ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر
یکی از دشوار ترین ارتباطاتی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. در خانواده همسر، خواهر شوهر نامحرم نيست لذا عروس خانواده مي تواند با او رابطه اي صميمانه داشته باشد و او را مانند خواهر خود بداند. ولی برادر شوهر اینگونه نیست، و باید در برخوردها بايد حد و حدود را رعایت كرد. ما در ادامه نحوه برخورد با برادر شوهر را بررسی می کنیم.

ازدواج، پیوند دو نفر نیست. پیوند دو خانواده است. شما علاوه بر اینکه تصمیم به ازدواج می گیرید، باید خود را با رفتارهای خانواده شوهرتان هم تطبیق دهید. عادات و رفتارها و رسم و رسومات هر خانواده، با دیگری متفاوت است و راضی نگه داشتن همه، کار آسانی نیست. از طرفی خانم ها نسبت به آقایون در این زمینه استرس بیشتری دارند و دوست دارند بهترین عروس برای خانواده همسرشان باشند.

نکات مهم در مدیریت روابط با خانواده شوهر

  • دیدارهای مکرر و غیرضروری را با خانواده شوهر را کم کنید. این اصل مهمی در برقراری رابطه سالم با خانواده شوهر است.
  • در زمان دعوا و اختلاف ، خانواده شوهر را وارد ماجرا نکنید یا آنها را دخالت ندهید و به آن ها توهین نکنید.
  • سعی کنید وابستگی بیش از حد خود را به خانواده کمتر کنید. شما اکنون مستقل شده اید و باید بتوانید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید.
  • تفاوت های فرهنگی و اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد. باید راهی پیدا کرد که در اوج این تفاوت ها، ارتباطات خود را به بهترین شکل حفظ کنید. دلیلی ندارد که همه مطابق میل ما رفتار کنند یا خود را تغییر دهند و آن چیزی شوند که ما می خواهیم.
  • رفتارهای کودکانه را کنار بگذارید. شما اکنون ازدواج کرده اید و بهتر است تحمل خود را نسبت به مشکلات و صحبت ها بالا ببرید. منظور از رفتارهای کودکانه، همان حساسیت هایی است که اکثرخانم ها دارند و سریع نسبت به حرف های دیگران واکنش نشان می دهند.
  • انتظارات و توقعات خانواده شوهرتان را از خود شناسایی کنید. بعضی ازخانواده ها دوست دارند عروسشان اینگونه رفتار کند یا این سبک لباس بپوشد. سعی کنید تا حدی که برایتان مقدور است همانگونه باشید که آن ها می خواهند.
  • هر چه روابط شما با شوهرتان خوب باشد و رابطه بهتری با آن ها داشته باشید، از آنطرف بازخوردش را خواهید دید و متقابلا شوهرتانتان احترام خانواده شما را نگه خواهد داشت. از طرفی همسرتان بی شک از شما جلوی خانواده اش تعریف خواهد کرد و آن ها نیز به خاطر این موضوع از شما راضی خواهند بود و از اینکه پسرشان را خوشبخت کرده اید با شما رفتار خوبی خواهند داشت.

رفتار با برادر شوهر

از ارتباط های سخت و دشوار برای هر دختر خانمی می توان به نحوه ارتباط گرفتن با خانواده شوهر اشاره داشت. این را عروس های تازه باید در نظر داشته باشند که در خانواده شوهر، خواهر شوهر از افراد غریبه و نامحرم نیست که می تواند با او به راحتی یک رابطه گرم و صمیمی داشته باشید. همچنین در برخی از مواقع خواهر شوهر می توانند به مانند یک خواهر در خانواده شوهر برای شما به شمار آید که این به میزان ارتباط و اخلاقی که عروس خانم ها در هنگام ورود به خانه شوهر دارند، وابسته دانست. در این بین سوالی که پیش می آیند نحوه رفتار با برادر شوهر است که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

گفتنی می باشد که رابطه یک خانم با برادر شوهر از نظر اسلامی و شرعی در خط قرمز ها قرار دارد که هر عروسی باید آن را رعایت کند. همچنین برادر شوهر در گروه محارم نیست و باید او را نیز به مانند دیگر آقایان نامحرم که رابطه خود را با خطر قرمز پیش می برید، در نظر بگیرید. ایجاد هرگونه دوستی، رابطه های نامشروع جنسی و ایجاد مهر و علاقه با برادر شوهر در گروه رفتار های حرام از نظر شرعی و اسلامی است که از نظر اخلاقی نیز دارای عواقب بد و جبران نشدنی است.

این موضوع در برخی از خانواده هایی که نسبت به مسائل دینی بی توجه هستند یا این موارد را خیلی سخت نمی گیرند می توان به مراتب مشاهده کرد که در بین رابطه های آن ها مشکلاتی وجود دارد که این به دلیل رعایت نکردن افراد محرم و نامحرم است. در این بین بسیاری از حرمت ها از بین می رود که دیگر نمی توان جایگاه سابق خود را در آن خانواده داشته باشید، از این رو برای حفظ عزت نفس خود نیز که شده است از ارتباط صمیمانه با برادر شوهر باید بپرهیزید.

عروس و برادر شوهر

نکات قابل توجه در رفتار و برخورد با برادر شوهر

به طور کلی ایجاد صمیمیت بیش از حد در بین عروس و برادر شوهر از نظر اسلامی نهی شده است و هر که این کار را انجام دهد به عذاب الهی و خشم خدا مبتلا می شود.در این بین برخی نکات و توصیه هایی وجود دارد که خانم ها با رعایت آن ها می توانند در عین حفظ رابطه خود با خانواده شوهر و از مناسب ترین رفتار با برادر شوهر نیز آگاهی پیدا کنند تا در نهایت به مشکلاتی در این رابطه برنخورید.

عدم حریم شکنی ها

در این بین باید نسبت به حریم ها توجه ویژه ای داشته باشید و از شکسته شدن آن ها نیز تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید. این را در نظر بگیرید که خدا همواره در حال نگاه کردن به شما است، از این رو باید مواظب رفتارهای خود باشید که در مقابل این نور عظیم الهی شرمنده نشوید. هر رفتاری از چارچوب منحصر به خود برخوردار می باشد که در صورت رعایت هریک از آن ها به مشکل در رابطه با خانواده شوهر خود بر نخواهید خورد.

رعایت احترام ها

همچنین نحوه رفتار با برادر شوهر باید به گونه ای باشد که منجر به بی احترامی نشود. نباید آبروی خود و شوهرتان را ببرید و کاری کنید که پشت سر شما و رفتارهایی که دارید، حرف هایی گفته شود. سعی کنید که به راحتی ناراحت نشوید و با هر حرفی از سوی خانواده شوهر جبهه نگیرید، در شرایطی که دیدید شخصی به بی احترامی و توهین به شما می پردازد، می توانید با رعایت برخی اصول و خیلی محترمانه به او تذکر دهید که در نحوه رفتار با شما توجه ویژه ای داشته باشد. در حضور خانواده شوهر غیبت نکنید و سعی نداشته باشید که صفات بد هر کسی را خیلی بزرگ از چیزی که هست جلوه دهید، در این شرایط می توانید از خوبی های دیگران یاد کنید و خود را محترم و با شخصیت نشان دهید.

ازدواج امری ضروری و بسیار پسندیده است که با انجام آن به راهی قدم می گذارید که مقدس و مطهر است. از این رو زن و شوهر باید مطابق میل یکدیگر رفتار کنند و از کارهایی که سبب زیر سوال رفتن شخصیت یکدیگر می شود، بپرهیزند. هر کاری که فکر می کنید خانواده شوهر را ناراحت می کند انجام ندهید و برای حفظ رابطه خود با آن ها از حفظ احترام غافل نشوید.

ایجاد محبت و علاقه

این امر بر کسی پوشیده نیست که انسان فردی اجتماعی است و از این رو برای برطرف کردن نیاز های خود به دیگران و رابطه های اجتماعی نیاز دارد. این را باید به نحوی برطرف کنید که موجب بروز مشکلی برای شما نشود. رفتار های خوبی داشته باشید و سعی کنید که محبوب دیگران در چارچوب مناسبی باشید. در روزهای شادی با آن ها شریک شوید و خوشحالی کنید و در مواقع ناراحتی نیز با آن ها همدردی کنید و حمایت از آن ها را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که افرادی مهربان و با گذشت از کینه به دل گرفتن در حذر هستند و همواره برای دیگران دعای خیر و نیکی می کنند. به راحتی عذرخواهی دیگران را قبول می کنند و حرمت شکنی نمی کنند که این موارد در ایجاد مهر و علاقه بسیار تاثیر گذار است. و در آخر با مردم به نحوی رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود و هر چیزی را که برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (285 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (222 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده