نکات مهم برای آرایش پوست سبزه

  جمعه، 24 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات مهم برای آرایش پوست سبزه
برای آرایش پوست سبزه نکته ها و تکنیک هایی وجود دارد که با دانستن و انجام آن ها چهره خود را جذاب تر و زیباتر میکنید. چنانچه پوست سبزه و تیره ای دارید با ما همراه باشید تا شیوه های آرایش اینگونه پوست ها را با شما در میان بگذاریم.

پوست سبزه یکی از زیباترین رنگ پوست های دنیا است که جذابیت خاصی دارد, کسانی که پوست شان سبزه است معمولا موهای مشکی و مژه های پری دارند. آرایش کردن خانم هایی که پوست تیره دارند نیاز به مهارت بیشتری دارد زیرا باید از ترفندهایی استفاده کنند که پوست شان را زیباتر نشان دهد.

تشخیص رنگ پوست

وقتی آرایش ندارید و صورتتان کاملا عاری از هرگونه مواد آرایشی است، یک لباس سفید به تن کنید . و پس از آن یک لباس کرم رنگ را امتحان کنید. مقایسه کنید که کدام لباس ، تن های رنگ پوست شما را تکمیل می کنند. اگر لباس سفید برای شما سایه ایجاد می کند و باعث میشود تیره تر نشان داده شوید، پوست شما در دسته پوست سبزه ی گرم طبقه بندی می شود. اگر لباس کرم رنگ برایتان مناسب تر است شما پوست سردی دارید و اگر هر دوی این لباس ها برایتان مناسب و معمولی است پوست شما در دسته سبزه طبیعی قرار دارد.

زنانی که پوست تیره دارند رنگ های آرایشی زیر برایشان فوق العاده جذاب می باشد:

  • هلویی
  • طلایی
  • برنز
  • نارنجی، قرمز
  • قهوه ای

اگر بیشتر به دنبال رنگ های سرد هستید از این رنگ ها استفاده کنید:

  • آبی
  • بنفش
  • نقره ای
  • صورتی
  • قرمز، آبی

نکات مهم برای آرایش پوست سبزه و گندمی و تیره

اگر قصد دارید مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای صورتتان را میکاپ کنید باید موارد زیر را رعایت کنید تا مناسب ترین آرایش را برای پوست تیره خود انجام دهید و چهره ای جذاب تر از قبل را تجربه کنید.

استفاده از مرطوب کننده برای آرایش پوست سبزه

کسانی که پوست تیره دارند، به خصوص اگر پوست شان خشک باشد، اگر به درستی آن را مرطوب نکنند، ممکن است پوست شان کدر و خاکستری به نظر برسد. بعد از حمام و هر بار که صورت خود را می شویید، حتما از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید که رطوبت مورد نیاز صورت و بدن را حفظ کند. با مرطوب کننده ظاهری شاداب و جذاب خواهید داشت.

استفاده از ضدآفتاب برای آرایش پوست سبزه

اگر پوست تیره دارید به این معنا نیست که برای محافظت از آن در برابر اشعه های مضر آفتاب نیاز به کرم ضدآفتاب ندارید. البته پوست های روشن تر در معرض آفتاب، آسیب بیشتری می بینند ولی پوست تیره هم نیاز به مراقبت دارد، بنابراین با در نظر گرفتن ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان، اقدام به خرید آن کنید.

استفاده از کرم پودر مناسب برای آرایش پوست سبزه

کرم پودر در واقع پایه هر آرایش است. همیشه کرم پودری بخرید که رنگ آن با رنگ پوست طبیعی شما متناسب باشد. همچنین می توانید از دو رنگ کرم پودر استفاده کنید. رنگ روشن تر برای مرکز صورت و رنگ طبیعی پوست برای اطراف. با این کار پوست شما روشن تر به نظر می رسد. از پودرهای شفاف اجتناب کنید چون باعث می شوند پوست شما کدر و خاکستری رنگ شود. همیشه کرم پودر را روی خط چانه امتحان کنید و اگر مناسب شما نیست، با ترکیب رنگ، رنگ مورد نظر خود را بسازید.

استفاده از کانسیلر برای آرایش پوست سبزه

رای پوشاندن لک های زیر چشم و سایر قسمت های صورت، از کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای از بین بردن تیرگی زیر چشم کانسیلر را به شکل مثلتی روی گونه ها تا کنار ابرو بزنید.

استفاده از هایلایتر برای آرایش پوست سبزه

برای اینکه چشمان خود را درشت تر نشان دهید، زیر استخوان بالای ابرو، کمی هایلایتر بزنید. بالای لب ها هم درست روی برآمدگی لب بالایی هم می توانید از هایلایتر استفاده کنید. روی گونه ها نیز می تونید از هایلایتر استفاده کنید. به جای هایلایترهای نقره ای و صورتی باید از هایلایترهایی که ته رنگ طلایی دارند استفاده کنید.

پوست سبزه

استفاده از آرایش چشم برای آرایش پوست سبزه

آرایش چشم مهم ترین قسمت آرایش است که باعث می شود چشمان شما درشت تر و زیباتر دیده شوند. برای رویدادهای معمولی و روزمره بهتر است که از رنگ های روشن برای آرایش چشم اجتناب کنید و از رنگ هایی مثل قهوه ای، صورتی و طوسی به عنوان سایه استفاده کنید و آرایش چشم تان را با مقدار قابل توجهی ریمل کامل کنید. برای یک رویداد یا مهمانی خاص می توانید رنگ هایی مثل بنفش و آبی و سبز را امتحان کنید یا رنگ هایی مثل مسی و قهوه ای.

برای پر کردن ابروها می توانید از سایه ابرویی استفده کنید که چند درجه روشن تر از رنگ موی خودتان باشد. برای بهتر نشان دادن درخشش طبیعی چهره از سایه هایی استفاده کنید که نیمه مات یا براق هستند.

استفاده از برنزر برای آرایش پوست سبزه

برنزر یکی از محصولات آرایشی محبوب برای علاقه مندان به آرایش است. برنزر باعث می شود که پوست شما تازه تر و درخشان تر به نظر برسد. برای انتخاب برنزر رنگ هایی را انتخاب کنید که دو درجه تیره تر از رنگ پوست خودتان باشند و حواستان باشد که برنزر را نباید به همه صورت بزنید.

استفاده از رژ لب برای آرایش پوست سبزه

انتخاب رنگ رژ لب برای کسانی که پوست تیره دارند، انتخاب سختی است. رژ لب های به رنگ بژ، قهوه ای، شکلاتی، صورتی، طلایی، بنفش مایل به قرمز، ارغوانی و شرابی استفاده کنید. از رژ لب هایی که زیادی براق هستند اجتناب کنید. اگر پوست شما ته رنگ گرم تر دارد از رنگ هایی مثل هلویی و قرمز مایل به نارنجی هم می توانید استفاده کنید.

استفاده از رژ گونه برای آرایش پوست سبزه

رژ گونه یکی دیگر از لوازم آرایشی جذابی است که باعث ایجاد طراوت و تازگی در ظاهر می شود. رنگ هایی مثل هلویی تیره، برنز، نارنجی تیره، مرجانی، شرابی و طلایی برای پوست سبزه مناسب است. در مجموع برای پوست های تیره باید از رژ گونه های تیره تر استفاده کنید.

از اینکه از رنگ های تیره تر استفاده کنید، نترسید و رنگ های مختلف را امتحان کنید. اگر پوست سبزه دارید به این معنا نیست که نمی توانید رژ قرمز یا سایه آبی داشته باشید. باید انواع آرایش ها را تجربه کنید تا بتوانید بهترین رنگ و ترکیب را برای خودتان پیدا کنید.

استفاده از خط چشم در آرایش پوستهای سبزه و تیره

از خط چشم متوسطی که نه زیاد نازک ونه پهن است تنها در پشت چشم زده وبهتر است در زیر چشم خط چشم نداشته باشید به جز در مواردی با لباسهای روشن که از مدادهای همرنگ آن در زیر چشم خط باریکی بکشید.

گاهی می توان به جای استفاده ازانواع سایه های روشن تنها از یک رنگ مداد روشن به شکل خط چشم در زیر و پشت چشمها کشید که البته بهتر است فقط در زیر چشمها کشیده شود و این امر کاملا سلیقه ای است.بعضی وقتها هم با کشیدن یکبار مداد رنگی هماهنگ با رنگ لباس بر روی خط چشم سیاه وپهن پشت چشم وادغام این دو رنگ نیز جذابیت خاصی به چشمهای مشکی با این رنگ پوست خواهید داد.

نکاتی برای آرایش چشم مشکی برای پوست سبزه

در آرایش چشم ها و یا چهره بهتر است رنگ پوست مد نظر قرار گیرد. زیرا آرایش چشم ها و چهره شما باید متناسب با رنگ پوست شما باشد.در آرایش چشم مشکی در افراد با رنگ پوست سبزه نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که بهتر است از سایه های خیلی تیره و خط چشم های ضخیم اجتناب کنید زیرا باعث تیره تر شدن و خسته تر نشان دادن چهره شما می شود.در این مورد بهتر است از رنگ های روشن تر یا رنگ قهوه ای و بژ، استفاده کنید. از سایه گلبهی برای پلک استفاده نکنید زیرا چشم های شما را بی حال نشان می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!
تیتر امروز   
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر