ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکاتی مهم درباره دوره حاملگی و زایمان گربه

  پنجشنبه، 11 اسفند 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
نکاتی مهم درباره دوره حاملگی و زایمان گربه
حاملگی گربه اتفاقی است بسیار حساس و مهم که برای گربه های مادر اتفاق می افتد. اگر دوست دارید که بچه گربه های بسیار زیبا و دوست داشتنی داشته باشید باید نکات لازم را در خصوص بارداری گربه بدانید تا بتوانید در این زمینه مراقبت بیشتری از گربه مادر داشته باشید. در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم شما را با حاملگی گربه بیشتر آشنا کنیم.

حامله شدن گربه یکی از نکات مهم در نگهداری این حیوان است. افرادی که به نگهداری گربه سانان و سگ در منزل خود علاقه مند هستند باید تمام نکات مربوط به این مورد را نیز در نظر داشته باشند و بتوانند بهترین عملکرد را در این موقعیت داشته باشند. در این مطلب می خواهیم در مورد این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به درستی از گربه خود نگهداری نمایید.

علائم بارداری گربه

مانند حالت تهوع صبحگاهی در انسان، ملکه‌ی باردار شما ممکن است مرحله‌ا‌ی از استفراغ را پشت سر بگذارد. اگر متوجه شدید که بیماری او تکرار می‌شود یا از هر جهت دیگر حالش خوب نیست، با دامپزشک خود تماس بگیرید. شکم ملکه‌ی شما شروع به متورم‌شدن خواهد کرد، اما از دست‌زدن به آن خودداری کنید تا از آسیب‌رساندن به مادر یا بچه‌گربه‌های متولدنشده‌ی او جلوگیری کنید. ممکن است دلایل دیگری پشت تورم شکم وجود داشته باشد. بنابراین، گربه‌ی خود را از نزدیک برای هرگونه علائم بیماری زیر نظر بگیرید و اگر نگران هستید، با دامپزشک خود مشورت کنید. مادر آینده به‌تدریج بین 1 تا 2 کیلوگرم وزن اضافه می‌کند (بسته به تعداد بچه‌گربه‌هایی که حمل می‌کند). این نشانه‌ی قوی بارداربودن اوست.

گربه در اواخر بارداری خود اشتهای بیشتری دارد که این موضوع باعث اضافه‌وزن و چاقی گربه می‌شود. افزایش اشتها هم‌چنین می‌تواند نشانه‌ی کرم نواری گربه یا بیماری دیگری باشد. بنابراین، برای تأیید با دامپزشک خود مشورت کنید. اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که گربه‌ی شما باردار است یا در حال برنامه‌ریزی برای بارداری آینده هستید، یکی از مهم‌ترین عواملی که باید روی آن تمرکز کنید غذای گربه است، این که مطمئن شوید گربه‌ی شما بهترین تغذیه‌ی ممکن را چه در دوران بارداری و چه در دوران شیردهی دریافت می‌کند. حمل بچه‌گربه‌ها و سپس غذادادن به آن‌ها استرس زیادی را به بدن گربه‌ی شما وارد می‌کند و کل فرایند می‌تواند از نظر تغذیه‌ای بسیار سخت باشد.

گربه حامله

آیا علائم حامله شدن گربه در هر نژاد متفاوت است؟

علائم بارداری در گربه ها و در هفته های اول به هیچ وجه قابل تشخیص نیست. این حیوانات هیچ گونه تستی برای این موضوع ندارند و باید تا آشکار شدن علائم منتظر ماند. اولین علائم بارداری 2 تا 4 هفته پس از جفت گیری گربه مشخص می شود. البته راه های دیگری هم برای متوجه شدن از بارداری گربه وجود دارد. گرفتن تست از طریق دامپزشکی معاینه توسط دامپزشک و سونو گرافی شکمی از دیگر راه های مطمعن برای این ماجرا می باشد.

البته از بزرگ تر شدن نوک سینه گربه ها و تغییر رنگ دادن آن نیز می توان متوجه حامله شدن گربه شد. ممکن است گربه ای هر دو هفته یک بار برای جفت گیری آماده باشد. اما پس از گذشت زمانی دیگر این علائم در او دیده نشود ممکن است دلیل بر بارداری او باشد.

مدت‌زمان بارداری گربه‌

بارداری گربه به‌طور معمول بین 63 تا 67 روز طول می‌کشد، اما دانستن این‌که یک گربه دقیقاً چه مدت باردار است می‌تواند دشوار باشد. دوره‌ی بارداری گربه می‌تواند از 61 روز تا 72 روز متفاوت باشد. در دوره‌ی بارداری او می‌توانید از مکمل و مولتی ویتامین گربه برای سلامت بیشتر او استفاده کنید. گربه‌ی شما اغلب تا زمانی‌که چند هفته از ترم خود نگذشته باشد، هیچ علائم فیزیکی بارداری نشان نمی‌دهد.

گربه در سال چند بار زایمان می کند؟

گربه ها حیوانات بسیار باروری هستند. گربه های ماده پس از بلوغ اگر عقیم نشوند می توانند حداکثر سه مرتبه در یک سال باردار شوند. گربه ها دقیقا از زمانی که به بلوغ جنسی می رسند می توانند حامله شوند و زایمان کنند. روز هایی که گربه ها دارای برانگیختگی جنسی آشکاری هستند می توانند جفت گیری کنند و حامله شوند.

ممکن است یک گربه هر سه هفته یک بار دچار این حالت شود. هر گربه ماده بر اساس نژادش می تواند از ماه چهارم یا پنجم به بلوغ برسد و جفت گیری کند. البته در گربه های ایرانی باید سن آن ها به 7 یا 8 ماه برسد. تعداد بارداری گربه در سال در همه نژاد های گربه یکسان است.

زایمان گربه

در هنگام حامله شدن گربه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین نکته در هنگام حامله شدن گربه بر طرف کردن انرژی و کالری و پروتئین های لازم بدن او از طریق غذای گربه مناسب برای گربه باردار است. در چهار هفته اول بارداری گربه باید غذا هایی با کالری بالا مصرف کند. گربه حامله یا شیرده نسبت به سایر گربه ها نیاز به غذای بیش تری دارد و باید تعداد دفعات بیش تری به او غذا بدهید.

صاحب گربه باید مدام از لحاظ بهداشتی گربه خود را زیر نظر داشته باشد. خونریزی های واژن ممکن است برای گربه خطرناک باشد و باید حتما با یک دامپزشک مشورت کنید. اگر این خونریزی در روز های اول و یا در اواسط حاملگی باشد دلیل آن سقط جنین است. اما اگر در روز های پایانی این خون ریزی اتفاق بیفتد، ممکن است گربه یک زایمان زود رس داشته باشد که در این صورت پزشک باید زایمان را انجام دهد.گربه حامله را نباید به هیچ عنوان واکسینه کرد. این کار باعث ایجاد نقص در بچه گربه ها می شود. گربه باید قبل از بارداری تمام واکسن های خود را زده باشد.

تاثیر تغذیه مناسب گربه‌ی باردار

  • افزایش انرژی حاصل از کالری برای رشد بچه‌گربه‌ها و تولید شیر برای مادر

  • افزایش پروتئین برای رشدونمو بچه‌گربه‌ها

  • افزایش چربی برای پاسخگویی به تقاضای بالای کالری مادر

  • افزایش کلسیم و فسفر برای رشد استخوان بچه‌گربه‌ها و تولید شیر مادرشان

  • قابلیت هضم بالا برای تأمین کالری بیشتر در مقدار کمتر غذا

چگونه از گربه حامله مراقبت کنیم؟

در ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد حاملگی گربه افزایش دهید. پس از این برای حامله شدن او دچار تردید و شک شدید، بهتر است گربه خود را به دامپزشکی معتبر برده و از بارداری او مطمعن شوید. پس از آن باید گربه به طور کامل معاینه شود و در صورت وجود کک و کنه باید به طور کامل او را درمان کنید. این انگل ها بسیار خطرناک هستند و می توانند بیماری های انگلی خطرناکی را به بچه های گربه منتقل کنند.

در زمان بارداری نباید گربه خود را بغل کنید و یا شکم او را فشار دهید. این کار به او و فرزندش آسیب می رساند. حتی ممکن است جنین های او کشته شوند. در هنگام وارد شدن مهمان به منزل حتما به او یاد آور شوید که گربه شما باردار است و به استراحت نیاز دارد تا ندانسته به او آسیب نرسانند.

زمانی که گربه به زمان زایمان خود نزدیک می شود، بهتر است او را تنها بگذارید تا در آرامش زایمان کند. البته باید از دور مراقب بود و هر از گاهی از گربه مادر سر زد تا مشکلی به وجود نیاید و در صورت بروز مشکل با دامپزشک او تماس بگیرید.

در زمان بارداری تغذیه گربه بسیار اهمیت دارد و دامپزشک با توجه به نژاد هر گربه برای او غذای مخصوصی را تجویز می کند. گربه باید غذا های بسیار مقوی که دارای کالری بالا هستند مصرف کند. در بازار غذا های آماده مخصوص گربه های باردار و یا شیرده تهیه شده است که می توان از آن ها برای پت خود استفاده کرد.

در هنگام غذا خوردن باید غذای بیش تری در مقابل او قرار دهید تا در صورت داشتن اشتها غذای بیش تری مصرف کند. در این دوره معمولا گربه ها دو برابر سایر مواقع غذا می خورند. مراقبت از گربه باردار بسیار اهمیت دارد.

علائم قبل از زایمان در گربه چیست؟

وقتی زمان زایمان گربه شروع شد، احتمالاً به لانه خود می‌رود و شروع به نفس نفس زدن میکند. حیوان همچنین ممکن است بیش از حد معمول شروع به لیسیدن خود کند. در طول فرآیند زایمان، حیوان را به حال خود رها کنید و دور گربه را بیش از حد شلوغ نکنید.برخی از گربه‌ها وقتی زمان زایمان فرا میرسد به دنبال شما میگردند اما برخی دیگر میخواهند روند زایمان را به تنهایی انجام دهند. بنابراین علائم گربه‌تان را تشخیص دهید و برای هر موقعیتی آماده باشید. اگر حیوان ترجیح میدهد تنها باشد، میتوانید از دور تماشایش کنید و مطمئن شوید که همه چیز به آرامی پیش می‌رود.در ادامه چند علامت وجود دارند که نشان میدهند گربه شما به زودی زایمان خواهد کرد:

  • حدود 24 تا 48 ساعت قبل از زایمان ممکن است گربه شما بی‌قرار و ناراحت باشد.

  • در چند روز یا یک هفته قبل از تولد، گربه ممکن است به طور کامل اشتهای خود را از دست بدهد و غذا خوردن را متوقف کند.

  • تقریباً 24 ساعت قبل از تولد، دمای بدن گربه شما به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و به زیر 38 درجه سانتیگراد می‌رسد.

  • گربه شما خیلی بلند میشود و بیش از حد معمول میو میو میکند. اما نترسید! این علائم طبیعی هستند و او فقط به شما اطلاع میدهد که چیزی در شرف وقوع است.

گربه و بچه گربه

نحوه زایمان گربه چگونه است؟

پس از دو ماه که از جفت گیری گربه بگذرد، زمان زایمان او نزدیک می شود. در این زمان بسیار باید به رفتار گربه دقت کرد. بعضی از گربه ها می توانند به راحتی زایمان کنند و به کمک کسی نیاز ندارند. اما در برخی از گربه ها به دلیل بزرگ بودن اندازه و وزن جنین و یا به دلیل تفاوت در نژاد ها زایمان بسیار سخت می شود و گربه نیاز به کمک پیدا می کند.

گربه 24 الی 48 ساعت قبل از زایمان خود بی حال می شود و بی قراری می کند و حتی ممکن است مدام جای خود را عوض کند. گربه قبل از زایمان خود صدا های عجیبی تولید می کند که تازه هستند و مانند ناله می باشند. با نزدیک شدن زمان زایمان گربه ها نمی توانند غذای زیادی بخورند و در روز زایمان خود ممکن است هیچ غذایی نخورند.

در ساعت های پایانی دمای بدن گربه به شدت کم می شود و به 37 درجه می رسد. از واژن گربه در لحظه زایمان، ترشحات زیادی خارج می شود که گربه مجبور است مدام آن را لیس بزند و تمیز کند.زایمان گربه ها ممکن است از یک تا چند ساعت طول بکشد. در تمام این مدت صاحب گربه نباید هیچ دخالتی در روند زایمان داشته باشد و فقط باید از دور از گربه مادر و بچه گربه ها مراقبت کند.

مراقبت‌های پس از زایمان گربه چیست؟

تغذیه گربه با غذای با کیفیت در زمان شیردهی نه تنها به گربه مادر بلکه به بچه گربه‌ها نیز کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید از دامپزشک خود در مورد غذای پس از زایمان بپرسید و او ممکن است غذایی با کالری بالاتر را پیشنهاد کند. مطمئن شوید که محل لانه سازی او با تعویض حوله‌ها و شستن مکرر پتوها تمیز بماند. گربه خود را با نوازش و تأییدهای کلامی (جملات محبت آمیز) تشویق کنید.

در چند ساعت اول پس از تولد بچه گربه‌ها را زیاد بغل نکنید زیرا این امر میتواند باعث ایجاد مشکل در اعتماد گربه مادر به بچه‌هایش شود. مراقب هرگونه بی‌توجهی یا مشکلات سلامتی در بچه گربه‌ها یا مادر باشید. بچه گربه‌های کوچکتر و ضعیف ممکن است در چند روز اول پس از تولد مورد توجه مادرشان قرار نگیرند؛ به این معنی که شما باید از آن‌ها مراقبت کنید.

اگر متوجه شدید که گربه مادر در هنگام شیردهی، نفس نفس زدن بیش از حد، بی‌قراری یا ناراحتی دارد، ممکن است مشکلات سلامتی پس از زایمان داشته باشد و باید فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. در نهایت، از دامپزشک خود در مورد عقیم کردن گربه خود پس از زایمان بچه گربه‌هایش سوال کنید. عقیم ‌سازی خطر ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم را در گربه‌های ماده از بین می‌برد. همچنین تمایل گربه شما به فرار از خانه را برای جفت گیری کاهش می‌دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (46 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (46 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده