نکات و ایده های جذاب و کاربردی دکوراسیون داخلی برای خانه های با نوردهی ضعیف

  شنبه، 07 بهمن 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات و ایده های جذاب و کاربردی دکوراسیون داخلی برای خانه های با نوردهی ضعیف
در صورتی که در خانه ای زندگی می کنید که به دلیل طراحی غیر اصولی و یا کمبود فضا فاقد روشنایی کافی می باشد، میتوان با یک طراحی و ماهرانه و خلاقانه دکوراسیونی و با استفاده از یکسری ایده های جذاب، فضای کم نور و دلگیر آن را به فضایی دلباز و روشن تبدیل کرد. با برخی از این ایده های جذاب به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

چگونه میتوان نوردهی ضعیف در خانه هارا با استفاده از دکوراسیون داخلی بهبود داد؟

هر خانه دارای ویژگی های خاص خود است، اما چالش های دکوراسیونی ممکن است در طول زمان به وجود آیند. یکی از این چالش ها ، نوردهی ضعیف در داخل فضاست که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند،از جمله اندازه کوچک پنجره ها و جهت جغرافیایی ساختمان نسبت به نور.

در این موقعیت ، هنگامی که نور نمیتواند به خوبی در فضا پخش شود ، اهمیت انتخاب راهکار های دکوراتیو و طراحی افزایش میابد. این مقاله سعی دارد تا با بررسی استراتژی ها و ایده های دکوراسیون داخلی، از تنظیم مناسب نورپردازی گرفته تا انتخاب هوشمندانه رنگ ها و توجه به جزئیات ، خانه های با نوردهی ضعیف را به فضاهای روشن تبدیل کند.

پذیرایی

در ادامه با چند مورد از بهترین شیوه ها برای افزایش نور در فضای خانه های با نوردهی ضعیف بیشتر آشنا میشوید.

1-روشن‌تر شدن خانه با وسایل و مبلمان سفید

هنگام خرید وسایل خانه به یاد داشته باشید که رنگ وسایل مهم اتاق، سفید و یا رنگ‌های روشن باشند. هنگامی که از مبلمان سفید استفاده می‌کنید، دیوار پهن‌تر و بلندتر به‌نظر می‌رسد. همچنین باعث می‌شود اتاق کمی بزرگ‌‎تر و روشن‌تر به نظر برسد.

پذیرایی

2-معجزه‌ی رنگ در خانه های کم نور

همیشه نمی‌توان خانه ها را به زور چراغ‌های مختلف روشن کرد. گاه باید به سراغ راه‌های پیش پا افتاده‌تری رفت. رنگ‌آمیزی خانه و وسایل در این دسته قرار می‌گیرد. اگر از ساکنین خانه های کم نور هستید بد نیست دیوارها و سقف خانه را به رنگ سفید، آبی کم‌رنگ یا طیف‌های روشن درآورید. همان‌طور که ‌می‌دانید رنگ سفید سقف باعث می‌شود ارتفاع آن بلندتر و اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. در نتیجه فضای اتاق روشن‌تر و دلبازتر خواهد شد.. فقط توجه داشته باشید که این برنامه را در همه جای خانه پیاده نکنید تا فضا بیمارستانی و یکنواخت نشود.

پذیرایی

3-پر نور کردن خانه با استفاده از آینه

بهتر است بدانید استفاده از آینه یک گزینه بسیار مناسب جهت افزایش نور در خانه های کم نور محسوب می شود. آینه به نوعی باعث زیباتر شدن فضای خانه می شود و با انواع سبک دکوراسیون هم خوانی دارد. در واقع استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی باعث روشن تر شدن خانه ها می شود، زیرا به افزایش تجسم نور طبیعی در فضای داخلی کمک شایانی می کند. برای یک طراحی زیبا و بی نظیر می توانید از تعدادی آینه کوچک در محیط استفاده کرد. همچنین برای بزرگ تر شدن و روشن تر شدن فضا می توانید از آینه های بزرگ در مکان های مختلفی از منزل خود استفاده کنید.

پذیرایی

4-استفاده از کفپوش براق و درخشان

از دیگر ایده های جذاب برای دکوراسیون خانه های کم نور استفاده از کفپوش های براق و درخشان است. در واقع انتخاب کفپوش های براق به نوعی موجب می شود فضای خانه شما روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد. همچنین از دیگر روش های کاربردی،استفاده از کفپوش های چوبی با رنگ روشن، کرم رنگ و سفید است. از دیگر فاکتورهای موثر در دکوراسیون خانه های کم نور می توان به نوع جنس کفپوش اشاره کرد.

پذیرایی و اتاق

5-فرش و قالیچه‌هایی با رنگ روشن

رنگ‌های مورد استفاده برای کف اتاق را فراموش نکنید. اگر کف اتاق با رنگ تیره پوشانده شود، احساس سنگینی و تاریکی را ایجاد می‌کند. در صورتی که استفاده از رنگ روشن برای کف زمین، نور بیشتری در اتاق ایجاد می‌کند و فضا روشن‌تر می‌شود. بهتر است رنگ موکت یا فرشی که در زمین قرار دارد روشن باشد. اگر از فرش استفاده نمی‌کنید از پارکت یا سرامیک رنگ روشن استفاده کنید.

پذیرایی

6-از پرده‌های سبک استفاده کنید

شاید استفاده از پرده در اتاق‌های پنجره‌دار ضروری باشد. اما استفاده از پرده‌های سنگین و تیره ضرورتی ندارد. با استفاده از پرده‌های سبک و روشن اتاق را روشن نگه دارید و یا اگر منزل شما در طبقات پایین قرار دارد و نور کافی از پنجره های شما ساطع نمیشود و یا حتی اگر منزلتان در طبقات منفی و بدون پنجره است شما میتوانید با نصب پرده های سرتاسری و کارگذاشتن نور های مخفی در بک گراند آنها باعث پرنور شدن خانه خود شوید! این یک ایده جذاب است که بدون پنجره بودن منزل شما را کاملا پوشش میدهد و با استفاده از این روش میتوانید برای ایجاد حس پنجره در منزل استفاده کنید!

پذیرایی

7-از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید

در اتاقی که پنجره وجود ندارد شما مجبورید، روشنایی اتاق را زیاد کنید. به عنوان مثال از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید. بیشتر شدن روشنایی باعث می‌شود فضا، بزرگ‌تر به نظر برسد. اهمیت نورهای مخفی در نورپردازی اتاق‌های کم نور را فراموش نکنید. بهتر است از نور مخفی و منابع نورانی نقطه ای در سقف کاذب استفاده شود. همچنین می توانید برای روشن شدن فضای داخلی می توان از منابع نور نقطه ای در قسمت های مختلفی همچون اثر هنری، مجسمه و تابلوهای نقاشی استفاده کنید. از دیگر منابع نوری موثر می توان به چراغ های تزئینی زمینی و دیواری، چراغ های مطالعه رو میزی و آباژورها اشاره کرد. دیگر منابع روشنایی که امروزه به طور گسترده ای جهت روشن کردن فضای مورد نظر استفاده می شوند، لامپ های ال ای دی هستند. بد نیست بدانید این نوع لامپ ها یک نسل جدید از منابع روشنایی هستند که به نور طبیعی شباهت زیادی دارند.

پذیرایی

8-نور آشپزخانه

آشپزخانه نیز یکی از مهمترین بخش های موثر در زیبایی خانه است. بنابراین نورپردازی با کمک لوسترهای تزیینی بالای میز بار، چراغ های LED، لامپ ها و … انجام می شود باعث زیبایی دوچندان فضای منزل شما خواهد شد. استفاده از نور مخفی در زیر کابینت های آشپزخانه نیز مزایای زیادی دارد. از جمله روشن شدن قسمت ظرفشویی که علاوه بر افزایش دید، از ضعیف شدن دید بر اثر کار در آشپزخانه تاریک در طولانی مدت نیز جلوگیری خواهد کرد.

آشپزخانه

9-استفاده از تابلو ها و آثار هنری با پس زمینه روشن

ممکن است برخی از افراد در خانه هایی زندگی کنند که پنجره ایی نداشته باشد، از اینرو می توان با نصب تابلوهایی که حس پنجره را به شما می دهند روشنایی مصنوعی و جذابی را به فضای خانه خود هدیه کرد. تابلوهای با پس زمینه رنگ سفید بهترین گزینه برای انجام این کار محسوب می شوند، از اینرو با نصب تابلوهایی با پس زمینه سفید با استفاده از فریم‌ های سفید یا فلزی مانند،نیز می توان کمبود نور در فضای خانه خود را جبران کرد.

پذیرایی

10-استفاده از پنجره های داخلی

این ایده برای منزل هایی که در طبقات منفی هستند بسیار کاربردی است و به شدت روی پرنور کردن خانه شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. استفاده از پنجره های داخلی در اتاق های کم نور باعث بهره گیری از نور اتاق ها و پذیرایی همجوار آن خواهد شد و تاثیر به سزایی در پر نور شدن آن خواهد گذاشت.

پذیرایی

11-درب های فرانسوی

درب های فرانسوی معجزه گر خانه های بدون پنجره و کم نور است. این درب ها بدلیل ساختار شیشه ای و شبکه ای، درصد بالایی از نور موجود در اتاق های کناری را منتقل میکنند..این درب ها با قیمت های متفاوت و جنس های مختلف موجود هستند که میتوانید نمونه های آن را با یک جستجوی ساده در گوگل مشاهده و خریداری نمائید

درب فرانسوی

12-پنجره های سقفی

اگر معمار منزل شما تشخیص داد که شما میتوانید یک پنجره سقفی (نورگیر) در منزلتان داشته باشید از این کار دریغ نکنید. درست است که امروزه نور گیر ها با وجود آپارتمان های چند طبقه دیگر کمتر به چشم می آیند، اما قطعا پنجره های سقفی در پر نور شدن خانه شما نقش ویژه خواهند داشت.

پنجره سقفی

کلام آخر

استفاده از راهکار های دکوراتیو مناسب و اجتناب از تجهیزات تیره ، میتواند به عنوان کلید بهبود نور دهی ضعیف در خانه ها باشد. همچنین، ایجاد تعادل مناسب بین نور مصنوعی و طبیعی ، میتواند به تداوم روشنایی کمک کند. از طرفی ، افزودن المان های بازتابنده نور و استفاده از آینه ها به عنوان ابزاری موثر، میتواند به ایجاد فضای روشن و دلنشین کمک کند. در نهایت، شاید تمام راه‌حل‌هایی که گفته شد باب میل شما نباشند. اما در نظر داشته باشید که راه‌های جذاب‌تر مستلزم هزینه و وقت بیشتری هستند. در هر حال امیدواریم از راه‌حل‌های روشن کردن خانه لذت برده باشید و از آنها استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (173 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش