نکات بهداشتی درباره رژ لب

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکات بهداشتی درباره رژ لب
بهترین آرایش تمرکز بر زیباترین قسمت صورت شما است. پس بین لب و چشم‌ها، یکی را انتخاب کنید. روی انتخاب خود تمرکز کنید و بیشترین آرایش را روی نقطه تمرکز گذاشته و نقطه دیگر را کمتر آرایش کنید.برای استفاده از رژ لب خنثی و همرنگ لب، لب‌های خود را با کانسیلر یا کرم پودر قبل از اضافه کردن برق لب بپوشانید.

انتخاب نقطه مرکزی

بهترین آرایش تمرکز بر زیباترین قسمت صورت شما است. پس بین لب و چشم ها، یکی را انتخاب کنید. روی انتخاب خود تمرکز کنید و بیشترین آرایش را روی نقطه تمرکز گذاشته و نقطه دیگر را کمتر آرایش کنید.برای استفاده از رژ لب خنثی و همرنگ لب، لب های خود را با کانسیلر یا کرم پودر قبل از اضافه کردن برق لب بپوشانید.این کار لب های شما را بدون رنگ ولی زیبا و فریبنده کرده و در کنار آرایش اسموکی چشم ها فوق العاده به نظر می رسد.

برجسته کردن لب ها

برای برجسته کردن لب ها:

  1. مداد لب را دور خط طبیعی لب های خود بکشید، از مداد لب نزدیک به رنگ پوست یا رژ لب خود استفاده کنید.
  2. مقدار کمی برق لب وسط لب پایینی بزنید و لب ها را بهم کمی فشار دهید.

با استفاده از این ترفند دیگر نیازی به تزریق ژل برای برجسته کردن لب ها ندارید.

انتخاب سایه درست

“بابی بران” میک آپ آرتیست هالیوودی قسم می خورد که بهترین سایه رژلب سایه ای یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب شما است. پس سایه درست را انتخاب کنید.

بهترین راه استفاده از رژ لب

هیچ قانونی برای استفاده از رژلب وجود ندارد! بعضی از خانم ها از براش رژلب استفاده می کنند و بعضی ها هرگز از آن استفاده نمی کنند. بعضی خانم ها از انگشت میانی برای زدن رژ استفاده کرده و بسیاری مستقیما آن را روی لب می زنند.

این شما هستید که باید انتخاب کنید، در کدام حالت راحت تر هستید. بهترین راه زدن رژلب راهی است، که شما در آن احساس راحتی بیشتری می کنید. همین که رنگ را روی لب خود قرار دهید کافی است.

ماندگاری بیشتر رژلب با مداد لب

اگر از مداد لب بی رنگ یا همرنگ رژ لب خود برای پر کردن لب ها قبل از زدن رژلب استفاده کنید، رژلب شما ماندگار تر خواهد شد. برای اینکار کافی است:

  1. لب های خود را با مداد لب بی رنگ یا همرنگ لب ها پر کنید.
  2. بعد از آن می توانید رژلب را روی آن بکشید.
  3. برای حجیم تر به نظر رسیدن لب ها می توانید از یک سایه لب تیره تر یا رنگی استفاده کنید.

معمولا برق لب ها شهرت خوبی در ماندگاری ندارند. اما با کشیدن مداد لب می توانید چیزی برای ماندگاری بیشتر به برق لب ها هدیه کنید.

نکاتی برای نگهداری، مراقبت و استفاده بهتر از رژ لب

رژ لب – مراقبت و استفاده بهتر از رژ لب – رژ لب دوست داشتنی ترین، قطعه لوازم آرایشی است. یک رژ لب با کیفیت، هم ویتامینها و مواد ترمیم کننده برای لب را تامین می کند و هم شادابی و نشاط و زیبایی را به چهره شما می آورد. هر خانمی مطابق با طبیعت درونی خود رژ لبهایی با رنگ های متنوع دارد. انسان سالم عاشق رنگ ها است. رژ لب ها با رنگ های متنوع، شخص را شاداب و سر زنده می کنند. رنگ روحیه شما و اطرافیانتان را بالا می برد و انرژی مثبتی به شما و دیگران می دهد.

آنچه مسلم است رژ لب پر استفاده ترین لوازم آرایشی است. مسلما شما تا کنون رژ لب های فراوانی با رنگ های متنوع امتحان کرده اید. شاید رژ لب های شما خیلی گران یا خیلی ارزان باشند و یا شاید شما رژ لبتان را در خانه از مواد طبیعی تهیه می کنید. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که چگونه به بهترین وجه از رژ لبتان مراقبت کنید. با توجه به اینکه هر روز از رژ لب استفاده می کنید چه نکات بهداشتی را باید رعایت کنید.اگر مراسم عروسی در پیش دارید، تیم مشاوره تالارنامه، برنامه ریزی به صورت آنلاین برای شما در نظر دارند که در زیر می توانید به راحتی مراسم عروسی خود را برنامه ریزی کنید.

در تولید رژ لب از روغن ها و ویتامین ها استفاده می شود. این روغن ها در دمای عادی و گرم محیط آب می شوند و به مرور فاسد می شوند. در ادامه نکاتی را برای نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن رژ لب ها و نکات بهداشتی را برای شما ارایه داده ایم.

۱- اولین نکته درباره مراقبت از رژ لب هایتان این است که آنها را در یخچال نگهداری کنید.

رژ لبها بخاطر ماهیت روغنی و چربشان محل تجمع باکتری ها هستند. نگهداری در یخچال از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند.

۲- چنانچه لب شما دچار بیماری های پوستی و قارچی شده است به هیچ عنوان از رژ لبهایتان استفاده نکنید.

اگر به عنوان مثال لب شما تبخالی زده است و شما از رژ لبتان بر روی لب مالیده اید این رژ لب آلوده است. حتی پس از پایان دوره درمان لب شما، اگر از این رژ لب بر روی لبها بزنید مجدد تبخال خواهید زد. پس همواره نکات بهداشتی را با جدیت و وسواس رعایت کنید. به هنگام بروز بیماریهای لب، از ویتامین ای مایع و یا پماد چشمی ویتامین آ استفاده کنید و لبهایتان را چرب نگه دارد.

۳- چنانچه از روی بی احتیاطی از رژ لب هایتان در دوره بیماری های قارچی لب استفاده کرده اید به میزان نیم سانتیمتر از رژ لب را ببرید و بدور بیاندازید.

۴- از رژ لب دیگران استفاده نکنید. استفاده از رژ لب دیگران موجب انتقال بیماری های پوستی، قارچی، خونی، و فساد دندان می شود.

۵- از رژ لبهای خشک و کهنه و مانده استفاده نکنید. اینگونه رژ ها، پوست لب شما را خشک و پوسته پوسته می کند.

۶- به هنگام خرید رژ لب، تستر را روی لب نزنید. کمی از تستر را روی پوست دست بکشید و دستتان را در کنار صورتتان قرار دهید تا رنگ را بررسی کنید.

۷- هیچگاه از رژ گونه چرب به عنوان رژ لب استفاده نکنید. زیرا پوست لبهایتان آسیب می بیند.

در ادامه نکاتی برای ماندگاری رژ لب در آرایش شما ارایه می دهیم.

۱- برای ماندگاری بیشتر رژ لب بر روی لبتان، ابتدا با مداد خط لب زمینه ی لب را رنگ کنید.

اگر از رژ لب های کمرنگ استفاده می کنید، خط لبی که رنگ لب است را بکار ببرید. چانچه از رژ لب های قرمز استفاده می کنید خط لب قرمز را بکار ببرید.

۲- همواره خط لب را با رژ لبتان ست کنید. بسیار دیده شده است که خط لب بسیار پر رنگ را با رژ لب کمرنگ یا قرمز رنگ استفاده می کنند.

اینکار آرایش نا زیبا و چهره مضطرب و نا آرامی از شما بوجود می آورد. همواره هارمونی و هماهنگی رنگ ها در ناحیه لب به زیبایی و آرامش صورت شما می افزاید .

۳- خط لب را حتما بکشید. اینکار لبهای شما را زیبا تر و واضح تر می کند.

۴- خط های طبیعی لب های شما همواره زیباترین نوع خط هستند پس بی جهت بالاتر و پایین تر از لب خط نکشید.

سعی نکنید تا با خط لب، لب هایتان را بسیار بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. در نزد بیننده و مخاطب شما، لبهایتان غیر طبیعی و گاهی زننده جلوه کرده و نوعی بی اعتمادی ایجاد می کند.

۵- داخل لبها را رژ نمالید. زیرا این ناحیه به هنگام حرف زندن با دندان ها تماس پیدا میکند و دندان هایتان رنگی میشود که مسلما تصویر و پرستیژ خوبی در نزد بیننده ندارد

لوازم آرایش اصل و تقلبی را تشخیص دهید

احتمالا پیش از خرید یک رژلب باکفیت برایتان سوال پیش می آید که چگونه رژلب اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص بدهیم؟ ما در ادامه این مقاله به نکاتی می پردازیم تا این موضوع مهم را تشخیص دهید و خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

  1. لوازم آرایش را از فروشگاه معتبر تهیه کنید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین در رقابت با یکدیگر سعی می کنند که بهترین برند را با کیفیت بالا تحویل مشتری بدهند. از این رو خرید اینترنتی رژلب فرصت مناسبی خواهد بود.
  2. در صورتی که می خواهید رژلب را به صورت آنلاین بخرید، به نظرات دیگر کاربران نیز توجه کنید. تجربیات دیگران به شما کمک بسزایی خواهد کرد.
  3. برچسب اصالت محصول یکی از نکاتی است که باید در خرید رژلب اصل به آن توجه کنید.
  4. معمولا فروشگاه هایی که اِستَند برند یک لوازم آرایش یا نمایندگی یک برند آرایشی را دارند، محصولات اصل را به مشتریان خود عرضه می کنند.
  5. بسیاری از رژلب های تقلبی، قیمت کمتری نسبت به برند اصلی دارند.
  6. معمولا رژلب اصل بوی تند و غلیظی ندارد، مگر آنکه رژلب عطری باشد.
  7. اگر می خواهید یک رژلب از برند معروفی همچون رژلب هدی بیوتی، رژلب مک، فنتی، رژلب لانکوم، دیور یا کایلی تهیه کنید، ابتدا عکس رژلب اصل را در اینترنت مشاهده کنید و جزئیات آن را با رژلب خود مقایسه کنید.
  8. در کل دنیا میزان تولید لوازم آرایش تقلبی برندهای گران قیمت و معروفی که معرفی کردیم، بیشتر از برندهای ارزان یا به اصطلاح داروخانه ای است.
  9. کیفیت چاپ و بسته بندی محصول تقلبی، بسیار پایین تر از برند اصلی است.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (643 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (309 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (237 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (174 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (164 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (125 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (103 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (92 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (79 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (65 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
10 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند و به آن توجه نمی‌کنند
افزایش 45 درصدی حقوق کارگران در راه است؟
نکاتی درباره اولین گفت‌و‌گوی زندۀ تلویزیونی رئیس جمهوری / پای پزشکیان روی پوست خربزه نلغزید
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
شهرام حقیقت دوست؛ بازیگری در اوج با یک امضای منحصر به ‌فرد / از خط قرمز تا قلب رقه
تهدیدها و افشاگری‌های هنرمندان؛ واقعیت یا بازی رسانه‌ای؟
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب «ناگهان هوس»؛ عاشقانه‌ای دیگر از نویسنده رمان «مثل آب برای شکلات»
معلم بلاگرها اعمال قانون می‌شوند
کتاب خوب بخوانیم ؛ بهترین نامه‌های عاشقانه‌ای‌ که نویسندگان نوشته‌اند؛ روایت‌هایی از عشق و دلدادگی
دانلود آهنگ جدید؛ آهنگ محسن یگانه بنام بترس +متن و موزیک ویدئو/مسافره راهای دور آی ماهی آبای شور
ولخرجی مادر فرح پهلوی از جیب مردم برای ختنه سورون نوه پادشاه مراکش! + سند
(ویدیو) صحبت های جنجالی حمید گودرزی: به هیچ عنوان علاقه‌ای به ازدواج کردن دوباره ندارم، دوباره اشتباه نمیکنم، بعید میدونم هیچوقت عاشق بشم
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
منتخب روز   
رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای