پردرآمد ترین رشته های آرایشگری در ایران

  دوشنبه، 14 شهریور 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
پردرآمد ترین رشته های آرایشگری در ایران
اگر به دنبال پیدا کردن و یاد گرفتن یک زمینه شغلی خوب هستید که هم درآمدش خوب باشد و هم سرگرم کننده، حتما خواندن این مقاله به کارتان خواهد آمد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از مهمترین مشاغل در ارتباط با خانم ها آرایشگری است. تقاضا برای انجام خدمات آرایش بانوان در هر جامعه ای بالا است. هر شغل و حرفه ای هم که مشتری و تقاضای بالایی داشته باشد قطعا درآمد بالایی نیز خواهد داشت. بنابراین، آرایشگری زنانه از جمله مشاغل پردرآمد در دنیای امروزی ما است. اما آرایشگری یک حرفه با زیرشاخه های متنوع است که هر کدام درآمد و چالش های خاص خودشان را دارند. در این مقاله ما شما را با چند حرفه و زیرشاخه تخصصی آرایشگری زنانه که مشتری و درآمد بالایی دارند آشنا خواهیم کرد.

آرایشگری زنانه شامل چه خدماتی می شود؟

آرایشگاه ها دارای مجوز از اتحادیه آرایشگران هستند و در طیف وسیعی از تکنیک های زیبایی فعالیت می کنند. خدمات زیر را می توان از آرایشگاه دریافت کرد:

  1. رنگ، ویتامینه و کراتین مو
  2. پاکسازی صورت
  3. میکاپ
  4. شنیون و اکستنشن موها
  5. خدمات ناخن
  6. لیفت ابرو و مژه
  7. کوتاهی مو
  8. اپیلاسیون
  9. و...

درآمد کاشت و طراحی ناخن:

این روزها خانم ها برای حتی کارهای روزمره حداقل فرنچ ناخن را برای زیبایی طبیعی ناخن های خود انجام میدهند. ترمیم های کاشت های ناخن و طراحی ناخن های خلاقانه از طرفدارانی بسیار برخوردار شده است. با گذراندن دوره آموزش کاشت و طراحی ناخن و اخذ مدرک فنی حرفه ای بین المللی می توانید در هر جای دنیا کسب درآمد کنید. با آرایشگاه های دیگر کار کنید یا سالن زیبایی ناخن خود را افتتاح نمایید. در یک آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای با مربیان دلسوز می توانید فوت و فن کوزه گری ناخن را بیاموزید.

کاشت ناخن

درآمد گریم و میکاپ:

با توجه به افزایش مدلینگ و آرایش عروس، درآمد درست کردن یک عروس به تنهایی رقم های بسیار بالایی برای آن قائل هستند. صنعت گریم و میکاپ طرفداران بسیاری جذب کرده است و اگر شم هنری خوبی دارید به سادگی با استفاده از مواد اصل می توانید بهترین درآمد را برای کسب و کار خود رقم بزنید. با داشتن مدرک فنی حرفه ای بین المللی می توانید در هر آرایشگاه معتبر مشغول به کار شوید یا یک بیوتی بلاگر حرفه ای شوید.

درآمد رنگ مو:

رنگ مو از دیرینه مورد علاقه تمام رده سنین از نوجوان تا سالمند بوده است. با این پوشش انواع سن دخترانه تا زنانه، یکی از مواردی است که این لاین آرایش و پیرایش را به رشته پردرآمد تبدیل کرده است. به خصوص بروزترین روش رنگ مو و تکنیک های ژورنال خوانی را در آموزشگاه آرایشگری معتبر و حرفه ای بگذرانید، به سادگی می توانید به درآمدهای بسیار بالای ماهیانه برسید.

خدمات مژه:

در میان حرفه های مختلف آرایشگری، کاشت مژه بعد از کاشت ناخن، دارای بیشترین طرف دار برای یادگیری و به همین ترتیب بیشترین تقاضا در بازار می باشد. هرچند کاشت مژه نیمه دائم یا همان اکستنشن مژه از جمله حرفه های جدید آرایشگری است که در 5 سال اخیر در میان زنان ایرانی فراگیر شده است و هر روزه، تعداد بیشتری از خانم های ایرانی ترغیب به انجام این زیبایی می شوند، اما این حرفه توانسته جایگاه خوبی کسب کند و از جمله حرفه های پر درآمد در لاین آرایشگری باشد.

اصلاح ابرو:

شاید تعجب کنید که چرا اصلاح و آرایش ابرو را جزء زیرشاخه های پردرآمد آرایشگری لیست کرده ایم. درست است که در حین آرایش صورت همواره ابروها نیز آرایش میشوند اما متخصصان آرایش و اصلاح ابرو به گونه دیگری هنرنمایی میکنند. آن ها متناسب با فرم صورت و چشم ها بهترین مدل را به ابروها میدهند. از آنجا که ابروها مهمترین جزء آرایش صورت هستند، رسیدگی و آرایش تخصصی ابرو قطعا میتواند تفاوت های زیای در زیبایی چهره ایجاد کند. آموزش اصلاح ابرو بسیار ساده است و در عین حال جدیدا بسیار پرطرفدار شده است.

ویتامینه و کراتینه مو:

ویتامینه کردن مو، قسمت های آسیب دیده ی مو را به طور موقتی ترمیم کرده و باعث تقویت موهای شما می شود. همان طور که نرم کننده ها رطوبت مو را حفظ کرده و الکتریسیته مو را کاهش می دهند و مو را درخشنده و شفاف می کنند. کار دیگری که ویتامینه کردن انجام می دهد، فرم دادن به مو است. ویتامینه کردن همچنین مقاومت موها را در برابر شرایط نامطلوب محیطی بالا می برد. کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می کند. ماندگاری کراتین مو تا ۶ ماه است. انواع مختلفی از روش ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر می تواند با توجه به جنس و نیاز مو فرمول آن را دستکاری کند. در بعضی از روش های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می بیند، فرمالدهید آزاد می کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضروری برای سلامت و استحکام موها است، پر می کند. در نتیجه موها صاف، سالم و درخشان به نظر می رسند.

شینیون مو آرایش مو زنانه:

شینیون از رایجترین و پرطرفدارترین هنر های آرایش مو در میان بانوان سرتاسر جهان است. امروزه تعداد مدل شینیون مو به شدت افزایش پیدا کرده و خلاقیت آرایشگران شینیون موجب شده هر روزه شاهد شکل گیری انواع فرم ها و مدل موها با کمک این هنر باشیم. این هنر نیز مستقیما محصول خلاقیت هنرمندان است و هیچوقت از مد نخواهد افتاد همچنان که سال ها است این هنر قدمت دارد و همیشه مورد تقاضا بوده. آموزش شینیون موی زنانه میتواند گام مهمی برای رسیدن به درآمد خوب در این هنر باشد.

مراقبت های پوستی و پاکسازی:

با شست و شوی روزانه، پوست به صورت عمقی تمیز نمی شود. پاکسازی عمقی پوست چربی ها، سموم و آلودگی ها را از منافذ پوست پاک می کند. همچنین با پاکسازی عمقی، تمامی باکتری ها که باعث مشکلات جدی برای پوست می شوند، از بین خواهند رفت. لایه برداری عمقی فواید زیر را برای پوست دارد:

  1. سلول های مرده را از روی پوست برمی دارد
  2. منافذ پوست را به طور کامل پاک می کند
  3. جذب کرم ها و سرم های درمانی و بهداشتی را آسان تر می کند
  4. پوست را نرم تر و لطیف تر می کند
  5. جوش های سرسیاه، جوش های سفید و سایر مشکلات پوستی را نیز از برطرف می کند
  6. تا حدودی از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند

میکروپیگمنتیشن:

یکی از رشته های آرایشگری است که کاربردهای فراوانی دارد. میکروپیگمنتیشن ابرو، لب، خط چشم، کف سر و … حتما به گوش شما آشناست. این تکنیک برای کسانی که می خواهند همیشه مرتب به نظر برسند و یا کسانی که وقت کافی برای آرایش کردن ندارند، مناسب می باشد. میکروپیگمنتیشن به دلیل تنوع در زیر شاخه ها، بازار کار بسیار گسترده ای دارد.

میکروبلدینیگ:

که به فیبروز ابرو هم معروف است جزو رشته هایی است که این روزها مشتریان زیادی دارد. ابروهای پهن و خوش حالت در سال های اخیر بسیار ترند شده است. حتی کسانی که ابروهای غیر قرینه دارند هم از این روش برای قرینه سازی ابروها استفاده می کنند. بنابراین مشکلی از بابت بازار کار میکروبلیدینگ ندارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان