چه ایده هایی مدرن برای طراحی اتاق نشیمن وجود دارد

  شنبه، 01 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چه ایده هایی مدرن برای طراحی اتاق نشیمن وجود دارد
مدرن کلمه ای است که وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما واقعاً چه معنایی دارد؟ این یک تصور غلط رایج است که مدرن کلمه ای است که یک شکل یکپارچه را دربرمی گیرد ، اما در واقع ، این کلمه یک مجموعه است که می تواند طیف کاملی از سبک ها را پوشش دهد.

ایده مدرن برای طراحی اتاق نشیمن !

مدرن کلمه ای است که وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما واقعاً چه معنایی دارد؟ این یک تصور غلط رایج است که مدرن کلمه ای است که یک شکل یکپارچه را دربرمی گیرد ، اما در واقع ، این کلمه یک مجموعه است که می تواند طیف کاملی از سبک ها را پوشش دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن

دکوراسیون مدرن دکوراسیونی مجلل و مطابق با مد روز است و از ویژگی های ظاهری این سبک دکوراسیون می توان به سادگی و خلوت بودن آن اشاره کرد. انتخاب رنگ اتاق نشیمن یکی از ضروری ترین نکاتی است که باید در ابتدا کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مورد توجه قرار گیرد. در طراحی دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن از رنگ های خنثی نظیر سفید و بژ و خاکستری و مشکی و توناژهای مختلف رنگ قهوه ای استفاده می شود. اتاق نشیمن با سبک مدرن می تواند دارای فضایی خنثی و تک رنگ و به دور از هر گونه تزیینات اضافی باشد و این سبک دکوراسیون همچنین باعث می شود تا فضای اتاق نشیمن شما بزرگ تر به نظر برسد بنابراین بهتر است برای طراحی داخلی اتاق نشیمن در آپارتمان ها و خانه های کوچک از این سبک طراحی داخلی استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن استفاده از چوب در تزیینات منزل و مبلمان است و برای پوشاندن پنجره ها در این سبک دکوراسیون از پرده های حریر و ساده استفاده می شود. استفاده از فرش های کرکی و فانتزی یکی دیگر از ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی مدرن است. مبلمان ضروری ترین وسایل در فضای اتاق نشیمن هستند بنابراین بهتر است برای طراحی اتاق نشیمن از مبلمان مدرن نظیر مبلمان ال و مبلمان نیمه ال و … استفاده کنید و مبلمان را به شیوه ای کاربردی در فضای اتاق نشیمن بچینید.

طراحی مدرن را پذیرا باشید

طرح های به سبک اسکاندیناویایی، یکی از معروف ترین سبک های دکوراسیون خانه، ظاهری مدرن به اتاق نشیمن می بخشد. در این طراحی تمام خطوط به طور واضحی قابل رؤیت هستند و از تمام قابلیت های مینیمالیستی استفاده شده است. استفاده از این سبک اتاق ما را بسیار متمایز از آنچه قبلاً بود می کند و در عین حال پیروی از این سبک، مقرون به صرفه نیز هست.ترکیب قطعاتی همانند تصویر، به خوبی با فضایی به سبک مدرن می آید. شما می توانید از تنوع گسترده محصولاتی که با این سبک سازگار هستند، بهره ببرید.
شما با جست وجو در فروشگاه های معتبر صنایع چوب و مبلمان می توانید به راحتی طراحی های مدرنی که به سبک اسکاندیناویایی بیاید را پیدا کنید. ترکیبی از این وسایل در محیط اتاق نشیمن، ظاهر اتاق را کاملاً خوشایند می کند.

اهمیت خطوط را در طراحی جدی بگیرید

چنانچه شما علاقه مند وسیله ای شده اید که به سبک معماری اتاق نشیمن نمی خورد، هنوز هم می توانید از این قطعه در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید. شما با ترکیب وسایل مختلف می توانید بافتی یکپارچه ایجاد کنید. از جمله ویژگی های این روش می توان به ایجاد رنگ بندی مختلف و فضای انعطاف پذیر اشاره کرد. این روش، با هر سبک مبلمانی، خواه مدرن باشد یا کلاسیک کارایی دارد. قرار دادن مبلمان در مکانی دنج می تواند کمکی بزرگ به دکوراسیون اتاق نشیمن کند. شاید یکی از بهترین روش ها در ایده های طراحی اتاق نشیمن، استفاده از منسوجات باشد. شعار معروفی در این زمینه وجود دارد که می گوید: کمی نرمی و لطافت، دنیای شما را تغییر می دهد.

پلان چیدمان

قبل از شروع به کار ، بهتر است ابتدا چیدمان خود را برنامه ریزی کنید . به جریانی که برای اتاق نشیمن خود می خواهید فکر کنید. آیا نشیمن برای شما یک اتاق خانواده محور است که حول نیازهای ساکنین می چرخد؟ یا دوست دارید که برای مهمان ها جذابیت بیشتری داشته باشد؟ما معمولاً تعادل بین این دو را توصیه می کنیم. از این منظر ، فعالیتهایی را که خانواده به احتمال زیاد در اتاق نشیمن انجام می دهند ، در نظر می گیریم ، اما در عین حال عناصر آن را برای دعوت کنندگی بیشتر هم قرار می دهیم.

