نکات مهم و کاربردی انواع مختلف زنجیر طلا

  دوشنبه، 16 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات مهم و کاربردی انواع مختلف زنجیر طلا
نخست معین فرمائید که چه دسته زنجیر طلایی می خواهید. به‌طورکلی زنجیر طلا جواهرات به دو نوع تقسیم میگردد: زنجیر طلای توپُر و زنجیر طلای توخالی زنجیر توپراین گونه زنجیر با اعتنا به طلای به فعالیت رفته در آن به سه طرز صحیح می‌گردد

نخست معین فرمائید که چه دسته زنجیر طلایی می خواهید. به طورکلی زنجیر طلا جواهرات به دو نوع تقسیم میگردد: زنجیر طلای توپُر و زنجیر طلای توخالی زنجیر توپراین گونه زنجیر با اعتنا به طلای به فعالیت رفته در آن به سه طرز صحیح می گردد:

  • طلای جامد: این طلا و جواهرات درجات خلوص متفاوتی داراست البته فلز شالوده آن طلاست. این طلا جواهرات ارزشش از هر طلای دیگری طولانی تر میباشد.
  • طلای نوردشده: این طلا و جواهرات از اتصال کاغذ های طلا جواهرات روی یک فلز مبنا که معمولا نقره میباشد ساخته می گردد. ارزشش از طلای جامد کمتر و از روکش طلا جواهرات اضافه میباشد.
  • روکش طلا جواهرات: در این نحوه آلیاژ فلزی را در طلای مذاب غوطه ور می نمایند تا پوشش طلایی روی آن تشکیل شود. این طلا جواهرات از دیگر طلاها ارزان خیس میباشد و به محافظت متعددی نیاز دارااست، چون روکش آن مستعد ساییدگی، لکه دار شدن و زنگ زدن میباشد. این زنجیر را بعداز مدتی مجددا بایستی روکش طلا جواهرات بزنید.

انواع مختلف زنجیر طلا را بیشتر بشناسید:

  • زنجیر طلا کلاسیک: از گذشته تا کنون این مدل از زنجیرها یکی از انتخاب های اصلی بانوان بوده است. اگر شما به دنبال طراحی استاندارد و اصولی یک زنجیر هستید، تنها راه خرید یک زنجیر کلاسیک می باشد. این مدل از زنجیرها را می توانید هم با آویز و هم به صورت تکی استفاده نمایید.
  • زنجیر کابلی: رایج ترین نوع زنجیر، این مدل می باشد و نام دیگر آن زنجیر حلقه ای هم است. شکل ظاهری این زنجیرها به صورت حلقه های دایره ای یا بیضی شکلی میباشد. هنگام استفاده نمای خاصی به گردن شما بخشیده خواهد شد.
  • زنجیر رولو: شکل ظاهری این مدل شبیه مورد قبل است با این تفاوت که حلقه ها با فاصله ی ۱۸۰ درجه از یکدیگر قرار گرفته اند.
  • زنجیر بافت: طرح این مدل برگرفته از روم شرقی می باشد که خودش به تنهایی انواع مختلفی دارد از قبیل: طنابی، توپی، گندمی، متقاطع، پاپ کورن و…. . اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که به طرح ها و مدل های پیچیده علاقه دارید، این مدل بهترین گزینه خواهد بود. استفاده از این مدل هم با آویز و هم بدون آویز امکان پذیر است.
  • زنجیرهای براق و صیقلی: این مدل از زنجیرها بسیار براق و زیبا هستند و برای کسانی که اهل دنبال کردن مد و فشن هستند، انتخاب خوبی خواهد بود. طرح هایی چون: امگا، ماری، تیغ ماهی، سنگاپور، جعبه ای و… جزو این دسته می باشند.

نکات مهم و کاربردی که بهتر است قبل از خرید زنجیر طلا، آنها را مدنظر قرار دهید:

  • هنگام خرید هر وسیله ای علی الخصوص زیورآلات طلا اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، قیمت آن می باشد. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید زنجیر زیبا و مقرون به صرفه ای نمایید. عواملی چون جنس، طول زنجیر، کوتاهی یا بلندی آن و… بر روی قیمت این اکسسوری خاص تاثیر گذارند.
  • حتما قبل از خرید زنجیر طلا مدل های مختلف آن را بشناسید تا هنگام خرید سردرگم نشوید. سعی کنید به سراغ خرید مدل هایی بروید که بتوانید از آنها هم با آویز استفاده کنید و هم بدون آویز. چون گاهی اوقات از یک مدل خاص خسته می شوید و تمایل دارید تغییری در آن ایجاد کنید.
  • به جنس زنجیر توجه داشته باشید، هرچند بحث مطلب پیش رو در مورد زنجیر طلا است. اما اگر به جنس هایی چون نقره، تیتانیوم و… علاقه دارید، از عدم تغییر رنگ آنها مطمئن شوید.
  • طلا در رنگ های مختلفی مانند زرد مایل به قرمز، رزگلد و… تولید می شود، شما عزیزان باید با توجه به رنگ پوستتان اقدام به خرید زنجیر طلای زیبایی نمایید.
  • شرط مهم دیگر در خرید زنجیر طلا، توجه به زیبایی آن است. همیشه هنگام خرید زیورآلات طلا به زیبایی آن دقت کنید، تا موقع استفاده جذابیت خاصی به گردن شما ببخشد.
  • سعی کنید هنگام خرید یک نفر را که در زمینه ی خرید طلا تبحر دارد را با خودتان ببرید، تا در انتخابی زیبا و مقرون به صرفه به شما کمک کند.
  • قبل از اقدام نسبت به خرید زنجیر طلا، نرخ روزانه طلا را بدانید، تا خیالتان از بابت قیمت طلا راحت باشد.
  • به طول زنجیر توجه داشته باشید، اگر گردن بلندی دارید به دنبال خرید زنجیر کوتاهی باشید تا گردن شما را کوتاه تر نشان دهد. و بالعکس یعنی اگر گردن شما کوتاه است، باید به فکر خرید زنجیر بلندی باشید تا گردن بلندتر دیده شود.

استحکام کدام یک از زنجیرهایی که گفتیم بیشتر است؟

اگر زنجیر را برای استفاده هر روز می خواهید باید به میزان محکم بودن آن دقت کنید. در بین تمام انواع زنجیر، زنجیرهای کابلی، فیگارو و مارینر محکم تر از همه هستند. دلیلش این است که:

  • دانه های این زنجیرها به شکل جداگانه لحیم می شوند؛
  • می توان آنها را ضخیم تر و بادوام تر ساخت؛ اما همچنان انعطاف پذیری خودشان را حفظ می کنند؛
  • ازآنجاکه نقاط خمیدگی ندارند، به راحتی شکسته نمی شوند و دربرابر خم کردن، پیچاندن، تا کردن یا گره خوردن مقاوم اند؛
  • در موارد نادری که یکی از حلقه ها خراب شود، می توان زنجیر را با تعویض آن حلقه یا وصل کردن حلقه های دو طرف تعمیرش کرد.

طول یک زنجیر مناسب چقدر است؟

بلندی زنجیر طلا باید متناسب باشد. نه اینکه آن قدر کوتاه باشد که خودتان را خفه کنید نه آن قدر بلند باشد که به دست و پای تان بپیچد. معمولا زنجیرهای بین ۱۴ تا ۲۲ اینچ (۳۵ تا ۵۵ سانتی متر) مناسب هستند.اگر قصد ندارید موقع خواب زنجیر را از گردن تان باز کنید، اندازه کوتاه تر را انتخاب کنید. هر چند بهتر است هنگام خواب زنجیر را باز کنید، زیرا احتمال دارد آن را خم کنید یا به آن آسیب برسانید.معمولا یک زنجیر 16 اینچی به خط گردن نزدیک تر است، ۱۸ اینچی روی استخوان های ترقوه قرار می گیرد و بلندتر از آن بسته به مدل یقه روی لباس یا زیر آن قرار می گیرد. برای اینکه زیبایی زنجیر را دوچندان کنید، لباسی که می پوشید باید مناسب باشد.

نکته: همان طور که در تصویر می بینید اینکه زنجیر با توجه به طولش کجا قرار بگیرد به اندازه گردن و عضلات شانه فرد هم بستگی دارد. مثلا ۱۶ اینچ در اصل باید روی گودی گردن قرار بگیرد، اما در تصویر سمت راست مشاهده می کنید که 16 اینچ تا روی استخوان ترقوه فرد آمده است.

انگیزه تان از خرید زنجیر طلا جواهرات چه چیزی است؟

در صورتی زنجیر را برای به کار گیری هر روزه میخواهید، بایستی طلایی را تعیین نمایید که سفت و بادوام باشد. بر این پایه بهتر میباشد طلای ۱۴ تا ۱۸ عیار را گزینش فرمائید. این طلا جواهرات با فلزهای دیگری ادغام شده است که به زنجیر استحکام بیشتری می دهند. علاوه برآن بهتر میباشد زنجیر توپر بخرید.

در شرایطی که میخواهید هرازگاهی در ضیافت ها زنجیر را استعمال نمایید معمولا محدودیتی نیست.چنانچه میخواهید زنجیر باارزشی داشته باشید و به دیده نوعی سرمایه گذاری به آن نگاه می کنید، طلایی که میخرید می بایست علاوه بر توپر بودن ۱۴ یا این که ۱۸ عیار باشد. این زنجیرها در هنگام فروش بها شان را محافظت می نمایند. طلای ۱۰ عیار، روکش طلا و جواهرات و طلای توخالی هنگام فروش قیمت شان را از دست می دهند.

نکته: زنجیرهای توخالی تقلبی به شمار نمی پروسه. آنان هم طلا جواهرات می باشند و هم قیمت شان ذیل خیس میباشد. صرفا می بایست مراقب باشید به ارزش طلای توپر به شما نفروشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (204 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (151 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان