نکات مهم در انتخاب صحیح لباس کودک

  شنبه، 23 بهمن 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکات مهم در انتخاب صحیح لباس کودک
انتخاب لباس مناسب برای فرزندان ما همواره قابل اهمیت بوده.در ادامه مطالبی در مورد نکات مختلف از جمله جنس‌،رنگ ،سایز و اکسسوری مناسب پوشاک کودکان را گردآورده ایم.با ما همراه باشید.

استایل کودک

وقتی از استایل کودکان صحبت می کنیم همه چیز نسبت به دوران کودکی ما تفاوت عمیقی دارد. ما معمولا به استایل های کلاسیک و کم تعدادی که در آن دوران برایمان شناخته شده بود تمایل داشتیم اما این روزها کودکان از استایل ها و ترندهای روز آگاهی دارند؛ خیلی بیشتر از ما.بیشتر والدین تمایل دارند تا به کودکان خود مانند عروسک های کوچکی نگاه کنند که هرچیزی که بر تن کنند در آن خواهند درخشید. مطمئنا همین طور است ولی باید به خاطر داشته باشیم که این عروسک های کوچک شگفت انگیز احتیاج به توجه و مراقبت زیادی دارند. رسیدگی به استایل کودکان درست مانند تربیت و آموزش آن ها اهمیت دارد و نیازمند مطالعه و توجه است.

استایل کودکان

اکسسوری های مناسب برای کودک

معمولا کودکان نمی توانند اکسسوری ها و آیتم های متنوعی را در استایل خود تحمل کنند. از آن ها توقع نداشته باشید که حتی برای مراسم های رسمی چندین لباس متنوع در کنار جواهرات و گل سر و … را در استایل خود داشته باشند و تا انتهای مراسم مرتب هم بمانند. پس آن ها را با این اکسسوری ها کلافه نکنید. اکسسوری های کم تر هم بیشتر قابل کنترل هستند و هم جلوی شیطنت و فعالیت فرزند شما را نمی گیرند.

امنیت کودک

برای لباس کودک امنیت حرف اول را می زند. لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه، پاپیون و بند نداشته باشند. از خرید لباس های کودک با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید، چراکه خطر خفگی را برای کودکان در پی دارد. لباس هایی که بندهای بلند دارند ممکن است دور دست و پا یا گردن کودک بپیچد، کاملاً نا امن هستند. مهم ترین نکته آن است که در صورت وجود تزیینات در لباس کودک، این تزیینات به لباس محکم دوخته شده باشند.

مد لباس دختر بچه

لباس ضدحریق برای کودکان

برای کودک دلبندتان لباس خواب ضدحریق تهیه کنید. برچسب های روی لباس خواب کودک مشخص می کنند که لباس ضدحریق است یا خیر. اما بهتر است بدانید که دانشمندان هنوز مطالعات کاملی در مورد اثرات شیمیایی پارچه های ضد حریق بر روی سلامتی (درصورت استفاده طولانی مدت) نداشته اند. بعضی از تحقیقات مدعی هستند بین استفاده از این مواد شیمیایی و مشکلات سلامتی، ارتباطاتی وجود دارد؛ مشکلاتی از قبیل تاخیر در رشد فیزیکی و ذهنی کودک، مشکل تیروئید و مشکلات ذهنی مانند مشکل در تفکر و حافظه. اگر این مواد شیمیایی به خوبی در تار و پود پارچه نرفته باشند، می توانند به سادگی به بدن کودک منتقل شوند.

اگر نمی خواهید این ریسک را در مورد لباس کودک خود داشته باشید، می توانید از پارچه های گیاهی استفاده کنید و اگر می خواهید از لباس های ضدحریق استفاده کنید، برچسب شستشوی آن را کاملاً مطالعه کنید تا از چگونگی شستشوی این لباس ها مطلع شوید؛ چراکه مواد ضدحریق می توانند به راحتی از تار و پود پارچه جدا شده و به پوست حساس کودک منتقل شوند. به علاوه عدم شستشوی درست این لباس ها باعث می شود اثر ضدحریقی آن ها از بین برود.

شناسایی پارچه مناسب لباس کودک

جنس پارچه همواره روی پوست و سلامتی ما تاثیر می گذارد. برای مثال پارچه هایی نظیر ریون که درصد پلاستیک بالایی دارند موجب تعریق و اختلال در گردش خون و در نهایت سلامتی افراد به خصوص کودکان را به خطر می اندازد.برعکس پارچه هایی با درصد نخ بالا برای کودکان مناسب میباشد.در ادامه به تعدادی پارچه مناسب برای البسه کودک اشاره میکنیم.

  • پارچه نخ پنبه، با بافت ساده و سبک (lawn cotton)
  • وال (Voile)
  • ماهوت نخ پنبه (Broadcloth)
  • لینن (linen)
  • چیت (Muslin)
  • پارچه بافتنی ژرسه (Jersey knit fabric)
  • تدی (خز طرح دار/fleece)
  • پارچه میکروفایبر (Microfiber fabrics)
  • بامبو (Bamboo rayon)
پارچه طرح دار

نکات قابل اهمیت در انتخاب لباس کودکان

لباس کودک باید به گونه ای باشد که پوشیدن و در آوردن آن ها از تن راحت باشد. لباس پوشاندن به نوزادی که دائماً تکان می خورد، واقعاً سخت خواهد بود. به همین دلیل در ادامه نکاتی ارائه می شود که می توانید از این نکات استفاده کرده و بهترین لباس کودک را تهیه کنید؛ به طوری که پوشاندن لباس کودک دیگر کار سختی نباشد و این کار را برایتان ساده کند:

یقه گشاد لباس، پوشاندن آن را به تن کودک راحت می کند. اگر لباسی را باید از سر به کودک بپوشانید، این کار را بسیار سریع انجام دهید؛ چراکه کودکان زمانی که احساس خفگی کنند، می ترسند.زیپ و بند هایی که در جلوی لباس وجود دارند، نسبت به بندها و زیپ های پشت لباس، پوشیدن لباس را راحت تر می کنند.آستین گشاد برای لباس کودک، پوشاندن آن را راحت تر می کند.

خرید هوشمندانه

هوشمندانه خرید کنید. بعضی از بچه ها هرگز به سایز یک نوزاد تازه متولد شده نیستند. بعضی دیگر، بعد از یک ماه به سایز یک نوزاد سه ماهه می رسند. بنابراین، بهترین کار خرید لباس هایی است که برای کودکان ۶ ماه تا ۱ ساله مناسب است. اگر لباس کودک شما کمی بزرگ باشد هیچ اشکالی ندارد؛ کودک شما در این لباس ها بزرگ خواهد شد. به طور کلی، خرید لباس های فصلی ایده خوبی نیست. در نهایت باید بگوییم که پیش بینی سایز کودک تقریباً غیرممکن است. پس بهتر است خودتان را برای این موضوع نگران نکنید.

انتخاب درست لباس کودک به دلیل داشتن پوست حساس کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال خرید لباس کودک هستید، بهتر است نکات ارائه شده در این مطلب را با دقت مطالعه کرده و به کار ببرید تا کودکتان بتواند در لباس هایش احساس راحتی کرده و هیچ آسیبی به او وارد نشود.

فروشگاه لباس کودک

روانشناسی رنگ لباس کودکان

کودک لباس را به دلیل رنگ های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و اینکه آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کند. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

رنگ آبی خلاقیت کودکان را برمی انگیزد و به آن ها حس آرامش و امنیت را القا می کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که آبی اشتهای کودکان را نیز باز می کند اما اگر بیش از حد از این رنگ استفاده کنید باعث بروز علائم افسردگی در کودکتان می شود.

قرمز رنگ شور و هیجان است و باعث می شود حس دوست داشتن و دوست داشته شدن در کودکتان برانگیخته شود. این رنگ انرژی کودکتان را نیز بیشتر می کند، اگر کودک بیش فعالی دارید رنگ های سفید و سیاه را با این رنگ در استایل کودکتان ترکیب کنید.

رنگ زرد رنگ تأمل و روشن بینی است. این رنگ از نظر روانشناسان ذهن کودکان را تحریک می کند و آن ها را به دقت و تفکر بیشتر تشویق می کند. این رنگ برای اوقاتی که کودکتان در حال بازی کردن است رنگ مناسبی است.

سبز رنگ سلامتی و آرامش جسم و روح است. اگر فرزندتان دوره بیماری را می گذارد رنگ سبز بهترین انتخاب برای استایل اوست. این رنگ همچنین کودکان را به آرامش بیشتر دعوت می کند.

رنگ صورتی باعث کاهش ضربان قلب می شود و همین باعث آرامش بیشتر فرزندتان می شود. اگر فرزندتان در بازی های رقابتی شرکت می کند می توانید از رنگ صورتی در استایل او استفاده کنید.این رنگ بیشترین توجه را در کودکان به خود جلب می کند.

بنفش قدرت تخیل و تصور را در کودکان تقویت می کند و این باعث رشد سریع تر ذهن و بروز خلاقیت می شود. این رنگ بیشتر برای کودکان درون گرا پیشنهاد شده است.

نارنجی رنگ برانگیختن حافظه کودکان است. در متدهای آموزشی در مدارس و مهد کودک ها هم از این رنگ برای تحریک حافظه کودکان استفاده می شود تا آموزش های قبل را به خاطر بیاورند. حتما به صورت مداوم از رنگ نارنجی در استایل فرزندتان استفاده کنید.

استایل پسر بچه

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (600 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان