ساعدنیوز
ساعدنیوز

پلن "B" جمهوری اسلامی ایران بعد از مذاکرات لغوتحریم‌ها چیست؟

  دوشنبه، 31 مرداد 1401 ID  کد خبر 219750
پلن "B" جمهوری اسلامی ایران بعد از مذاکرات لغوتحریم‌ها چیست؟
ساعد نیوز: ناصر کنعانی گفت: مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکره توافق شود و تا زمانی که این امر انجام نشود نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران پرچم دار حقیقی مبارزه با تروریسم هستند، گفت: مردم ایران در این مسیر با تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید هزینه بسیاری پرداخته و بزرگترین قربانی این ننگ هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی هم گفت: موضع ایران در ارتباط با ترور سردار سلیمانی روشن است و دولت و ملت ایران هیچ موقع ترور ناجوانمردانه سردار بزرگ مبارزه با تروریسم را توسط دولت آمریکا فراموش نخواهد کرد و انتقام از قاتلان سردار سلیمانی فراموش شدنی نیست و قابل مصالحه و سازش نخواهد بود و ایران از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد که قاتلان این سردار بزرگ را به محکمه عدالت بسپرد و این موضوع هیچ ارتباطی با موضوع مذاکرات رفع تحریم ها نخواهد داشت.

ناصر کنعانی در ادامه گریزی به هفته دولت زد و به بیان کلیاتی از نقشه راه و دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: آغاز به کار سخت دولت در شرایط کرونا و بحران های منطقه ای آزمایش هایی بود که می توان گفت اتخاذ سیاست خارجی متوازن آثار و نتیجه خود را در عمل نیز نشان داد.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، افزایش حجم تبادلات خارجی و روابط با کشورهای خارجی، عضویت در برخی از سازمان های منطقه ای و رایزنی های موفق در زمینه مسائل منطقه ای دیگر دستاورد دولت سیزدهم در این زمینه بوده است.

به پیشنهادات طرف اروپایی در زمان مقرر پاسخ دادیم؛ آمریکا هنوز پاسخ نداده است

ناصر کنعانی درباره روایت های غیر رسمی از مذاکرات نیز اظهار داشت: همچنان در مسیر مذاکره هستیم و بهتر است هنوز به استقبال جزئیات و روند بعدی که اتفاق نیفتاده نرویم؛ در آخرین دور مذاکرات در وین پیشنهاداتی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف های مذاکره از جمله ایران ارائه شد و طرف ایرانی پاسخ خودش را نسبت به پیشنهاد طرف اروپایی در زمان مقرر داد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، تا اینجای کار ایران هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا دولت آمریکا پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی دریافت نکرده است.

ناصر کنعانی با تاکید بر اینکه زمانی می توانیم از نتیجه بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده، گفت: تا اینجای کار پیشرفت های نسبتا خوبی داشتیم ولی مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکره توافق شود و تا زمانی که این امر انجام نشود نمی توانیم بگوییم به توافق رسیدیم.

مسئول شرایط کنونی برجام و عدم احیای آن آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان اینکه ما معتقدیم مسئول شرایط کنونی برجام و عدم احیای آن تاکنون آمریکاست، گفت: اما اگر آمریکا مسولانه عمل کند به سمت مرحله بعدی حرکت می کنیم چراکه ما به دنبال توافق با هدف تامین منافع قانونی ملت هستیم و در مسیر مذاکرات حرفه ای عمل کردیم.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشورهای دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن "B"ما استمرار سیاست لغوتحریم ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مخالفت آمریکا به پیشنهادات اروپا اظهار داشت: موضوع مذاکرات رفع تحریم ها یکی از موضوعات روابط خارجی ماست. مسائل دیگر ما را در روابط خارجی و مشخصا روابط اقتصادی خارجی و مسائل تجاری با روند مذاکرات رفع تحریم ها گره نزدیم و نخواهیم زد. عملکرد دولت در یک سال گذشته همین وضعیت را نشان داده است و التزام و پایبندی به روند مذاکره به عنوان رفتار مسؤولانه ایران و پیگیری روابط خارجی با دیگر کشورها اعم از منطقه ای و غیرمنطقه ای. پلان بی ما استمرار سیاست خارجی با قوت و جدیت بیشتر بدون توجه به روند مذاکرات رفع تحریم ها خواهد بود.

مذاکرات در رفع تحریم ها منافع یکجانبه ایران نیست و منافع طرف های مقابل در این موضوع بیشتر نهفته است

کنعانی ادامه داد: مذاکرات در رفع تحریم ها منافع یکجانبه ایران نیست و منافع طرف های مقابل در این موضوع بیشتر نهفته است. طرف مقابل باید در این زمینه عقلانیت خود را اثبات و با درایت بیشتری عمل کمند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان موضوعات باقیمانده موضوعات مهمی است و باید راجع به آن تصمیم گیری شده و توافق شکل بگیرد. ایران در مذاکرات در ادوار گذشته و دور اخیر جدی و سازنده و مسؤولانه حضور یافت. به پیشنهادات طرف اروپایی به موقع پاسخ داد هم مبتکرانه عمل کرد و هم انعطاف لازم را برای دستیابی به توافق نشان داد. اما آنچه مهم است تا الان تعلل طرف آمریکایی در ارائه پاسخ است وگرنه ما در این زمینه به موقع عمل کرده و نشان دادیم مسؤولانه عمل کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که ایران معطل طرف مقابل باقی نخواهد ماند. بار ها و بار ها از سوی مقامات عالی ایران اعلام شده که ما روند معیشت مردم و اقتصاد کشور را به روند مذاکرات گره نخواهیم زد و مذاکرات رفع تحریم ها را یکی از موضوعات حوزه سیاست خارجی تلقی می کنیم. تأکید می کنیم تعلل آمریکا در ارائه پاسخ و بی عملی طرف اروپایی مسائل داخلی دولت آمریکا و فشار تندرو ها در داخل آمریکا یا فشار لابی صهیونیستی بر دولت آمریکا و یا فرسایشی کردن مذاکرات که شواهد آن را می بینیم ایران را از پیگیری اولویت هایش باز نخواهد داشت و ایران معطل هیچ یک از این موارد نخواهد بود.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر موثرترین راه برای دریافت تضمین ها در مذاکرات رفع تحریم ها چیست؟ گفت: اینها جزو جزئیات مذاکرات است و ایران برای اینکه حقوق و منافع ایران تضمین شود چارچوب ها و مکانیسم های خاص خود را تعریف کرده و دنبال می کند و بر همان مبنا مذاکرات را ادامه خواهد داد.

آمریکا و طرف اروپایی بیش از ایران نیازمند توافق هستند

به گفته کنعانی اگر ایران نیازمند توافق است آمریکا و طرف اروپایی بیش از ایران نیازمند توافق هستند. تیم ایران جدیت کامل نشان داد و در عین ابراز تمایل و اثبات عملی مبنی بر اینکه دنبال توافق هستیم، ولی بر منافع مشروع دولت و ملت خواهد ایستاد و از خطوط قرمز عدول نخواهد کرد. به دنبال توافق خوب، قوی و پایدار هستیم. توافق خوب به این معنا که منافع ایران تامین و پایدار باشد و در روند اجرا بازه زمانی باشد که برای ایران اثبات شود طرف مقابل بر تعهداتش ایستاده و برای بار دوم از یک سوراخ گزیده نخواهیم شد.

ناصر کنعانی در ارتباط با موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا نیز بیان داشت: هیچگاه سرنوشت زندانیان را به مذاکرات لغوتحریم ها گره نزدیم و موضوع تبادل زندانیان را خارج از چارچوب برجام پیگیری کردیم که در این مسیر امکان تبادل وجود داشت اما با بی عملی طرف مقابل و شعار و اظهار نظر رسانه ای او مواجه شدیم.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، شهروندان ایرانی به دلیل دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا زندانی شده اند و بازداشت آن ها غیر انسانی و غیرقانونی است.

از سرگیری روابط با عربستان به سرعت انجام نمی شود

سخنگوی وزارت خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان هم گفت: موضوعات مشترک و متعددی با عربستان در حوزه دوجانبه و منطقه ای داریم و گفت وگوها برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور تامین کننده منافع دو طرف خواهد بود. اختلاف نظرات و موضوعات پیچیده ای وجود دارد و گام های خوبی را به سمت جلو برداشتیم و روند مذاکرات مثبت بوده است. از سرگیری روابط به سرعت انجام نمی شود.

بنا به گفته کنعانی اراده سیاسی وجود دارد و از سوی طرف عربستان شاهد گام های متقابل بودیم و باید خوشبین باشیم در مسیر ارتباطات و گفت وگوهای دیپلماتیک بتوان گامی را به سمت جلو برداشت. شرایط در منطقه مثبت است و می تواند امیدواری ایجاد کند که در روابط با همسایگان و منطقه به سمت جلو در حال حرکت است.

وی درباره پرونده حمید نوری و اسداالله اسدی و خدمه ایرانی هواپیما در آرژانتین گفت: موضوعاتی است که جزو پروند های جاری ماست. هواپیما متعلق به ونزوئلاست و آنچه برای ما حائز اهمیت است وضعیت پنج تبعه ایرانی است و گفت وگوها در تهران و بوینِس آیرس و همچنین ونزوئلا ادامه دارد. هنوز در این ارتباط تحول خوشایندی رخ نداده و تاکید می کنیم که شهروندان ایرانی هیچ جرمی مرتکب نشدند و ضرورت دارد دولت آرژانتین نسبت به آزادی آنها در اسرع وقت اقدام کنند. ایران در پیگیری حقوق کنسولی شهروندان خود کوتاهی نخواهد کرد. در ارتباط با نوری و اسدی پیگیری ها در سطوح مختلف ادامه دارد و جزو موضوعات اولویت دار دستگاه دیپلماسی است و به مسؤولیت های خود واقف هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقا نیز اظهار داشت: حوزه آفریقا و گسترش روابط ایران با این حوزه همواره از اولویت های دولت های جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا الان بوده است. دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام و توجه ویژه تری دارد و شاهد تحولات مثبتی در ماه های گذشته در روابط با این حوزه بودیم. نسبت رشد روابط اقتصادی و تجاری ما با این کشورها و گفت وگوها و مذاکراتی که صورت گرفته و هیأت هایی که مبادله شده و مبادله خواهد شد. هیأت عالیرتبه اقتصادی موریس به تهران سفر بسیار خوبی بود و مذاکرات خوبی در حوزه های تجاری، اقتصادی، کشاورزی، شیلات و ... انجام و اسناد خوبی امضا شد.

حجم روابط تجاری بین ایران و کشورهای آفریقایی به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز آغاز سفر امیرعبداللهیان به کشورهای آفریقایی مالی و تانزانیا و زنگبار خواهیم بود و این سفر در راستای سیاست خارجی ایران و مبتنی بر تاکیدات آیت الله رئیسی مبنی بر توجه به آفریقا و ظرفیت های این منطقه است و ان شاءالله زمینه ای شود برایی گسترش روابط.

کنعانی در پایان ابراز امیدواری کرد که امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام شد و زمینه سازی هایی که صورت گرفته شاهد افزایش تبادل هیأت های رسمی بین ایران و کشورهای آفریقایی باشیم و در پرتو این هیأت ها و گفت وگوها حجم روابط اقتصادی ایران با این کشورها ارتقا یابد. براساس آماری که تا الان وجود دارد حجم روابط تجاری بین ایران و کشورهای آفریقایی نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته و از حدود ۶۰۰ میلیون دلار در سال به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. براساس دستورالعمل به سفارتخانه ها در حوزه آفریقا شاهد پویایی بیشتر نمایندگی های خود خواهیم بود و امیدواریم در همین چارچوب مناسبات تجاری و اقتصادی ایران با حوزه آفریقا شکوفایی بیشتری را شاهد باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (32 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (30 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (20 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده