ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات مهم همسرداری برای آقایان

  شنبه، 26 فروردین 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه

بسیاری از افراد بدون آنکه مهارت های لازم برای همسرداری را بدانند ازدواج می کنند و در زندگی مشترک خود دچار مشکلات و تنش های زیادی می شوند اما بد نیست بدانید دانستن نکات همسرداری برای هر زوجی ضروری است و موجب افزایش عشق و علاقه میان زوجین می شود در ادامه همراه با ما شوید تا نکات همسرداری مردان را بخوانید.

تفاوتهای فردی یکی از واقعیت‌های آشکار ابعاد جسمی و روانی انسان‌هاست. انسان‌ها هرگز از لحاظ شکل و میزان استعداد و توانایی‌ها یکسان نیستند. لذا خدای مدبر انسان را در دو جنس زن و مرد خلق نمود؛ تا آن دو در کنار هم در جهت جبران کاستی‌ها و تعدیل نیازها‌یشان گام بردارند. بنابراین زن و مرد مکمل یکدیگرند و قادرند در طی یک پیمان مشترک، برای ارتقاء سطح آرامش، رفاه، امنیت و … یا رای یکدیگر باشند.

در این راستا مردها از عناصر مهم دخیل در میزان سلامت و سعادت یک رابطه مطلوب، در چهارچوب روابط همسران هستند. اقتدار و تدبیر یک مرد در قبال همسرش، می‌تواند یک رابطه را از ورطه مردی و انزال به آستانه گرمی و ثبات سوق دهد.

زن و مرد

روش‌های همسرداری برای آقایان

بسیاری از آقایان همواره تلاش می کنند که همسر خوبی باشند البته برخی آقایان همسر خوب بودن را دوست ندارند و می پندارند خانم ها، آقایانی را همسر خوب می دانند که مطیع و در برابر تمام خواسته هایشان تسلیم باشد اما اینطور نیست. از نظر خانم ها بهترین شوهر دنیا کسی است که شخصیت قوی داشته باشد و اصول همسرداری را بداند. در ادامه اصول همسرداری برای مردان بیان شده است.

1- به نیازهای همسرتان توجه داشته باشید

اولین قدم برای مراقبت از همسرتان این است که نیازهای او را بشناسید و به آن‌ها جواب بدهید. زن‌ها معمولاً به حمایت و توجه نیاز دارند. در کنار این نیازها همسر شما ممکن است با توجه به شرایط زندگی خود نیازهای دیگری هم داشته باشد. اگر می‌خواهید به‌خوبی از همسرتان مراقبت کنید در درجه اول باید بدانید او چه نیازهایی دارد. می‌توانید راجع به این موضوع از خود او سؤال کنید و خواسته‌هایش را بشناسید. در کنار این کار بهتر است با مطالعه کتاب و کمک گرفتن از مشاورین خانواده اطلاعات خود را راجع به نیازها و ویژگی‌های جنس مخالف افزایش دهید.

2- محبت کلامی و غیرکلامی

محبت یکی از بزرگ‌ترین نیازهای هرکدام از ماست. همه ما احتیاج داریم محبت و مراقبت را از طرف همسرمان دریافت کنیم. بااین‌حال بسیاری از آقایان فکر می‌کنند نباید محبت خود را به‌صورت کلامی نشان بدهند؛ و از این کار خجالت می‌کشند یا آن را دور از منش مردانه می‌دانند. اما باید بدانید یکی از نیازهای مهم زنان این است که محبت را در رفتار شما ببینند و به‌خصوص کلام محبت‌آمیز را بشنوند. برای مثال می‌توانید از هدیه‌های کوچک، پیام‌های عاشقانه و یا کمک کردن در کارهای خانه شروع کنید.

3- از همسرتان نخواهید تغییر کند

تفاوت یکی از ویژگی‌های همه زوجین است. اما آنچه اهمیت دارد این است که چطور با این تفاوت‌ها کنار بیاییم. مردان موفق معمولاً همسرشان را همان‌گونه که هست می‌پذیرند. وقتی شما به همسرتان این اطمینان را بدهید که همیشه برایتان دوست‌داشتنی و قابل ارزش است اعتمادبه‌نفس او را افزایش خواهید داد. اما اگر دائماً از او بخواهید رفتارهایش را تغییر بدهد یا از کارهای او ایراد بگیرید به‌تدریج همسرتان اعتمادبه‌نفس و باور به توانایی‌های خود را از دست می‌دهد.

زن و مرد

4- اجازه پیشرفت به همسرتان بدهید

تحقیقات نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زوجین موفق این است که برای پیشرفت یکدیگر تلاش می‌کنند. به همین خاطر اگر شما هم می‌خواهید راه‌های همسرداری برای آقایان و مردان را یاد بگیرید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید.

سعی کنید استعدادها و توانایی‌های همسرتان را پیدا کنید و به او برای پرورش دادن آن‌ها کمک کنید. این کارتان علاوه بر اینکه باعث می‌شود زندگی‌تان سطح بالاتری پیدا کند این احساس را در همسرتان ایجاد می‌کند که شما به او علاقه دارید و پیشرفت و آینده‌اش برایتان اهمیت دارد. این موضوع می‌تواند علاقه همسرتان به شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

5- صرف زمان‌هایی به‌عنوان اوقات فراغت

بسیاری از خانم‌ها آن‌قدر درگیر کارهای خانه می‌شوند که دیگر هیچ زمانی برای خودشان باقی نمی‌گذارند. این شرایط باعث می‌شود همسر شما دیر یا زود خودش را فراموش کند و دیگر خبری از آن نشاط و شادابی روزهای اول در او پیدا نمی‌کنید؛ یا حتی ممکن است به‌مرورزمان نشانه‌های افسردگی در همسر شما بروز پیدا کند. برای جلوگیری از این شرایط بهتر است در طول هفته زمان‌هایی را به تفریح و اوقات فراغت اختصاص بدهید. برای اینکه همسرتان بتواند چنین وقتی برای خودش داشته باشد شاید بهتر باشد در کارهای خانه تا حدودی به او کمک کنید.

6- اجازه بدهید گاهی تنها باشد

زنان هم به‌اندازه مردان نیاز دارند گاهی اوقات تنها باشند. شاید همسرتان بخواهد زمان‌هایی را برای خودش داشته باشد و یا اوقات فراغت خود را با دوستانش بگذراند. بهترین کار این است که در این مواقع با همسرتان مخالفت نکنید. بسیاری از آقایان به‌اشتباه تصور می‌کنند که پس از ازدواج همسرشان باید همیشه در کنار آن‌ها باشد. ولی واقعیت این است که شما و همسرتان تنها بخشی از زندگی یکدیگر هستید و زندگی هرکدام از شما باید ابعاد دیگری هم داشته باشد.درنتیجه اگر می‌خواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید به این موضوع دقت داشته باشید که هم خودتان و هم طرف مقابل نیاز دارید زمان‌هایی را برای خودتان داشته باشید.

7- به همسرتان کمک کنید

یکی از نکات مهم همسرداری برای آقایان این است که در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. هرگز این تصور را نداشته باشید که وظایف خانه تماماً مربوط به زنان است و شما فقط می‌بایست کارهای بیرون از خانه را انجام دهید. اینکه شما در کارها به همسرتان کمک کنید درواقع نوعی از ابراز محبت و توجه شما به او است؛ که می‌تواند کیفیت رابطه عاطفی‌تان را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

8- احترام‌ها را سر جایش نگه دارید

هرگز به همسرتان یا خانواده او بی‌احترامی نکنید. یا هرگز رفتارهایی مثل ضرب و شتم و خیانت نداشته باشید. شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته همسرداری برای آقایان این است که باید همیشه حرمت‌ها را سر جای خودشان نگه دارید. درواقع یکی از نیازهای اساسی زنان احترام است. هنگامی‌که شما احترام‌ها را از بین می‌برید آسیب جدی به رابطه وارد می‌کنید. به همین خاطر سعی کنید همیشه از زخم‌زبان‌های کلامی یا بدرفتاری چه با همسر و چه با خانواده او اجتناب کنید. برای این کار بهتر است مواقع عصبانیت زمانی را تنها باشید. اگر احساس می‌کنید کنترل خشم برای‌تان دشوار است بهتر است در این مورد از مشاور کمک بگیرید.

9- تعریف از زنان دیگر

تعریف از زنان دیگر یکی از کارهایی است که بسیاری از آقایان انجام می‌دهند. گاهی اوقات برای تحریک حس حسادت همسر و گاهی اوقات برای اینکه می‌خواهیم سلیقه‌مان را به همسرمان نشان بدهیم در حضور او از زنان دیگر تعریف می‌کنیم. اما حواستان باشد که این رفتار شما تقریباً همیشه باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان می‌شود. گاهی اوقات آن‌ها فکر می‌کنند شما به فکر خیانت هستید! یا ممکن است اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند. به همین خاطر اگر می‌خواهید شوهر خوبی برای همسرتان باشید این کار را کنار بگذارید. به‌جای آن سعی کنید همیشه به همسرتان نشان دهید که ازنظر شما هیچ‌کس قابل‌مقایسه با او نیست.

10- همسرتان را به رابطه جنسی مجبور نکنید

زنان برخلاف مردان برای برقراری رابطه جنسی نیاز به زمان دارند. به‌علاوه بسیاری از مواقع تغییرات هورمونی مربوط به عادت ماهانه یا بارداری باعث می‌شود آن‌ها تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. در شرایطی که احساس می‌کنید همسرتان میلی به برقراری رابطه ندارد هرگز او را برای داشتن چنین رابطه‌ای مجبور نکنید. این کار شما می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای همسرتان به همراه داشته باشد. اما اگر احساس می‌کنید پای یک مشکل جنسی در میان است بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سخن پایانی

شوهر خوب شدن و رعایت اصول همسرداری، چیزی است که مدام در حال تغییر و تکامل است. شما نمی‌توانید فقط بنشینید، کاری نکنید و امید داشته باشید و آرزو کنید که همه چیز خوب و دلچسب پیش برود. تلاش‌تان را بکنید تا فراتر از کلمات دوستش داشته باشید، ذوق و ابتکار داشته باشید و الگوهای ارتباطی شفافی خلق کنید و هرگز با همسرتان برخورد فیزیکی نداشته باشید، هرگز!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (526 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (121 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (79 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (41 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (42 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (17 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس