نکات مهم در دکوراسیون اداری

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکات مهم در دکوراسیون اداری
همانطور که دکوراسیون داخلی منزل اهمیت زیادی دارد. و برای طراحی آن بیشتر وقت میگذارید.  باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز بیشتر اهمیت بدهید. زیرا با طراحی محیطی زیبا برای محل کار خود میتوانید با روحیه کارهای خود را انجام دهید. امروزه یکی از مهم ترین بخش های زندگی که کار و کسب درآمد است

همانطور که دکوراسیون داخلی منزل اهمیت زیادی دارد. و برای طراحی آن بیشتر وقت میگذارید. باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز بیشتر اهمیت بدهید. زیرا با طراحی محیطی زیبا برای محل کار خود میتوانید با روحیه کارهای خود را انجام دهید. امروزه یکی از مهم ترین بخش های زندگی که کار و کسب درآمد است بیشتر افرادی که در محیط اداری مشغول به کار هستند به محیط کار خود اهمیت زیادی نمیدهند و آن را ساده طراحی میکنند. اما کار کردن در یک محیط شیک و زیبا تاثیر زیادی در کار شما دارد. یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران داخلی طراحی دکوراسیون اداری است. محیط کار افراد خانه ی دوم آنهاست باید همانطور که به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت میدهید و شیک و زیبا طراحی میکنید تا هنگامی که در خانه هستید احساس آرامش و راحتی کنید.باید به محیط کار خود نیز اهمیت بدهید و یک محیطی استاندارد و کاربر پسند طراحی کنید.در طراحی دکوراسیون اداری باید به نکات زیادی مانند رنگ دیوار ها و نور و نحوه ی قراردادن و چیدمان میز اداری و مبلمان توجه کنید.اگر یک محیط اداری شیک و مدرن داشته باشید هم باعث افزایش روحیه و انگیزه ی شما برای ادامه ی کار و همچنین باعث دید مثبت سایرین به شما میشود.کار کردن در محیطی شیک در شخصیت و زندگی شما نیز تاثیر دارد.

یکپارچگی در دکوراسیون اداری

منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی کلی میان اجزای مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون اداری است. شکل چینش عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگ ها و نورپردازی از جمله مواردی است که می تواند به حفظ این یکپارچگی کمک کند. یک دکوراسیون اداری مدرن باید دارای طرحی یکپارچه باشد. مهم آن است که در عین تفاوت ها، از نظر سبک طراحی دارای تم مشخصی باشید.

لزوما منظور از هماهنگی، همسان بودن نیست. استفاده از یک رنگ ثابت در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. گاهی رنگ ها در عین تضاد، مکمل های خوبی برای یکدیگر هستند؛ و طراح دکوراسیون اداری را به هدفش از طراحی نزدیک می کنند. همچنین عناصر و رنگ ها دارای معانی خاصی هستند؛ که توجه به آنها موجب افزایش هماهنگی میان فضای داخلی دکوراسیون اداری با تصور بیرونی افراد خواهد شد. به عنوان مثال در اغلب موارد افراد شرکت های ساختمانی را با رنگ زرد می شناسند.

موضوع فعالیت در طراحی دکوراسیون اداری

شاید این مهمترین موضوع در هنگام طراحی دکوراسیون اداری لاکچری باشد. اینکه موضوع فعالیت شرکت شما چیست و این موضوع موجب ایجاد چه فرهنگ سازمانی خاصی در محیط می شود؛ در انتخاب طرح مناسب اداری بسیار مهم است. به عنوان مثال طراحی داخلی مطب پزشکان دارای هارمونی رنگی متفاوتی با طراحی داخلی دفتر معاملات املاک یا یک باشگاه ورزشی است.

افزایش بهره وری و توجه به سلامت کارکنان

یکی از اهداف اصلی طراحی مجدد دکوراسیون در دفاتر اداری، بهبود وضعیت کاری کارکنان است. مبلمان مناسب و با کیفیت، بخصوص در زمینه میز و صندلی های اداری، اهمیت بسیاری در کیفیت کار و سلامت کارکنان دارد. نزدیک به نیمی از عمر کارکنان در دفتر کار و در حالت نشسته روی صندلی اداری می گذرد.

داشتن یک میز مناسب و دسترسی درست به وسایل مورد نیاز، در کنار داشتن صندلی های ارگونومیک، از مهم ترین نکاتی است که در این زمینه باید به آن توجه کرد. صندلی های ارگونومیک به کاربر کمک می کنند تا ساعات بیشتری را با انرژی مناسب به ادامه فعالیت بپردازند. در کنار موارد گفته شده رعایت حریم خصوصی کارکنان موضوع دیگری است که موجب آسودگی آنها در فضای کار می شود. این موضوع به خصوص در دکوراسیون اداری مدرن که از فضاهای اداری یکپارچه و باز استفاده می کنند از اهمیت بیشتری برخودار بوده و باید به کمک استفاده مناسب از پارتیشن های اداری مدیریت شود.

مسئله دوام و بودجه

در نهایت بررسی مسئله دوام و بودجه مدنظر کارفرما می تواند تکمیل کننده اطلاعات مورد نیاز برای آغاز طراحی دکوراسیون اداری شود. نوع استفاده از مبلمان اداری می تواند روی دوام آنها تاثیر بگذارد. بنابراین انتخاب محصولاتی که با توجه به نوع استفاده، از دوام بالایی برخوردار باشند با اهمیت است.

شیشه در دکوراسیون اتاق کار برای پویایی بیشتر

همانطور که اشاره شد، شکستگی های سقف و دیوار از المان های سبک مدرن دکوراسیون اداری هستند. در کنار آن استفاده از متریال شیشه هم به ایجاد حس پویایی و رشد کمک می کند. علاوه بر آن استفاده از شیشه به عنوان یک راه هوشمندانه برای تفکیک فضاها به کار رفته است.

طراحی اتاق کار با رنگ های آرامش بخش

به عقیده گروه معماری سعید شادمان برای ایجاد آرامش در محیط، می توان از خاصیت اثر بخش رنگ ها بهره برد. برای مثال در این پروژه از ترکیب رنگ های سفید و طوسی برای دیوارها در کنار مبلمان سبز رنگ استفاده شده تا علاوه بر القاء آرامش در دکوراسیون اداری، حس سرزندگی هم به کارمندان منتقل شود.

چیدمان اتاق مدیریت

نحوه چیدمان اتاق مدیریت باید به شکلی کاملا مدرن و امروزی باشد زیرا مهمترین تصمیم گیری ها و همچنین قرارهای کاری مهم در آن برگزار خواهد شد. قطعا نحوه چیدمان در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت بر عملکرد مجموعه و مدیر عامل تاثیر زیادی خواهد داشت.

طراحی دیوار چوبی یا انواع دیوارکوب های مدرن و خاص

  • طراحی فایل های اداری
  • طراحی انواع کمد چوبی
  • انتخاب و طراحی میز مدیر عامل خاص
  • انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری
  • نورپردازی
  • طراحی و ساخت یک کتابخانه اداری
  • انتخاب مبلمان و صندلی مدیر عامل
  • انتخاب متریال برای کفپوش
  • استفاده از گل و گیاهان طبیعی
  • انتخاب اکسسوری های خاص و مدرن

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!