ایده های چیدمان دکوراسیون آشپزخانه های آپارتمانی

  چهارشنبه، 28 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ایده های چیدمان دکوراسیون آشپزخانه های آپارتمانی
آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه است. به ویژه که طی سال‌های اخیر، با روی کار آمدن آشپزخانه‌های ایسلندی و غیره، این بخش از خانه بیش از پیش هم در معرض دید قرار می‌گیرد

آشپزخانه، یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است. به ویژه که طی سال های اخیر، با روی کار آمدن آشپزخانه های ایسلندی و غیره، این بخش از خانه بیش از پیش هم در معرض دید قرار می گیرد. منتهی، در کنار دیده شدن، کاربردی بودن آشپزخانه هم خیلی اهمیت دارد. اگر فضای آشپزخانه تان خیلی کم است، می توانید با نصب کابینت های بیشتر، این کمبود را جبران کنید. در مورد نصب کابینت برای یک خانه کوچک موارد زیر را رعایت کنید:

  • تعداد بیشتری کابینت نصب کنید تا بتوانید همه وسایل را ساماندهی کرده و در آن جای دهید.
  • نوع کابینت ها و نحوه تقسیم بندی آن ها را هوشمندانه انتخاب کنید تا هیچ قسمت از آن خالی و بدون استفاده باقی نماند.
  • دقت کنید همه نقاط کور ممکن را پوشش بدهید و هر جایی که ممکن است را کابینت کشی کنید.
  • رنگ کابینت ها را روشن انتخاب کنید. این که باعث دلباز تر و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه و به تبع آن خانه خواهد شد.

برای داشتن دکوراسیونی شیک در آشپزخانه کوچک اولین قدمی که باید بردارید تخمین زدن یا اندازه گیری فضای قابل استفاده در آشپزخانه است. تا جایی که می توانید باید از قرار دادن وسایل غیر ضروری در دکوراسیون آشپزخانه خودداری کنید. لوازمی که برای آشپزخانه تهیه می کنید باید از طراحی مینیمالیستی یا کمینه گرا (ساده و با خطوط صاف) برخوردار باشند. برای ایجاد جذابیت بیشتر می توانید درب های کابینت های آشپزخانه را با دستگیره های منحصر بفرد و زیبا تزئین کنید. این کار بعنوان یک وسیله دکوراتیو شیک هم بحساب می آید و در عین کاربردی بودن هیچ فضایی را هم از آشپزخانه اشغال نمی کند. در نتیجه بهتر است در انتخاب کابینت ها و دیگر لوازم آشپزخانه به سراغ مدل های مدرن و ساده تر بروید.

نکته مهم بعدی در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی مناسب و کافی است. با داشتن شلف ها و قفسه های مناسب، آشپزخانه شما فضایی باز و آزاد خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در آشپزخانه کوچک همه چیز باید همیشه تمیز و مرتب باشد. برای رنگ دیوار آشپزخانه های کوچک نیز بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از رنگ های روشن است. ترکیب رنگ سفید با رنگ سیاه یا قهوه ای تیره در دکوراسیون آشپزخانه تضاد بسیار زیبایی بوجود می آورد و در عین حال فضای آشپزخانه را دلباز نشان می دهد.

بکار بردن کابینت گوشه آشپزخانه نیز یکی از بهترین و زیباترین ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه بسیار کوچک است. در سالهای اخیر طرح های بسیار زیبایی از این نوع کابینت ها به بازار ارائه شده که هر کدام از آنها نه تنها دارای طرح و رنگی بسیار جذاب هستند بلکه دارای مخازنی بزرگ برای جای دادن مقدار فراوانی از خرده ریزهای مطبخ نیز می باشند. با استفاده از اینگونه کابینت ها نه تنها دکوراسیون آشپزخانه کوچک شما بسیار جذابتر خواهد شد بلکه حتی از کوچکترین و مرده ترین فضاها نیز استفاده خواهید کرد.

1-رنگ های روشن

یکی از بهترین ترفندها برای بزرگ تر و دلبازتر نشان دادن فضای آشپزخانه انتخاب رنگ روشن برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه است. استفاده از رنگ های سفید، کرم و خنثی، رنگ چوب روشن و خاکی، زرد، طیف های مختلف رنگ سبز و آبی آسمانی برای دکوراسیون آشپزخانه، آن را بزرگ تر و دلبازتر از آن چه هست نشان می دهد. یکی از بهترین ترکیب ها برای رنگ دیوار و کابینت آشپزخانه های کوچک دیوارهای بژ یا طلایی و کابینت های سبز نعنایی یا آبی آسمانی است. اگر آشپزخانه منزل تان مساحت چندانی ندارد و خیلی کوچک است حتما از رنگ های خیلی روشن و سفید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی و البته رنگ سقف آن استفاده کنید.

۲- نورپردازی مناسب

نور پردازی مناسب یکی دیگر از ترفندهای هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک است. هر چه آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیرتر و کوچک تر به نظر می رسد. از لامپ های هالوژن در سقف بالای کابینت ها استفاده کنید تا آشپزخانه تان نور بیشتری پیدا کند. لوسترهای بلند و پرنور یک ترفند ساده دیگر برای دادن نور مناسب به آشپزخانه است. از سوی دیگر با انتخاب پرده های سبک و نازک نور طبیعی بیشتری را وارد آشپزخانه کنید. هر چه آشپزخانه با نور طبیعی روشن تر شود فضا بزرگ تر به نظر می رسد.

۳- کابینت های براق و بلند

یک ترفند زیرکانه برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک استفاده از کابینت های بلند و البته براق فایبرگلاس است. البته به ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه حتما توجه کنید. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل آشپزخانه باز می شود و هم رنگ براق کابینت ها با ایجاد خطای دید آشپزخانه را بزرگ تر و دلبازتر از آن چه هست نشان می دهد. از سوی دیگر اگر درهای بالایی کابینت ها شیشه ای باشد و البته داخل کابینت ها مرتب و خلوت باشد فضا بزرگ تر به نظر می رسد. سعی کنید تفاوت زیادی میان رنگ دیوارها و رنگ کابینت ها نباشد.

تصویر

انواع دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی

طراحی آشپزخانه های کوچک و زیبای آپارتمانی باید به گونه ای باشند تا بتوان از فضای کم آشپزخانه به طور بهینه استفاده کرد به طوری که هم بتوان فضای کافی برای قراردادن لوازم و هم فضایی برای کار در آشپزخانه ایجاد کرد.استفاده کردن از دیوارها جهت قرار دادن وسایل مثل کابینت و یا قفسه های دیواری از موارد بهینه کردن فضاهای کوچک هستند. هر چه تعداد کابینت ها، کشوها و قفسه های آشپزخانه بیشتر باشند برای جای دادن لوازم، فضای بیشتری ایجاد می شود و بدین ترتیب از شلوغ دیده شدن فضای آشپزخانه های کوچک هم جلوگیری می شود. در چنین آشپزخانه هایی برای کابینت ها از یک رنگ زیبا استفاده کنید.یکی از تکنیک های بزرگتر نشان دادن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و مدرن آپارتمانی استفاده از نورپردازی مناسب است. استفاده از لامپ های LED در سقف و یا زیر کابینت ها و یا به طور کلی استفاده از نور زیاد در فضاهای کوچک به بزرگتر نشان دادن فضا کمک شایانی می کند. پرده آشپزخانه با ابعاد کوچک نیز بهتر است که ساده و توری باشند تا نور بیشتری وارد محیط شود.

بیایید اصول اولیه طراحی مدرن و دلیل استفاده از آن در آشپزخانه هایی با ابعاد کوچک را به شما معرفی کنیم که عبارتند از :

استفاده از رنگ های روشن باعث زیبایی و بزرگ جلوه دادن آشپزخانه می شود. وجود سقف بلند در آشپزخانه های کوچک و حذف و پاکسازی کابینت های قدیمی و تیره رنگ نیز بسیار در این امر موثر است.

استفاده از چوب ارزش و گرمای خاصی را در آشپزخانه به ارمغان می آورد .لوازم جانبی وینیج باعث ایجاد سرگرمی در آشپزخانه های کوچک می شوند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (173 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود