پلکس تراپی مو چیست؟

  چهارشنبه، 26 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
پلکس تراپی مو چیست؟
اولاپلکس تراپی و یا پلکس تراپی روشی است که پیوندهای دی­سولفید اسیب ­دیده در موهایتان که در اثر دکلره، رنگ مو، ریباندینگ مو، براشینگ و …شکسته شده اند را بطور دایم بازسازی می­ کند.

با دکلره و رنگ کردن های مکرر، مو رطوبت خود را از دست می دهد و در نتیجه مو وز و خشک می شود. برای درمان موهای آسیب دیده می توانید از اولاپلکس تراپی استفاده کنید تا موهای آسیب دیده یتان را ترمیم کنید. اولاپلکس یک روش درمانی نسبتا جدید است که توسط متخصصان مو ساخته شده است که به درمان و ترمیم مو کمک می کند. اولاپلکس، پیوندهای دی سولفید موجود در مو را ترمیم و بازسازی می کند، به موها حالت کشش پذیری می دهد، از شکستگی آن جلوگیری کرده و موها را تقویت می کند. اولاپلکس ها از شماره 1 تا 5 در فروشگاه های لوازم آرایشی - بهداشتی موجود هستند. برای استفاده از فرآیند 3 مرحله ای اولاپلکس دو مرحله ی اول را باید در آرایشگاه توسط فرد با تجربه انجام دهید و مرحله سوم را می توانید خودتان به تنهایی در خانه بدون داشتن مهارت خاص انجام دهید. شما می توانید برای محافظت از موهایتان از این روش ساده استفاده کنید.

انواع پلكس

اين ماده دارای ٥ نوع مي­ باشد كه دو شماره اول آن را در آرايشگاه و سه شماره ديگر آن در منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

شماره ١ پلكس (N1)

اين نوع olaplex در آرايشگاه ها مورد استفاده قرار می گيرد و با رنگ مو و دكلره مخلوط می شود و روی مو قرار می گیرد.

شماره ٢ پلكس (N2)

نوع ديگر اين ماده هم در آرايشگاه استفاده مي­شود و تفاوت آن با اولاپلكس شماره ١ اين است كه پس از شستشوی دكلره آن را به مدت ٢٠ دقيقه روي موها مي­گذارید و سپس آبكشي خواهید کرد.

شماره ٣ پلكس (N3)

اين نوع از اولاپلكس در خانه مورد استفاده قرار مي­گيرد . زمان استفاده از آن اين گونه است كه يك بار در هفته قبل از زدن شامپو استفاده شود. اين ماده را به اندازه ١ تا ٣ قاشق چای خوری به موهايتان بزنيد و آن ها را پی در پی شانه بزنيد و بگذاريد ١٠ تا ٣٠ دقيقه و يا يك شب تا صبح به همان حالت بماند.

شماره ٤ پلكس (N4)

اين نوع از اولاپکس به صورت شامپو در دسترس همه قرار دارد و باعث تقويت و آبرساني مو مي­شود و اين محصول را نيز مي­توانيد تهيه و به راحتی در خانه استفاده كنيد.

شماره ٥ پلكس (N5)

اين نوع از اولاپكس همانند شماره ٤ مي باشد با اين تفاوت كه نیاز به نرم كننده هم است؛ با زدن نرم كننده حداقل ٣ دقيقه صبر كنيد و سپس آبكشي كنيد. اين را هم نيز مي توانيد در خانه مورد استفاده قرار دهید.

موارد استفاده از پلكس

از اولاپلكس برای ترميم موهای آسيب ديده استفاده مي شود. تعدادی از مواردی كه در آن اولاپلكس به كار می رود را در این قسمت معرفی خواهیم کرد:

استفاده از پلکس در رنگ مو

يكي از مواردي كه از اولاپلكس در آن استفاده مي شود رنگ مو است، به اين صورت كه ابتدا رنگ موی مورد نظر را با اكسيدان مخلوط كرده و به مدت ٥ دقيقه آن­ها را تركيب کنید؛ پس از آن به ازاي هر ١٠٠ميل رنگ، مقدار ٣/٧٥ ميلي ليتر از اولاپلكس شماره ١ را به مخلوط اضافه ­کنید و بعد از آن كه به خوبی هم زده شد، رنگ آماده است.

استفاده از پلکس در پودر دكلره

استفاده ديگر اولاپلكس در پودرهای دكلره می­ باشد. اولاپلکس در پودر دكلره اين گونه استفاده می شود كه ابتدا پودر دكلره را با اكسيدان (٦٪؜ و ٩٪؜ و١٢٪؜) مخلوط کنید، پس از آن اولاپلكس شماره ١ را به اندازه ٧/٥ ميلي ليتر به تركيب اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید.به اين نكته نيز توجه كنيد كه ٧/٥ ميلي ليتر اولاپلكس فقط در ٣٠ گرم پودر دكلره فعال مي­شود و اگر براي شخصی ٦٠ گرم پودر دكلره نياز بود، بايد در دو ظرف جداگانه كه پودر دكلره هر كدام از آن ها برابر با ٣٠ گرم و اولاپلكس آن برابر با ٧/٥ ميلي ليتر است، مورد استفاده قرار دهيد.

پس از روشن شدن موها آن­ها را آبكشي کنید و به اصطلاح نم آن را بگیرید (١٥ تا ٢٠ درصد رطوبت موها باقي بماند ) سپس موها را به اولاپلكس شماره ٢ آغشته کرده و ١٥ تا ٢٠ دقيقه به خوبی ماساژ دهيد و پس از آن موها را با يك كلاه رنگ بپوشانید و از ١ تا ٢٢ ساعت صبر کنید و در آخر موها را آبكشي كرده و كاملا خشك نمایید و پس از آن رنگساژ مورد علاقه خود را روی موهایتان اعمال نمایید.براي آن كه بهترین نتيجه را بگيريد، حتما مقدار مواد را با وزنه اندازه گيري كنيد و همچنين از اكسيدان اورجينال و باکیفیت استفاده نماييد.

استفاده از پلكس در كراتينه مو

اين باور اشتباه است كه برخی فكر می كنند كراتينه همانند اولاپلكس است؛ نه تنها شبيه هم نيستند بلكه اولاپلكس آسيب های ناشی از كراتينه را نيز از بين مي­برد و مقاومت مو را افزايش خواهد داد. بايستی قبل از كراتينه مو حتما از اولاپلكس استفاده نماييد زيرا به بدنه مو وارد شده و باعث تقويت آن می شود و همچنين موها را درخشان تر ميی كند و موجب بهبود نتیجه كراتينه نيز خواهد شد.

استفاده صرفا جهت پلكس تراپی

همان طور كه گفته شد از اولاپلكس به عنوان قوی ترين درمان پس از آسيب های ناشی از دكلره، براشينگ، رنگ مو و … ياد مي شود.

درمان پلکس به چه کسانی پیشنهاد می شود ؟

معمولاً این درمان به کسانی پیشنهاد می شوند که بر اثر رنگ مو به موهای خود آسیب وارد کردند یا اخیراً دکلره انجام داده اند. اگر موی شما به دلیل رنگ مو و دکلره آسیب دیده است، حتماً در مورد این درمان تحقیق کنید و آن را انجام دهید. اگر تا به حال موهای خود را زیاد رنگ نکرده باشید اما قصد تغییر رنگ مو دارید ، اولاپلکس را به پروسه درمانی خود اضافه کنید. پروسه رنگ مو با اولاپلکس می تواند از آسیب دیدگی موی شما جلوگیری کند. همچنین ممکن است که مو ها بر اثر استفاده از لوازم داغ مانند اتو مو ، بابلیس و یا سشوار آسیب دیده باشد. پس اگر دائما در حال استفاده از این لوازم می باشید، حتماً اولاپلکس، درمان مورد نیاز شما می باشد.افرادی که موهای خود را فر دائم می کنند، نیز به درمان اولاپلکس نیاز پیدا می کنند زیرا نیازمند قوی کردن موهای خود می باشند.اگر موی شما مستعد شکنندگی است و این اتفاق بدون هیچ دلیلی رخ می دهد ، مخصوصا اگر موی فر داشته باشید ، باید از اولاپلکس استفاده کنید تا جلوی این شکنندگی ها را بگیرید.

فواید پلکس برای مو

این درمان موها را ترمیم کرده و در نتیجه موهای قوی تر و مقاوم تری را به شما تحویل می دهد. همچنین در برابر آسیب مو در آینده مقاوم است. پس با خیال راحت می توانید موهای خود را رنگ یا دکلره کنید. از آنجا که موی شما قوی تر می شود و نرمی و لطافت آن نیز افزایش پیدا می کند، براقیت موهای تان نیز بعد از یک آسیب جدی و در پیش گرفتن اولاپلکس برمی گردد. با انجام اولاپلکس دیگر احتمال آسیب دیدگی های مو حتی با سخت ترین رنگ موها وجود ندارد. اولاپلکس همچنین از موهای طبیعی و فر شما در برابر آسیب دیدگی جلوگیری می کند.

معایب استفاده از پلکس چیست ؟

مثل همیشه در نمناک بعد از بررسی فواید به معایب روش هم خواهیم پرداخت؛ اگر موردی هستید که به اولاپلکس نیاز دارید قطعاً از نتیجه آن شگفت زده می شوید. اگر چه که همه نمی توانند این نتایج خوب را تجربه کنند . در این قسمت راجع به معایب احتمالی اولاپلکس با شما صحبت می کنیم.گاهی اوقات اولاپلکس برای موی شما نیاز نیست. اگر رنگ موی کم ضرری زده اید یا تا به حال موی خود را رنگ نکرده اید و موهایتان هیچ آسیبی ندیده است، استفاده از اولاپلکس فقط به معنی هدر دادن پول و زمانتان می باشد.اولاپلکس ارزان نیست؛ مخصوصاً اگر آن را در سالن آرایشی انجام دهید.اولاپلکس واکنش مو نسبت به رنگ را آهسته می کند و بنابراین باید مدت زمان طولانی تری را در سالن آرایشی منتظر بمانید تا موی شما رنگ بگیرد. اگرچه که افرادی که طرفدار رنگ مو هستند، از این پروسه خسته نمی شوند.اولاپلکس محصولی است که دی سولفید موی شما را قوی می کند اما باعث نرم کردن، رطوبت رسانی، ضخیم کردن و یا لطافت بیشتر موهای شما نخواهد شد.اگر موی خشک و وز دارید، احتمالاً از درمان اولاپلکس ناامید می شوید زیرا نمی توانید به مقاصد خود برسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