نکات کلیدی در مورد خرید ساعت

  چهارشنبه، 11 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکات کلیدی در مورد خرید ساعت
ساعت ها می توانند نشان دهنده استایل و شخصیت افراد باشند.پس یک ساعت مچی شیک و باکلاس، یکی از ضروری ترین وسایلی است که هر فرد شیک پوش باید داشته باشد. داشتن یک ساعت برند نه تنها باعث می شود شما یک جنس خوب و با کیفیت را برای سال های زیادی استفاده کنید بلکه به شما اعتماد به نفس بالایی هم می دهد.

همه ما در طول زندگی حتما یکبار ساعت مچی خریده ایم. ولی چرا خرید ساعت مچی انقدر سخت است و نمی شود به آسانی از آن رد شد؟ این روزها هدف از داشتن یک ساعت مچی، صرفا آگاه شدن از زمان نیست بلکه بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده و هدف اصلی از داشتن ساعت فراموش شده است. ساعت ها می توانند نشان دهنده استایل و شخصیت افراد باشند.پس یک ساعت مچی شیک و باکلاس، یکی از ضروری ترین وسایلی است که هر فرد شیک پوش باید داشته باشد. داشتن یک ساعت برند نه تنها باعث می شود شما یک جنس خوب و با کیفیت را برای سال های زیادی استفاده کنید بلکه به شما اعتماد به نفس بالایی هم می دهد.

در این مقاله سعی کردیم به نکاتی اشاره کنیم که برای انتخاب ساعت مچی باید در نظر گرفت. موارد زیادی هستند که باید در خرید یک ساعت خوب در نظر گرفت. اولین نکته ای که هنگام خرید ساعت باید مد نظر داشته باشید اندازه ساعت است. باید به این نکته توجه داشته باشید که ساعتی که قصد خریدنش را دارید با سایز مچ دست شما متناسب باشد. البته هیچ استاندارد خاصی در این زمینه وجود ندارد.

اگر قرار است برای اولین بار از ساعت استفاده کنید، بهتراست ساعتی بخرید که نه خیلی تنگ و نه خیلی برای دستتان گشاد باشد. مورد دیگری که نباید در هنگام خرید ساعت فراموش کنید شکل و طرح ساعت است. این بیشتر به سلیقه شما مربوط می شود. ساعت ها به طور کلی یا گرد هستند یا مستطیل. جالب است بدانید طرح ساعت می تواند نشان دهنده ابعادی از شخصیت شما باشد.

یک ساعت با کیفیت و خوب بیان گر فردیت گرایی شماست.

ساعت فقط یک قطعه کاربردی نیست، بلکه باید از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر از پوشیدن ساعت خود لذت نبرید، پول خود را هدر داده اید.

بهتر است خودتان ساعتتان را انتخاب کنید.

بر خلاف موارد دیگر، مانند اتومبیل که مردان به طور سنتی خرید می کنند، بهتر است ساعت مچی را خودتان انتخاب کنید. زیرا ساعت مچی باید شخصیت شما را منعکس کند.

درک درستی از قیمت یک ساعت داشته باشید

یکی از معیارهایی که در خرید ساعت مچی اهمیت بسیاری دارد، قیمت آن است. با این حال، قبل از بحث در مورد قیمت گذاری مهم است که ارزش یک ساعت را در نظر بگیرید. قیمت مهم ترین چیز نیست. اگرچه اکثر افراد برای خرید ساعت مچی یک بودجه اختصاصی در نظر می گیرند، اما بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا یک ساعت با کیفیت نصیبتان شود.

نوع ساعت مچی را مشخص کنید

سبک زندگی شما در انتخاب مدل ساعت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال ساعت مچی عقربه ای می خواهید و یا به دنبال یک ساعت مچی ورزشی هستید؟ صفحه ساعت چراغ داشته باشد و یا خیر؟اگر یک بازرگان و یا مدیر هستید، پیشنهاد ما به شما ساعت های مچی بند چرمی است.اگر ورزشکار هستید و یا سبک لباس پوشیدن شما کژوال است بهتر است ساعت دیجیتال استفاده کنید.

ضد آب بودن ساعت بسیار مهم است

ضد آب بودن ساعت مچی به این معنا نیست که در حمام یا شنا از آن استفاده کنید. آب بزرگترین دشمن ساعت است. اگر با ساعتتان شنا کنید و کارھای مشابه انجام دھید، باید آن را چک کنید.

شکل ساعت مچی

گرد یا مستطیل! به طور کلی ساعت ها از این دو نوع مدل فراتر نمی روند و با قدری تفاوت مثلا ساعت های بیضی شکل و مربع شکل باز هم شبیه به دایره و مستطیل هستند. این قاعده به صورت کلی است و هیچ ضابطه ی دقیقی نمی توان برای آن برشمرد، اما گفته می شود صفحه ساعت مچی به شکل دایره انعطاف پذیری شخصیت را نشان می دهد و یک صفحه مستطیلی ساعت مچی می تواند نشان دهنده شخصیت منضبط فرد باشد. به هر حال برای خرید ساعت باید این گزینه را با خودتان حل کرده باشید که ساعت گرد یا مستطیل را می پسندید.

قیمت ها را مقایسه کنید

تقریبا می شود گفت که مقایسه کردن قیمت ساعت مچی فیک کاری بیهوده است. چراکه این نوع ساعت ها به وفور در بازار وجود داشته و کیفیت هیچ کدام از آن ها مشخص نیست. بسیاری از ساعت های مچی فیک کیفیت خوبی دارند اما فروشنده آن را ارزان می فروشد و برعکس بسیاری از ساعت ها کیفیت بسیار بدی دارند و با قیمت بسیار گزافی به فروش می رسند. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از انواع ساعت مچی فیک نه به صورت تک یا عمده، بلکه به صورت کیلویی توسط فروشگاه های ساعت یا دستفروش ها خریداری می شوند!

حال اگر بخواهید ساعت مردانه «های کپی» و ساعت زنانه یا ساعت اورجینال بخرید، شرایط متفاوت خواهد بود. امکان مقایسه قیمت انواع ساعت اورجینال و های کپی در فروشگاه های مختلف چه فروشگاه های فیزیکی و چه فروشگاه اینترنتی وجود دارد. می توانید به خیابان هایی که در شهرتان به عنوان بورس ساعت فروشی شناخته می شوند مراجعه کرده و قیمت ساعت مچی مد نظرتان را بپرسید و با یکدیگر مقایسه کنید.البته اگر وقت کافی ندارید یا حوصله گشت زدن در خیابان های شهر را ندارید یا اصلا در شهر شما چنین امکانی به دلیل کمبود فروشگاه های ساعت فروشی وجود ندارد، خرید اینترنتی ساعت بهترین گزینه است. می توانید با مراجعه به سایت های معتبر، قیمت ساعت مچی انتخابی خود را مشاهده کنید. یکی از ویژگی های خرید اینترنتی ساعت مچی این است که به راحتی به ویژگی های ساعت دسترسی پیدا می کنید و امکان مقایسه اجزاء ساعت های مختلف با هم نیز وجود دارد.

خدمات پس از فروش را مد نظر قرار دهید

بسیاری از فروشگاه های ساعت هیچ نوع گارانتی یا خدمات پس از فروش بر روی کالاهای خود ارائه نمی دهند. این در حالی است که خرید ساعت مچی بدون گارانتی یک کار اشتباه است. البته طبیعی است که مدل های فیک نمی توانند گارانتی داشته باشند. با این حال انواع ساعت مچی «های کپی» و اورجینال باید برای برخی زمینه ها گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه دهند.

نکات کلیدی درخرید ساعت مچی

  • با توجه به نوع پوشش خود ساعت مچی خریداری کنید مثلا اگر همیشه از تیپ های رسمی استفاده می کنید بهتر است به جای خرید ساعت مچی های با بند پلاستیکی از بندهای استیل و چرم استفاده کنید .
  • حدالمکان ساعت مچی انتخاب کنید که نمایشگر تاریخ و روز داشته باشد.
  • از خرید ساعت مچی در کنار خیابان جدا خودداری کنید، زیرا به نوعی دور ریختن پول است .
  • اگر از پیراهن و یا مانتوهایی که آستین بلند دارند استفاده می کنید از ساعت مچی تهیه کنید که بند نازک تری دارد.
  • ساعت های مچی بند چرمی معمولا رسمی تر به نظر می رسند . اگر ساعت مچی بند چرمی استفاده می کنید بهتر است که رنگ آن را با رنگ کیف، کمربند و کفش خود ست کنید.
  • اگر می خواهید ساعت مچی با با بند استیل به دستتان کنید رنگ صفحه ساعت را با رنگ کمربند و کفش خود هماهنگ کنید.
  • ساعت مچی با کارت گارانتی خریداری کنید تا اگر به هر دلیلی برای ساعتتان مشکلی پیش آمد بتوانید از آن استفاده کنید .( که البته در ایران گارانتی بکارتان نمی آید )
  • از سلامت باتری ساعت مچی خود مطمئن شوید . برخی از ساعت های مچی با باتری کار می کنند و بعد از مدتی باید باتری آن را تعویض نمود. در عوض دسته ای دیگر از ساعت های مچی تولید شده اند که با حرکت مچ دستان شارژ می شود.
  • باتوجه به ظاهر خود ساعت مچی مناسب را انتخاب کنید .
  • از ضد آب بودن ساعت مچی مطمئن شوید .
  • سعی کنید ساعت مچی های ضد آب را انتخاب کنید . این دسته از ساعت ها در اعماق ۳۰ تا ۱۰۰ متری ضد آب باقی خواهند ماند.
  • ساعت مچی با دوام انتخاب کنید .
  • دوام یک ساعت مچی را نمی توان از روی ظاهر آن قضاوت کرد، بنابراین اگر قصد خرید ساعت های گرانقیمت را دارید ما به شما برندهایی چون رولکس و رادو را پیشنهاد می کنیم. ولی اگر بودجه خرید شما محدود است از برندهایی چون سیکو، کاسیو و سواچ استفاده کنید.
  • همواره ساعت مچی خریداری کنید که ضخامت بند آن ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰ و ۲۲ میلی متر باشد چرا که در دسترس تر بوده و قیمت مناسب تری دارند. ساعت های مچی که ضخامت بند آن بیش از ۳۵ میلی متر باشد به سختی تعمیر شده و بندهای آن گرانقیمت هستند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!