ایده های طراحی اتاق خواب ۹ متری

پیش تر در مقاله ای در مورد دکوراسیون یک اتاق خواب ۶ متری و راه کارهای دیزاین این متراژ بحث کرده ایم (لینک داخلی). آن چه که در موضوع مقاله امروزمان تفاوت کرده است، ۳ متر ناقابل فضا است. این ۳ متر اگرچه ممکن است به نظر شما خیلی کم و ناچیز به نظر برسد، اما برای یک اتاق خواب امتیاز و فرصتی خارق العاده به حساب می آید. همان طور که می دانید، معماری داخلی و دکوراسیون امروزه به رشته هایی پرطرفدار در میان مردم اغلب کسورها بدل شده است و در کشورمان ایرن نیز چند سالی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. خانواده هایی که به اصطلاح دستشان به دهنشان می رسد، یا معامران داخلی قرارداد بسته و دکوراسیون منزل خود را به تمام لوازم و اتاق ها به وی می سپارند. جوان های هشت شان در گروی نهی چون من نیز سعی می کنند در شبکه های اجتماعی، کتب و وب سایت ها، سبک های مختلف و ایده های جدید چیدمان اتاق را مطالعه کرده و خود دست به کار زیباسازی محیط زندگی و کار خود شوند. بر همین اساس، سعی کرده ایم در بخش نخست مقاله دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری، انواع سبک های دکوراسیون منزل – البته فقط چند مورد از آن ها – را مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر

احساس راحتی

دو چیز وجود دارد که باعث می شود افراد در اتاق نشیمن احساس راحتی نکنند. اول ، طرح چیدمان است. به عنوان مثال ، موقعیت ست مبل شما ممکن است رو به درب ورودی باشد ، یا به نظر می رسدچیدمان شما به گونه ای است که قبل از نشستن لازم است که یک هزارتو را پشت سر بگذارید که این موضوعات از نقص های اساسی برای عدم راحتی است دوم ، ممکن است دکوراسیون خیلی گرانبها و لوکس باشد. یا مجموعه ای از مبلمان و اکسسوری های گران قیمت خانگی را در خود جای داده باشد که می تواند باعث نگرانی شود که مبادا تصادفاً چیزی خراب شود ، یا ممکن است به نظر می رسد محل پذیرش هتلی مجلل باشد که فقط بودن در آنجا احساس ترس ایجاد میکند تا راحتی و گرمی حضور در خانه! از این رو ، سعی کنید اتاق نشیمن خود را تا آنجا که ممکن است باز و با احساس خانه چیدمان کنید.

پالت رنگی

کلمه ی “خانگی” با آشفتگی مترادف نیست، چه بی نظمی واقعی و چه درهم ریختگی بصری لازم است در دکوراسیون نشیمن همه اجزا باهم کار کنند و تم هماهنگی ایجاد کنند. بهترین راه برای وحدت دکوراسیون استفاده از یک پالت رنگ به عنوان مرجع برای عناصر موجود در آن و پایبندی به آن است. سعی کنید الگوها و بافتهای مختلفی را نیز امتحان کنید تا اگر دکوراسیون را به یک پالت رنگی محدود می کنید ، جذابیت و شخصیت بیشتری به فضا اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن کوچک

مد و سبک های دکوراسیون داخلی هر ساله تغییر می کنند اما آنچه این میان ثابت می ماند مساحت خانه هاست. بی شک پیش از هر تغییر یا تعویض دکوراسیون دغدغه انتخاب وسایل مناسب برای یک خانه کوچک وجود دارد. ایده های زیر در چیدمان اتاق نشیمن مدرن کوچک موثر است.

  • مبلمانی با خطوط باریک انتخاب کنید:

در دکوراسیون داخلی، کوچک بودن فضا با کوچک به نظر رسیدن آن کمی متفاوت است. انتخاب مبلمانی با خطوط باریک یعنی با پایه ها، تکیه گاه و دسته هایی کم عرض می تواند راهگشا باشد.

  • از کفپوش های تیره استفاده کنید:

از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن حتی برای یک فضای کوچک نترسید. در هر فضایی فارغ از مساحت آن، ترتیب رنگ های کف تا سقف باید از تیره به روشن باشد و روشن ترین رنگ در سقف و تیره ترین رنگ دکوراسیون بر روی زمین قرار گیرد. رعایت این قاعده نه تنها فضای اتاق نشیمن را کوچک و بسته نشان نمی دهد بلکه عمق و ارتفاع اتاق را بیشتر جلوه می دهد.

  • مبلمان مدولار:

داشتن یک خانه کوچک نباید بهانه ای برای بی توجهی به زیبایی و دکوراسیون آن باشد. در واقع سبک مدرن در دکوراسیون داخلی این امکان را فراهم کرده تا بتوانیم کوچک ترین فضاها را به مکانی راحت و دلنشین تبدیل کنیم. یکی از فرصت هایی که دکوراسیون مدرن در اختیار ما قرار می دهد استفاده از مبلمان مدولار است. مبلمانی که علاوه بر فضای نشستن امکانات دیگری نظیر میز یا کتابخانه یا حتی تخت خواب را هم در اختیار ما قرار دهد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (845 نظر) خلاقیت خنده دار ایرانیِ نمونه در استفاده از کاسه توالت به عنوان منقل هنگام پختن جوجه کباب حماسه تاریخی آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (402 نظر) خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (276 نظر) مهران غفوریان: کارگردان از من خواست برقصم و خیلی خوب رقصیدم شب که اومدم خونه گریه کردم احساس کارگری میکردم!+فیلم (269 نظر) لحن شیرین رهبر معظم انقلاب به هنگام سفارش چای برای پذیرایی از میهمان ویژه اش: آقا حالا وقت چائیِ +فیلم (184 نظر) (عکس) خنده معنادار آقا در کنار موشک‌های بالستیک سپاه / پیرِ ما اشرف مخلوقات است ... (88 نظر) علی دایی: احمدی نژاد را به رختکن راه ندادم، در نامه‌ای محرمانه از تیم ملی اخراجم کرد! (75 نظر) شادی مختاری: من مخالف حضور ایران در سوریه بودم و عصبانی بودم (63 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (61 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (61 نظر) علیرضا بیرانوند: توی شهر خرم آباد برای چند تا خانواده خونه گرفتم با رهن کامل و سندشون پیش خودمه؛ هر سری که میرم اضافه تر میشن+ویدیو (60 نظر) مونا بانکی پور، مادر هاشم سریال از سرنوشت: من نمیتونم طبق سلیقه 80 میلیون ایرانی زندگی کنم، به من بگین چقدر زشتی چقدر کجی اشکالی نداره+ویدیو (51 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن الهام حمیدی/ آینه کنسول ،پرده، لوستر، گل و گیاه آپارتمانی خاص خانم بازیگر باسلیقه 👌 (49 نظر) نگاهی به استایل رسمی و شیک شهربانو منصوریان در دیدار با نیما نکیسا، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان/به امید اتفاقات بزرگ کنار هم+ عکس (45 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی بیرانوند برای تولد اکرم بانو با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (44 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه روز شنبه 21 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 21 مهر 1403
فال روزانه امروز شنبه 21 مهر ماه 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 21 مهر 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 21 مهر 1403+فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 21 مهر ماه 1403
سودابه بیضایی بازیگر نقش آنیه در طوبی: همه تلاشم را کردم تا مخاطب آنیه را در ذهنش بپذیرد
خراب کردی محمدرضا گلزار / چرا کامنت‌ها رو بستی؟ + فیلم
ادعای خنده‌دار اینترنشنال: سردار قاآنی بازداشت شده! / بعد از شکست در وعده صادق 1 و 2 عقلشان را هم باخته‌اند!
پاسخ ایران به اسرائیل کاملا مشابه خواهد بود / پالایشگاه در برابر پالایشگاه، تاسیسات هسته‌ای در برابر تاسیسات هسته‌ای
واکنش عجیب یک دختر بعد از دیدن نوید محمدزاده در حواشی داغ امروز جمعه 20 مهر 1403
اعلام نتایج مرحلۀ نهایی بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
21 رشته و گرایش جدید در دانشگاه کردستان راه‌اندازی می‌شود
اختلاف تصاویر/ فقط افرادی با هوش و استدلال منطقی بالا، که ضریب هوش اینشتین دارند می‌توانند اختلاف تصاویر "مسافر تاکسی" را در 5 ثانیه پیدا کنند
خطای دید/ حتی افرادی با هوش بصری بالا نمی‌توانند در 7 ثانیه کلمۀ «tweet» را در جدول حروف کشف کنند
منتخب روز   
حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (فیلم) فرار آمریکایی‌ها از خلیج فارس قبل از پاسخ کوبنده سپاه! / که میگفتین اسرائیل پشتش به آمریکا گرمه؟ این هم از آمریکا! تصویری جالب و پُربازدید از رهبر معظم انقلاب فنجان به دست در راهپیمایی لندن روش های نگهداری و تازه ماندن لیمو ترش دقایقی پیش؛ لبخند رضایت و حال خوش رهبر معظم انقلاب هنگام اعطا نشان فتح به سردار حاجی زاده پس از درخشش در موشک باران اسرائیل+عکس گفتگوی جذاب مسعود پزشکیان با خلبانان جت اسکورت در آسمان: انتظار نداشتیم شما ها به زحمت بیافتید؛ باعث زینت و افتخارید +ویدیو این فیلم از رهبر معظم انقلاب حسابی صهیونیست‌ها را عصبانی کرد؛ آرامش رهبری پس از پایان نماز و تبرک ایشان به تربت امام حسین(ع)+ویدیو