانید مواد ترکیبی خانگی استفاده کنید. مثلا مخلوطی از سرکه سیب و آب یا لیمو و آب به عنوان دافع حشرات هستند. فقط قبل از شروع هر یک از این روش های درمانی، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید.

نکاتی برای مبارزه با مگس ها و دور کردن حشرات از سگ

همیشه بهترین راه برای جلوگیری از آزار رساندن مگس، دور کردن آنها از محیط اطراف او می باشد. دکتر دیوید جونز، صاحب موسسه کنترل حشرات به روشهای سازگار با محیط زیست در وسترلی می گوید: اکثر مگس ها زباله گردهایی هستند که به دنبال یک وعده غذایی هستند که بتوانند انرژی لازم را کسب کنند و تخم گذاری کنند تا نسل جدیدی از همنوعان خود را ایجاد کنند. بنابراین بهترین و موفق ترین روش برای خلاص شدن از شر مگس ها حذف منابع غذایی آنها است. وی ادامه می دهد: متأسفانه حتی در بکرترین و تمیزترین خانه ها نیز ممکن است یک حیوان متجاوز (مانند موش یا پرنده) در اتاق زیر شیروانی یا زیر زمین بمیرد و لاشه او زمینه را برای تولید مثل مگس ها فراهم کند.

با این حال چند مرحله آسان و اساسی وجود دارد که می توانید با انجام آنها از ورود مگس به خانه جلوگیری نمایید. دکتر جونز توصیه می کند که حیاط یا محیط اطراف ورودی خانه خود را تمیز نگه دارید، زباله ها را به طور مرتب از خانه بیرون ببرید و از سطل های زباله درب دار استفاده نمایید. مراقب باشید که زباله ها به حدی جمع نشوند که از سطل های زباله سرریز کنند. حتما ظروف غذا و کاسه آبی را که حیوان خانگی شما از آنها در بیرون از منزل و در فضای رو باز استفاده می نماید، مرتبا شستشو دهید و در صورت لزوم، آنها را تعویض نمایید.

سایر اقدامات برای حفاظت سگ از پشه و مگس

علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، می توانید اقدامات دیگری هم برای دور کردن حشرات از سگ انجام دهید. استفاده از حشره کش های غیر سمی است. دکتر جونز می گوید: در فروشگاههای مربوط به حیوانات خانگی، اسپری هایی بر پایه گیاه وجود دارند. این اسپری ها به سرعت مگس ها را از بین می برند. وی افزود: “مراقب باشید که در مورد خرید اسپری های مصنوعی گول نخورید و حتما اسپری هایی را خریداری کنید که حتی الامکان برای حیوان دوست داشتنی شما، بی ضرر باشند.”

علاوه بر این می توانید اطراف خانه گیاهان مختلفی بکارید که نه تنها مگس ها و پشه ها را دفع می کنند، بلکه مواد اولیه خوبی هم برای آشپزی هستند. این گیاهان شامل ریحان، برگ بو، نعناع و گل محمدی هستند. گیاهان دیگری هم برای ما انسانها خوب هستند ولی حشرات را فراری می دهند. به طور مثال اسطوخودوس و گل مینا از این دسته گیاهان می باشد.

دکتر جونز اشاره می کند: کاشت هر گیاه یا درختچه ای که بتواند از ورود پشه ها و مگس ها به داخل خانه جلوگیری کند، می تواند مفید باشد. اما این بهترین توصیه برای دفع کردن حشرات نیست. رعایت نظافت و بهداشت به ویژه نظافت منظم حیاط و ورودی منزل، استفاده نکردن از کودهای حیوانی برای باغچه و نگهداری مواد غذایی حیوان در ظروف در بسته، به مراتب بسیار مهم تر و ضروری تر هستند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (462 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (323 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (308 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (246 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (213 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (184 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (83 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (81 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (79 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 8 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
فال انبیاء روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو