نکات خانه داری و رازهایی در مورد تمیز کاری روزانه خانه

  سه شنبه، 11 مرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات خانه داری و رازهایی در مورد تمیز کاری روزانه خانه
معمولا خانم ها در کارهای خانه دچار مشکلاتی مانند تمیز نشدن سرامیک ها یا سفید نبودن برنج می شوند که می توانند با استفاده از نکات خانه داری به راحتی این مشکلات را حل کنند. همراه ساعد نیوز باشید.

در این قسمت از ساهد نیوز به چند مورد از مهم ترین نکات در خانه داری و تمیز کردن خانه پرداخته ایم که باعث می شود علاوه بر یک خانه تمیز، خرج کمتری نیز داشته باشید. این نکات و راهکارها به شما کمک می کند که سریع تر عمل کنید که این راهکارهای مناسب برای داشتن سرامیک های شفاف, خوشبو ساختن خانه و.. را برایتان در نظر گرفته است که در ادامه به آن می پردازیم.

نکات خانه داری

تمیز کردن سرامیک

اگر بعد از تمیز کردن سرامیک احساس می کنید آنقدر تمیز نشده تنها کافی است: مقداری سرکه و نمک را با آب مخلوط کنید و سرامیک ها را طی بکشید تا تمیز و شفاف گردند. مقداری آب را در سطل بریزیدو بکینگ پودر را اضافه کنید و مخلوط کنید سپس، سرکه را اضافه کنید.پارچه را در مخلوط فرو برید و کف را تمیز کنید. سرکه به دلیل داشتن خاصیت اسیدی در پاک کردن چربی ها موثر است ، ابتدا سرکه و آب داغ را با یکدیگر مخلوط کنید و تمام کاشی ها را به خوبی تمیز کنید و در آخر کاشی ها را با آب بشویید و خشک کنید.

پوستر تمیز کردن سرامیک

مقداری جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود سپس درزکاشی را با این خمیر بپوشانید و بگذارید چند ساعت روی درز باقی بماند . با یک مسواک این درزها را تمیز کنید و سپس آبکشی نموده و خشک کنید. اسیدهیدروکلریک را با آب با نسبت یک به پنج مخلوط کنید و این محلول را روی سرامیک بریزید و با یک مسواک بسابید سپس محل را آبکشی و خشک کنید. همچنین شما می توانید برای تمیز کردن سرامیک و ازبین بردن لکه های سخت از بخارشور استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا مخزن آب را پُر کنید و سپس دستگاه را روشن کنید و آن را روی جاهایی که می خواهید تمیز شود بکِشید. اگر سرامیک شما به دلیل ازدیاد چربی کثیف شده ، مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید و با یک دستمال یا برس آن را بر محل لکه بکشید. برای تمیز کردن سرامیک از پاک کننده های قوی لکه بر استفاده کنید. برای این کار باید مخلوطی از آب داغ و پودر شستشو تهیه و اجازه دهید محلول حدود 15 دقیقه روی سرامیک بماند تا تمیز شود.

عطر آگین کردن فضای خانه

برای خوشبو شدن خانه حتما لازم نیست که از مواد شیمیایی که برای سلامتی ما مضر است ، استفاده نمایید بلکه می توانید ،برای خوشبو کردن خانه و خوشبو نگه داشتن آن از مواد طبیعی و ارزان قیمت استفاده کنید. در این بخش از ساعد نیوز رازهایی برای خوشبو کردن خانه را آورده ایم تا با استفاده از آنها خانه ای خوشبو داشته باشید تا در ذهن مهمانان خانه شما به عنوان خانه ای تمیز و خوشبو حک شود. برای اینکه فضای خانه بوی خوب و عطر آگین به خود بگیرد باید :

  1. برای داشتن خانه ای خوشبو پوست میوه هایی مانند پرتقال و یا لیمو را روی آتش اجاق قرار دهید و یا در شومینه بیاندازید.
  2. برای خوشبو ساختن خانه وانیل در آب جوش کنید و بر روی حرارت بگذارید تا محیط را عطرآگین کند.
  3. روشن کردن شمع یکی از روش های ساده برای معطر کردن فضای خانه است.
  4. 2 قاشق چای خوری جوش شیرین را در 2 پیمانه آب حل کنید و داخل اسپری بریزیدو این مایع را در هوای اتاق اسپری کنید تا بوی بد موجود از بین برود.
  5. یک یا 2قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی که خاموش است اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراکنده می کند.
  6. یک بطری اسپری کننده بردارید و درون آن مقدار مساوی آب و آب لیموترش بریزید و روی پرده ها یا مبل ها و در فضای خانه اسپری کنید، بوی خوش لیمو در خانه تان می پیچد.
  7. روغن های معطری مورد پسندتان را درون یک بطری اسپری بریزید و در فضای خانه اسپری کنید و فضا را اینگونه عطر آگین سازید.
  8. دستمال گردگیری را به اسانس مورد علاقه تان آغشته نمایید و با آن دستمال همه جا را گردگیری کنید تا بوی خوش همه خانه را آکنده سازد.
  9. برای خوشبو کردن خانه، از عود هایی که از رایحه های خنک و آرام مثل جنگل هستند ، استفاده کنید تا فضا عطرآگین شود.

تمیز کردن شیشه

پنجره های کثیف قطعا می تواند ظاهر خانه را خراب کند. نباید گذاشت گرد و خاک روی پنجره ها بنشیند. بهتر است از یک پاک کننده پنجره برای تمیز کردن شیشه و پنجره ها استفاده کنید. بازار مملو از انواع پاک کننده ها است که به شدت تبلیغ می شوند و از نتایج عالی برخوردارند، اما می توانید گزینه درست کردن در خانه مانند موارد زیر که مد نظر این بخش از نکات خانه داری در چیدانه است را انتخاب کنید.

  • محلول صابون
  • سرکه سفید
  • مالیدن الکل
  • لیمو
  • نشاسته ذرت

شستن لباس های کثیف

یک زمان خاص را برای شستن لباس های کثیف در نظر بگیرید، به عنوان مثال می توانید هفته ای دو بار لباس های خود و اعضای خانوادتان را برای شستشو به ماشین لباسشویی بندازید. بنابراین لباس های چرکی که در طول هفته روی هم تلنبار و یا روی سطح اتاق پخش شده اند را جمع کنید. می توانید برای اینکه شستشوی بهتری داشته باشید، لباس های سفید و رنگی را از هم جدا کرده، تا از رنگ دادن لباس ها بهم جلوگیری کنید. لباس ها را بعد از خشک شدن، جمع آوری و تا کرده و درون کمد بگذارید. اگر به نظرتان می آید که داخل کمد ها نامرتب است، حالا وقت خوبی است که آن ها مرتب و تمیز کنید. لباس هایی که می دانید دیگر استفاده ای از آن ندارید را به مراکز خیریه بدهید. با شروع فصل جدید نیز برای جلوگیری از شلوغ شدن و بی نظم شدن کمد، لباس های فصل گذشته را بیرون آورده، مرتب کرده و روی آن را با کاور پوشانده و داخل چمدان بگذارید.

سبد پر لباس و ماشین لباسشویی

تمیز کردن کابینت های چوبی

کابینت های آشپزخانه با مرور زمان و استفاده، دچار استهلاک و آسیب می شوند. چربی، گرد و خاک و خرده­های غذا به مرور بر روی آنها شکل گرفته و تمیز کردنشان را سخت می کنند.اگر کابینت های شما چوبی است بهتر است نگاهی دقیق تر به آن باندازید، تا با لکه های ریز چربی و روغن که روی آن جمع شده ات بیشتر آشنا شوید و سریع تر اقدام به تمیز کردن آن نمایید، برای این منظور کافی است روغن گیاهی را با جوش شیرین مخلوط کنید و با کمک یک مسواک قدیمی شروع به تمیز کردن کابینت ها کنید.

یک لیوان سرکه و یک لیوان آب را با هم ترکیب کنید. این شوینده ی ملایم برای تمیزکاری روزانه ی کابینت های چوبی ایده آل است. این محلول باعث تاب برداشتن و از بین بردن جلای کابینت ها نمی شود.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (49 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (34 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (31 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (30 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در مواجه با پذیرایی مفصل از ایشان در هواپیما: پذیرایی هواپیمای ما هم، مثل پذیرایی هواپیمای مسافربری باشد، نباید هیچ چیزی اضافه باشد
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!