ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکاتی درباره اولین سکس و رابطه جنسی

  یکشنبه، 10 آذر 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکاتی درباره اولین سکس و رابطه جنسی
سعی کنید در اولین رابطه جنسی با همسرتان سکوت را رعایت کنید چرا که به کار بردن حرف های تحریک کننده و صحبت های نابجا و اضافه امکان دارد نتیجه ای عکس در بر داشته باشد. چرا که این اولین تجربه شماست و مطمئنا از موارد و تمایلاتی که منجر به ناراحتی همسرتان میشود اطلاع ندارید پس بهترین گزینه برای ایجاد یک رابطه لذت بخش و آینده دار سکوت کردن است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نمناک، چنانچه آگاهی لازم را برای اولین رابطه زناشویی در شب زفاف داشته باشید می توانید بدون هیچ مشکلی یک رابطه بدون درد تجربه کنید. نکته مهمی که برای داشتن زندگی زناشویی لذت بخش وجود دارد هنر برقراری ارتباط با همسر به هنگام رابطه جنسی می باشد به خاطر همین قانون گذاشتن برای این رابطه بی معنی است ، چرا که تفاوت های فردی انسان ها را از یکدیگر متمایز کرده و واکنش های آنها نسبت به هر موردی خاص خود آن فرد می باشد.

اگر دنیایی از سوال در ذهنتان برای نخستین رابطه زناشویی ایجاد شده است این بخش از سلامت نمناک را دنبال کنید تا با نکاتی که بایستی قبل و بعد از رابطه جنسی رعایت کنید آشنا شوید.

مهمترین نکات در برقراری اولین رابطه جنسی

1- به توصیه روانشناس ها شب زفاف نباید با جبر آغاز شود و نخستین رابطه جنسی و پاره شدن پرده بکارت باید به دنبال نوازش و معاشقه باشد و همسر باید رفتاری انجام دهد که عروس خود راغب به عمل رابطه جنسی شود نه اینکه با عجله و متوسل شدن به زور فقط حس شهوت خود را فرونشاند چرا که در این حالت تنها جسم زن تصرف شده و از تصرف کردن روحش عاجز میماند.

بنابراین باید تمام تمهیدات لازم توسط شوهر در شب زفاف به کار گرفته شود و هر رفتاری با ملایمت و ظرافت هر چه تمام انجام شود و به این موضوع واقف باشد کوچکترین خطا در شب زفاف می تواند همسرش را چنان دل آزرده و خسته کند که اثرات آن تا پایان زندگی زناشویی جبران ناپذیر باشد.

2- سعی کنید در اولین رابطه جنسی با همسرتان سکوت را رعایت کنید چرا که به کار بردن حرف های تحریک کننده و صحبت های نابجا و اضافه امکان دارد نتیجه ای عکس در بر داشته باشد. چرا که این اولین تجربه شماست و مطمئنا از موارد و تمایلاتی که منجر به ناراحتی همسرتان میشود اطلاع ندارید پس بهترین گزینه برای ایجاد یک رابطه لذت بخش و آینده دار سکوت کردن است.

3- به هیچ وجه پس از این که رابطه جنسی تمام شد نباید نگران و مضطرب شوید که مبادا دچار بیماری شوید و یا همسرتان باردار شده پس قبل از رابطه جنسی بایستی نکات ایمنی را در پیشگیری از بارداری مد نظر داشته باشید.

4- پیش از این که رابطه جنسی برقرار کنید از خوردن غذای سنگین پرهیز کنید چرا که منجر به خواب آلودگی تان می شود و همچنین به هیچ عنوان از مشروب استفاده نکنید زیرا با نوشیدن نعوظ با مشکل مواجه می شود.

5- از اینکه همزمان به ارگاسم برسید نگران نباشید البته بسیاری از خانم ها تا وقتی که تجربه کافی نداشته باشند در طول رابطه جنسی خود به ارگاسم نمیرسند و بعید است که در اولین رابطه جنسی هم مرد و هم زن همزمان ارضا شوند بنابر این سعی بر این داشته باشید که خوش بگذرانید و حتماً چیزهایی که برایتان لذت بخش است را به یکدیگر بگویید تا کمکی به ارضاء شدنتان بکند.

6- اگر آقایان در مدت زمان بسیار کم ارضاء شدند هیچ اشکالی ندارد کمی معاشقه و خوابیدن کمک می کند که دوباره شروع به رابطه کنید و در دومین بار بسیار ریلکس تر از قبل شوید.

7- تا سه روز بعد از نزدیکی خونریزی کم طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست اما چنانچه این خونریزی ادامه پیدا کرد و زمان بر شد حتماً باید به پزشک معالج زنان و زایمان مراجعه کند.

دانستنی های جالب و مهم درباره پرده بکارت

ناگفته نماند وقتی که برای اولین بار در یک رابطه جنسی یک زن پرده بکارت خود را از دست می دهد درد شدید یا متوسطی را متحمل می شود به خصوص زمانی که استرس بالایی دارد و یا به علت عدم آمادگی اش مجرای واژینال ترشحات کافی نداشته و به حالت خشک باقی مانده است. در ادامه نکات مهمی درباره پرده بکارت می خوانید.

در ابتدای واژن عضله ای ماهیچه ای به نام پرده بکارت قرار دارد که معمولا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین میرود.این پرده انواع مختلفی دارد که یکی از آنها شکل حلقوی می باشد زنان به خاطر داشتن پرده بکارت حلقوی هیچ گونه خونریزی و آسیبی دچار نمی شود و دیده شده به علت بافت ماهیچه ای ضخیم آن پس از اولین رابطه جنسی تا مدتها درد مقاربت را داشته اند.

پرده بکارت نسبت به عضلات دیگر بدن دارای رشته های عصبی بسیار کمی است به همین علت با وجود داشتن آرامش روحی و جسمی پاره شدن آن با درد کمی همراه می باشد بهتر است پاره شدن پرده و عمل دخول هنگامی که بدن آرام و بدون هیچ اضطراب و خستگی است انجام شود بنابراین پس از یک مراسم طولانی در اولین شب ازدواج نزدیکی توصیه نمی شود.

بایستی پیش از نزدیکی زنان نه به خاطر گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به خاطر آگاه بودن از نوع پرده بکارت خود به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و درخواست توضیحات لازم در این باره کنند چرا که در مواردی نادر پیش آمده که به علت ضخیم بودن پرده بکارت و برای پاره شدن آن احتیاج به عمل جراحی شده است.

باید بدانید گاهی پیش آمده است که با یک یا دوبار نزدیکی پرده بکارت به طور کامل پاره نشده است و هر بار بخشی از آن پاره شده و با کمی خونریزی همراه بوده است. البته ناگفته نماند بدون اینکه پرده بکارت پاره شود مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن نیز می تواند حاملگی و بارداری را به دنبال داشته باشد. زیرا اسپرماتوزئیدی که در اسپرم وجود دارد میتواند از سوراخ پرده به سمت تخمک زن حرکت کرده و موجب بارداری شود که در این موارد نادر زن با وجود پرده بکارت سالم حامله میشود.

برای بخوبی سپری شدن رابطه جنسی و پیش از اینکه پرده بکارت پاره شود سعی کنید مدت زمان قابل توجهی صرف معاشقه و ملاعبه کرده تا با افزایش ترشحات واژن از شدت درد احتمالی کاسته شود.

توصیه می کنیم یک ژل لوبریکانت همراه خود داشته باشید تا حین رابطه جنسی از آن استفاده کنید چرا که در بعضی از خانم ها در اولین رابطه جنسی به علت اضطراب و نگرانی ترشحات واژنی کم میشود که این خود باعث ایجاد درد می گردد.پس استفاده از این ژل تا حدودی می تواند موثر واقع شده و همچنین از پاره شدن کاندوم در حین رابطه جلوگیری کند.

دلایل ایجاد کننده درد در اولین رابطه زناشویی

تجربه رابطه جنسی برای اولین بار در شب زفاف همیشه دردناک نیست ولی ممکن است این ارتباط برای بعضی زنان و یا حتی آقایان در شب زفاف دردناک و تلخ باشد. دردی در حد معمولی در اولین رابطه جنسی تجربه می شود که در برخی از موارد دلایلی پزشکی همچون کیست های تخمدان و مشکلات مجاری ادرار دخیل میباشند این قبیل دردها در رابطه جنسی شب زفاف می تواند هیجاناتی از جمله اضطراب ، استرس و احساس گناه و ... داشته باشد.

علل ایجاد درد در زنان هنگام برقراری اولین رابطه زناشویی در شب زفاف

خشکی واژن یکی از علت های رایج دردهای واژینال در زنان می باشد که معمولاً در آستانه تحریک شدن زن و رابطه جنسی ترشحات مخاطی در مجرای واژن ایجاد شده تا رابطه جنسی به سهولت انجام شود که اختلالات عصبی و استرس منجر می شود ایجاد این ترشحات با مشکل مواجه شود.

چنانچه برخی از زنان در زمان رابطه جنسی دردهای عمیق شکمی احساس کنند این مشکل می تواند ناشی از از دلایل پزشکی مثل مشکلات رحمی و ... باشد که مطابق نظر پزشک متخصص زنان و زایمان منشا این دردها می تواند کیست های تخمدان، بیماری های عفونی لگنی ، مشکلات مجاری ادراری ، آندیومتریوزیس و... باشد.

دردهای هیجانی در اولین رابطه جنسی نشانه چیست؟

علل هیجانی از قبیل احساس گناه و استرس و ترس می تواند منجر به درد شدیدی در نخستین رابطه جنسی شود که از آرامش در حین رابطه جنسی جلوگیری می کند چنانچه این احساسات در زنان غیر قابل کنترل شود واژن آنها دچار خشکی شده و قادر به برقراری رابطه مطلوبی نخواهند شد.

دلایل ایجاد درد در آلت مردانه

اگرچه این مشکل چندان رایج نیست ولی مردهایی هستند که در اولین رابطه زناشویی خود در شب زفاف در آلت خود احساس درد شدیدی می کند که یکی از دلایل معمول این مشکل اختلال و آسیب در بافتی است که روی آلت مردانه را پوشانده و یا بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه دلیل دیگر آن می تواند باشد و همچنین ختنه نشدن (البته در بین مسلمانان کمتر دیده می شود) دلیل دیگری می باشد و چنانچه پوست ختنه گاه خیلی محکم و سفت باشد میتواند مشکلاتی در حین مقاربت ایجاد کند. دلایل دیگری همچون درماتیتهای پوستی ، آسیب آلت خارجی مردانه و یا پسوریازیس(دا الصدف) نیز در ایجاد این مشکل دخالت دارد.

راه درمان دردهای مقاربتی

آن دسته از زن هایی که در حین رابطه جنسی دچار مشکل و درد می شوند بایستی از محلول های لیز کننده روی واژن خود به کار ببرند که البته توجه داشته باشند این کار توسط پزشک متخصص تجویز شود و همچنین خانمهایی که دچار دردهای لگنی و شکمی شدیدی می شوند باید توسط متخصصین زنان و زایمان بررسی و آزمایش و همچنین مورد ارزیابی قرار بگیرند به طور کلی باید بدانید مردان و زنانی که بنا به دلایل عاطفی یا هیجانی دچار دردهای مقاربتی می شوند بایستی تحت نظر و درمان روانشناس ، مشاور و یا سکس تراپیست اقدام به درمان و پیشگیری این دست مشکلات بکنند و همچنین مردانی که دچار دردهایی حین رابطه جنسی می شوند باید به متخصصینی مثل اورولوژیست مراجعه کنند تا درمان شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
نازنین
2 سال پیش

خیلی خوب بود
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (293 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (235 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (96 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (93 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(تصاویر) سفربه تهران قدیم؛ پایه‌گذار این محله شاه عباس اول بود بازیگران ایرانی که قبل معروف شدن معلم بودند/ از زهرا سعیدی تا سیدجواد هاشمی+عکس روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی و بازداشت او در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ تیپ و چهره جدید «سعید» سریال متهم گریخت در 30 سالگی+عکس (ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «جک و میلکی»/ با زیرنویس فارسی تعریف و تمجید جانانه‌یِ معلم پنج ابتدایی عمو پورنگ از این مجری محبوب بچه ها+ویدیو (ویدئو) خواننده حذف شده برنامه "صداتو"، با صدای بینظیرش آتشی به جان همه زد که بیا و ببین! / از خود زندوکیلی هم زندوکیلی تر از آب در اومد استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 (ویدئو) خلاقیت یک هنرمند نابغه در کشیدن نقاشی غیرقابل باور با کمک طبیعت (عکس) لیوان چای منحصربفرد مینا مختاری، همسر بهرام رادان/ تا بحال دسته لیوان به این شیکی دیده بودین؟ (ویدئو) سوال و جواب های خنده دار حامد آهنگی و مریم مومن، فخرالزمان سریال "بانوی عمارت"/ ولی تا تونستن سر به سر دختر مردم گذاشتنا😂 (ویدئو) آشپزی در طبیعت توسط پسر بچه روی تخته سنگ / فقط مهارت روغنی کردن سنگ دیدنیه، عجب استعدادی!! (عکس) شوخ طبعی یک پدر برای تراشیدن موهای پسرش/ میخواد همه جا دست نوازش پدرانه ش رو سر پسرش باشه🤣 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته (ویدئو) هولناک‌ترین لحظه در تاریخ کاوشِ مریخ/ لحظه‌ای که نفس‌ها در سینه حبس شد! (ویدئو) جوک فوق خنده‌‌دار اتمی مجید واشقانی/ مهران غفوریان هر کاری کرد نتونست حدس بزنه رونمایی از پسر کپی برابر اصل فیروز کریمی/چقد شبیه همن😳+عکس نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا خانوم دختر مهران غفوریان با طرح خاص یونیکورن/ مبارکا باشه +عکس با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! (ویدئو) ترفند تست شده برای نجات دادن سبز خوردن از پلاسیدگی/ سبزی ها مثل روز اول تازه میشه عکس قدیمی از عشق ورزی مادرانه نسرین مقانلو برای پسران بانمک و دوست داشتنی اش/ چقدر خنده هاشون قشنگه! غایب بزرگ فصل جدید سریال پایتخت، که جای خالی اش با هیچ بازیگر دیگری پر نمی شود/ آخه مگه پایتخت بدون ایشون میشه اصلا! (ویدئو) شوکه کننده ترین سکانس برنامه دورهمی از نظر مهران مدیری/ آقای مدیری جوری شوک شدن که اصلا نتونستن حرف بزنن (عکس) دستگیری بچه دزد معروف تهران رسانه ای شد/ زنی که با مهربانی کودکان را فریب میداد (ویدئو) وقتی مهمان برنامه شب آهنگی از حامد هم بانمک تره/ حامد آهنگی اصلا فرصت هیچ کاری رو نداره، فقط میخنده🤣 برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (ویدئو) آیا می‌دانستید مردمک چشم بزها افقی است؟ خاطره شیرین جواد خیابانی از شادی خاص احمدرضا عابدزاده با او بعد از صعود به جام جهانی 98 فرانسه/ می گه بهم می گفت "تُپلی گامبالو" (ویدئو) خندۀ انفجاری مهران مدیری از تفاوت فاحش رشتۀ مورد علاقه و رشتۀ احتمالی داوطلب کنکور (فیلم) دیدار رضا میرزایی از دختر هوادار متعصب معلول / چه پسر شریف و انسان دوستی هست واقعا!! شهریار فوتبال ایران،علی دایی و دیدار با مادری 89ساله در خانه باصفا و دنجش + عکس کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس (ویدئو) کشف قیچی برش DNA/ تغییر رنگ چشم و جلوگیری از پیری و مرگ ممکن می‌شود! کلاه شاپوی جذاب کریم باقری در عکس دونفره با علی دایی در فرودگاه/ هر دوتاشون با همدیگه ست کردن اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس سکانس فوق خنده دار ملاقات پژمان جمشیدی و صدام در سریال زیرخالی/ فقط اونجایی که با هم سلفی می گیرن رو داشته باش (ویدئو) ایران، مهد رنگ‌های شگفت‌انگیز/ 9 رنگی که دنیا را مجذوب خود کرده‌اند تصاویر عاشقانه از مراسم عروسی لاکچری و مجلل اللهیار صیادمنش و همسر ترکیه‌ای او / به‌به چه عکسای نابی!!
تیتر امروز   
بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی و بازداشت او در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده