ساعدنیوز
ساعدنیوز

13 نکته کاربردی در فرودگاه تا از سفر خود بیشترین لذت را ببرید

  شنبه، 23 دی 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
13 نکته کاربردی در فرودگاه تا از سفر خود بیشترین لذت را ببرید
در حالت کلی، شاید بتوان مراحل انجام هر سفری را (به ویژه سفرهای هوایی)، به بخش هایی چون: اقدامات پیش از سفر، کارهایی که باید در فرودگاه انجام داد، اقدامات لازم هنگام سوار شدن به هواپیما و نهایتا هنگام رسیدن به مقصد، تقسیم نمود. در ادامه، نکاتی را در این مقاله از ساعد نیوز عنوان می کنیم تا سفر هوایی راحت تری را تجربه کنید.

این روزها سفر هوایی به یکی از رایج ترین روش های سفر در میان مردم دنیا تبدیل شده است.بیشتر گردشگران به دلیل صرفه جویی در وقت و راحتی در طول سفر، سفر با هواپیما را به دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح می‌دهند. برخی مسافران هر چند بار هم که بلیط هواپیما خریده و پرواز بکنند، باز هم قبل از پرواز استرس زیادی دارند و نمی‌دانند چگونه بر ترس و اضطراب خود غلبه کنند. تنها کاری که این مسافران باید انجام دهند، این است که با نکات کاربردی پیش از پرواز آشنا شده و با انجام دادن تمام کارهای لازم و ضروری پیش از پرواز، با خیالی آسوده و به دور از استرس در فرودگاه حضور یابند. در این مقاله با نکات کاربردی پیش از پرواز آشنا شوید و از سفرهای هوایی لذت ببرید.


پیش از به راه افتادن و رفتن به فرودگاه


آشنایی با موقعیت مکانی فرودگاه


اگر با موقعیت مکانی فرودگاه آشنا نبوده و دقیقا از فاصله زمانی و مکانی آن اطلاع ندارید، توصیه می شود حتما از قبل این اطلاعات را بدست آورید تا بتوانید در زمان مناسب، به فرودگاه برسید.

فرودگاه

بلیط پرواز خود را فراموش نکنید


اگر کارت پرواز خود را آنلاین خریداری کرده اید، از آن اسکرین شات گرفته و در پوشه تصاویر خود ذخیره کنید، چراکه ممکن است نرم افزار شرکت هواپیمایی یا دسترسی فرودگاه به اینترنت، دچار اختلال شود.

در صورتی که بلیط را به صورت حضوری خریده اید و یک نسخه فیزیکی از آن را در دست دارید، بلیط را در جای امنی گذاشته و آن را فراموش نکنید.

بلیط هواپیما

لباس راحت بپوشید


ممکن است هوای کابین هواپیما تاحدودی سرد باشد. بنابراین، بهتر است چندین لباس سبک و راحتی بپوشید و یا در کیف دستی‌تان قرار دهید تا در صورت احساس سرما یا گرما بتوانید آن‌ها را درآورده و یا بپوشید. همچنین، بهتر است در پرواز به خصوص پروازهای طولانی لباس‌های نخ، گشاد و راحتی بپوشید. پرواز با شلوار جین تنگ و کفش پاشنه بلند برایتان بسیار سخت و ناخوشایند خواهد بود. زیرا داخل چنین لباس‌هایی حرکات بدنتان محدود می‌شود و باتوجه به فشار هوای داخل کابین احساس ناراحتی خواهید کرد.

لباس

تنظیم آلارم برای جا نماندن از پرواز


شاید عجیب بنظر برسد، ولی کم نیستند افرادی که به دلایل مختلفی مانند خواب ماندن یا حتی هواس پرتی، پروازهای خود را از دست می دهند؛ از این رو، توصیه می شود ساعت و تلفن همراه خود را برای زمان مناسب تنظیم کنید تا درصورتی که احیانا یکی از آنها دچار مشکل شد، از پرواز خود جا نمانید.

ساعت


اقدامات لازم در فرودگاه


وارد شدن به صف پذیرش


معمولا در ایام تعطیل، فرودگاه ها بسیار شلوغ بوده و این بدین معنی است که احتمال دارد شما ساعت ها در صف پذیرش، منتظر بمانید. در چنین مواقعی، توصیه می شود به جای آنکه در صف های طولانی مدت بایستید، از زمان خود لذت برده و به کافه شاپ بروید. دلیل آن این است، هنگامی که فرودگاه بیش از حد شلوغ می گردد، اعلان هایی برای پروازهایی که زمان پروازشان نزدیک شده، صورت می گیرد؛ در چنین شرایطی، اولویت بررسی مدارک با مسافران این پروازها خواهد بود.

صف

محدودیت‌ های کیف همراه خود را کنترل کنید


یکی دیگر از نکات فرودگاهی بسیار مهم، مدیریت حجم بارهایی است که مسافران به همراه دارد. بهتر است که قوانین و محدودیت های ایرلاین مورد نظر خود را در رابطه با بارها و چمدان ها بررسی کنید. سعی کنید که وزن چمدان های خود را قبل از رسیدن به فرودگاه بدانید و بیشتر از محدودیت تعیین شده توسط ایرلاین ها وسیله بسته بندی نکنید. در صورتی که وزن چمدان ها بیشتر از محدودیت ایرلاین باشد، مجبور هستید هزینه را به عنوان اضافه بار پرداخت کنید. بنابراین یکی از نکات فرودگاهی می تواند این باشد که از به همراه داشتن وسایل اضافه و غیر ضروری خودداری کنید.

چمدان

هر چیزی را که حتماً لازم دارید در کیف همراهتان جای دهید


اگر چمدان‌هایی که تحویل قسمت بار داده‌اید، تأخیر داشته باشند یا گم شوند، باید باز هم لوازم ضروری خود را در اختیار داشته باشید پس توصیه می‌کنیم حتماً آن‌ها را در کیف همراهتان جای دهید. در بین این موارد می‌توانیم به لوازم پزشکی، داروهای تجویز شده توسط پزشک، شارژر، لباس جایگزین و هر گونه مدرک و سندی که برای بخش امنیت و هتل نیاز دارید اشاره کنیم. البته حواستان باشد که این کیف را بیش از حد مجاز پر نکنید!

کیف همراه

قوانین مربوط به ایرلاین خود را بررسی کنید


بررسی قوانین مربوط به ایرلاین می تواند یکی از مهم ترین نکات فرودگاهی باشد. برخی از ایرلاین ها یا کشورها اجازه به همراه داشتن برخی از داروها، مواد غذایی و در کل وسایلی که ممکن است مسافران به همراه داشته باشند را نمی دهند. در صورتی که مسافران از این نکته اطلاع نداشته باشند، ممکن است در طول سفر دچار مشکل شده یا این که حتی سفر خود را از دست بدهند. بنابراین حتما قبل از سفر قوانین را به طور کامل مطالعه کنید و از آن ها مطلع شوید.

پرواز

اندکی زمان را در سالن‌های استراحت فرودگاه بگذرانید


برای کسانی که به طور دائم در حال پرواز هستند، پرداخت چند صد دلار هزینه سالیانه سالن‌های استراحت اندکی غیر منطقی و سخت می‌آید؛ اما اگر بین پروازهایتان توقف زیادی در فرودگاه داشتید، شاید بد نباشد که یک عبور روزانه تهیه کنید. این عبورهای روزانه که نهایت 60 دلار هزینه دارند، در کلوب‌های مختلفی اعتبار داشته و تسهیلاتی شامل هر چیزی از اسنک گرفته تا نوشیدنی، اینترنت و امکان دوش گرفتن را در اختیار شما می‌گذارند.

سالن استراحت

انجام برخی از کارهای خود تا زمان پرواز


لپ تاپ خود را بردارید و با وای فای رایگان در فرودگاه کارهایتان را انجام دهید. یا می توانید کارهایی مانند واکس زدن کفش یا خرید هدیه را که باید انجام دهید، حل کنید؛ بدین ترتیب می توانید از اوقات فراغت خود هنگام انتظار در فرودگاه استفاده کنید.

کار


اقدامات لازم هنگام سوار شدن به هواپیما و رسیدن به مقصد


کنترل مدارک

سعی در برخورد مناسب در برخورد با مامورین بازرسی در فرودگاه مقصد


اگر به کشور دیگری سفر کرده اید، با درنظر داشتن تفاوت های فرهنگی و سایر موارد، سعی کنید این نکات را جهت ممانعت از هرگونه مشکل، رعایت کنید: لباس مناسب بر تن داشته باشید، مودبانه و درست صحبت کنید، تماس چشمی داشته باشید، هرگز شوخی نکنید، توجه تان بطور کامل به فرد مقابل باشد و از بازی کردن با تلفن همراه خود بپرهیزید، در اختیار داشتن مدارکی که نشان دهد شما امکان مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های خود را دارید، حتما درصورت لزوم و امکان از قبل بلیط برگشت تهیه کنید، اگر برای سفر کاری رفته اید هرگز از عباراتی مانند «برای کار آمده ام/در جستجوی کار هستم» استفاده نکنید (چون ممکن است برداشت متفاوتی از آن داشته باشند یا از شما مدارک و مجوز کار بخواهند)، استفاده از جمله ای مانند «من برای شرکت در تعدادی جلسات به اینجا آمدم» مفیدتر و بدون زیان خواهد بود.

فرودگاه

در همه جا پیش از بلند شدن از صندلی نگاهی به اطراف بیندازید


فرقی نمی کند در کجا نسششته اید (در کافه، در سالن انتظار، در هواپیما، در تاکسی و ...)، حتما پیش از بلند شدن و ترک آن مکان، نگاهی به دور و اطراف خود انداخته و از جا نماندن وسایلی چون کیف پول، تلفن همراه، کلید، پاسپورت، بلیط و ... مطمئن شوید.

هرگز با یک کودک روی پایتان پرواز نکنید


اگر چه بسیاری از ایرلاین‌ ها اجازه پرواز با یک نوزاد در بغلتان را می‌دهند اما این کار امنیت بالایی ندارد. در صورت بروز هرگونه ضربه یا هر گونه کاهش سرعت، احتمال آنکه کنترل خود را از دست بدهید زیاد است. توصیه می‌کنیم برای بالاترین سطح ایمنی خود و کودکتان، از یک صندلی داخل ماشین کاملاً استاندارد استفاده کنید تا خیالتان بابت هر گونه اتفاق غیر مترقبه راحت باشد.

کودک


سخن آخر


در این مقاله سعی شد نکات کاربردی در فرودگاه برایتان ذکر شود تا از سفر خود لذت ببرید در نهایت سعی کنید یا زودتر به فرودگاه بروید یا عملکردی بهتر از جورج کلونی در فیلم «Up in the Air» از خود نشان دهید.شما هم اگر نظرات دیگری در این باره دارید لطفا با ما در قسمت دیدگاه ها در میان گذارید.


پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (52 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (31 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (29 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (19 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده