پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال

  یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال
در واقع ارز دیجیتال، پول سکه و اسکناس نیست؛ اینها چیزهای است که مردم مایل هستند از آنها استفاده کنند تا به طور منظم ارزش سایر چیزها را به منظور مبادله کالا و خدمات نشان دهد. پول افراد را قادر می سازد که به سرعت و به راحتی ارزش کالاهای مختلف را مقایسه کنند و به راحتی یک چیز را با چیز دیگری مبادله کنند و ثروتشان را به راحتی ذخیره کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، امروزه همه ی ما با ارزهای دیجیتال آشنایی کامل داریم. اما چگونه باید آینده آن ها را اطلاع داشته باشیم؟ آیا این نوع ارزها می توانند در آینده هم برای انجام معاملات و یا استفاده روزمره قرار بگیرد یا دولت ها جلوی آن را خواهند گرفت؟ چگونه می توانیم این آینده را تصور کنیم؟ ارز های دیجیتال تا کی قدرت پیشرفت را دارند؟ اینها همه سوالاتی هستند که در آینده نه چندان دور مشخص خواهد شد.

آینده ارزهای دیجیتال چه شکلی است؟

یک مفهوم اقتصادی توسط جنس بکرت جامعه شناس آلمانی در کتابش به نام “Imagined Futures – آینده های خیالی” وجود دارد. اساساً، او می گوید نظریه اقتصادی سنتی، جایی که تصمیمات مبتنی بر تاریخ است، کاملاً منصفانه نیست. در عوض، همچنین مردم اعتقاد دارند باید بر اساس آنچه که در آینده محقق خواهد شد تصمیماتی بگیرند. هر شخصی میتواند قدرت تصور و تصمیم گیری هر آنچه را که می خواهد داشته باشد.

بکرت همچنین در مورد اهمیت این نظریه ها درباره آینده ارزهای دیجیتال میگوید:

حتی اگر ارزهای رمزی به واقعیت بدل نشوند. صرف نظر از ظهور ارزهای رمزی، آنها گروه هایی از مردم را به سمت آینده ی حدید که همه ما در آن نقش داریم هدایت میکنند، لزوماً نه به خاطر ویژگی های بیان شده هر ارز بلکه به خاطر توانایی ویژه آنها برای تغییر آینده باید جدی گرفته شوند.

ویژگی های صنعت ارز دیجیتال

هر روز در دنیای کریپتوکارنسی و بلاکچین، تصور و پیش بینی های جدیدی از آینده ارزهای دیجیتال به گوش ما می رسد. با این حال، هیچ چیزی برای اثبات یا رد این نظریه ها وجود ندارد.
حتی اگر بیت کوین غالباً به عنوان کاتالیزوری که حرکت دنیای ارزهای دیجیتال را آغاز کرد اعتبار دارد، اما اکثر ارزهای رمزپایه و ارزهای دیجیتال کنونی با آنچه که Satoshi Nakamoto ایجاد کرده است بسیار متفاوت است.

قرار دادن بیت کوین در گروه Ripple مناسب است اما باعث گمراهی بیشتر میشود. در این دو مورد، سکه های دیجیتال مبتنی بر فناوری های بسیار متفاوتی هستند، از مکانیزم های مختلف اجماع استفاده می کنند و جایگاه های متفاوتی در بازار را اشغال می کنند. توکن های دیجیتالی مانند Libra Facebook و Telegram’s Ton بیشتر آب این دنیای جدید را گل آلود می کنند. تازه واردان صنعت کریپتو اغلب برای ایجاد تفاوت های بیشتر از یکدیگر تلاش می کنند.

از این رو آشنایی و شناخت این صنعت که مملو از پروژه های جدید است و طیف گسترده ای از وعده و وعیدها را می سازد بسیار مهم است. به نظر می رسد که همه ارزهای رمزنگاری و دارایی های دیجیتال بر سر یک بازار مشترک میجنگند، اما همه آنها رویکردهای بسیار متفاوتی را ارائه میدهند. به این راحتی نمی توان چگونگی تفاوت یک رویکرد با دیگری را درک کرد.

با درک این موضوع که “آینده ذهنی است” یعنی چیزی است که در ذهن ما شکل میگیرد و پروژه ها، رخ دادها و خودمان تصورات متفاوتی از آن می بینیم و می توانیم درک کنیم که قرار است در کل چه اتفاقی رخ بدهد.

آینده ارزهای دیجیتال از نگاهی دیگر

هدف این است که مزایای ارزهای رمزی برای مصرف کنندگان، بانک ها و اپراتورهای بخش پرداخت و همچنین به طور کلی برای اقتصاد ملی مشخص و تعیین شود. بیت کوین که از برجسته ترین ارزهای رمزنگاری است، مبتنی بر فناوری Blockchain است، سیستم بلاکچین یک سیستم غیر متمرکز برای ثبت معاملات و اطمینان از تغییر ناپذیری آنها با گذشت زمان و رفع نیاز فعلی طرف حساب ها برای مجوز معاملات است.

علاوه بر ایجاد راندمان بیشتر از نظر زمان و هزینه، ارزهای دیجیتال در مقایسه با روش های پرداخت سنتی، برخی مزایای متمایز دارند. از جمله: امکان مدیریت بومی قوانین و مقررات، هزینه پروتکل در سطح معاملات، واحد سکه و… که قابل برنامه ریزی را ارائه می دهد. در واقع مشتریان نقش پررنگی در آینده ارزهای دیجیتال دارند و امروزه با استقبال خیلی زیادی از کاربران در حال پیشرفت است و پیش بینی می شود که تا چند سال آینده ارز های دیجیتال چایگزین پول های سنتی نیز شوند و انجام معاملات بزرگ در دنیا با آن ها انجام شوند.

واقعاً ارز دیجیتال چیست؟ پول است یا چیز دیگر!

در واقع ارز دیجیتال، پول سکه و اسکناس نیست؛ اینها چیزهای است که مردم مایل هستند از آنها استفاده کنند تا به طور منظم ارزش سایر چیزها را به منظور مبادله کالا و خدمات نشان دهد. پول افراد را قادر می سازد که به سرعت و به راحتی ارزش کالاهای مختلف را مقایسه کنند و به راحتی یک چیز را با چیز دیگری مبادله کنند و ثروتشان را به راحتی ذخیره کنند. ارز دیجیتال نوعی دارای اینترنتی است که ارزش مالی دارد و بدون پشتوانه است و عملکردی کاملاً غیر متمرکز دارد.

نتیجه گیری؛ آینده ارزهای دیجیتال

در واقع این طور که پیش می رود و با نظر خیلی از متخصصین و آینده نگران خبره در این عرصه، ارز های دیجیتال در آینده ای نه چندان دور جایگزین پول های سنتی و کارتهای بانکی برای انجام هر گونه معامله و مبادلات می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (502 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد