نکات مهم در انتخاب لباس عروس

  چهارشنبه، 27 بهمن 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکات مهم در انتخاب لباس عروس
توجه به فرم اندام شما يکی از فاکتور های اصلی در انتخاب لباس‌ عروس خوب است. در کنار طرح اندام، شکل کلی صورت و رنگ پوست هم از گزينه های مهم است. در این مطلب به چند نکته مهم در انتخاب لباس عروس میپردازیم. با ما همره باشید.

لباس عروس مناسب با اندام افراد

اولین قدم در انتخاب یک لباس عروس زیبا مشخص کردن فرم بدنتان است و بهترین راه برای فهمیدن فرم بدن ایستادن جلوی آینه است. هنگام پرو لباس عروس نیز باید به فرم بدنی خود توجه کنید. اولین فاکتور برای انتخاب لباس عروس ، شکل اندام هر فرد است. برای انتخاب لباس عروس فرم بدن ، خانم ها باید دقت لازم را داشته باشند و با صبر و حوصله متناسب با اندام خود لباس عروسشان را انتخاب کنند. توصیه می شود اگر مدل لباس عروسی را در نظر دارید قبل از انتخاب و خرید آن ، لباس را پرو کنید تا ببینید لباس انتخابی شما برازنده اندام شما است یا خیر.

لباس عروس مناسب اندام گلابی شکل

لباس عروس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم هایی که قسمت های پایین بدن آنها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب است. افراد مشهوری مانند هایدی رنج ، داوینا مک کال و لیلی آلن دارای اندام گلابی شکل هستند. اگر دارای این نوع اندام هستید لباس کاملا بلند انتخب نمایید. مدل لباس عروس با آستین های پفی و یقه های دراپه دار مناسب این نوع اندام می باشد.

مدل لباس عروس

لباس عروس مناسب افراد با قد کوتاه

بهترین انتخاب برای خانم های ریزنقش که قد چندان بلندی ندارند، لباس عروس های بلند و ماکسی است . این خانم ها باید از انتخاب لباس عروس های پف دار بپرهیزند، زیرا آنها را کوتاه ترنشان می دهد و در لباس عروس های حجیم و پف دار گم خواهند شد. لباس عروس مناسب این افراد اغلب لباس های دنباله دار تک رنگ با تور های بلند دنباله دار می باشد.اگر قد کوتاهی دارید هرگز فکر نکنید که نمی توانید در شب عروسیتان جذاب باشید بلکه لباستان را به درستی انتخاب کنید . ما به شما لباس عروس با دامن ماکسی به شکل فون را پیشنهاد می کنیم. مدل پر نسسی و برش دکوب برای زنان قد کوتاه که درشت و چاق هستند، بسیار خوب است.

برخی از مدل های لباس عروس، یک قسمت تزئینی وجود دارد، نظیر یک پاپیون و یا چیزی شبیه به یک روبان یا کمربند و... که جهت جلوه دادن به لباس عروس استفاده می شود. در هنگام انتخاب لباس عروس، دقت کنید که این قسمت تزئینی، در کجای لباس است.

اگر شما ریزنقش هستید این قسمت تزئینی نباید در قسمت های پایین تنه شما باشد چرا که شما را کوتاه تر نشان می دهد. برای خانم های ریزنقش هرچه این قسمت بالاتر از کمر لباس عروس باشد کمک می کند که شما قدبلند تر به نظر برسید.

مدل لباس عروس ساده

لباس عروس مناسب افراد با قد بلند

عروس خانم های قد بلند باید مدل لباسی را انتخاب نمایند که قدشان را مناسب نشان دهد بر این اساس لباس عروس پرنسسی و پفی برای این افراد مناسب است چون دامن این لباس ها پف دار است و قد را کوتاه تر جلوه می دهد. اما پیراهن های بسیار باریک و تنگ برای این افراد مناسب نیست زیرا قد را از آنچه که هست بلندتر نشان خواهد داد.اگر قدتان مانند نیکول کیدمن ، تیلور سوئیفت و لیو تایلر و ... بلند است پیشنهاد می کنیم برای ایجاد تعادل مناسب، یک پیراهن با دامن پف و کلوش که با پارچه تزئین شده یا پشت شلوغ و کارکرده ای دارد را انتخاب کنید و از لباس هایی که خطوط یا کارهای عمودی دارند و یقه های ایستاده و آستین بلند بپرهیزند.

مدل لباس عروس اروپایی

لباس عروس مناسب افراد با ران های چاق

برای چنین عروس هایی که ران های بزرگ و پری دارند مدلی با شانه های افتاده و آستین کوتاه که شانه را نمی پوشاند یا لباس های پوشیده همراه اپل مناسب است و در اندام ایجاد تعادل می کند زیرا توجه همه به نیم تنه بالایی جلب می شود و پایین تنه در معرض دید قرار نمی گیرد. برای این خانم ها یک مدل خطی A شکل(A-Line) که به پوشاندن رانها متمایل است، در حالی که کمر را به خوبی نشان می دهد، بسیار مناسب است. این افراد نباید پیراهن های بلند راسته ، دامن های خیلی کلوش یا مدلهای بدون آستین با یقه بنددار را انتخاب کنند.

لباس عروس پوشیده

لباس عروس مناسب اندام چاق و سیبی شکل

عروس خانم های چاق بهتر است لباسی را انتخاب کنند که ظریف تر به نظر برسند . لباسی با نیم تنه گن شکل و تنگ و دامنی را که از کمر پف دار است برای این عروس ها مناسب است . همچنین بهتر است قسمت تزئینی لباس عروس در حوالی کمر آن باشد و لباس عروس های یقه هفت برای این افراد مناسب است.

دقت کنید لباس هایی که بالاتنه های خیلی تنگ دارند ممکن است اندام شما را بزرگ نشان بدهند و این چندان جالب نیست. لباسی با یقه دکلته قلبی شکل و برش های نامتقارن در کمر برای تقارن و فرم اندام این عروس خانم ها بسیار مناسب می باشد.

اندام سیبی شکل بالاتنه و پایین تنه حجم زیادی ندارند و بیشتر وزن بدن در میانه اندام یعنی شکم و دور کمر جمع شده است. برای این فرم از اندام لباس های راسته یا ماهی مناسب ترین گزینه است تا اندام شما را متناسب و زیبا نشان دهد.یکی از ترفندهایی که میتوانید خطای دید ایجاد کنید استفاده از خطوط مورب و یا کار دست رروی قسمت های بالاتنه و یا پایین لباس است تا تمرکز مخاطبین روی آن قسمتها جلب شود .

لباس عروس پلاس سایز

لباس عروس مناسب اندام ساعت شنی

یکی از بهترین فرم های بدن که تعادل بین بالا تنه و پایین تنه رعایت شده فرم ساعت شنی است. برای این نوع اندام دست عروس خانم ها باز است. این گونه افراد اندام متناسبی داشته و بیشتر مدل لباس های عروس مناسب این افراد می باشد.هر مدل یقه ای که میپسندید برای این مدل اندام مناسب است. بنابراین محدودیتی وجود ندارد و هر مدلی که با جثه فرد تناسب داشته باشد انتخاب خوبی است. این افراد میتوانند با استفاده از کمربند هی ظریف و براق زیبایی اندام خود را دو چندان کنند

لباس عروس پوشیده

لباس عروس مناسب اندام مستطیلی شکل

اندام مستطیلی انحنای قابل توجهی در بدن وجود ندارد و خط کمر چندان مشخص نیست. این نوع اندام را به اصطلاح پسرانه نیز میگویند. برای انتخاب لباس مناسب با این اندام انتخاب ها دشوار است. شما باید لباسی را انتخاب کنید که به اندام شما ظرافت و انهنا دهد. حتما مدلی را انتخاب کنید که خط کمر شما را مشخص کند با اینکار ظرافت اندام شما بیشتر میشود. لباس عروس هایی با دامن پفی چیندار، دامن های پیله دار و یقه های قایقی و حجیم مناسب این افراد میباشد.

لباس عروس

لباس عروس مناسب اندام مثلث شکل

اگر اندام شما به گونه ای است که شما بالا تنه بزرگتری نسبت به پایین تنه خود دارید یعنی باسن شما کوچکتر از بالاتنه است فرم اندامتان مثلثی شکل است. برای این اندام باید لباسی را انتخاب کنید که بالاتنه شما را تا حدودی بپوشاند. دامن های مناسب این افراد دامن های حجیم و پفی می باشد. در این نوع اندام ها باید از مدل هایی در قسمت دامن استفاده کرد که توجه را به سمت پایین تنه بکشد.

لباس عروس طبقه دار

نکات مهم در مورد دنباله لباس عروس

یکی از مواردی که در لباسهای عروس امروزی زیاد مورد اهمیت قرار می دهند قد لباس عروس می باشد البته این قد به دنباله دار بودن یا نبودن لباس عروس اشاره دارد عروس خانوم و میزان انرژی او در انتخاب یک لباس عروس دنباله دار نقش مهمی دارد. لباس عروس دنباله دار برای عکسبرداری و فیلمبرداری شما را زیبا و باشکوه تر نمایش می دهد اما پوشیدن این لباس شما را کند خواهد کرد به طور کلی می توانیم بگوییم دست و پای شما را می بندد و اجازه نمی دهد که شما در این شب رویای راحت باشید.

انتخاب این نوع لباس عروس برای خانم هایی که قد کوتاه دارند مناسب نیست و نباید دنباله لباس آنها بیش از ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد اگر می خواهید لباس عروس دنباله دار بخرید حداقل لباس های دنباله داری را انتخاب کنید که می توانید پارچه دنباله دار آنها را جدا کنید این کار به شما کمک می کند هنگام رسیدن به سالن آن را دوباره به لباستان اضافه کرده و سختی را برای خودتان کمتر کنید.

مدل لباس عروس دنباله دار

انتخاب رنگ مناسب لباس عروس

انتخاب رنگ یک چیز کاملاً سلیقه می باشد اما بیشتر افراد مایلند در شب عروسی از لباس های رنگ سفید استفاده کنند پوشیدن لباسهای عروس رنگی اشکالی ندارد اما در تمام دنیا رنگ سفید به عنوان رنگ لباس عروس بسیار استفاده می شود لباس عروس سفید، نباتی و یا مشتقاتی از رنگ سفید از مواردی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد

اگر دلتان می خواهد لباس عروس رنگی داشته باشید بهتر است به رنگ پوست تان توجه کنید لباس عروس با رنگ کرم یا نباتی می تواند گزینه های مناسبی باشد لباس های رنگی برای شب عروسی زیاد مناسب نیستند مگر این که تم خاصی در نظر داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (38 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (5 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس