نظر جالب مربی کشتی درباره علیرضا دبیر: تمام روئسای فدراسیون یک طرف علیرضا دبیر یک طرف

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402 ID  کد خبر 340566
نظر جالب مربی کشتی درباره علیرضا دبیر: تمام روئسای فدراسیون یک طرف علیرضا دبیر یک طرف
ساعدنیوز: مربی تیم ملی کشتی ایران دفاع سفت و سختی از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، احسان امینی درخصوص دلیل ارفاق وزن دو کیلوگرمی در نظر گرفته شده برای 4 وزن از مسابقات جام تختی اظهار داشت: این ارفاق وزن برای چهار وزن 65، 70، 86 و 92 کیلوگرم در نظر گرفته شده که در سه وزن آن، انتخابی مرحله نهایی نیست چون رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و کامران قاسم‌پور که نفرات اصلی این سه وزن هستند در این مرحله حضور ندارند، بنابراین این انتخابی مرحله نهایی نمی‌شود.

وی در مورد ارفاق وزن 86 کیلوگرم نیز گفت: باید قبول کنیم که وضعیت در این وزن متفاوت از سایر اوزان است. با تمام احترامی که برای همه مدعیان این وزن قائل هستیم، اما باید واقعیت را بپذیریم که حسن یزدانی طی چند سال از رقبای داخلی خود پیشی گرفته و اختلاف زیادی بین خود و دیگر مدعیان ایجاد کرده است. بنابراین وظیفه کادرفنی تیم ملی است که از چنین سرمایه‌ای محافظت کند. باتوجه به سن و سال حسن یزدانی و همچنین اینکه ما در یک سال و نیم آینده مسابقات جهانی بلگراد، بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس را در پیش داریم، و اینکه مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هم در فاصله زمانی کمتر از دو هفته برگزار می‌شوند و احتمال اینکه حسن یزدانی در صورت عبور از حریفانش در جام تختی و عضویت در تیم ملی، در هر دو مسابقه شرکت کند، زیاد است، خواستیم به او فشار مضافعی وارد نشود و برای همه کشتی‌گیران این وزن دو کیلوگرم ارفاق وزنی در نظر گرفته شد.

مینی تاکید کرد: ضمن اینکه حسن یزدانی تا پیش از این بارها سر وزن قانونی کشتی گرفته و توانایی‌هایش را نشان داده و از این بابت نگرانی نداریم. با وجود همه برتری حسن یزدانی مقابل رقبای داخلی‌اش، اما همیشه در این وزن قانون رعایت شده و برایش انتخابی گذاشته شده و او نیز در شرایط یکسان و برابر به مصاف حریفانش رفته و با شکست همه، به عضویت تیم ملی درآمده است.

مربی تیم ملی در مورد مسابقات جام تختی که 4 و 5 خرداد در ارومیه به انجام خواهد رسید، نیز گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که میزبانی به ارومیه داده شده، قطعا با برگزاری جام تختی در این شهر، کشتی آنجا رونق خواهد گرفت. اینکه ستاره‌هایی چون حسن یزدانی، یونس امامی، امیرحسین زارع و ... در این شهر مقابل دیدگان مردم کشتی بگیرند، یک اتفاق خوب آنجا رخ خواهد داد.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه این روزها هجمه علیه رئیس فدراسیون کشتی به راه افتاده، تصریح کرد: نه اینکه عضو کادرفنی تیم ملی باشم و این را بگویم، آدم باید انصاف داشته باشد و چیزی که می‌بیند را بگوید. همه روسای فدراسیون کشتی قابل احترامند، اما کارهایی که علیرضا دبیر در این چهار سال انجام داده، بی‌نظیر بوده و او را از همه جدا می‌کند. شاید همه روسای قبلی در کنار هم، به اندازه دبیر برای کشتی کار نکرده باشند. او در بدترین شرایط ممکن از نظر اقتصادی و ارزی، فنی و روحی-روانی، مدیریت کشتی را برعهده گرفت، حال کشتی بد بود، در مسابقات جهانی 2018 ناکام شده و از سکو فاصله زیادی گرفته بودیم اما ببینید کشتی حالا کجاست. برخی که انتقاد می‌کنند تکلیف‌شان مشخص است که چه اهدافی دارند، اما یک چیز را بگویم، اینکه کاش همه مسئولان ما اعتقادات علیرضا دبیر را داشتند و وسط جلسه نماز می‌خواندند اما مثل او کار می‌کردند. مهم کاری است که علیرضا دبیر در کشتی انجام می‌دهد، ما کارش را در کشتی می‌بینیم.

احسان امینی ادامه داد: در ایام کرونا که همه رشته‌ها تعطیل شده بود، او با مسئولیت خودش لیگ را برگزار کرد و اردوها تشکیل شد تا کشتی در آستانه المپیک بیش از آن لطمه نبیند. من خودم در لیگ کشتی گرفته‌ام. سال 90 قرارداد من 120 میلیون تومان بود، روزی هم که علیرضا دبیر به فدراسیون کشتی آمد، بهمن تیموری را دیدم که در لیگ قرارداد بست و رقمش همان 120 میلیون تومان بود. یعنی طی سال‌های طولانی قراردادها تکان نخورده بود، چون لیگ را نابود کرده و به آن اعتقادی نداشتند، اما حالا شما ببینید قراردادهای لیگ به میلیارد می‌رسد. این واقعا شاهکار است. برخی خوابند و نمی‌بینند، عده‌ای هم خودشان را به خواب زدند که چنین آدم‌هایی را هرگز نمی‌شود بیدار کرد. آنها نمی‌خواهند واقعیت را ببینند که ما تا قبل از ریاست دبیر چه وضعیتی داشتیم و چقدر مسابقه از دست می‌دادیم و برای یک اعزام چه مشکلاتی بود، اما حالا حتی با یک اعزام ما به خاطر مسائل ارزی مخالفت نشده و در بهترین شرایط تیم اعزام شده است. یک اردوی ما پس و پیش نشده، از نظر تغذیه کوچک‌ترین مشکلی نداریم. از یک مسابقه جا نماندیم. در شرایطی که همه فدراسیون‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجهند، علیرضا دبیر اجازه نداده آب در دل کشتی تکان بخورد و این قابل تقدیر است.

عضو کرمانشاهی کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد در خاتمه گفت: برای من فرقی نمی‌کند در اردو باشم یا نباشم و این صحبت‌ها هرگز به خاطر این نیست که عضو کادرفنی تیم ملی هستم. برای این می‌گویم که هم در سالیان گذشته اردوها و شرایط را دیده‌ام و هم الان می‌بینم. این همه سال خودم به عنوان کشتی‌گیر در اردوی تیم ملی حضور داشتم. وضع تغذیه و اردوها و اعزام‌ها را دیدم. آدم خوب است انصاف داشته باشد. از نظر من علیرضا دبیر باتوجه به کارهایی که در این مدت در کشتی انجام داده، بهترین رئیس فدراسیون تاریخ کشتی ایران است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان