نکاتی در تمیزکاری گوشه کنارهای فراموش شده آشپزخانه

  سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 2 دقیقه
نکاتی در  تمیزکاری گوشه کنارهای فراموش شده آشپزخانه
تمیزکاری آشپزخانه تنها به سطح و روی کابینت ها و یا سرامیک کف و دیوار محدود نمی شود گاهی اوقات باید برای تمیزکردن بخش هایی مهم تر در قلب آشپزخانه دست به کار شوید.

پاک کردن داخل لوازم خانه قدمی در تمیزکاری آشپزخانه

برخی از وسایل که ممکن است ظاهرا پاک باشند ولی در عین حال داخل آن کمی آلوده باشد عبارتند از یخچال ، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی که پس از استفاده از آنها ممکن است کمی آلوده شوند ونیاز به پاکسازی دارند و نباید آنها را فراموش کنید از جمله یخچال که مواد غذایی که میل می کنیم را درون آن ذخیره می کنیم و باید نسبت به آن مبیشتر مراقب باشیم تا از ورود آلودگی ها به بدن جلوگیری نمایید .

طبق گزارش ایالات متحده در آمریکا در سال 2011 ، حدودا 60% از خانه ها به پاکسازی داخل یخچال نمی پردازند و این بسیار مضر است . پاکسازی داخل یخچال کار بسیار ساده است و بطور کلی 10 دقیقه زمان شما را خواهد گرفت .می توانید در پاکسازی از سرکه سفید و آب گرم استفاده کنید و حتی اگر یک مسواک قدیمی دارید می توانید از آن نیز استفاده کنید .

تصویر
ترفند و توصیه هایی برای تمیزکاری کامل آشپزخانه

برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما آلوده نیست ، می توانید با یک فنجان سرکه سفید آنرا شستشو دهید . این کار نه تنها در پاکسازی درون ماشین ظرفشویی مناسب است بلکه می تواند باعث پاکسازی رسوب موجود در ماشین ظرفشوییشود .

قهوه ساز خود را تمیز کنید 

بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه ساز میکروب های موجود در خودش را خودش از بین می برد و این یک فکر اشتباه محسوب می شود یعنی در قهوه ساز چیزی به عنوان ضدعفونی کننده وجود ندارد . برای کسب اطمینان می توانید هر 2 یا 3 ماه با سرکه و آب آنرا تمیز کنید . این پروسه باعث پاکسازی میکروب ها در قهوه ساز می شوند .

اسفنج را در مایکرو ویو قرار دهید 

پس از پاکسازی وسایل خانه با اسفنج ، ممکن است این فکر را کنید که در حین شستشو اسفنج نیز تمیز و پاکسازی شده است و هیچ میکروبی بر روی آن وجود ندارد اما این گونه نیست و اسفنج را در مایکروویو به مدت 60 ثانیه در یک کاسه از آبلیمو ، قرار دهید و این کار عملا 99% از میکروب هارا از بین می برد و همچنین این کار را نیز می توانید با اسفنجی که سرویس بهداشتی را تمیز می کنید را متقابلا انجام دهید و میکروب های آن کاملا پاک خواهد شد .

حوله های پر از میکروب ظروف آشپزخانه

در حالیکه ممکن است فکر کنید که حوله های شما تمیز هستند ولی این مورد نیز همانند موارد بالا تنها یک فکر اشتباه است و حوله های شما آلوده شده اند و باید بطور کامل آنها را پاک کنید و اگر این باکتری ها را از بین نبرید و با پاک کردن ظروف دیگر باعث پخش شدن باکتری ها در ظروف دیگر خواهید شد و در نتیجه ممکن است با برخی باکتری ها روبرو شوید .

پس در هنگام پاکسازی ظروف با حوله سعی کنید با حوله های تمیز این کار را انجام دهید تا هیچ بیماری را تجربه نکنید .

پاک کردن چربی های روی هود

آیا می دانستید که فیلترهای روی هود باید بطور منظم تمییز شوند؟ شما موظفید که هر ماه یکبار این فیلتر هارا با آب گرم و صابون بشویید تا این چربی ها که جلوه ایی زشت وناخوشایندی دارند از بین بروند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (459 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (314 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (30 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند