ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکاتی مهم درباره ارضا نشدن زنان در رابطه جنسی

  چهارشنبه، 10 فروردین 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکاتی مهم درباره ارضا نشدن زنان در رابطه جنسی
ارگاسم به‌معنی احساس شدید لذت جسمی و رهاشدن در طی رابطه جنسی است که با انقباض‌های غیرارادی و نواخت‌دارِ عضلات کف لگن همراه است. ما در این مطلب دلایل به ارگاسم نرسیدن زنان را بررسی می کنیم.

شدت و تعداد ارگاسم و میزان تحریک مورد نیاز برای رسیدن به ارگاسم در زنان مختلف متفاوت است. از هر پنج زن یک نفر مشکل آنورگاسمی یا نرسیدن به ارگاسم دارد. آنورگاسمی یعنی اینکه بعد از تحریک جنسی، زن نمی تواند به ارگاسم برسد.
این خانم ها از عوارض روحی و جسمی ارضا نشدن زن پس از تحریک رنج می برند و به دنبال روشی برای درمان آن هستند.

علت ارضا نشدن زنان در روابط جنسی

علت ارضا نشدن زنان در روابط جنسی می تواند جنبه های روانی و جسمی داشته باشد که عبارتند از:

جنبه روحی روانی ارضا نشدن زنان

خستگی، استرسهای روزانه و مشکلات مالی از علل مهم روانی آنورگاسمی در زنان است. به جز خستگی و استرس دلایل روانی زیر هم می توانند باعث ارضا نشدن در رابطه زناشویی شوند:

تصویر بد از مقاربت

بعضی باورها و اعتقادات فرهنگی، گناه دانستن، تربیت سخت جنسی خانواده ها

ترس از رابطه جنسی

ترس از بارداری، ابتلا به بیماری های مقاربتی و دردناک بودن رابطه جنسی

مشکلات عاطفی

خشونت همسر، خجالت زنان از نزدیکی، تجربه سوء استفاده جنسی یا عاطفی، عدم صمیمیت، مشاجرات و تضادهای حل نشده، خیانت یا عدم اعتماد به شریک جنسی

عدم پیش نوازی کافی

ناتوانی در گفتن خواسته های جنسی، لمس نشدن کلیتوریس، عدم پیش نوازی درست و کافی

علل جسمی و فیزیکی ارضا نشدن زنان

زمانی که میل جنسی شما به برقراری نزدیکی مشکلی ندارد ولی بدنتان بعد از تحریک شدن، آمادگی لازم برای رسیدن به ارگاسم را ندارد، علت ارضا نشدن تان در روابط جنسی می تواند یکی از موارد زیر باشد:

اختلالات هورمونی

عدم تعادل هورمون های بدن باعث کاهش میل جنسی زنان و نرسیدن آنها به ارگاسم می شود.

واژینیسموس

بعضی از زنان به اندازه کافی تحریک شده و تمایل به نزدیکی دارند اما موقع نزدیکی، آلت مردانه به دلیل بیماری واژینیسموس و انقباض غیرارادی عضلات واژن نمی تواند دخول کند.

درد و خونریزی موقع نزدیکی

خشکی، آتروفی یا عفونت واژن باعث درد و خونریزی واژن موقع نزدیکی و بعد از آن می شوند. به همین دلیل این خانم ها نمی توانند از رابطه جنسی شان لذت ببرند.

بیماری

بیماری هایی مثل دیابت و ام اس که روی اعصاب تاثیر می گذارند منجر به اختلالات ارگاسم می شوند. سرطان های دستگاه تناسلی، عمل هیسترکتومی یا جراحی های لگنی دیگر هم از علل فیزیکی آنورگاسمی زنان هستند.

داروهای مصرفی

مصرف بعضی از داروها مثل داروهای ضد افسردگی، فشار خون و ضد حساسیت هم می توانند در نرسیدن شما به اوج لذت جنسی تان موثر باشند.

گشادی واژن

گشادی دهانه و کانال واژن از دلایل شایع عدم ارگاسم زنان و نارضایتی همسر آنها است. گشادی واژن در اثر بالا رفتن سن، زایمان طبیعی و علل دیگر ایجاد می شود.

یائسگی

بسیاری از زنان در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن با مشکل ارضا نشدن روبرو می شوند. کاهش استروژن باعث آتروفی و خشکی واژن، دردهای مقاربتی و کاهش خونرسانی به قسمتهای داخلی و خارجی واژن می شود.
به همین دلیل زنان یائسه با تأخیر یا عدم ارگاسم روبرو می شوند. این مشکلات در زنان شیرده نیز دیده می شود که موقتی یا دائم هستند.

بزرگی کلاهک کلیتوریس

تغییرات هورمونی یائسگی می تواند باعث بزرگ شدن کلاهک کلیتوریس (هود) شود. بزرگی هود کلیتوریس را پوشانده و مانع از تحریک شدن آن موقع نزدیکی می شود. این یکی از دلایل مهم آنورگاسمی است. چون تقریبا 80 درصد زنان با تحریک کلیتوریس ارضا می شوند.اگر علت آنورگاسمی مشکلات جسمی باشد، برای ارضا نشدن زن پس از تحریک باید به پزشک زنان مراجعه کنید. متخصص زنان با معاینه بیمار و گرفتن سابقه بیماری های او می تواند علت ارضا نشدن زن با دخول را تشخیص داده و آن را درمان کند.

زن و مرد

۷ اشتباه که در ارضا نشدن زنان نقش دارند

علاوه بر مواردی که عنوان شد، اشتباهاتی هم هستند که از ناآگاهی زنان سرچشمه می گیرند و در ارضانشدن آنان حین رابطه جنسی نقش دارند. اینها اصلا مشکل نیستند و صرفا اشتباه اند.

۱. می ترسید کنترلتان را از دست بدهید

برخی زنان می ترسند که روی انقباض عضلاتشان کنترل نداشته باشند. ارگاسم ترس ندارد؛ فوقش این است که بدنتان کمی بلرزد و عضلات دیواره واژن منقبض شود. کنترل کامل بدنتان را از دست نمی دهید.اگر در آن لحظه احساس ترس به شما دست می دهد، نفس عمیق بکشید و سعی کنید بدنتان را با شرایط همراه کنید. اگر به کمک نیاز دارید، با یک درمانگر صحبت کنید.

۲. از مواد روان کننده استفاده نمی کنید

بسیاری از زنان به علت خشکی بافت عضلاتشان ارضا نمی شوند. این خشکی عضلات سبب می شود هنگام رابطه درد داشته باشند. برخی مواد چرب کننده و روان کننده هستند که می توانید آنها را از داروخانه تهیه کنید.

۳. با افزایش سن رابطه را قطع می کنید

این باور نادرست را فراموش کنید که وقتی سن بالا می رود دیگر درست نیست رابطه جنسی داشته باشید. این کار اصلا زشت نیست. وقتی رابطه کمتری برقرار می کنید، احتمال اختلال در ارگاسم بیشتر می شود.حقیقت این است که به طور کلی بعد از ۴۹سالگی، احتمال بیشتری دارد با مشکلات ارضا شدن مواجه شوید. دلیلش این است که با افزایش سن تولید هورمون های جنسی کاهش می یابد که برانگیختگی و ارگاسم را دشوارتر می کند. به همین دلیل، بسیار مهم است که از نظر جسمی و جنسی فعال بمانید. این کار باعث می شود خون به اندازه کافی در اندام تناسلی جریان داشته باشد و عضلات کف لگن تقویت شوند. به این ترتیب احتمال آنورگاسمی کمتر خواهد شد.

۴. درباره خواسته هایتان به صراحت صحبت نمی کنید

هیچ کس نمی تواند ذهن دیگری را بخواند. از همسرتان انتظار نداشته باشید خودش بفهمد چه چیزی در ذهن شما می گذرد. ساکت ماندن درباره احساستان اشتباهی بزرگ است. با همسرتان احساس راحتی و امنیت کنید و به صراحت خواسته هایتان را با او در میان بگذارید. صحبت از مسائل جنسی را فراموش نکنید.

۵. قبل از شروع رابطه ادرار نمی کنید

خیلی جالب است که همه می دانند برای پیشگیری از عفونت ادراری، بلافاصله بعد از مقاربت باید ادرار کنند، اما کمتر کسی می داند که قبل از آن هم باید این کار انجام شود.وقتی مثانه پر است، ارضاشدن سخت تر می شود. دلیلش هم ساده است! به جای لذت بردن از رابطه، مدام فشار ادرار را حس می کنید و نگرانید سرریز شود.

۶. بیش ازحد روی نتیجه کار متمرکز می شوید

اصلا به ارضاشدن فکر نکنید. حتما نباید همه چیز درست و اصولی پیش برود. بیشتر به فکر احساس صمیمیت و لذت باشید. وقتی بیش ازحد روی نتیجه کار متمرکز می شوید، برانگیختگی و احساس لذت از بین می رود و ارتباطی که بین شماست سرد می شود. سعی کنید خودتان را رها کنید و از لحظاتی که با هم می گذرانید لذت ببرید. ذهنتان را آرام کنید تا کار خودبه خود پیش برود. اگر به نتیجه فکر نکنید، لذت رابطه را احساس خواهید کرد.

۷. خودتان را آماده نمی کنید

بسیاری از زنان از بس همیشه در گوششان خوانده اند این وظیفه ای است که در قبال شوهرتان دارید و قرار نیست شما لذت ببرید، رابطه جنسی و لذت بردن از آن را مختص مرد می دانند. به همین خاطر فقط مانند نوعی رفع مسئولیت می خواهند آن را از سر بگذرانند. این کار را نکنید. خود شما هم باید لحظاتی لذت بخش را سپری کنید. لباس های زیبا بپوشید، به خودتان برسید و با همسرتان خوش باشید.

عوارض روحی و جسمی ارضا نشدن زن

زن ها روحیه حساسی دارند و در صورتیکه روابط احساسی و حتی جنسی آنها بخوبی پیش نرود دچار مشکلات عاطفی می شوند.اما گزارش ها نشان می دهد که عوارض روحی ارضا نشدن زن تنها در صورتی ایجاد می شود که بصورت کلی در ارگاسم مشکل داشته باشد و نتواند این حس را تجربه کند.افسردگی، پرخاشگری، ناآرامی، فشار و استرس، گوشه گیری و … از عوارض ارضا نشدن بلند مدت زن است که منجر به ایجاد فاصله عاطفی بین زوجین می گردد.اما چنانچه زن در ۷۰ درصد از روابط جنسی اش ارضا شود دچار مشکل و عوارض روحی نخواهد شد.در خصوص عوارض جسمی ارضا نشدن زن چیزی گزارش نشده است اما اگر ارضا نشدن زن به مدت طولانی ادامه داشته باشد احتمال بروز اختلال ارگاسم در آینده وجود دارد که این خودش یک نوع عوارض جسمی برای ارضا نشدن زن به حساب می اید.

عوارض ارضا نشدن زن پس از تحریک

گاهی خانم ها شکایت می کنند که همسرم بخوبی مراحل عشق بازی را انجام میدهد اما به محض اینکه من تحریک شده و آماده رابطه جنسی می شوم همسرم به انزال میرسد و دیگر اهمیتی به ارضا شدن من نمیدهد.این دسته از خانم ها دلدرد و کمردرد را بعنوان عوارض ارضا نشدن زن پس از تحریک بیان می کنند و می گویند که بعد از چنین رابطه ای احساس ناراحتی و عصبانیت به انها دست می دهد چرا که فکر می کنند همسرشان به آنها بی توجهی میکند و نیازهای زن را براورده نمیکند.این زن ها به مرور زمان از رابطه جنسی دلسرد می شوند و دیگر تمایل به برقراری رابطه ندارند و حتی ممکن است که این مساله روی میل جنسی شان هم اثر بگذارد.لازم به ذکر است که علت کمردرد زنان بعد از ارضا نشدن ممکن است بخاطر اسپاسم عضلات باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (256 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (231 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (101 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (73 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (59 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (58 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (55 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (31 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (30 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (29 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی: به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و طبیعی فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم
تیتر امروز   
ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی: به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...