پاییز را کجای ایران سفر کنیم؟/بهترین و جذاب ترین مکان های گردشگری ایران در پاییز

  یکشنبه، 06 آبان 1403 ID  کد خبر 415354
پاییز را کجای ایران سفر کنیم؟/بهترین و جذاب ترین مکان های گردشگری ایران در پاییز
ساعد نیوز:بسیاری از مناطق ایران نه تنها برای سفر داخلی در پاییز مناسب هستند بلکه زیبایی های طبیعی شان در این فصل چندین برابر نیز می شود.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعد نیوز،چون بسیاری از مناطق کشورمان نه تنها برای سفر داخلی در پاییز مناسب هستند بلکه زیبایی های طبیعی شان در این فصل چندین برابر نیز می شود. شما می توانید در فصل پاییز به مناطق جنوبی و گرم ایران رفته و از آب و هوای معتدل این مناطق در این دوران لذت ببرید. یا اگر سرما را دوست دارید می توانید با رعایت اصول ایمنی و به همراه داشتن وسایل مورد نیاز برای سفر در آب و هوای سرد به مناطقی بروید که در فصل پاییز مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارند.در هر صورت ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با چندین مقصد زیبا برای سفر در پاییز آشنا کنیم.

.

شیراز مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز

یکی از قشنگ‌ترین شهرها برای سفر داخلی در پاییز شیراز است. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی و زیبایی‌های مثال نزدنی‌ می‌باشد. بین تمام مردم کمتر کسی است که دوست نداشته باشد به این شهر سفر کند. اگر شما هم جزو اون دسته از افراد هستید حتما پاییز را انتخاب کنید.

شهر زیبای شیراز به علت قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی که دارد تقریبا توریستی ترین شهر کشورمان به شمار می رود و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر ایرانی و خارجی را پذیرا است. بسیاری از افراد بهار را بهترین فصل برای سفر به شیراز می دانند اما فصل پاییز مخصوصا مهر ماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی است.

شما با سفر به شیراز هم می توانید از جاذبه های تاریخی و باستانی فوق العاده شگفت انگیز و معروف مانند تخت جمشید و … دیدن کرده، هم از مراکز تاریخی فرهنگی و هم از مناظر و دیدنی های طبیعی این شهر دیدن کنید. هوای ابری و معتدل و کمی خنک شیراز در پاییز حال و هوای خوبی به آن داده و این شهر را به مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل کرده است.

بهترین جاذبه های گردشگری شیراز در پاییز

  • باغ ارم: با این که باغ ارم شیراز در هر فصلی زیباست، اما در فصل پاییز می توانید درختان رنگارنگی به همراه میوه های زیبای پاییزی در این باغ مشاهده کنید.

  • مسجد نصیر الملک: حیاط این مسجد با گل ها و درختان زیبایی تزئین شده که در فصل پاییز هم قابل مشاهده هستند. داخل مسجد هم می توانید از رنگ افشانی شیشه های رنگی لذت ببرید.

  • خانه شاپوری: یکی از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران در روزهای بارانی شیراز، خانه شاپوری است. این خانه روزگاری به یک تاجر ایرانی تعلق داشته و اکنون از آن به عنوان یک موزه استفاده می شود.

  • باغ نارنجستان: با وجود این که بهترین فصل برای بازدید از نارنج های معروف شیراز فصل بهار است، اما درختان رنگارنگ و معماری زیبای بنای این باغ، باعث شده تا باغ نارنجستان یکی از بهترین مناطق برای سفر پاییزی در ایران باشد.

.

یزد، بهترین شهر ایران برای پاییزگردی

شهر زیبای یزد در قسمت مرکزی ایران به نام های دیگری مثل عروس کویر، سرزمین آفتاب، شهر بادگیرها نیز معروف است و بافت تاریخی آن در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از نکات جالب این است که سیستم قنات های شهر یزد هنوز هم در جهان شهرت دارد. در واقع بعد از شهر ونیز در کشور ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود. اگر قصد انتخاب مقصدی برای سفر داخلی در پاییز را دارید ما سفر به شهر یزد را به شما پیشنهاد میکنیم. در واقع پاییز را می توان بهار یزد نامید چون آب و هوای این شهر مرکزی در فصل پاییز در بهترین شرایط خود خواهد بود.

بهترین جاذبه های گردشگری یزد در پاییز

شما با سفر به یزد در فصل پاییز می توانید در آب و هوایی خنک و مطبوع از معماری بی نظیر و بافت تاریخی، بادگیرها و قنات ها، خانه های گنبدی شکل، کوچه های بسیار قدیمی و مسقف، مراکز گردشگری تاریخی و طبیعی آن دیدن کنید. همچنین از آسمان پر ستاره این شهر زیبا در شب ها لذت ببرید.

  • پاییز گردی در کویر یزد: یکی از محبوب ترین فعالیت ها در بین گردشگرانی که در فصل پاییز به یزد سفر می کنند، برگزاری کمپ های کویری است. در این کمپ ها می توان به فعالیت های بسیار سرگرم کننده و خاطره سازی مانند رصد کردن ستارگان پرداخت.

  • باغ گردی در یزد: باغ های یزد در پاییز حال و هوای بسیار متفاوتی دارند. درختان این باغ ها به خوبی رنگ های پاییزی را در سطح شهر پخش می کنند. اگر در مهرماه به یزد بروید، می توانید از برخی از باغ های پسته زیبای این شهر هم دیدن کنید.

  • آتشکده زرتشتیان یزد: همه آتشکده یزد را به آتش 1500 ساله خود می شناسند. فصل پاییز بهترین فصل ممکن برای بازدید از این آتش و همچنین باغ های رنگی رنگی اطراف آن است.

قنات زارچ: پاییز یکی از بهترین فصل های ممکن برای بازدید از بلندترین قنات دنیاست. قنات زارچ در یزد، با طول حدود 100 کیلومتر، بلندترین قنات دنیاست. در فصل پاییز می توانید سری به این قنات و سایر جاذبه های اطراف آن بزنید.

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بی‌شمار این شهر امیرچخماق است که شامل میدان، آب انبار و مسجد است. دومین مکان دیدنی در این شهر مسجد جامع یزد می‌باشد. این مسجد با کاشی‌کاری و معماری بی‌نظیرش از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آید. سایر دیدنی‌های یزد به شرح زیر است:

  • باغ دولت آباد

  • حمام خان

  • کاروانسرای زین‌الدین

  • آب انبار شش بادگیر

  • آب انبار گیو

روستا نایبند طبس

روستای نایبند واقع در شهر طبس به علت داشتن خانه های پلکانی که دارد به ماسوله کویر معروف شده است. این روستای زیبا و بکر با این که در دل کویر قرار گرفته است اما بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است و همین باعث شهرت آن شده است. نخلستان ها، باغ های سرسبز میوه، کشتزارهای گندم و جو و آب و هوای مطبوع این روستا باعث شده تا به مقصدی بسیار مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل شود.

.

اصفهان یکی از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران

یکی دیگر از بهترین شهرهای گردشگری ایران و مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران، شهر اصفهان است. اصفهان جاذبه های گردشگری بسیاری داشته و آب هوای آن در فصل پاییز متعادل است. در واقع می توان گفت که به دلیل گرم بودن آب و هوای اصفهان، پاییز یکی از بهترین فصل های سفر به این شهر است. در فصل پاییز تعداد گردشگران و مسافرانی که به اصفهان سفر می کنند هم نسبت به فصل تابستان یا تعطیلات بهاری بسیار کمتر است. شمه می توانید در نهایت آرامش از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا لذت ببرید. علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری اصفهان، می توانید به طبیعت زیبای این شهر رفته و در ضمن از غذاهای محلی بریانی، شوربای سبزی، یخنی لوبیا، خورش ماست و بسیاری غذاهای خوشمزه دیگر هم لذت ببرید.

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان در پاییز

  • میدان نقش جهان: اگر می خواهید واقعا آمدن فصل پاییز را در اصفهان حس کنید، میدان نقش جهان می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این میدان درختان زیبای بسیاری داشته و می توانید سوار کالسکه های موجود شده و از نمای این درختان در پاییز لذت ببرید.

  • کاخ چهل ستون: یکی دیگر از بناهای اصفهان و جاذبه های گردشگری این شهر که جزو مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران هستند، کاخ چهل ستون است. در این کاخ می توانید هم از طبیعت رنگارنگ لذت برده و هم از کاشی کاری و معماری منحصر به فرد آن دیدن کنید.

  • عمارت هشت بهشت: اگر دوست دارید در فصل پاییز به اصفهان رفته و روی برگ های خشک پاییزی قدم بگذارید، عمارت هشت بهشت بهترین گزینه برای شماست. باغ این عمارت مملو از درختان زیباست که کف باغ را در فصل پاییز نارنجی می کنند.

چهارباغ عباسی: یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اصفهان که مناسب برای یک گردش پاییزی رمانتیک و رویایی است، چهارباغ عباسی است. چهارباغ مملو از درختان چنار است که در فصل پاییز بهترین منظره برای عکاسی را به وجود می آورند.

.

پاییزی فراموش نشدنی در جزیره کیش

با وجود این که میزان رطوبت جزیره کیش در فصل پاییز بیشتر از سایر فصول است، اما خنک شدن هوا باعث می شود تا این جزیره زیبا تبدیل به یکی از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران شود. در این جزیره جاذبه های گردشگری بسیاری وجود داشته که بیشتر آن ها جاذبه های طبیعی هستند. به همین دلیل اگر در فصل های خنک تری مانند پاییز یا زمستان به این جزیره سفر کنید، می توانید تجربه بهتری از سفر خود داشته باشید. برخی از بهترین تفریحات پاییزی در جزیره کیش در ادامه این بخش ارائه شده است.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش در پاییز

  • کشتی یونانی: یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش، کشتی یونانی است. اگر در عصرهای خنک پاییزی کیش از این کشتی دیدن کنید، یکی از بهترین تجربه های سفر را خواهید داشت. برای بازدید از پایین کشتی هم می توانید از سایت های غواصی کمک بگیرید.

  • پارک دلفین ها: اگر به حیوانات علاقه داشته باشید، پارک دلفین ها بهترین جاذبه گردشگری جزیره کیش در پاییز برای شما خواهد بود. می توانید به این پارک زیبا رفته و از نمایش دلفین های تمرین داده شده و زیبا لذت ببرید.

  • ساحل کلبه هور: در ساحل کلبه هور، آلاچیق های رنگارنگی وجود دارد که می توانید به همراه خانواده در آن ها مستقر شده و از زیبایی های ساحل لذت ببرید. اما اگر در فصل های گرمتری مانند بهار و تابستان به این شهر سفر کنید، گرمای هوا ممکن است شما را اذیت کند. به همین دلیل هم بهترین فصل بازدید از این ساحل، فصل پاییز است.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر: این ساحل یک مجسمه زیبا از مردی دارد که در نزدیکی ساحل مشغول به ماهیگیری بوده و به همین دلیل هم به این نام شناخته می شود. فصل پاییز که هوا خنک می شود، می توانید به این پارک رفته و کنار خانواده خود خاطرات خوبی را بسازید. در ضمن این پارک یک محل بسیار عالی برای عکاسی است.

.

جزیره زیبای قشم

یکی از سفرهایی که هیچ‌وقت از رفتن به آن پشیمون نمی‌شوید جزیره قشم است. این جزیره گزینه مناسبی برای سفر داخلی در پاییز است. جاذبه‌های قشم آنقدری است که اگر 10 روز هم آنجا بمانید حوصلتان سر نمی رود. طبیعت و منظره بی‌نظیر آن به شما آرامشی می‌دهد که لذت سفر را چند برابر خواهد کرد.

.

هرمز

سفر داخلی در پاییز را در جزیره هرمز تجربه کنید. این جزیره به جزیره رنگین‌کمانی معروف است و در آن ما شاهد انواع رنگ‌ها هستیم. آب و هوای آن به خصوص در فصل پاییز دلیلی برای سفر به این جزیره می‌باشد‌‌‌. از مکان‌های دیدنی آن قلعه پرتغالی‌ها است که مهم‌ترین جذابه آن هم به حساب می‌آید‌. از اصلی‌ترین دلایل سفر به این جزیره زندگی سنتی و آشنایی با آداب رسوم آنجا است.

.

چابهار در لیست مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران

چابهار یکی از شهرهای ایران است که در همه فصل ها آب و هوای مطبوع بهاری دارد. اما اگر دوست دارید تا در هوایی خنک تر به این جزیره جنوبی کشور سفر کنید، چابهار یکی از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران خواهد بود. در این منطقه آزاد جنوبی، در بیشتر طول سال می توانید جشنواره ها، فستیوال ها و بازارهای مختلفی را مشاهده کنید. ناگفته نماند که این شهر یکی از قطب های گردشگری ایران بوده و در بیشتر طول سال شلوغ است. در ادامه می توانید برخی از بهترین مکان های دیدنی چابهار در پاییز را مشاهده کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری چابهار در پاییز

  • بازدید از ساحل مکران چابهار: ساحل مکران یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چابهار است. بخشی از این ساحل زیبا در سیستان بلوچستان قرار داشته و بخش دیگری از آن به چابهار می رسد. به هم رسیدن کویر و دریا به یکدیگر در ساحل مکران، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این ساحل است.

  • ساحل شب تاب چابهار: بهترین زمان بازدید از ساحل شب تاب چابهار، همان طور که می توانید حدس بزنید، پس از تاریکی هواست. در صورتی که پس از تاریکی هوا به این ساحل بروید، شن های ساحل مانند ستاره های آسمان می درخشد. در ضمن می توانید گاهی شفق های قطبی را هم در این ساحل مشاهده کنید.

  • کوه های مریخی چابهار: یکی از بهترین مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران، کوه های مریخی چابهار است. زمانی که در فصل پاییز و شروع سرما به این کوه های رسوبی سر می زنید، گویا به ما قبل تاریخ سفر کرده اید.

  • تالاب لیپار: یکی دیگر از صدها جاذبه گردشگری چابهار در پاییز، تالاب صورتی لیپار است. این تالاب رنگارنگ می تواند به خوبی حال و هوای پاییزی چابهار را به شما هدیه بدهد.

.

کویر مرنجاب

کویرگردی به طور قطع یکی از زیباترین سفرهایی است که ممکن است تجربه کنید. کویر مرنجاب که در نزدیکی شهر کاشان و در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد یکی از بهترین مقصدها برای سفر داخلی در پاییز است.آب و هوای مطبوع این کویر در فصل پاییز، آرامش منحصر به فرد آن و آسمان پر ستاره آن در هنگام شب از زیبایی هایی است که در کمتر جایی یافت می شود. همچنین این کویر دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. علاوه بر این اگر به جاذبه های تاریخی نیز علاقه دارید در مسیر رسیدن به این کویر می توانید از کاروانسراهای مرنجاب و سفیدآب (مربوط به دوران صفویه) نیز دیدن کنید.

.

سفر به شمال کشور

شاید شما هم مانند بیشتر مردم باور داشته باشید که بهترین فصل ها برای سفر به شمال کشور فصل های بهار و تابستان هستند اما اصلا اینطور نیست. در واقع آب و هوای خنک و بدون رطوبت شمال کشور در فصل پاییز و مناظر زیبا و خارق العاده ای که در این فصل در این سرزمین ها پدیدار می شوند به قدری زیباست که پیشنهاد میکنیم اگر به فکر پیدا کردن مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز هستید به هیچ وجه سفر به شمال کشور را از دست ندهید.جنگل ها و پوشش گیاهی و طبیعت و مرداب ها و تالاب های این ناحیه زیبا چنان مناظر زیبا و خیره کننده ای در این فصل پدید می آورند که نظیر آن ها را تنها در تابلوهای نقاشی دیده اید. پیشنهاد ما به شما این است که از طریق جاده عباس آباد – کلاردشت به استان مازندران سفر کنید تا از طبیعت بسیار زیبای اطراف این جاده لذت ببرید.

.

جنگل النگدره در استان گلستان

جنگل النگدره را می توان یکی از زیباترین مناطق طبیع و مقاصد سفر داخلی در پاییز برشمرد. تقریبا تمام افرادی که به این جنگل سفر کرده اند هم عقیده هستند فصل پاییز بهترین فصل برای سفر به این جنگل بسیار زیبا است. درختان زیبای جنگل النگدره جشنواره ای از رنگ های سبز و زرد و نارنجی و قهوه ای ایجاد می کنند و با انبوه برگان خود منظره ای خیره کننده ایجاد میکنند. هوای خنک و نم باران نیز بر زیبایی و دلچسبی این فضا اضافه میکند.

.

آب گرم لاویج در استان مازندران

لاویج نام روستایی ییلاقی در نزدیکی شهر نور است که در دامنه های ارتفاعات البرز قرار دارد. این منطقه نیز مانند جنگل النگدره دارای طبیعتی زیبا و خیره کننده است که در فصل پاییز با رنگ های متفاوت خود مناظر بسیار زیبا ایجاد می کنند. این روستا در دامنه های البرز قرار گرفته به همین دلیل در اطراف آن چشمه های آب معدنی فراوانی وجود دارد. اگر نیاز به یک مقصد زیبا و خیره کننده برای سفر داخلی در پاییز دارید حتما سفر به روستای لاویج را در نظر داشته باید چون آب و هوای خنک و مناظر طبیعی و چشمه های آب معدنی این ناحیه می تواند تجربه ای زیبا برای شما ایجاد کند.

.

آشوراده، تنها جزیره دریای خزر

آشوراده تنها جزیره در دریای خزر است و اکوسیستم جانوری بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این جزیره دارای آب و هوای بسیار دلچسب و مطبوعی است و یکی از بهترین گزینه های برای سفر داخلی در پاییز محسوب می شود.


  دیدگاه ها
از درگاه خداوند نا امیألن
6 ساعت پیش

جانم فدای ایران عزیزم
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز