نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر
یکی از دشوار ترین ارتباطاتی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. در خانواده همسر، خواهر شوهر نامحرم نيست لذا عروس خانواده مي تواند با او رابطه اي صميمانه داشته باشد و او را مانند خواهر خود بداند. ولی برادر شوهر اینگونه نیست، و باید در برخوردها بايد حد و حدود را رعایت كرد. ما در ادامه نحوه برخورد با برادر شوهر را بررسی می کنیم.

ازدواج، پیوند دو نفر نیست. پیوند دو خانواده است. شما علاوه بر اینکه تصمیم به ازدواج می گیرید، باید خود را با رفتارهای خانواده شوهرتان هم تطبیق دهید. عادات و رفتارها و رسم و رسومات هر خانواده، با دیگری متفاوت است و راضی نگه داشتن همه، کار آسانی نیست. از طرفی خانم ها نسبت به آقایون در این زمینه استرس بیشتری دارند و دوست دارند بهترین عروس برای خانواده همسرشان باشند.

نکات مهم در مدیریت روابط با خانواده شوهر

  • دیدارهای مکرر و غیرضروری را با خانواده شوهر را کم کنید. این اصل مهمی در برقراری رابطه سالم با خانواده شوهر است.
  • در زمان دعوا و اختلاف ، خانواده شوهر را وارد ماجرا نکنید یا آنها را دخالت ندهید و به آن ها توهین نکنید.
  • سعی کنید وابستگی بیش از حد خود را به خانواده کمتر کنید. شما اکنون مستقل شده اید و باید بتوانید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید.
  • تفاوت های فرهنگی و اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد. باید راهی پیدا کرد که در اوج این تفاوت ها، ارتباطات خود را به بهترین شکل حفظ کنید. دلیلی ندارد که همه مطابق میل ما رفتار کنند یا خود را تغییر دهند و آن چیزی شوند که ما می خواهیم.
  • رفتارهای کودکانه را کنار بگذارید. شما اکنون ازدواج کرده اید و بهتر است تحمل خود را نسبت به مشکلات و صحبت ها بالا ببرید. منظور از رفتارهای کودکانه، همان حساسیت هایی است که اکثرخانم ها دارند و سریع نسبت به حرف های دیگران واکنش نشان می دهند.
  • انتظارات و توقعات خانواده شوهرتان را از خود شناسایی کنید. بعضی ازخانواده ها دوست دارند عروسشان اینگونه رفتار کند یا این سبک لباس بپوشد. سعی کنید تا حدی که برایتان مقدور است همانگونه باشید که آن ها می خواهند.
  • هر چه روابط شما با شوهرتان خوب باشد و رابطه بهتری با آن ها داشته باشید، از آنطرف بازخوردش را خواهید دید و متقابلا شوهرتانتان احترام خانواده شما را نگه خواهد داشت. از طرفی همسرتان بی شک از شما جلوی خانواده اش تعریف خواهد کرد و آن ها نیز به خاطر این موضوع از شما راضی خواهند بود و از اینکه پسرشان را خوشبخت کرده اید با شما رفتار خوبی خواهند داشت.

رفتار با برادر شوهر

از ارتباط های سخت و دشوار برای هر دختر خانمی می توان به نحوه ارتباط گرفتن با خانواده شوهر اشاره داشت. این را عروس های تازه باید در نظر داشته باشند که در خانواده شوهر، خواهر شوهر از افراد غریبه و نامحرم نیست که می تواند با او به راحتی یک رابطه گرم و صمیمی داشته باشید. همچنین در برخی از مواقع خواهر شوهر می توانند به مانند یک خواهر در خانواده شوهر برای شما به شمار آید که این به میزان ارتباط و اخلاقی که عروس خانم ها در هنگام ورود به خانه شوهر دارند، وابسته دانست. در این بین سوالی که پیش می آیند نحوه رفتار با برادر شوهر است که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

گفتنی می باشد که رابطه یک خانم با برادر شوهر از نظر اسلامی و شرعی در خط قرمز ها قرار دارد که هر عروسی باید آن را رعایت کند. همچنین برادر شوهر در گروه محارم نیست و باید او را نیز به مانند دیگر آقایان نامحرم که رابطه خود را با خطر قرمز پیش می برید، در نظر بگیرید. ایجاد هرگونه دوستی، رابطه های نامشروع جنسی و ایجاد مهر و علاقه با برادر شوهر در گروه رفتار های حرام از نظر شرعی و اسلامی است که از نظر اخلاقی نیز دارای عواقب بد و جبران نشدنی است.

این موضوع در برخی از خانواده هایی که نسبت به مسائل دینی بی توجه هستند یا این موارد را خیلی سخت نمی گیرند می توان به مراتب مشاهده کرد که در بین رابطه های آن ها مشکلاتی وجود دارد که این به دلیل رعایت نکردن افراد محرم و نامحرم است. در این بین بسیاری از حرمت ها از بین می رود که دیگر نمی توان جایگاه سابق خود را در آن خانواده داشته باشید، از این رو برای حفظ عزت نفس خود نیز که شده است از ارتباط صمیمانه با برادر شوهر باید بپرهیزید.

عروس و برادر شوهر

نکات قابل توجه در رفتار و برخورد با برادر شوهر

به طور کلی ایجاد صمیمیت بیش از حد در بین عروس و برادر شوهر از نظر اسلامی نهی شده است و هر که این کار را انجام دهد به عذاب الهی و خشم خدا مبتلا می شود.در این بین برخی نکات و توصیه هایی وجود دارد که خانم ها با رعایت آن ها می توانند در عین حفظ رابطه خود با خانواده شوهر و از مناسب ترین رفتار با برادر شوهر نیز آگاهی پیدا کنند تا در نهایت به مشکلاتی در این رابطه برنخورید.

عدم حریم شکنی ها

در این بین باید نسبت به حریم ها توجه ویژه ای داشته باشید و از شکسته شدن آن ها نیز تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید. این را در نظر بگیرید که خدا همواره در حال نگاه کردن به شما است، از این رو باید مواظب رفتارهای خود باشید که در مقابل این نور عظیم الهی شرمنده نشوید. هر رفتاری از چارچوب منحصر به خود برخوردار می باشد که در صورت رعایت هریک از آن ها به مشکل در رابطه با خانواده شوهر خود بر نخواهید خورد.

رعایت احترام ها

همچنین نحوه رفتار با برادر شوهر باید به گونه ای باشد که منجر به بی احترامی نشود. نباید آبروی خود و شوهرتان را ببرید و کاری کنید که پشت سر شما و رفتارهایی که دارید، حرف هایی گفته شود. سعی کنید که به راحتی ناراحت نشوید و با هر حرفی از سوی خانواده شوهر جبهه نگیرید، در شرایطی که دیدید شخصی به بی احترامی و توهین به شما می پردازد، می توانید با رعایت برخی اصول و خیلی محترمانه به او تذکر دهید که در نحوه رفتار با شما توجه ویژه ای داشته باشد. در حضور خانواده شوهر غیبت نکنید و سعی نداشته باشید که صفات بد هر کسی را خیلی بزرگ از چیزی که هست جلوه دهید، در این شرایط می توانید از خوبی های دیگران یاد کنید و خود را محترم و با شخصیت نشان دهید.

ازدواج امری ضروری و بسیار پسندیده است که با انجام آن به راهی قدم می گذارید که مقدس و مطهر است. از این رو زن و شوهر باید مطابق میل یکدیگر رفتار کنند و از کارهایی که سبب زیر سوال رفتن شخصیت یکدیگر می شود، بپرهیزند. هر کاری که فکر می کنید خانواده شوهر را ناراحت می کند انجام ندهید و برای حفظ رابطه خود با آن ها از حفظ احترام غافل نشوید.

ایجاد محبت و علاقه

این امر بر کسی پوشیده نیست که انسان فردی اجتماعی است و از این رو برای برطرف کردن نیاز های خود به دیگران و رابطه های اجتماعی نیاز دارد. این را باید به نحوی برطرف کنید که موجب بروز مشکلی برای شما نشود. رفتار های خوبی داشته باشید و سعی کنید که محبوب دیگران در چارچوب مناسبی باشید. در روزهای شادی با آن ها شریک شوید و خوشحالی کنید و در مواقع ناراحتی نیز با آن ها همدردی کنید و حمایت از آن ها را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که افرادی مهربان و با گذشت از کینه به دل گرفتن در حذر هستند و همواره برای دیگران دعای خیر و نیکی می کنند. به راحتی عذرخواهی دیگران را قبول می کنند و حرمت شکنی نمی کنند که این موارد در ایجاد مهر و علاقه بسیار تاثیر گذار است. و در آخر با مردم به نحوی رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود و هر چیزی را که برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (57 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (42 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (26 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!