ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه شستن پتو با دست و ماشین لباسشویی

  پنجشنبه، 26 اسفند 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
نحوه شستن پتو با دست و ماشین لباسشویی
پتوها لوازمی هستند که به طور روزانه با بدن در تماس هستند. انواع مختلف پتو و مواد به کار رفته در آن‌ها، باعث ایجاد تفاوت در نحوه شستشوی پتو و خشک کردن آن شده است. اگر به دنبال این هستید که چگونه پتوها را بشویید، در این قسمت به شما کمک خواهیم کرد تا با نکات خانه‌داری و شستشوی صحیح آشنا شوید.

همه افراد تمایل دارند تا لوازمی مانند کالای خواب خریداری شده برای استفاده روزانه، طول عمر و دوام زیادی داشته باشد. برای مثال هنگام خرید پتو به این نکته توجه می کنند که جنس پرز، نوع دوخت و الیاف آن مرغوب باشد تا سال های زیادی ماندگار شود و هزینه ای مضاعف ایجاد نکند. اما گاهی اصلی ترین دلیل از بین رفتن بافت و کهنه شدن پتو، شیوه نگهداری و شستشوی آن است. در حقیقت گاهی این ما هستیم که با شستشوی نادرست و غیراصولی، باعث خراب شدن پتو زودهنگام کالای خواب به ویژه پتو می شویم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه به شما خواهیم گفت ساده ترین ترفند شستشوی پتو در خانه چیست؟

پتو

روش شستن پتو با دست

یک تشت با اندازه مناسب پتو، را با آب سرد پر کنید. تشت باید به اندازه ای باشد که بتوانید پتو را در آن بخیسانید. کمی پودر به آن اضافه کنید و بگذارید در آب حل شود. قاعدتا هنگام شستن با ماشین نیز باید از تنظیمات متوسط استفاده کنید تا کنترل بیشتری روی شست و شو داشته باشید و به بافت پتو آسیبی نزنید.

خیلی آرام پتو را درون آب بگذارید و هربار قسمتی از آن را با دست بشویید. خوب است که هر قسمتی که می شویید از آب خارج کنید تا آلودگی ها دوباره به پتوی تمیز نرسند. این کار را به تعداد دفعاتی که لازم است تکرار کنید. پتو را بچلانید تا آب اضافی از آن خارج شود، البته بهتر است آن را درون یک سبد قرار دهید و فشار دهید تا حالت بافت پتو تغییری نکند.

برای بار دوم، و اینبار پتو را در آب خالی بخیسانید و آبکشی نمایید. با این کار هرگونه مواد شوینده که ممکن است در پتو باقی مانده باشد را تمیز می کنید. زمانی که مطمئن شدید تمام قسمت ها را با آب خالی شسته اید، دومرتبه آن را به روش قبل فشار دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود. این کار را باید آن قدر انجام دهید تا زمانی که دیگر اثری از شوینده در آب نبینید. هنگام شستشوی پتو های پشمی و ابریشمی مراقب بافت آن ها باشید چرا که بسیار حساس هستند.

روش شستن پتو با ماشین لباسشویی

اطمینان حاصل کنید که پتوی شما کاملا و به راحتی در ماشین لباس شوییتان جای می گیرد. پتویی که قصد دارید بشویید، باید به گونه ای در ماشین لباسشویی قرار بگیرد که حرکات ماشین مختل نشود. اگر فکر می کنید که پتوی شما بیش از حد بزرگ است یا بافتی حساس دارد، آن را با دست بشویید. قبل از قرار دادن پتو در ماشین، آن را به خوبی بتکانید تا عاری از گرد و خاک های سطحی شود.

اگر بار اول است که پتو را داخل ماشین لباس شویی می اندازید یا اصلا می شویید، قسمت کوچکی از آن را در آب تست کنید تا مطمئن شوید رنگ نمی دهد. برای این کار قسمتی را در آب بخیسانید و سپس با یک تکه پارچه ی سفید روی آن بکشید و ببینید آیا پارچه ی سفید رنگی می شود یا خیر. اگر دیدید که پتو رنگ داد آن را با دست بشویید.

تنظیمات ماشین لباسشویی را روی دور کند قرار دهید و از آب سرد استفاده کنید. برای شستن پتو ها همیشه از آب سرد استفاده کنید. ماشین لباسشویی خود به تنهایی با حرکات چرخشی و ضربه ای که از طریق آن ها لباس ها را تمیز می کند، به بافت پارچه آسیب می رساند. استفاده از آب داغ می تواند این آسیب را چند برابر کند و نتیجه این است که پتو را با شکلی بدتر از قبل از ماشین بیرون خواهید آورد.

قبل از قرار دادن پتو در داخل ماشین، کمی شوینده ملایم درون مخزن ماشین لباس شویی بریزید تا به طور مساوی در آب پخش شود و مستقیما روی پتو نریزد. بسیاری از شوینده ها، اگر مستقیما با پارچه یا لباس برخورد کنند، رنگ آن ها را تغییر می دهند؛ بنابراین یا از قبل آن را با آب ترکیب کنید و یا از شوینده ای مطمئن استفاده کنید.

حال پتو را به گونه ای که وزن آن به طور مساوی پخش شده باشد درون ماشین قرار دهید. در غیر این صورت همه ی قسمت ها به طور یکسان شسته نمی شود و چرخش ماشین نیز دچار عدم تعادل می گردد. مدت زمان شستشو را باید براساس بافت پتو انتخاب کنید. اگر پتو سنگین است، می توانید یک دور کامل آن را بشویید، اما اگر نازک و سبک است تنها ۳ تا ۵ دقیقه کفایت می کند.

خشک کردن پتو با ماشین لباسشویی

اگر از ماشین خشک شویی برای خشک کردن پتو استفاده می کنید، دما را روی کم و متوسط قرار دهید. دمای بالا، خطر آسیب رسیدن به پتو را بیشتر می کند . اگر نگران بافت پتو هستنید، آن را با خشک کن معمولی خشک کنید و زمانی که برای خشک کن تنظیم می کنید، متناسب با وزن و جنس پتو باشد. اگر پتو سنگین است یک دور کامل و اگر سبک است، می توانید زمان کمتری را به آن اختصاص دهید. سپس پتو را در هوای آزاد و روی بند پهن کنید تا کاملا خشک شود.

خشک کردن پتو با دست

برای خشک نمودن پتو با دست آن را فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود سپس آن را روی بند، صاف پهن کنید تا در هوای آزاد خشک شود.هنگام پهن کردن پتو دقت کنید که پتو صاف باشد و چین و چروکی روی پتو نباشد تا نیازی به اتو کشیدن پیدا نکند. پتو های پشمی را پس از رفتن آب شان در میان یک حوله بپیچید و فشار دهید و سپس دومرتبه روی بند پهن کنید تا با پهن کردن پتو کش نیاید.

چگونه پتوهای پشمی را بشوییم؟

پتوهای پشمی، پارچه ای دارند که کیفیت آن ها در طول زمان افزایش پیدا می کند. پوست پشم بی کیفیت در طول زمان نرمی خود را از دست می دهد ، در حالی که پشم با کیفیت هرگز پوسته پوسته نمی شود و همیشه در مدت زمان طولانی نرم باقی می ماند. در هر حال استفاده از روش زیر به شما کمک می کند که پتوی پشمی را بشویید و نرمی آن را حفظ کنید.پتو را روی یک سطح صاف قرار دهید و طول آن را در یک جهت برس بکشید. برس کشیدن پتو باعث می شود که الیاف پشمی در پتو همه در یک راستا تراز شوند و استحکام ساختاری را حفظ می کند.

کمی پودر ماشین لباسشویی را که همیشه استفاده می کردید، داخل ماشین لباسشویی تان بریزید. یک دور پتو را با این پودر شستشو دهید و سپس آن را با آب سرد روی چرخش ملایم بشویید. در طول چرخه شستشو ، مقداری نرم کننده مایع هم اضافه کنید و بعد از شستشو، آن را بر روی بند و در معرض هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود. این اقدام از خراب شدن و پوسته شدن پتو پشمی جلوگیری می کند. برای خشک کردن پتوهای پشمی بعد از شستشو از قرار دادن پتو پشمی در خشک کن جدا خودداری کنید زیرا این عمل نرمی پتو را از بین می برد. از قرار دادن پتو در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید زیرا این عمل باعث ضعیف شدن الیاف پشمی پتو می شود.

چگونه پتوهای پشمی نخی را شستشو دهیم؟

قبل از شستن چنین پتوهایی باید مطمئن شوید که این پتوها فقط با خشکشویی تمیز نمی شوند زیرا اگر روش غلط را به کار ببرید، پتو از بین می رود.مطمئن شوید که پتو در داخل ماشین معمولی هم قابل شستشو است, در غیر این صورت با شستشوی دست این کار را انجام دهید. اگر قرار است آن را با ماشین بشویید، ماشین را روی چرخش ملایم با آب سرد قرار دهید و توجه داشته باشید که یک دقیقه باید داخل ماشین لباسشویی بچرخد و سپس آن را خاموش و روی طناب آویزان کنید.

چگونه پتوی بافته شده با میل را شستشو دهیم ؟

شستن پتوی بافتنی شبیه به شستن پتو های کشباف است و باید مراقب باشید که پارچه را کش ندهید زیرا پتو شل می شود. پیشنهاد می کنیم که این پتوها را با دست بشویید و اگر می خواهید آن ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، آن ها را داخل کیسه ای پارچه ای قرار دهید تا از پتو محافظت کند.ماشین لباسشویی باید روی حالت ملایم باشد سپس صاف پهن کنید. خشک شدن پتو در معرض هوا یکی از بهترین راه ها است، البته زمان زیادی می برد اما تضمین می کند که پارچه این پتو آسیب نخواهد دید.

چگونه پتوی برقی را شستشو دهیم ؟

شستن پتو های برقی نیاز به دقت بیشتری دارد. سیم های موجود در این پارچه ها خطرناک هستند و باید کاملا در این باره دقت کنید. عموماً پیشنهاد می کنیم که این پتوها را لکه گیری کنید.اگر پتو برقی شما از یک برند ارزان قیمت است ، بهتر است که آن را نشویید و یک پتو برقی جدید تهیه کنید. پتوهای حرارتی ممکن است در صورت اتصال سیم دچار آتش گرفتگی و برق گرفتگی شوند. اگر چه بعضی از پتو های برقی هستند که بسیار گران قیمت هستند اما بسیار عالی عمل می کنند.پس اگر این پتوهای گران قیمت را در اختیار دارید و قصد شستنش را کرده اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از شستن آن را از برق بکشید و اگر سیم از پتو جدا نمی شد ، مطمئن شوید که به برق نیست و اگر پتو سیم جدا شدنی داشت ، حتما آن را جدا کنید و 5 تا 10 دقیقه قبل این کار را انجام دهید.می توانید از آب گرم یا آب سرد استفاده کنید اما اگر سیم جدا نشدنی است ، باید با دست و بدون اینکه به سیم برخورد کنید، پتو را شستشو دهید.شستشوی پتو برقی با سیم جدا شدنی نباید بیشتر از یک دقیقه داخل لباسشویی طول بکشد, سپس پتو را روی بند آویزان کنید, همچنین می توانید پتو ها را که کاملاً بدون سیم هستند، داخل آب سرد و کمی ماده شوینده به مدت 15 دقیقه قرار دهید.فقط باید مراقب برق باشید.

چگونه پتوهای سنگین یا لحاف را بشوییم ؟

شستن بیش از حد لحاف پیشنهاد نمی شود زیرا پوشش محافظت کننده روی لحاف آسیب می بیند و در نتیجه ممکن است مجبور شوید که کاملاً آن را کنار بگذارید. لکه گیری با استفاده از یک پارچه خیس و شوینده ملایم به تمیز نگه داشتن پتو کمک می کند و بهتر است این کار را به صورت هفتگی انجام دهید.

در هنگام شستشوی پتو به چه مواردی باید دقت شود؟

در این قسمت به برخی از مواردی که در هنگام شستشوی پتو باید در نظر گرفته شود اشاره کرده ایم.

برچسب شستشوی پتو را چک کنید

دانستن علائم شستشو به شما کمک می کند بهتر نسبت به شستشوی پتو تصمیم بگیرید. این برچسب ها مشخص می کنند نسبت به شستشوی پتوی باید چطور اقدام کنید، آیا لازم است آن را با دست بشویید یا باید حتما شستشوی پتو را به خشکشویی بسپارید. بنابراین لازم است به این نکته توجه بیشتری داشته باشید.

وزن پتو و شرایط لباسشویی را در نظر بگیرید

شاید اولین مساله ای که هنگام شستشوی پتو در خانه باید به آن توجه داشته باشید وزن پتو است. گاهی شستشوی پتوی دونفره که پتویی سنگین است و با خیس شدن حتی سنگین تر می شود در یک لباسشویی معمولی ممکن نیست. باید بدانید لباسشویی شما تا چند کیلوگرم وزن را هنگام شستشو تحمل می کند. این نکته حتما در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است.اگرچه شاید ندانید پتو هنگام خیس شدن چند کیلوگرم سنگین تر می شود اما لازم است بدانید حداقل وزنی که ممکن است یک پتوی خیس به خود بگیرد ۶ کیلوگرم است بنابراین لباسشویی شما باید حداقل تا ۶ کیلوگرم وزن را تحمل کند. علاوه بر این ها باید در نظر بگیرید هر چه فضای لباسشویی برای شستن یک پتوی بزرگ یا حتی شستن پرده های توری و ساده، کوچک باشد آن ها را نه تنها خوب تمیز نمی کند بلکه ممکن است موجب چروک شدنشان نیز بشود.

بررسی کنید پتو رنگ ندهد

اگر اولین باری است که پتو را می شویید بررسی کنید آیا رنگ پس می دهد یا خیر. برای این کار یک گوشه پنهان از پتو را با یک پنبه خیس کمی مرطوب کنید، سپس یک پارچه سفید را به آن بمالید تا ببینید رنگ می گیرد یا خیر. پتوهایی که رنگ نمی دهند را می توانید با خیال راحت بشویید.

قبل از شستشو پتو گردو غبار آن را خارج کنید

پتو ممکن است گرد و غبار به خود بگیرد بنابراین پیش از شستشوی پتو، گرد و غبار آن را در فضای باز بتکانید یا برای جدا کردن گرد و غبار از جاروبرقی استفاده کنید زیرا در صورتی که گرد و غبار در پتو جمع شود شستشو برای شما سخت خواهد شد.

پتوی دونفره را با ماشین لباسشویی چند کیلویی بشوییم؟

ماشین های لباسشویی مختلف، بسته به نوع و حجم خود، ظرفیت های متفاوتی دارند. معمولا ماشین های لباسشویی درب از جلو، ظرفیت بیشتری از ماشین لباسشویی درب از بالا دارند. با بررسی مدل و ظرفیت ماشین لباسشویی خود و مقایسه آن با وزن پتو، از مناسب بودن آن برای شستشوی پتو اطمینان حاصل کنید. از آنجا که وزن پتو پس از خیس شدن به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می کند، پیش از شستن پتو با ماشین لباسشویی، از متناسب بودن ظرفیت دستگاه با وزن پتو مطمئن شوید.

برای مثال، قرار دادن یک پتوی دونفره 5 کیلویی در ماشین لباسشویی با ظرفیت 5 کیلو، اشتباه است. این کار علاوه بر فشار آوردن به موتور دستگاه، دیگ شستشو را از تعادل خارج کرده و به ماشین لباسشویی آسیب وارد می کند. به طور کلی توصیه می شود برای شستشوی یک پتوی دونفره 5 یا 6 کیلویی، از ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت بیش از 9 کیلوگرم استفاده کنید. در صورتی که به ماشین لباسشویی بزرگ دسترسی ندارید، می توانید پتوی خود را به خشکشویی سپرده و از دردسرهای شستشوی پتو دو نفره خلاص شوید.

سایر نکات شستشوی پتو

  • معمولاً یک پتو را باید هر دو هفته یکبار بشویید. اگرچه پتو ها یکی از پر استفاده ترین لوازم خواب محسوب می شوند اما به مراقبت کمتری نیاز دارند و خیلی زود کثیف نخواهند شد.
  • پتو را به طور کامل خشک نکنید. به عنوان یک قانون کلی نباید به طور کامل پتو را خشک کنید.
  • نرم کننده لباس را فراموش کنید. استفاده بیش از حد از نرم کننده لباس گاهی اوقات حتی به پتوی شما آسیب هم خواهد زد. پس مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (69 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (50 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (25 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (16 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس مراسم سالگرد ازدواج عاشقانه مرضیه جوان سریال دلدادگان/ چیدمان شیک میز با گل های رز پرَپَر شده+عکس مداحی موذن زاده اردبیلی در سخت ترین روز علی دایی ستاره سابق فوتبال/ اردت آقای فوتبالیست به اهل بیت مثال زدنی ست+ فیلم نگاهی به دکوراسیون اروپایی و شیک خانه لوکس و مجلل هانده ارچل/ عجب خونه زندگی خاص و منحصر به فردی+عکس پست تلخ و جگرسوز گلنار گیلدخت برای مرگ مادرش !! +ویدئو سکانس خنده دار دروغ گفتن بامزه حامد آهنگی در مورد پدربزرگش به رضا ناجی، بازیگر تبریزی/ سالن رفت رو هوا 😂+فیلم طراحی لوگو بسیار جذاب و زیبا رستوران وحید شمسایی ستاره تیم ملی فوتسال/ چه خلاقیتی+ عکس حضور مرجانه گلچین در خانه سنتی و ایرانی پسند شهرام ناظری برای تبریک تولدشان+عکس/ اصیل بودن از در و دیوار میباره جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد پیشنهاد میلیاردی به سرمربی قهرمان فوتسال برای خوردن یک غذای خاص/ مبلغ داشت قلقکم میداد....+فیلم رونمایی از مراسم عقد عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی نژاد در استانبول+عکس سکانس خنده دار حامد آهنگی وقتی به آلمان رفتن مجردی رضا ناجی (بازیگر تبریزی) پیله میکنه/ قسمت نشد خانوممو ببرم😂+فیلم خلاقیت منحصر بفرد در طراحی بالشت برای سارا ها تاریخ ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس خلاقیت خفن و باحال یک راننده تازه کار برای دنده عقب رفتن/ مغز تو رو انیشتن هم نداشت😂+ویدیو هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس رونمایی از تیپ و استایل جذاب آتیلا پسیانی در جوانی/ این مدل مو اون موقع ها حسابی مد بود+عکس (تصاویر) استایل متفاوت «مادر جومونگ» در نقش منفی یک سریال جدید نگاهی به کیک 1.5 متری جورجینا برای غافلگیری رونالدو/کل اعضای خانواده روی کیک هستن!! +عکس میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی برای عروس اش +عکس/ انصافا هنر و سلیقه اش خاصه! به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک فیلم خنده دار از خوانندگی مهران غفوریان در مجلس ختم با صدای باورنکردنی/ مجید صالحی اون وسط از حال رفت😂 اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان (ویدئو) آواز نوجوان ایرانی که با آهنگ شجریان و صدای بهشتیش همه داوران را شوکه کرد/با این سنش اینطور می خونه اصلا باورکردنی نیست رونمایی از خواهر زیبا و موطلایی پارسا خائف، نوجوان خوش صدای ایرانی/ برادر و خواهر یکی از یک قشنگ‌تر+عکس سکانس خنده دار مراجعه پژمان جمشیدی به مطب دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ فقط آخرش که ازدست خانم شیرزاد فرار کرد!+ویدیو افشاگری مهران رجبی در مورد سریال پایتخت: قرار بود من به جای بهبود در پایتخت بازی کنم+فیلم نامه خنده دار با غلط املاییِ دانش آموز ایرانی برای معلمش و درخواست جالب در آستانه روز معلم+عکس/ به این میگن فرصت طلب😂 نگاهی به قفسه کتاب باکلاس و عکس بهاره کیان افشار بازیگر سریال عاشقانه/ مجسمه هاش چقد خوشگلن +عکس روایت جالب وحید شمسایی از حواشی برنج نخوردنش+ویدیو/ از پیشنهاد وسوسه کننده برای تبلیغ برنج تا شوخی های مردم علی دایی در کنار 2 کشف بزرگ دوران مربیگری‌اش +عکس (تصاویر) تغییر چهره «آپوکی کاهن» سریال یوسف پیامبر بعد 16 سال/واقعا قابل شناسایی نیست...
تیتر امروز   
نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای ایجاد شوک الکتریکی و برگرداندن ضربان قلب/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟ خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی (عکس) تغییر چهره عروسکی الهام حمیدی از گذشته تا امروز / عکس قدیماشو ببینید نمیشناسید! (عکس) منوچهر سریال بدون شرح را بعد از 22 سال ببینی شوکه میشی!/محمود بصیری به اوج پیری رسید!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده