نکاتی که در خانه به آنها توجه نداریم اما مهمانان متوجه آنها میشوند

  شنبه، 31 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
نکاتی که در خانه به آنها توجه نداریم اما مهمانان متوجه آنها میشوند
ریزبین بودن و توجه به جزئیات در تمیزی خانه از ویژگی های ایرانیان است. میزبان با دانستن نکات مهم تمیزی خانه میتواند باخیال آسوده از مهمانش پذیرایی کند. همراه ساعد نیوز باشید.

رسم مهمان نوازی در بین ایرانیان زبانزد خاص و عام است. همه ما قبل از آمدن مهمان خانه خود را تمیز و آماده پذیرایی از او می کنیم اما گاهی اوقات پس از رسیدن مهمان توجه مان به زوایایی از خانه جلب می شود که در دید مهمانان هستند و ما فراموش کرده ایم که تمیز کنیم. وقتی میهمان ها وارد خانه شما می شوند، به موارد خاصی در خانه توجه می کنند که در این بخش از سبک زندگی و خانه داری ساعد نیوز آورده ایم.

تمیزی خانه

جزئیات ریز تمیزی خانه از نظر مهمان ها

نظافت منزل طیف وسیعی از خدمات نظافتی را در بر می گیرد؛ از نظافت فضای داخلی گرفته تا فضای بیرونی و باز منزل. از گذشته دور نظافت منزل برای اهالی خانه اهمیت زیادی داشته و همیشه روزهایی از سال را به نظافت کلی منزل اختصاص می دهند. حفظ بهداشت عمومی منزل در گرو نظافت منظم و دوره ای آن است که برای حفظ سلامت خانواده نباید از آن غافل شد. هر منزلی با توجه به ساختار آن، قدیمی یا نوساز بودن آن و ده ها عامل دیگر، به نظافت ویژه ای نیاز دارد. نظافت منزل و توجه به تعریف نظافت منزل، از بخش های جدا نشدنی زندگی هر فردی می باشد. تعریف نظافت منزل از موارد بدیهی اما مهم می باشد. تعریف نظافت منزل از گذشته تا به امروز مطرح بوده و شامل پاکیزه نمودن تمامی فضای داخلی و همچنین وسایل موجود در منزل می باشد. اما نحوه پیاده سازی نظافت منزل با مرور زمان و تغییر سبک زندگی افراد، دستخوش تغییر شده است. اگر می خواهید از دید مهمانتان یک خانم تمیز و کدبانو باشید، تمیزی و نظافت چند جایی که در ادامه آورده ایم را فراموش نکنید.

  • آینه های کثیف: یک آینه کثیف می تواند خانه تمیز را کثیف نشان دهد، به همین دلیل مهم است که آینه را به درستی تمیز کنید. قبل از ورود مهمان تمام آینه های خانه حتی آینه سرویس بهداشتی را نیز تمیز کنید تا خانه تان تمیزتر به نظر برسد. آینه را با دستمالی مناسب تمیز کنید تا لکه و ردی روی آینه باقی نماند. با استفاده از مایع شیشه پاک کن و پارچه تمیز و روزنامه، دیگر هیچ لکه ای روی آینه باقی نمی ماند.
  • دستگیره در: دستگیره درب یکی از وسایل منزل است که توسط عموم افراد یک ساختمان استفاده می شود و به احتمال زیاد روزی چند بار آن را لمس می کنید و حتی برنامه خاصی برای تمیز کردن آنها ندارید و به ندرت نظافت می شود اما دستگیره های در از دید مهمانان پنهان نیستند و خانه را کثیف نشان خواهند داد. قبل از ورود مهمان دستگیره های در را که مستعد لکه دست یا لکه آب هستند، را تمیز کنید.

  • کلید و پریزها: کلید های خاموش و روشن کردن چراغ ها، از وسایلی هستند که همه اعضای خانواده با دست کثیف و تمیز به آن ها دست می زنندو همه با آن ها سر و کار دارند؛ ولی به تمیزی آن ها زیاد اهمیت داده نمی شود، قبل از ورود مهمان کلید و پریزها را تمیز کنید.

  • دستشویی و سرویس بهداشتی: تمیز کردن سرویس بهداشتی خانه اهمیت بسیاری دارد زیرا اگر فردی وارد خانه شما شود و تمام خانه تمیز باشد، اما سرویس بهداشتی کثیف باشد یا بو بدهد، تأثیر منفی و خاطره ناخوشایندی در ذهن او باقی می گذارد. قبل از آمدن مهمان ها دستشویی و سرویس بهداشتی را تمیز کنید و لکه آب روی شیرآلات را تمیز کنید.
  • سطل آشغال: قبل از ورود مهمان به خانه سطل اشغال درون آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید و خشک کنید تا از تجمع میکروب و آلودگی جلوگیری شود. برای تمیز کردن سطل آشغال از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

  • شیشه پنجره: پنجره و شیشه های خانه همچون گذرگاه انرژی مثبت به خانه هستند. شیشه به سادگی غبار و لکه را نشان می دهد اما بسیاری از افراد تمیز کردن آن را نادیده می گیرند. در صورتی که می خواهید تمام اجزای خانه تان تمیز باشد و آرامش را به خانه تان هدیه دهید، تمیز کردن پنجره ها را فراموش نکنید

پوستر نمیز کردن شیشه

  • بوی خانه: بعد از ورود میهمان ها به خانه شما عطر و بوی خانه توجه آنان را به خود جلب می کند. بوی برخی غذاها می تواند برای مهمان آزار دهنده باشد پس اگر غذای بوداری مثل ماهی درست کرده اید یک ربع قبل از ورود میهمان ها شمع معطر روشن کنید و یا داخل ظرف آبی پوست مرکبات و دارچین بجوشانید.
  • اجاق گاز: قبل از آمدن مهمان ها اجاق گازتان را تمیز کنید به خصوص اگر در دید مهمانان قرار می گیرد و یا مهمانانتان ممکن است به آشپزخانه رفت و آمد داشته باشند.

  • میز ناهار خوری: حتما میز ناهار خوری خود را قبل از آمدن مهمان ها به خوبی تمیز کنید چرا که میز ناهار خوری پر از لکه و چسبناک خوشایند هیچکس نیست. برای زیباتر شدن میز ناهارخوری شمع و دسته گل را فراموش نکنید.

  • حوله های کثیف: یکی دیگر از مواردی که باید قبل از ورود مهمان به خانه مدنظر قرار دهید، قرار دادن حوله های تمیز و مرتب در سرویس بهداشتی است. یک حوله کثیف و مرطوب در سرویس بهداشتی برای مهمان شما خوشایند نخواهد بود. حوله های مرطوب غیربهداشتی هستند زیرا رطوبت را حفظ کرده و میکروب ها را پخش می کنند پس حوله تمیزی در سرویس بهداشتی قرار دهید تا مهمانان مجبور نشوند از حوله کثیف برای خشک کردن دستان خود استفاده کنند.

  • ورودی خانه: ورودی خانه اولین مکانی است که هنگام ورود و خروج چشم میهمان ها به آن می خورد. این فضا را تمیز و مرتب کنید، به طوری که مهمانان بتوانند لباس هایشان را آنجا قرار دهند و کفش های شان را راحت از پا در بیاورند.

  • پُرکردن بیش ازحد ماشین ظرف شویی: قراردادن ظروف زیاد داخل سبد ماشین ظرف شویی باعث می شود که آب و شوینده کافی به همه ظرف ها نرسد و درنهایت ظرف ها کاملا تمیز نشوند. بدتر از آن، اگر قبل از اینکه ظرف ها را داخل ماشین بگذارید آنها را آب کشیده باشید، اصلا متوجه تمیزنشدن شان نمی شوید.

  • بی توجهی به قهوه جوش: ازآنجاکه قهوه ساز بستری داغ و مناسب برای رشد باکتری ها و کپک ها محسوب می شود باید بعد از هر بار استفاده، نه تنها قوری که حتی بخش های قابل جداکردن آن را بشویید. با این کار قهوه شما هم طعم بهتری خواهد داشت.

  • اسپری کردن پاک کننده روی اثاثیه: زمانی که به طور مستقیم مواد پاک کننده را به اسباب و اثاثیه اسپری می کنید، تمیز کردن آنها سخت تر می شود و گردوخاک بیشتری به خود جذب می کنند. برای جلوگیری از این مشکل، پاک کننده را به دستمال موردنظرتان اسپری کنید و بعد، با استفاده از آن، وسایل را تمیز کنید.

  • استفاده از دستمال یکسان برای همه جا: آیا هنگام تمیز کردن سطوح روی آنها رگه های خط دار می افتد؟ احتمالا از یک دستمال بیش از حد استفاده می کنید و با این کار میکروب ها را همه جا پخش می کنید. بعد از هر بار استفاده و تمیز کردن سطوح خیلی کثیف، دستمال را بشویید، حتی اگر کثیف به نظر نمی آید.
  • استفاده از گردگیر: استفاده از وسایلی مثل گردگیر که فقط گردوخاک را از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می کند مثل این است که اصلا خانه را تمیز نکرده باشید. برای تمیز کردن خانه از دستمال های میکروفیبری استفاده کنید که گردوخاک را در خود نگه می دارند و به جای دیگر منتقل نمی کنند.

  • گذاشتن برس توالت مرطوب در جای سربسته: برس توالت یکی از بهترین بخش ها برای رشد باکتری هاست! به جای اینکه برس مرطوب را درون ظرف نگه دارنده بگذارید، آن را در گوشه ای بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد سر جایش قرار دهید.

  • شستن سریع پاک کننده های سرامیک و موزاییک: اگر پس از ریختن پاک کننده های سرامیک و موزاییک روی سطوحی مثل وان و کف زمین بلافاصله آنها را بشویید، فایده ای نخواهد داشت. برای تمیز کردن چنین سطوحی، ابتدا پاک کننده را روی این سطوح اسپری کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. این چند دقیقه به نرم شدن و حل شدن ذرات شوینده و ازبین رفتن لکه ها کمک می کند. در این صورت، سطوح به ساییدن و شست وشوی کمتری نیاز خواهند داشت.

  • نادیده گرفتن خرده های داخل شکاف ها: یکی از وسایلی که همیشه در شیارهای آن خرده ریز جمع می شود صفحه کلید کامپیوتر است. برای تمیز کردن آن، قبل از اینکه از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید، اول آن را برگردانید تا خرده های غذا یا چیزهای دیگری که درون آن است خارج شود.

  • استفاده از مایع ظرف شویی برای هر چیزی: ازآنجاکه این محصول چربی زدای قوی است، روی هر سطحی غیر از بشقاب و فنجان رگه هایی را بر جا می گذارد. بنابراین، نباید از این مواد برای پاک کردن شیشه ماشین و آینه ها استفاده کنید.
  • استفاده زیاد از نرم کننده پارچه: همه ما دوست داریم روی نرم ترین ملحفه ها بخوابیم. اما اگر از نرم کننده بیشتر از مقداری که کارخانه توصیه می کند استفاده کنید، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. استفاده از مقادیر زیاد نرم کننده می تواند پارچه ملحفه را سفت و زبر یا حتی چرب کند. درباره حوله ها، مصرف زیاد از این ماده حتی قدرت جذب حوله را کاهش می دهد.

  • استفاده از اسفنج های کثیف: اگر اسفنج ها را هر چند روز یک بار و بر اساس اصول بهداشتی تمیز نکنید (و هر ماه تعویض شان نکنید) نمی توانند مفید باشند. برای این کار اسفنج را درون آب خیس کنید، درون ظرف مایکروویو قرار دهید و یک دقیقه به آن حرارت زیاد بدهید.
  • تمیزنکردن تیغه های بلندر، میکسر و نظایر آن به طور جداگانه: بعد از اینکه از این دستگاه ها برای درست کردن اسموتی، شیرموز و خوراکی های مشابه استفاده کردید، به یک آب کشی ساده اکتفا نکنید. حتما باید تیغه های دستگاه را درآورید و هرکدام را به طور جداگانه تمیز کنید. این کار را برای غذاساز و دربازکن های برقی هم انجام دهید. شستن ظرف با آب گرم و شوینده کافی نیست.

  • استفاده بیش ازحد از پودر لباس شویی: اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که برای بار اضافی داخل لباس شویی مقدار بیشتری شوینده استفاده می کنید، بدانید که سخت در اشتباه هستید. بهتر است بدانید که اگر از این مواد به مقدار زیاد استفاده کنید، خود پاک کننده و لکه ها از روی لباس شسته نمی شوند.
  • نگه داشتن مسواک در جای تاریک: درست است که محل نگهداری مسواک باید محیطی امن و بدون میکروب باشد، اما در نبود نور درواقع آن را به جایی برای رشد باکتری ها تبدیل می کنید. به جای آن مسواک تان را در روشنایی نگه دارید. فقط سعی کنید که از محیط توالت دور باشد.

  • نادیده گرفتن کیسه های چندبارمصرف: این کیسه ها همان کیسه های خواربار هستند که وقتی موادغذایی را با آنها از بازار به منزل می آورید ممکن است درون شان باکتری وجود داشته باشد. با این کیسه ها مثل سایر پارچه ها برخورد کنید و آنها را با دست یا ماشین لباس شویی بشویید. فقط قبل از اینکه آنها را داخل ماشین لباس شویی بگذارید، پشت ورو کنید.
  • کف زمین: قبل از ورود مهمان ها کف خانه را جاروبرقی بکشید و خانه تان را مرتب نمایید. تی کشیدن نیز باعث از بین بردن جرم و کثیفی هایی می شود که قطعا با جارو پاک نمی شود. تی کشیدن روی کف زمینی که جارو نشده تنها موجب انتقال کثیفی، گرد وخاک و مو در تمام کف اتاق شده و کار بیهوده است پس اول خانه را جارو برقی بکشید تا خانه ای تمیز و مرتب و شایسته مهمان داشته باشید.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم