پارک پیروزی ایروان کجاست؟

  چهارشنبه، 10 اسفند 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
پارک پیروزی ایروان کجاست؟
پارک پیروزی یک پارک شهری که در ناحیه کاناکر زیتون ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده‌است. احداث این پارک در اواخر دهه 1930 میلادی شروع شده‌ است و در سال 1950 میلادی رسماً افتتاح شده‌است. این پارک 33 هزار مترمربع مساحت دارد.

یکی از جاذبه‌هایی که اغلب گردشگران در سفر به ارمنستان، بازدید از آن را در برنامه خود قرار می‌دهند، پارک پیروزی است. پارک پیروزی ایروان با ابعادی بزرگ، در ناحیه کاناکر زیتون ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده‌ است. احداث این پارک در اواخر دهه 1930 میلادی شروع و در سال 1950 میلادی رسما افتتاح شد. نام پارک را در بزرگداشت نقش ارمنستان در جنگ جهانی دوم پیروزی گذاشته‌اند. این فضای سبز پهناور و جنگلی، تعدادی کافه، مجسمه مادر ارمنستان، موزه، شهربازی و یک دریاچه مصنوعی را در خود جای داده است.

پارک پیروزی ایروان در بالای هزار پله یا همان کاسکو قرار دارد. این پارک چند رستوران کوچک و شهربازی دارد که در کنار آن‌ها موسیقی زنده اجرا می‌شود. پارک پیروزی که در ایروان محبوب است، یک دریاچه هم داراست که در این دریاچه قایق‌های پارویی برای کرایه وجود دارد و می‌توانید برای ساعتی تفریح و خوش گذرانی این قایق‌ها را اجاره کنید. نام این پارک را به عنوان یادبود شراکت ارمنستان شوروی در جنگ جهانی دوم، پیروزی گذاشته‌اند. پارک پیروزی در یک محدوده بزرگ جنگلی، به عنوان یک پارک تفریحی همراه با کافه، مجسمه مام ارمنستان، موزه، دریاچه مصنوعی و با چشم اندازی به یوروین مرکزی قرار دارد. این پارک نمای زیبایی از شهر را به شما نشان می‌دهد که علاوه بر دیدن این زیبایی برای شما زمینه‌ی تفریح کردن در طبیعت و آشنایی با تاریخ ارمنستان را به وجود آورده است. به راحتی می‌توانید همراه کودکان خود به پارک پیروزی بروید تا کودکان هم از سفر لذت ببرند و خاطراتی خوبی از سفر به ارمنستان در ذهن داشته باشند. مجسمه مام ارمنستان که در پارک پیروزی قرار دارد به عنوان نماد ارمنستان شناخته می‌شود و موزه موجود در پارک موزه وزارت دفاع است که در زیر مجسمه مام ارمنستان قرار دارد. طبیعت، تاریخ و تفریح همه در پارک پیروزی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا گردشگران را به سوی خود جذب کنند.

پارک پیروزی ایروان

درباره پارک پیروزی ایروان

ساخت این مجموعه که نمایی از ایروان مرکزی است در اواخر دهه 1930 میلادی آغاز و در سال 1950 افتتاح شد. در اینجا یک منطقه وسیع جنگلی با یک دریاچه مصنوعی، پارک تفریحی، تعدادی کافه، مجسمه Mayr Hayastan و موزه را می بینید. گردشگران با قدم زدن در محوطه پارک یا قایق سواری بر روی دریاچه مصنوعی آن، ساعاتی را در این مجموعه می گذرانند.

یکی از مشهور ترین بنا های جاهای دیدنی ایروان مجسمه مادر است که در شهر ایروان قرار دارد که صلح را توأم با قدرت نشان می دهد، نماینده تعدادی از شخصیت های برجسته زن مانند سس مایرک و دیگران در تاریخ ارمنستان است به همسران خود در درگیری با نیروهای ترک و نواحی کرد یاری رساندند. از مواردی که سبب متمایز شدن پارک پیروزی ایروان از دیگر پارک های تفریحی می شود، وجود وسایل نقلیه نظامی (مثل تانک) است. معروفیت این بوستان را می توان همانند پارک ریکه که یکی از جاهای دیدنی تفلیس است دانست.

 پارک پیروزی ایروان

امکانات تفریحی و رفاهی پارک پیروزی ایروان

  • رستوران های کوچک و بزرگ

  • قایق سواری در دریاچه پارک

  • شهربازی

  • کافه

  • اجرای موسیقی

  • موزه

آن چه که بیش از همه سبب جذب گردشگران به پارک پیروزی ایروان می شود، وجود مجسمه مادر و موزه است. البته ناگفته نماند که گشت و گذار در محوطه پارک و وجود رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در این جذب بی‌تأثیر نیست و سبب می شود افراد وقت بیشتری را در این مجموعه سپری کنند.

خلاصه

«پارک پیروزی ایروان» (Victory/Haghtanak park) یکی از بزرگ ترین پارک های ایروان است که تمامی امکانات تفریحی یک پارک بزرگ را دارد و شامل چند پارک کوچک، حوضچه آب و کافه می باشد.

این جاذبه گردشگری ایروان تنها یک پارک نیست. موزه نظامی مادر ارمنستان با مجسمه نمادین معروفش، یعنی مجسمه مادر ارمنستان نیز در این مجموعه قرار دارد که مشرف به پایتخت قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ در بالای کاسکاد در ایروان واقع شده و به پاس و یاد مشارکت شوروی ارمنی در جنگ جهانی دوم به نام پارک پیروزی نامگذاری شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان