وسایل ضروری که باید در سفرهای یک روزه همراه خود داشته باشید

  جمعه، 29 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
وسایل ضروری که باید در سفرهای یک روزه همراه خود داشته باشید
قرار است به سفر یک روزه بروید اما نمی‌دانید چه چیزهایی با خودتان ببرید؟ دوست دارید تمام وسایل ضروری را همراهتان ببرید، اما نمی‌خواهید با خودتان بار اضافه حمل کنید؟ در این مقاله با ساعد نیوز همراه باشید تا لیستی از مهم‌ترین وسایل سفر یک روزه را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید.

سفر کردن از جمله فعالیت‌های لذت‌بخش می‌باشد که ما را برای مدت زمان کوتاهی از دغدغه‌های زندگی روزمره دور می‌کند. سفر کردن فواید زیادی به همراه دارد که تاثیرات مثبت آن سال‌های سال همراه ما باقی می‌مانند و در بهتر شدن زندگی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از جمله این فواید می‌توان به بهبود مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، آرامش ذهنی، آمادگی برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و... اشاره کرد. اما بسیاری از افراد برای سفر رفتن دنبال تعطیلی‌های چند روزه هستند و حتی به سفرهای کوتاه یک روزه فکر هم نمی‌کنند. در صورتی که در سفرهای یک روزه شما می‌توانید صبح از خانه خارج شوید و شب به منزل برگردید و برای مدت کوتاهی از زندگی روزمره شهری دور شوید و استراحت کنید. اگر شما جزو کسانی هستید که تصمیمی گرفتید به یک سفر یک روزه هیجان‌انگیز بروید، در این مقاله با ما همراه باشید تا وسایل مورد نیاز سفر یک روزه را به شما معرفی کنیم.


وسیله های ضروری سفر یک روزه


همان‌طور که گفتیم سفرهای یک روزه گزینه بسیار مناسبی برای استراحت کردن و دور شدن از زندگی شهری هستند که به تعطیلات خاصی نیاز ندارند، به گونه‌ای که برای یک روز جمعه می‌توان برای سفر برنامه‌ریزی کرد. به علاوه امروزه پرمشغله بودن گردشگران سبب شده است تا آن‌ها به دنبال مسافرت‌های کوتاه مدت و تورهای یک روزه باشند.در این بخش از مقاله وسیله های ضروری برای سفر یک روزه را به شما معرفی خواهیم کرد.

کوله یا کیف مناسب


انتخاب یک کیف مناسب با توجه به نیازهایی که دارید،‌ مهم‌ترین چیز در وسایل سفر یک روزه است.

  • قرار است کیفتان را در تمام طول روز حمل کنید یا می‌توانید آن را در ماشین یا کمد بگذارید؟

  • آیا ترجیح می‌دهید کیفتان مانند کوله‌پشتی با زیپ بسته شود یا با بندهای کشی؟ یا به کیفی نیاز دارید که مانند توت‌بگ‌ها کاملا باز باشد؟

  • اندازه‌ی کیفتان باید چقدر باشد؟

  • آیا می‌خواهید تمام وسایلتان را داخل یک کیف بگذارید یا برای نیازهای مختلفتان، کیف‌های جداگانه می‌برید؟

اگر با تورها و گروه‌های بزرگ سفر می‌کنید، بهتر است وسایلتان را در دو کیف تقسیم کنید. می‌توانید وسایل ضروری مانند داروها و کرم ضدآفتاب را در کیف دوشی سبکی بگذارید و وسایل دیگر مثل لباس‌ها، بطری آب و تنقلات را در یک کوله‌پشتی بگذارید و آن‌ها را به نوبت با دوستتان عوض کنید.

کوله


میان وعده و تنقلات


خرید تنقلات در مقصد مورد نظر یا بین راه ممکن است گران‌تر از حد معمول باشد، بنابراین بهتر است مقداری خوراکی همراه خود ببرید. میان‌وعده‌ها را در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی کنید تا در طول روز بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

میوه‌های تازه که به سادگی له و سیاه نمی‌شوند، آجیل و میوه‌های خشک می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. بهتر است خوراکی‌هایی که آب می‌شوند مثل شکلات یا چیزهایی که به‌راحتی خرد می‌شوند مثل چیپس را انتخاب نکنید. همچنین فراموش نکنید یک بطری آب بدون نشتی که بتوان آن را دوباره پر کرد، همراه خود ببرید.

تنقلات


کیسه

کیسه‌ی خرید


چند کیسه‌ی خرید یا توت‌بگ را در کوله‌پشتی خود بگذارید و برای خریدها یا لباس‌های خیس از آن‌ها استفاده کنید.


نقشه و راهنما


نقشه جزو وسایل ضروری سفرهای یک روزه می‌باشد، بنابراین حتی اگر منطقه‌ای که قصد دارید به آن‌جا سفر کنید را به طور کامل می‌شناسید، بهتر است یک نقشه دیجیتال یا فیزیکی با خود به همراه داشته باشید تا خیالتان از گم‌ نشدن در منطقه راحت باشد.

نقشه


لباس

لباس گرم


آیا سفرتان تا عصر طول می‌کشد؟ آب و هوای مقصدتان را بررسی کنید تا بفهمید هنگام غروب آفتاب به پوشیدن یک لایه‌ی لباس دیگر نیاز دارید یا نه. می‌توانید یک سویشرت در کیفتان بگذارید یا دور کمرتان ببندید تا اگر هوا سرد شد، آن را بپوشید.


پاور بانک یا رابط فندکی شارژر


در سفر یک روزه با ماشین شخصی به هیچ وجه پاور بانک یا رابط فندکی برای شارژر موبایل را فراموش نکنید. زیرا اگر تلفن همراه شما شارژ نداشته باشد در صورت مواجه شدن با مشکل نمی‌توانید کسی را از وضعیت خود مطلع سازید. از این رو حتما پاور بانک به همراه داشته باشید تا تلفن همراه شما روشن بماند و در مواقع ضروری بتوانید موبایل خود را مورد استفاده قرار دهید.

پاور بانک


کمک های اولیه

داروها و وسایل کمک‌های اولیه


آیا مشکل خاصی دارید یا مستعد ابتلا به بیماری هستید؟ حتما داروهای رایج مانند مسکن‌ها را همراه خود ببرید. یکی دیگر از وسایل سفر یک روزه، جعبه‌ی کمک‌های اولیه است که در صورت صدمه دیدن، کمک زیادی به شما می‌کند. اگر نمی‌‌توانید تمام وسایل جعبه را ببرید، حداقل چند عدد باند، پماد ضدعفونی‌کننده و دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید از گزیدگی حشرات در امان بمانید، اسپری دافع حشرات را فراموش نکنید


کفش‌های جایگزین


وقتی می‌خواهید آماده شوید، به تمام برنامه‌های آن روز فکر کنید و مطابق آن لباس‌ها و کفشتان را انتخاب کنید.

  • آیا در این سفر ممکن است خیس شوید؟ کفش ضدآب بپوشید و یک جفت جوراب دیگر هم بردارید. می‌توانید یک صندل یا دمپایی ساده همراه خود بیاورید و قبل از خیس شدن، کفشتان را با آن‌ها عوض کنید.

  • عوض کردن کفش‌های جلوبسته با یک صندل به کاهش ورم پا کمک می‌کند. اگر کفش ورزشی می‌پوشید، همیشه یک جفت جوراب دیگر هم با خود ببرید تا هنگامی که پاهایتان عرق کرد، جوراب‌هایتان را عوض کنید.

کفش


سخن پایانی


در این مقاله از ساعد نیوز ما به وسیله های مورد نیاز برای یک سفر یک روزه پرداختیم. متوجه شدید که لازم نیست چیز زیادی با خود به همراه داشته باشید، اما برداشتن برخی لوازم ضروری می‌تواند به شما کمک کند سفری بی‌نقص را تجربه کنید. این لوازم هم برای تورهای یک روزه و هم برای سفر شخصی یک روزه مورد نیاز هستند بنابراین در برداشتن آن‌ها دقت لازم را به کار گیرید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (47 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم