ساعدنیوز
ساعدنیوز

نماینده مجلس : لایحه حجاب مانند قانون ماهواره خواهد شد!

  شنبه، 28 مرداد 1402 ID  کد خبر 353083
نماینده مجلس : لایحه حجاب مانند قانون ماهواره خواهد شد!
ساعد نیوز: به اعتقاد یک نماینده مجلس حاصل لایحه حجاب رویارویی مردم با یکدیگر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از جماران، موضوع زیست عفیفانه و جامعه‌ای آکنده از نشاط و مملو از عفت و پاکدامنی و بری از پلشتی جزو آمال و آرزوهای هر کشوری است. زیست عفیفانه با نگرشی که امروز نسبت به آن وجود دارد؛ لازم است که از تجربه‌ی 4 دهه‌ای که ما داشتیم و رویه‌ای که در این خصوص در پیش گرفته بودیم بهره گرفته شود و بر مبنای این تجربه که با هزینه بسیار سنگین و گزاف برای تغییر شرایط موجود استفاده می‌شد. اما متأسفانه نوع نگاهی که وجود دارد همان نگاهی را تعقیب می‌کند که در چهار دهه پیش وجود داشته است و تغییری حاصل نشده و بلکه جزم اندیشی هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: لایحه‌ای که در این خصوص بخواهد در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، مربوط به سبک زندگی مردم، نوع مراودات انسانی و نوع رفتاری است که بناست با مردم کشور صورت بگیرد. حتما باید تعمق و تأمل بیشتری در آن ایجاد شود و در عین حال مردم هم باید نظاره‌گر باشند که از چه زوایایی به این قانون نگریسته می‌شود و نمایندگان آنان چه مواضعی نسبت به آن چه که در این طرح بیان شده می‌گیرند.

من هم جزو مخالفان اعمال اصل 85 قانون اساسی نسبت به این لایحه بودم

بیگی که یکی از نمایندگان مخالف اصل 85 بود، افزود: اینکه امکان طرح موضوع مهمی با 1500 پیشنهاد را در صحن علنی مجلس نداشته باشیم، خیلی عجیب است. اینکه بگوییم، ما می‌خواهیم این موضوع را در یک کمیسیون اختصاصی با 12 الی 13 نفره بررسی کنیم که در آن هر تصمیم با 8 رأی تبدیل به قانون می‌شود و یک کشور هم باید آن را به گردن بگذارند، سزاوار نیست، من هم جزو مخالفان اعمال اصل 85 قانون اساسی نسبت به این لایحه بودم.

حتی متدینین هم نسبت به لایحه شاکی هستند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در پاسخ به این سوال که اینکه امروز مجلس در مقابل عده‌ای از متدینین که روبروی مجلس تحصن کرده اند، چه تدبیری دارد؟ گفت: امروز حتی متدینین هم نسبت به این لایحه شاکی بودند. البته پیام‌هایی که برای ما می‌آمد هم از جانب جامعه متدینین کشور بود و هم نقطه‌ی مقابل آنان بود و هر دو طیف نسبت به این موضوع و نوع مواجه‌ای که با آن صورت می‌گیرد مسأله داشتند و یک کمیسیون این ظرفیت را نخواهد داشت که بتواند جواب قانع کننده‌ای به این طیف گسترده داشته باشد. به این معنا که یک سر طیف متدینین هستند و سر دیگر طیف افرادی هستند که جذب اندیشی آن‌ها به اندازه طیف اول نبوده باشد.

باید مردم در جریان مذاکرات مربوط به پیشنهادات و تصویب بندها قرار بگیرند و قانع شوند

وی اضافه کرد: ولی هر دو طیف با این موضوع مخالف بودند و ما باید به نوعی با این موضوع مواجه شویم که امکان اقناع افکار عمومی فراهم شود و مردم در جریان لحظه به لحظه‌ی مذاکرات مربوط به پیشنهادات و تصویب بندها قرار بگیرند و قانع شوند. اگر این اقناع پیش نیاید سبب رویارویی و مواجه ملی خواهد شد که به هیچ عنوان برای جامعه ما که بیش از هر چیز نیازمند انسجام ملی در رویارویی با موضوعات و فضایی است که علیه کشور ما در بیرون ساخته می‌شود، مناسب نیست. باید بپذیریم در بیرون از مرزهای کشور به دلیل اقبال جهانی شرایط مناسبی نداریم و همه‌ی این‌ها روی هم انباشته می‌شود و تصویر خوبی را از جمهوری اسلامی ایران نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی آیا این موضوع می‌تواند تاثیرگذار در آن موضوع باشد؟ تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پر از ظروف مرتبطه است. مگر می‌شود بین موضوعات دیگر ارتباطی وجود نداشته باشد؛ نظرسنجی ای که در مورد موفقیت دولت رئیسی در یک جامعه آماری 48 هزار نفره صورت پذیرفته است، حکایت از این می‌کند که در بیش از 83 درصد زیر 5 نمره داده اند و بیش از 91 درصد نمره زیر 10 نمره داده اند که این پیام قابل تأملی را مخابره می‌کند و نشان می دهد همه اقداماتی که در جامعه صورت می‌گیرد (نمی‌توان گفت مجلس و قوه قضاییه و دولت سوا هستند چرا که مردم همه‌ی این‌ها را با همدیگر می‌بینند) در چنین بستر نارضایتی عمومی حتما باید باید با نهایت دقت، سنجیدگی، پختگی و ظرفیت اتفاق بیفتد.

ما در این لایحه شاهد رویارویی مردم با یکدیگر هستیم

احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه اگر موجبات اقناع افکار عمومی سرنوشت فراهم نشود، این لایحه مانند ماهواره خواهد شد، افزود: ما در این لایحه شاهد رویارویی مردم با یکدیگر هستیم. عدم توجه به شخصی بودن جرم در این لایحه دیده می‌شود و پر رنگ بودن برخورد جرم انگارانه در آن نیز بسیار محسوس است. یعنی ما از یک طرف عناوین مجرمانه را کم می‌کنیم تا زندان‌های ما خالی شود، چرا که اختلاف ما با دنیا در رابطه با عناوین مجرمانه بسیار بالا است، اما از این طرف چنین لایجه تی هم تصویب می شود که چهره خوبی را در دنیا برای ما نمی سازد و درعین حال موجبات اقناع افکار عمومی فراهم نخواهد شد؛ بر همین اساس، لاجرم سرنوشت قانونی که از این لایحه بدست خواهد آمد، مانند قانون ماهواره خواهد شد.

بی‌اعتمادی سم مهلکی است که تار و پود جامعه ما را از خود متاثر کرده است

نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در پاسخ به این سوال که با وجود صحبت‌های اعضای کمیسیون و نماینده‌ها مبنی بر صبر مردم تا این لایحه به سرانجام برسد چه عاملی باعث بی‌اعتمادی مردم شده است؟ گفت: این بی‌اعتمادی همین امروز به دست نیامده است و ریشه در سال‌های گذشته دارد. آن چیزی که مردم تجربه کردند پشتوانه یک قضاوت در مورد کارکردها شده است. این بی‌اعتمادی سم مهلکی است که تار و پود جامعه ما را از خود متأثر کرده است و وحدت ملی و انسجام ملی ما را مخدوش کرده است و ترمیم آن نیازمند توجه دقیق به خواست مطالبات مردم است. تا وقتی این اتفاق نیفتد این بی‌اعتمادی مدام در حال تضاد است.

باید از همان جایی که اشتباه صورت پذیرفته است، اشتباه اصلاح شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد راه‌کار این موضوع بیان داشت: ما باید این امکان را فراهم کنیم تا از همان جایی که اشتباه صورت پذیرفته است، اشتباه اصلاح شود و به مردم حق انتخاب دهیم. اگر هزاران بار بگوییم مردم حق انتخاب دارند، اما آنها حس کنند که افرادی خود را قیم آن‌ها می‌دانند، آنها بر مبنای قانون اساسی که اصالت را به آراء و حق انتخاب آنان داده است، این حق را مطالبه می‌کنند.

وی در پایان گفت: شناختن این حق موجبات وحدت ملی و انسجام کشور را فراهم می کند. اتهامی که در شرایط کنونی نظام سلطه به کشور ما وارد می‌کند اسن است که نهادهای جمهوری اسلامی ایران نمایندگان واقعی ایران نیستند. باید در مقابل این اتهام ایستاد و از به میدان آمدن مردم دفاع کرد، اما این امر نیازمند آن است که باور کنند و بپذیرند این صندوق رأی دارای اصالت است. اگر نپذیرفتند، مردم نیز در صحنه حاضر نخواهند شد و تقویت این اتهام بیشتر جای خود را نشان خواهد داد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (250 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (228 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (100 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (73 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (59 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (55 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (55 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (33 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (31 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (30 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی خاص فرشته حسینی با کیوان سریال مرداب در پشت صحنه جنگل آسفالت/ چقدر جفتشون خوب درخشیدن+عکس نگاهی به بشقاب صبحانه شیک و اروپایی خواهر ساره بیات/ چه کافه لوکس و دلبازی+عکس اولین عکس گرفته شده از مازیار لرستانی بعد از تولد/ چه نوزاد گوگولی و نازی! ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅
تیتر امروز   
ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...