پرکننده پوستی یا تزریق فیلر چیست؟

  شنبه، 22 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
پرکننده پوستی یا تزریق فیلر چیست؟
یک پر کننده پوستی یا به عبارت ساده‌تر فیلر، ممکن است به عنوان یکی از موارد زیر طبقه بندی شود. موقت ، نیمه دائمی و دائمی. پرکننده چانه ، نوعی پرکننده اسید هیالورونیکی است و به عنوان یک پرکننده موقتی طبقه بندی می‌شود که می‌تواند بین 9 تا 12 ماه در محل تزریق تداوم داشته باشد. واکنش‌های ایمنی منفی با استفاده از این نوع پرکننده بعید و بسیار نادر است.

پرکننده پوستی یا تزریق فیلر چیست؟ چند نوع پرکننده پوستی وجود دارد؟

یک پر کننده پوستی یا به عبارت ساده تر فیلر، ممکن است به عنوان یکی از موارد زیر طبقه بندی شود. موقت ، نیمه دائمی و دائمی. پرکننده چانه ، نوعی پرکننده اسید هیالورونیکی است و به عنوان یک پرکننده موقتی طبقه بندی می شود که می تواند بین 9 تا 12 ماه در محل تزریق تداوم داشته باشد. واکنش های ایمنی منفی با استفاده از این نوع پرکننده بعید و بسیار نادر است. این موضوع همچنین بدان معنی است که تزریق فیلر به چانه یک روش درمانی بسیار بی خطر برای کانتور کردن و متناسب تر کردن شکل صورت است. در عرصه زیبایی شناسی ، برند های دیگری نیز وجود دارند که کیفیت ها و نتایج خوبی را ارائه می دهند. برای اطلاع از بهترین و باکیفیت ترین مارک موجود در بازار با پزشک خود صحبت کنید.

پرکننده های دیگری نیز در بازار وجود دارند که بر پایه اسید هیالورونیک نیستند. مثال هایی از این دست پر کننده ها شامل پلی L- لاکتیک اسید ، کلسیم هیدروکسی آپاتیت و پلی کاپرولاکتون است. چنین گزینه های جایگزینی به طور عمده با ایجاد یک اثر چاق شدگی و افزایش حجم در مرحله اولیه و متعاقب آن افزایش سطح تولید کلاژن در مکانی که قرار می گیرند، عمل می کنند. تأثیرات آن ها در اواسط دوره درمان مشهود تر است. ممکن است لازم باشد کمی بیشتر صبر کنید تا اثرات کامل آن ها را تجربه کنید. اما این بدان معنا نیست که اثرات آن ها ماندگارتر از پرکننده های اسید هیالورونیک نمی باشد که محبوب تر ، جدیدتر و امروزی تر است .

یک روش برای تجربه اثرات ماندگارتر ، انتخاب یک پرکننده از نوع اسید هیالورونیک است که ویسکوزیته بیشتری دارد. برای توصیه های خاص تر با پزشک خود در این مورد صحبت کنید. ماندگارترین پرکننده ها، پرکننده های نیمه دائمی هستند. این پر کننده ها شامل ژل پلی آکریل آمید (یا همان پلاستیک) و سیلیکون مایع هستند که احتمالاً ماندگاری بیشتری در خانواده پرکننده ها دارند. این پر کننده ها به معنای واقعی کلمه می توانند سال ها در محل تزریق دوام داشته باشند. با این وجود ، نقاط منفی در مورد این دسته از پرکننده ها ، ایجاد عوارض جانبی بیشتر مانند برآمدگی و زخم در محل تزریق می باشد.

تزریق فیلر به چانه

یک روش زیبایی شناسی نسبتاً متداول ، تزریق فیلر به چانه است که یکی از امن ترین راه ها برای دستیابی سریع و آسان به یک چانه برجسته تر و زیباتر می باشد. اسید هیالورونیک موجود در این پرکننده ترکیبی است که ممکن است به طور طبیعی در مفاصل ، چشم ها ، پوست و قسمت های مختلف بدن شما پیدا شود. بنابراین این روش می تواند به صورت کامل ایمن و بی ضرر به حالت اولیه بازگشته و بدن با مکانیسم های تجزیه طبیعی به مرور زمان مواد تزریقی در پوست را به حالت اولیه و قبلی باز می گرداند. در حالی که تزریق فیلر به چانه ، مانند اکثر روش های دیگر ، دارای نتایج دائمی و ماندگار برای مدت طولانی نیست، اما خطرات و عوارض جانبی آن کم بوده، و نتایج سریع و هزینه کمی در مقایسه با روش جراحی دارد، که همه این موارد باعث می شود این روش به گزینه محبوب در بین افراد مختلف تبدیل شود. برای کسانی که به دنبال اصلاح ظاهر خود بدون نگرانی و زمان بستری طولانی هستند ، این روش یک راه حل ایده آل است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

روش اصلی تزریق فیلر به چانه فقط حدود 15 دقیقه یا کمتر طول می کشد. 1 یا 2 تزریق با دقت در نواحی چانه هدف انجام می شود. به طور معمول خونریزی کمی وجود دارد که ناشی از این عمل باشد. با استفاده از ماده بی حسی که به همراه پرکننده چانه به ناحیه مورد نظر تزریق می شود ، درد به حداقل می رسد. برای کاهش درد نیز ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شود. چانه به طور معمول به 1 سی سی پر کننده چانه نیاز دارد تا به نتایج قابل مشاهده ای برسد. برای ایجاد ظاهری برجسته تر ، 2-3 سی سی از پرکننده چانه ممکن است برای رسیدن به ظاهر مورد نظر استفاده شود.

مراحل انجام پروتز چانه

پروتز چانه توسط چربی و ژل، هر دو همانند یکدیگر و طی مراحلی مساوی انجام می پذیرد. با این تفاوت که پروتز توسط چربی، نیاز به لیپوساکشن چربی از قسمت هایی از بدن که چربی اضافه دارند، دارد. چربی گرفته شده تصفیه می شود و سلول های چربی آن جداسازی می شوند تا برای تزریق آماده شوند. پس ازآن مراحل مشابه تزریق آغاز می شود.

در ابتدا پزشک متخصص اجزای صورت بیمار را برای شناسایی نوع و میزان پروتز موردنیاز بررسی می کند تا بتواند هزینه و میزان پروتز را به صورت تقریبی مشخص کند. بعدازآن پزشک متخصص نواحی موردنیاز برای تزریق را مشخص می کند و با ضدعفونی کردن آن نقاط توسط مواد آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده، عمل تزریق آغاز می شود.

مرحله تزریق در عرض چند دقیقه تمام می شود و برای هر نقطه مشخص شده زمانی بیشتر از چند ثانیه نیاز نیست. در این مدت به تمامی نقاط تزریق انجام می شود. برای شروع و کاهش درد بیمار از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود و بعدازآن با سوزن هایی نازک، تزریق مواد به داخل پوست آغاز می شود. برای دستیابی به نتیجه بهتر و هماهنگی بیشتر در این مرحله، پزشک متخصص تزریق را با مقدار کم و به تعداد بسیار انجام می دهد تا بتواند نتایج را کنترل کند و به فرم موردنظر دست پیدا کند.در پایان برای کاهش درد و التهاب بیمار، پس از پاک کردن علامت های گذاشته شده، بسته های یخ بر روی چانه گذاشته می شود تا از کبودی و تورم در آینده بکاهد. برای جلوگیری از تکان خوردن پروتزها و هماهنگ ماندن فرم آن، باید تا مدتی به آن نواحی فشار نیاورد. چراکه فشار به این نواحی در روزهای اول می تواند باعث حرکت ژل و یا چربی شود.در قدیم از عمل ایمپلنت برای ایجاد چانه استفاده می شد که هیچ وقت نتایج دقیق و صددرصدی نداشت. درحالی که تزریق چربی و ژل، به دلیل مواد کم و دقیق و طبیعی بودن نتیجه، بسیار مؤثرتر و پرطرفدارتر است. همچنین در صورت نامساعد و نارضایتی از نتیجه به دست آمده، می توان این نتایج را دوباره بازسازی کرد.

مزایای روش های غیر جراحی برجسته کردن چانه

حجیم کردن چانه به روش غیر جراحی مزایای فراوانی دارد و می تواند نسبت به روش معمول حجیم کردن چانه با پروتزها مزیت های مهمی ارائه دهد.

  • روش ایمن، حداقل تهاجمی
  • نتایج بلافاصله قابل مشاهده
  • درمان برگشت پذیر (در صورتی که شخص چیزی را که می بیند دوست ندارد، می توان آن را برگرداند).
  • بهبودی سریع (اکثر بیماران می توانند روز بعد به سر کار بازگردند).
  • کانتور چانه دقیق و قابل تنظیم
  • ظاهر طبیعی و نتایج خوش آیند زیبایی

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (223 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (156 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (147 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (135 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (81 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (77 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW